خرید از سراسر دنیا


» آیا ما وسواس پروتئین داریم؟

آیا ما وسواس پروتئین داریم؟

پروتئین بیشتر از حد می توان شما را بکشد

بیشتر ما فکر می کنیم اگر گوشت ، ماهی ، تخم مرغ یا لبنیات نخوریم ، هیچ پروتئینی در رژیم های غذایی ما دریافت نمی شود.

اما ، گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و لبنیات پروتئین نیستند. آنها FOODS هستند. و پروتئین آن غذاها لزوماً به پروتئین بدن ما مربوط نمی شود.زیرا تنها پروتئین موجود در بدن ما ساخته میشود.

ما در واقع هیچ پروتئین را از رژیم غذایی خود جذب نمی کنیم. ما اسیدهای آمینه را جذب می کنیم

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

همه‌ی پروتئین‌هایی که می‌خورید (و پروتئینی که در بدنتان وجود دارد) از واحدهای کوچکی بنام اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. غالبا اسیدهای آمینه را به عنوان «بخش‌های اساسی سازنده‌ی پروتئین» توصیف می‌کنند، چرا که با گرد هم آمدن این واحدهای کوچک به شکل‌های مختلف، پروتئین بوجود می‌آید.

تمام پروتئین‌های غذایی یکسان نیستند. ترتیب قرارگیری اسیدهای آمینه‌ای که سفیده‌ی یک تخم مرغ را میسازد، با چیدمان اسیدهای آمینه‌ای که پروتئین موجود در یک لیوان شیر را می‌سازد بسیار متفاوت است.

وقتی برای تامین پروتئین بدنتان غذاهای مختلف می‌خورید، پس به این معناست که غذاهای مختلف شامل پروتئین‌های مختلف هستند، اگرچه همه‌ آنها از اسیدهای آمینه ساخته شده‌اند.


ممکن است به یاد داشته باشید که اسیدهای آمینه مبتنی بر نیتروژن هستند. اگر یک باغبان هستید ، می دانید که نیتروژن یکی از اجزای مهم کودهای گیاهی است - زیرا گیاهان از این نیتروژن برای ساخت اسیدهای آمینه استفاده می کنند.


حیوانات از طریق گیاهانی که می خورند اسیدهای آمینه را بدست می آورند. حیوانات از جمله انسان نیز می توانند برخی اسیدهای آمینه را در داخل بدن تولید کنند. سپس ما اسیدهای آمینه جذب شده و ساخته شده را می گیریم و آنها را در سلولهای خود به هم متصل می کنیم تا پروتئینهای مورد نیاز خود را بسازیم - طبق DNA ما


این توضیح می دهد که چرا حیواناتی که فقط گیاهان می خورند - مانند گاو ، اسب یا گوریل - می توانند به شدت عضلانی شوند. آنها تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساختن این عضله را از گیاهانی که می خورند دریافت می کنند.


از 20 اسید آمینه مختلفی که برای ساخت پروتئین استفاده می کنیم ، بدن ما می تواند 11 عدد از آنها را تشکیل دهد. 9 مورد دیگر اسیدهای آمینه ضروری نامیده می شوند و فقط از طریق رژیم غذایی خود می توانیم آنها را دریافت کنیم.


گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و لبنیات که به طور همزمان 9 اسید آمینه ضروری را تأمین می کند ، به همین دلیل به آنها منبع پروتئین "کامل" گفته می شود. با این حال ، گیاهان همچنین می توانند تمام این 9 مورد را تهیه کنند ،مثلا برای به دست آوردن منبع پروتئین "کامل"از ترکیب لوبیا با برنج بخورید.


به هر حال ، این ایده که شما باید همزمان گیاهان خاصی را به طور همزمان با هم بخورید تا بتوانید پروتئین های کامل خود را بدست آورید یک افسانه است. بدن ما بسیار باهوش تر است.


پروتئین‌های گیاهی فاقد یک یا چند اسید آمینه‌ ضروری هستند. به همین دلیل به آنها پروتئین‌های ناقص گفته می‌شود. گیاه خواران با مصرف انواع مختلف غذاها تلاش می‌کنند تا اسیدهای آمینه‌ ضروری بدنشان را تامین کنند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

DNA ما تصمیم می گیرد کدام پروتئین ها را بسازیم و چه مقدار و اگر شما ورزش نمی کنید ، DNA به سلول های شما نمی گوید پروتئین ماهیچه درست کنند ، زیرا نیازی نیست. در حقیقت ، بدن شما از اسیدهای آمینه ای که لازم نیست استفاده نمی کند.


بنابراین ، بعد از خوردن نصف مرغ ، تمام اسیدهای آمینه اضافی که در جریان خون شما شناور می شوند چه اتفاقی می افتد؟ بدن می تواند آن ها را به قند یا حتی چربی تبدیل کند. به همین دلیل رژیمهای پر پروتئین لزوماً شما را لاغر نمی کنند - یا کنترل قند خون را بهبود می بخشند.


تنوع در پروتئین های حیوانی بسیار زیاد است؛ از انواع ماهی گرفته تا تمام گوشت و مرغ ها به میزان بسیار زیادی پروتئین نوع حیوانی دارند.


برای مثال، ۸۵ گرم از تن ماهی چیزی حدود ۲۵٫۵ گرم پروتئین دارد؛ این در حالی است که تن ماهی سبک دارای ۲۰ گرم پروتئین در آب و ۲۵ گرم پروتئین در روغن است.


۱۰۰ گرم از سینه مرغ بدون پوست و استخوان حاوی ۱۲۴ کالری و ۲۶ گرم پروتئین است. از سوی دیگر ارزشمند ترین غذا در گروه های پروتئینی یعنی گوشت قرمز، در هر 100 گرم‌اش، چیزی حدود 35 گرم پروتئین وجود دارد که غنی ترین منبع پروتئین هم به حساب می آید.


بدیهی است ، شما می توانید به راحتی از طریق منابع گیاهی نیز به راحتی به مقدار پروتئین مناسب برسید. در حقیقت ، در مورد یکی از آخرین چیزهایی که ما به آن احتیاج داریم ، هر ماده غذایی است که پروتئین غنی شده داشته باشد!

دکتر الیزابت کلوداس

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده