خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه پروتئین در کاهش وزن کمک می کند؟

چگونه پروتئین در کاهش وزن کمک می کند؟

پروتئین، به شکلی حیاتی برای سالم و سیر نگاه داشتن شما و همچنین داشتن عضلات قوی، مهم است. متاسفانه در مورد میزان ایده آلی از مصرف پروتئین که برای بهره بردن از فواید آن مورد نیاز است، اطمینانی وجود ندارد.


آیا از مزایای احتمالی یک رژیم با پروتئین بالا سؤال می کنید؟ شاید از یک دوست شنیده باشید که او با چسبیدن به برنامه رژیم غذایی کم کربوهیدرات با پروتئین بالا ، 10 کیلوگرم وزن خود را از دست داده است و اکنون مشتاق انجام همین کار هستید! اگر به نحوه عملکرد این رژیم کنجکاو هستید ، به جای مناسب خود رسیده اید. بیایید به برخی از حقایق در مورد پروتئین و نقش آن در بدن بپردازیم.


پروتئین یکی از سه ریز مغذی اصلی - کربوهیدرات ، چربی و پروتئین است - و در چندین فرآیند حیاتی بدن نقش دارد.

-از بدن برای ساخت و ترمیم بافت ها و تقویت رشد ماهیچه استفاده می شود.


- آنزیم ها پروتئین هایی هستند که به هضم ، تولید انرژی ، لخته شدن خون و انقباض عضلات کمک می کنند.

پروتئین ضروری به نام کراتین نامیده می شود که یک پروتئین ساختاری است که در پوست ، مو و ناخن ها یافت می شود.

علاوه بر کارکردهای ذکر شده در بالا ، پروتئین همچنین در بسیاری از فرآیندهای بدن دیگر نقش دارد و مزایای بسیاری از جمله حفظ تعادل مایعات بدن و تقویت ایمنی را به همراه دارد.


درک نقش پروتئین در کاهش وزن:

قبل از اینکه به جزئیات این موضوع بپردازیم که رژیم غذایی با پروتئین بالا چگونه به کاهش وزن کمک می کند ، این مهم است که بدانیم کاهش وزن در جداسازی سایر فرآیندهای بدن ، طبیعی اتفاق نمی افتد - این با متغیرهای زیادی از جمله تاریخ پزشکی ، سن ، وزن فعلی ، سبک زندگی و سطح استرس ، در ارتباط است


کارشناسان قبول دارند که مصرف بیشتر پروتئین باعث کاهش گرسنگی در اواخر شب می شود در حالی که به طور مداوم به از بین بردن کالری و سوزاندن چربی کمک می کند. اما ، چگونه این روند واقعا کار می کند؟ در زیر 5 روش برای کمک به پروتئین در کاهش وزن وجود دارد:


1. پروتئین باعث کاهش اشتها می شود

افزایش مصرف پروتئین منجر به افزایش هورمونهای کاهش دهنده اشتها در بدن به نام های GLP-1 ، پپتید YY و کوله سیستوکینین می شود و همزمان سطح هورمون گرسنگی به نام گرلین نیز کاهش می یابد.


2. پروتئین باعث کاهش میل شدید به قند

یکی از بزرگترین فواید پروتئین این است که با اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود می توانید میل شدید به قند را کاهش دهید


معمولاً افراد به دلیل این هوس های قندی در نهایت به خوردن میان وعده های ناسالم یا غذای آشغال می روند. اما اگر قرار است تعادل سالم پروتئین ها و کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی خود حفظ کنید ، این باعث کاهش سرعت جذب قند از معده به جریان خون می شود. درنهایت ، این امر به جلوگیری از افزایش قند خون شما منجر به هوس یا گرفتگی گرسنگی می شود.


 3. پروتئین کالری بیشتری می سوزاند

فرآیند هضم و متابولیزه کردن مواد غذایی نیاز به کالری دارد و معمولاً به آن اثر ترمیکی مواد غذایی (TEF) گفته می شود. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که پروتئین اثر ترمیکی بیشتری نسبت به کربوهیدرات یا چربی دارد. این بدان معناست که پروتئین های متابولیک کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی ها می سوزند!


 4- پروتئین باعث افزایش چربی سوزی می شود

از نظر علمی ثابت شده است كه بدن بدون كمك كربوهیدرات یا پروتئین قادر به استفاده كافی از چربی یا سوزاندن آنها نیست. در طی یک برنامه کاهش وزن بدن شروع به از دست دادن ماهیچه و چربی می کند ، از این رو مصرف مقدار کافی پروتئین ضروری می شود. پروتئین نه تنها به سوزاندن چربی کمک می کند بلکه نقش مهمی در روند ساخت عضله لاغر دارد.


 5- پروتئین باعث بهبود ترمیم و رشد عضلات می شود

اگر به طور منظم کار می کنید و تمرین قدرت بخشی از رژیم ورزش است ، بنابراین مصرف کافی پروتئین بسیار مهم می شود. برای تقویت ترمیم و رشد ماهیچه توصیه می شود بعد از یک جلسه تمرینی یک وعده غذایی با پروتئین بالا میل کنید .

 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین حدود 30٪ کالری می تواند برای کاهش وزن ایده آل باشد. این بدان معناست که اگر شما در رژیم غذایی 2000 کالری هستید ، 150 گرم در روز است. برای پیدا کردن مقدار مناسب برای شما ، کالری مصرفی روزانه ایده آل خود را با 0.075 ضرب کنید.

 

این را باید در نظر داشته باشید که افزایش میزان دریافت پروتئین به خودی خود لزوماً منجر به کاهش وزن نخواهد شد. اگر پروتئین زیادی مصرف کنید ، ممکن است باز هم منجر به افزایش وزن شود ، مانند مصرف زیاد کربوهیدرات یا چربی بیش از حد. یکی از بهترین راه های استفاده از مزایای این رژیم ترکیب آن با برنامه تمرینی قدرتی است اما قبل از تصمیم گیری در مورد هر نوع تمرین یا برنامه جدید رژیم غذایی با یک متخصص صحبت کنید.


 پروتئین وی در کاهش وزن 

پروتئین وی نوعی پروتئین شیر است که حاوی اسید آمینه های ضروری می باشدکه به سرعت جذب می شود. بررسی ها نشان داده اند که مکمل های حاوی پروتئین وی در کاهش توده چربی و افزایش توده عضلانی نقش موثری دارند. سرعت جذب پروتئین وی در مقایسه با سایر انواع پروتئین ها نظیر کازئین، آلبومین و سویا بیشتر است که به کاهش احساس گرسنگی کمک می کند.

پروتئین ماده ای است که شما را بیشتر از چربی ها و کربوهیدرات ها سیر نگاه می دارد. پس خوردن خوراکی های سرشار از پروتئین مانند خوراکی های رژیم پالئو ، شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگاه می دارد. به این شکل کالری کمتری می خورید، وزن تان کاهش پیدا می کند و حتی لازم نیست تلاش اضافه ای کنید؛ زیرا اشتهایی به خوردن نخواهید داشت.


نقش پروتئین کازئین در کاهش وزن

کازئین نوعی دیگر از پروتئین شیر می باشد که حاوی اسید آمینه های ضروری است. این نوع از پروتئین در بدن به آهستگی جذب شده در افزایش مدت زمان سیری موثر است. مطالعه ای که بر روی 14 فرد مبتلا به اضافه وزن که در برنامه غذایی خود از مکمل های حاوی کازئین استفاده می کردند نشان داد، پس از 12 هفته این افراد توانستند 8 % از وزن خود را کاهش دهند.


نقش پروتئین سویا در کاهش وزن 

پروتئین سویا نوعی پروتئین گیاهی است که بر خلاف سایر پروتئین های گیاهی حاوی اسید آمینه های ضروری می باشد. برخی از مطالعات اثر پروتئین سویا در کاهش وزن را نشان داده اند، به عنوان مثال زنان یائسه ای که به صورت منظم از مکمل های حاوی پروتئین سویا در برنامه غذایی خود استفاده می کردند در مقایسه با زنانی که سویا مصرف نمی کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند.

پروتئین نخود فرنگی در کاهش وزن

نخود فرنگی حاوی نوعی پروتئین گیاهی است که با افزایش احساس سیری به کاهش وزن کمک می نماید. مطالعات حیوانی نشان داده اند که جذب پروتئین نخود فرنگی در مقایسه با پروتئین وی آهسته تر و در مقایسه با پروتئین کازئین سریعتر صورت می گیرد.

مطالعه انسانی بر روی 32 فرد مبتلا به اضافه وزن نشان داد که مصرف 5/2 فنجان نخود فرنگی پخته 30 دقیقه قبل از وعده غذایی با افزایش احساس سیری به کاهش کالری دریافتی کمک می نماید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده