خرید از سراسر دنیا


» 10 غذایی که به کاهش درد مفاصل کمک می کنند

10 غذایی که به کاهش درد مفاصل کمک می کنند

10 غذایی که به کاهش درد مفاصل کمک می کنند

بن فرانکلین وقتی گفت: "هر اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد." ما موافق هستیم ، بنابراین متخصصان ارتوپدی ما بیماران را به اتخاذ عادتهای غذایی و ورزشی که از استخوان ها و مفاصل قوی حمایت می کنند تشویق می کنند.


کارهای روزمره شما می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی و طول عمر مفاصل شما داشته باشد. به عنوان مثال ، انتخاب غذاهایی که باعث ایجاد تراکم استخوان ، تقویت بافت همبند و کاهش التهاب می شوند ، می توانند در جلوگیری از آسیب دیدگی و حفظ مفاصل شما به مدت طولانی کمک کنند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


ما اغلب بیمارانی را می بینیم که نسبت به ایجاد تغییر در شیوه زندگی برای کاهش درد مفاصل مترصدهستند. با این حال پزشکان ارتوپدی می دانند که تغییر دادن شیوه زندگی به یکباره دشوار است.

 10 غذای مصرفی وجود دارد که ممکن است به کاهش درد و افزایش تحرک مفاصل کمک کند:


1. اسیدهای چرب امگا 3 / روغنهای روغنی

ماهیان با آب سرد منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، که مواد مغذی اساسی برای سلامتی انسان هستند. این مواد مغذی مهم گاهی به اسیدهای چرب اشباع نشده نیز گفته می شود. نه تنها ثابت شده است که پروتئین های التهابی را در بدن کاهش می دهد ، بلکه باعث بهبود عملکرد مغز و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سایر بیماری ها نیز می شود.

امگا 3 را می توان در ماهی های آب سرد مانند ماهی ، ماهی سالمون ، قزل آلا ، حلیبوت و ساردین یافت. مصرف مکمل روغن ماهی روزانه روش دیگری برای جذب امگا 3 است.


2. آجیل و دانه

خبرهای خوبی برای گیاهخواران و گیاهخواران وجود دارد. امگا 3 را می توان در انواع آجیل و مغزها نیز یافت. بخش کمی روزانه گردو ، بادام ، دانه کتان ، دانه چیا یا آجیل کاج می تواند به کاهش التهاب در مفاصل و بافت همبند کمک کند.


3. سبزیجات برنجیک

 برنج ها همچنین به عنوان سبزیجات صلیبی شناخته می شوند ، معمولاً با خانواده خردل و کلم در ارتباط هستند. سبزیجات برگدار مانند سبزی خردل ، آرگولا ، کلم و کلم بنفش در خانواده برزیکا قرار دارند. چندین سبزیجات محبوب دیگر و خوشمزه این لیست را شامل می شود ، از جمله کلم بروکلی ، گل کلم و کلم بروکسل.

این زیر مجموعه خاص از جمعیت سبزیجات شناخته شده است که آنزیمی را که باعث تورم در مفاصل می شود ، مسدود می کند. به علاوه ، آنها برای سلامتی و بهزیستی ، سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد مغذی هستند


4- میوه های رنگارنگ

بعضی اوقات میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد ، رپ بدی می گیرند ، اما بسیاری از آنها آنتی اکسیدان عالی هستند. درست مانند سبزیجات ، میوه های خاصی در کاهش التهاب در بدن مؤثرتر از سایرین هستند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ما به خصوص با آب زغال اخته که از نظر آنتوسیانین زیاد است جزئی است - یکی از قدرتمندترین فلاونوئیدها. اینها به "خاموش کردن" پاسخهای التهابی در بدن کمک می کنند.


سیب یکی دیگر از میوه های ضد التهاب غنی از فیبر است و برای سلامتی روده فواید بیشتری به آنها می بخشد.


آناناس همچنین به دلیل دارا بودن برملین ، در لیست کوتاه ما قرار دارد ، ماده مغذی که نشان می دهد درد مفاصل ناشی از پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد. با این حال ، بیشتر برملین در ساقه و هسته آناناس یافت می شود ، بنابراین آناناس را در یک اسموتی مخلوط کنید تا از این مزیت نهایت استفاده را ببرید.


و در آخر ، گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان قدرتمند ، لیکوپن است. گوجه فرنگی های پخته شده حتی از لیکوپن غنی تر از غذاهای بدون پخته هستند. مطمئن شوید که برای به دست آوردن بیشترین فواید پوست را مصرف می کنید.


5. روغن زیتون

روغن نباتی ، روغن آفتابگردان و روغن بادام زمینی خود را از بین ببرید - همه اینها می توانند التهاب را افزایش دهند. در عوض ، چند پیمانه روغن زیتون را برای پخت و پز و درست کردن سس سالاد انتخاب کنید. با این وجود بهتر است ، با انواع باکره اضافی که کمتر پردازش می شوند ، بروید. روغن زیتون که غالباً با رژیم غذایی مدیترانه ای همراه است ، چربی "سالم" اشباع نشده ای است. و حدس بزن چه ... این منبع دیگری از امگا 3 است!


6. عدس و لوبیا

لوبیا و عدس به دلیل فواید سلامتی آنها شناخته شده است. آنها منبع عالی پروتئین ، فیبر و مواد معدنی ضروری هستند. آنها همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. لوبیای سیاه ، عدس ، نخود ، لوبیا پینتو و سویا همه منابع عالی آنتوسیانین ها هستند - آن فلاونوئید جادویی که التهاب را کاهش می دهد.


7. سبزیجات سیر و ریشه

سیر ، پیاز ، زنجبیل و زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارند. مطالعات مختلف نشان داده است که این سبزیجات ریشه تند می توانند در معالجه علائم آرتریت و سایر دردهای مفاصل مفید باشند. این سبزیجات را برای طعم اضافه شده در وعده های غذایی ترکیب کنید. به علاوه ، همه آنها در یک مکمل موجود هستند.


8. غلات کامل

پروتئین های موجود در دانه های تصفیه شده (مانند نان سفید ، برنج سفید و ماکارونی معمولی) ممکن است یک واکنش التهابی را در بدن ایجاد کنند. با این حال ، غلات کامل با فیبر بالا به تولید اسیدهای چرب که تصور می شود ضد التهاب هستند کمک می کند. بنابراین ، با کل غلات بچسبانید.


بنیاد آرتریت لیست مفصلی از غلات را که برای ورم مفاصل توصیه می شود - از جمله گندم کامل ، جو دوسر ، جو و چاودار - فراهم می کند. برای اطلاعات بیشتر ، به بهترین دانه‌ها برای آرتریت مراجعه کنید.


9- مغز استخوان

گلوکوزامین ، کندرویتین و اسیدهای آمینه به خوبی برای کمک به حفظ مفاصل سالم ثبت شده اند ، در حالی که کلسیم برای تراکم استخوان ضروری است. آبگوشت استخوان شامل همه این موارد است. ماده ای مانند ژلاتین که از پختن استخوان ها ایجاد می شود ، کلاژن را تقلید می کند که به طور طبیعی در مفاصل ، تاندون ها و رباط ها ایجاد می شود. اینکه آیا براث استخوان واقعاً می تواند رشد مجدد غضروف را تحریک کند یا خیر ، موضوعی است که در پرونده پزشکی مورد بحث قرار گرفته است. اما به طور مرتب به عنوان یک مکمل خوراکی مصرف می شود ، شناخته شده است که باعث کاهش درد مفاصل و افزایش عملکرد افراد مبتلا به آرتریت می شود.


آبگوشت را می توان به عنوان یک آبگوشت داغ مصرف کرد یا در دستور العمل ها به عنوان پایه آشپزی یا سس استفاده کرد. نکاتی درباره تهیه مایع استخوان از این متخصصان رژیم غذایی دریافت کنید.


10. شکلات تیره

در حقیقت ، شکلات دارای خواص ضد التهابی است. کاکائو ، ماده اصلی شکلات ، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند با پیشگیری ژنتیکی در برابر مقاومت به انسولین و التهاب مقابله کنند. هرچه درصد کاکائو در شکلات بیشتر باشد ، اثر ضد التهابی آن نیز بیشتر است.


اما به یاد داشته باشید ، شکلات می تواند از نظر قند و چربی زیاد باشد ، بنابراین از اعتدال آن لذت ببرید. اگر می خواهید زیاده روی کنید ، شکلاتی را انتخاب کنید که حداقل 70٪ کاکائو باشد.


10 انتخاب ما برای غذاهایی که به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می کنند. مطمئناً وقتی صحبت از خوردن غذا برای سلامتی مشترک وجود دارد ، بعضی از آنها را انجام ندهید. به اثرات غذاهایی که می تواند با التهاب مرتبط باشد توجه داشته باشید:


دانه های تصفیه شده مانند ماکارونی ، برنج و نان سفید را محدود کنید.

نمک را به حداقل برسانید. نمک باعث احتباس مایعات می شود که با تورم بافت همراه است. علاوه بر این ، بنیاد آرتریت گزارش می دهد که محدود کردن میزان نمک می تواند از بین رفتن کلسیم را کاهش دهد و از این طریق پوکی استخوان و خطر شکستگی را کاهش دهد.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده