خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» متوسط ​​امید به زندگی بعد از پیوند کلیه چقدر است؟

متوسط ​​امید به زندگی بعد از پیوند کلیه چقدر است؟

پیوند کلیه در ایران

کلیه ها اندام های حیاتی هستند. در یک روش پیوند کلیه ، کلیه سالم از یک اهدا کننده زنده یا مرده در بدن گیرنده قرار می گیرد.

قرار دادن کلیه انسان در بدن فرد دیگر از طریق جراحی ، پیوند کلیه نامیده می شود. یک پیوند موفق می تواند امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه را تا حد زیادی بهبود بخشد.

استفاده از خدمات گردشگری پزشکی در سایر کشورها ، به ویژه ایران ، امکان دریافت خدمات با کیفیت در مراکز درمانی مجهز و مدرن را فراهم می کند و می توانید مبلغ قابل توجهی پس انداز کنید.

با این حال ، تنظیم سفر به یک کشور خارجی نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و این ممکن است شما را نگران یا ناامید کند. بهترین راه حل این است که این مسئولیت را به عهده یک آژانس مسافرتی مجاز بگذارید.

هزینه پیوند کلیه در ایران چقدر است؟

کم هزینه بودن عمل جراحی پیوند کلیه در ایران یکی از مهمترین دلایلی است که ایران را به مقصدی ایده آل برای گردشگری پزشکی تبدیل کرده است. اگرچه هزینه دقیق این جراحی مانند هر عمل جراحی دیگر به نیاز و شرایط شما و امکانات مورد نیاز جراحی بستگی دارد ، اما هزینه جراحی پیوند کلیه در ایران هنوز به طرز باورنکردنی کمتر از سایر کشورها است. به عنوان مثال ، هزینه این جراحی در ایالات متحده حدود 400000 دلار است ، در حالی که در ایران حدود 8000-15000 دلار است!

پیوند کلیه در ایران: همه آنچه لازم است بدانید

کلیه ها اندام های حیاتی هستند. آنها خون را از سموم پاک می کنند و ادراری را تولید می کنند که برای انتقال آلاینده ها به خارج از بدن استفاده می شود. همزمان کلیه ها تعادل آب بدن را تنظیم می کنند. با نارسایی کلیه ، بدن خود را مسموم می کند ، که منجر به مرگ در مدت زمان کوتاهی می شود. بنابراین بیماری که کلیه هایش دیگر کار نمی کنند به درمان دیالیز دائمی (تصفیه خون دستگاهی) یا پیوند کلیه اهدا کننده بستگی دارد. از آنجا که دیالیز باید چندین بار در هفته و به مدت چند ساعت انجام شود و بنابراین زندگی روزمره بیمار را به شدت محدود می کند ، معمولاً هدف جراحی پیوند کلیه در ایران است. علاوه بر این ، پیوند امید به زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

پیوند کلیه جراحی است که در آن کلیه سالم در بدن گیرنده قرار می گیرد. اولین عمل پیوند کلیه در سال 1954 در ایالات متحده انجام شد. کلیه اهدا کننده می تواند از طرف اهدا کننده فوت شده یا از بستگان بیمار باشد. اگر بیمار از نظر سلامتی و اهدا کننده کلیه همسان باشد ، کلیه بیماران از هر گروه سنی ، از کودکان تا افراد مسن ، می توانند در ایران جراحی پیوند کلیه انجام دهند. همچنین ، بیمار نباید سرطان یا عفونت داشته باشد. متخصص ارولوژی بیمار را کاملاً معاینه می کند تا اطمینان حاصل کند که پیوند کلیه مشکلی ندارد و هر عارضه ای را که در موفقیت جراحی تأثیر بگذارد از بین می برد.

 اگر شما هم نارسایی کلیه دارید ، ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

چه زمانی به پیوند کلیه در ایران نیاز دارید؟

کلیه عضوی زوج است که در دو طرف ستون فقرات در زیر دیافراگم قرار می گیرد. در یک بزرگسال 120 تا 300 گرم وزن دارد و بیش از یک لیتر خون در هر دقیقه در کلیه ها جریان می یابد. این میزان جریان خون بسیار بالا برای عملکرد پاکسازی و فیلتر کلیه ضروری است:

کلیه ها ضایعات درون زا و مواد خارجی (مانند داروها) را از خون خارج می کنند که دیگر نیازی به آن نیست.

آنها در تنظیم تعادل آب و الکترولیت بدن نقش دارند.

آنها هورمون های مختلفی تولید می کنند که برای فشار خون ، تشکیل خون و متابولیسم استخوان مهم هستند (رنین ، اریتروپویتین و کلسیتریول).

بیماری های مختلف می توانند منجر به نارسایی غیر قابل برگشت کلیه شوند. دیابت شیرین یا فشار خون بالا در طولانی مدت بیشترین علت آسیب کلیه است. بیماری های التهابی کلیه ، که در اثر سو عملکرد سیستم دفاعی بدن (سیستم ایمنی بدن) یا استفاده طولانی مدت از داروهای ضد درد ایجاد می شوند ، کمتر مشاهده می شوند. بیماران جوان اغلب نقایص ژنتیکی ، بیماری های التهابی کلیه یا ناهنجاری دارند.

نارسایی حاد کلیه طی چند روز تا چند هفته ایجاد می شود. دلایل آن معمولاً بیماری های شدید قبلی ، کاهش شدید مایعات یا واکنش های آلرژیک به دارو است. در بیشتر موارد ، نارسایی حاد کلیه تقریباً به طور کامل بهبود می یابد. آسیب دائمی کلیه (نارسایی مزمن کلیه) به آرامی ایجاد می شود و اغلب سالها مورد توجه قرار نمی گیرد. در بیشتر موارد ، خسارتی که یکبار رخ داده است خود به خود برطرف نمی شود.

اگر سرانجام کلیه ها از کار بیفتند ، عملکرد آنها یا باید با شستشوی خون (دیالیز) یا با پیوند کلیه اهدا کننده جایگزین شود. این بدان معنی است که افرادی که به عضوی اهدا کننده نیاز دارند باید در لیست انتظار آن عضو قرار بگیرند. برای قرار گرفتن در لیست انتظار برای کلیه دهنده ، باید نارسایی قطعی کلیه وجود داشته باشد. بیمار باید دیالیز شود یا در صورت نیاز قابل پیش بینی است.

چه کسی نمی تواند پیوند کلیه در ایران انجام دهد؟

همه بیماران مبتلا به نارسایی کلیه نمی توانند در ایران جراحی پیوند کلیه انجام دهند. بیماران با شرایط زیر کاندیدای مناسبی برای پیوند کلیه نیستند:

بیماران مبتلا به عفونت های شدید یا سابقه عفونت های مکرر که به طور کامل قابل درمان نیستند.

بیماران مبتلا به سرطانی که از محل اصلی خود گسترش یافته و به سایر قسمت های بدن نیز سرایت کرده است.

بیماران مبتلا به بیماری قلبی شدید یا هر شرایطی که به طور کلی خطر جراحی را افزایش می دهد.

بنابراین ، توصیه می شود که قبل از عمل در مورد تمام مسائل و شرایط جسمی خود با تیم پزشکی خود مشورت کنید. در یک مشاوره قبل از عمل ، متخصص ارولوژی به شما می گوید که آیا شما کاندید مناسبی برای پیوند کلیه در ایران هستید یا خیر.

چگونه می توان برای پیوند کلیه در ایران آماده شد؟

برای دریافت کلیه از اهدا کننده غیر زنده ، نام شما باید در لیست انتظار شبکه اهدای عضو باشد. آزمایشات و معاینات گسترده ای روی شما انجام می شود تا در صف پیوند صبر کنید.

تیم پیوند وظیفه بررسی شرایط و پیشبرد روند پیوند را دارد. تیم پیوند شامل یک جراح پیوند ، یک متخصص نفرولوژیست (پزشکی متخصص و درمان بیماری های کلیوی) ، یک یا چند پرستار ، یک مددکار اجتماعی و یک روانپزشک یا روانشناس است. برخی از تیم های پیوند ممکن است اعضای دیگری مانند یک متخصص تغذیه یا بیهوشی را نیز شامل شوند.

مراحل ارزیابی تیم جراحی پیوند کلیه شامل موارد زیر است:

ارزیابی سلامت روان: قبل از پیوند اعضا ، وضعیت روانی و اجتماعی بیمار شامل استرس ، مسائل مالی و میزان حمایت خانواده یا افراد دیگر ارزیابی می شود. این مسائل می توانند در نتیجه پیوند کلیه در ایران بسیار مثر باشند. در صورت زنده بودن اهدا کننده ، چنین ارزیابی هایی نیز انجام می شود.

آزمایش خون: آزمایش خون برای یافتن اهدا کننده مناسب ، بررسی اولویت فرد در صف انتظار و کاهش احتمال رد شدن عضو توسط بدن بیمار انجام می شود.

معاینه: در این فرایند ، وضعیت کلیه بیمار و سلامت کلی وی بررسی می شود. این معاینات و آزمایشات می تواند شامل اشعه ایکس ، سونوگرافی ، بیوپسی کلیه و معاینات دندانپزشکی باشد. برای خانم ها معایناتی مانند پاپ اسمیر (معاینه سلول های دهانه رحم) ، معاینات زنان و ماموگرافی (اشعه ایکس پستان) همراه با آزمایش های دیگر انجام می شود.

به طور کلی ، تیم پیوند سابقه پزشکی بیمار ، نتایج معاینات و آزمایشات گرفته شده و میزان نیاز وی به پیوند را ارزیابی می کند. هنگامی که تیم پزشکی نیاز شما به عمل جراحی پیوند کلیه را تأیید کرد ، نام شما در لیست شبکه اهدای عضو قرار خواهد گرفت و به محض یافتن اندام ، به شما اطلاع داده می شود و پس از آن باید برای جراحی به بیمارستان بروید.

اگر اهدا کننده عضوی زنده از خانواده شما باشد ، تاریخ پیوند به شما اطلاع داده می شود و دیگر برای دریافت عضو در صف منتظر نمی مانید. نکته مهم در این وضعیت این است که خون اهدا کننده باید با خون بیمار سازگار باشد و از نظر جسمی در شرایط خوبی باشد. قبل از پیوند ، آزمایش سلامت روان از اهدا کننده گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که تصمیم کاملاً خود او است.

در طی پیوند کلیه در ایران چه اتفاقی می افتد؟

قبل از انجام پیوند کلیه در ایران ، مراحل زیر باید انجام شود:

تیم پیوند نحوه پیوند کلیه را توضیح می دهد و می توانید هر سوالی دارید بپرسید.

شما باید یک فرم رضایت نامه امضا کنید که به تیم پزشکی شما اجازه می دهد جراحی را انجام دهند. این فرم را با دقت بخوانید و اگر بخشی از آن برای شما روشن نیست اطلاعات بیشتری را بخواهید.

اگر قبل از ویزیت مرتب دیالیز شده باشید ، قبل از عمل نیز دیالیز خواهید شد.

اگر عضوی از اهدا کننده زنده دریافت شود ، نباید هشت ساعت قبل از جراحی چیزی بخورید. اگر کلیه از بدن فرد فوت شده گرفته شده باشد ، بیمار از زمانی که از وجود کلیه مطلع است ، نباید چیزی بخورد.

ممکن است مقداری آرام بخشی قبل از عمل برای حفظ آرامش شما استفاده شود.

بسته به سابقه پزشکی شما ، تیم پیوند ممکن است سوالات مربوط به شرایط خاص خود را از شما بپرسد تا برای آنها آماده شوید.

جراحی پیوند کلیه در ایران در یک بیمارستان انجام می شود و روش های استفاده شده بسته به تیم پزشکی و شرایط پزشکی شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، روش پیوند کلیه طبق مراحل زیر انجام می شود:

در ابتدا بیمار لباس های خود را در می آورد و لباس های بیمارستان (لباس راحتی بیمارستان) را می پوشد.

یک خط IV در بازو یا دست شما قرار می گیرد. کاتترها (لوله هایی برای انتقال مایعات) نیز ممکن است روی گردن و مچ شما قرار بگیرند تا وضعیت قلب ، فشار خون و گرفتن نمونه خون را بررسی کنند. سایر قسمت های بدن برای نصب این کاتترها شامل ناحیه ترقوه و کشاله ران است.

اگر موهای زائد در ناحیه جراحی وجود داشته باشد ، تراشیده می شود.

سپس ، یک کاتتر ادراری به مثانه شما متصل می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

باید به پشت روی تخت اتاق عمل دراز بکشید.

بیمار برای پیوند کلیه بیهوش خواهد شد. در این حالت ، یک لوله از طریق دهان وارد ریه های بیمار می شود. این لوله به ونتیلاتور متصل است که به بیمار امکان می دهد در حین عمل نفس بکشد.

یک متخصص بیهوشی در اتاق عمل به طور منظم ضربان قلب ، فشار خون ، وضعیت تنفس و میزان اکسیژن شما را در حین جراحی کنترل می کند.

پوست محل جراحی با محلول ضد عفونی کننده تمیز و ضد عفونی می شود.

یک برش توسط جراح در پایین شکم و در یک طرف بدن ایجاد می شود. قبل از عمل جراح کلیه اهدایی را مجددا معاینه می کند.

در این مرحله کلیه اهدا شده در داخل شکم بیمار قرار می گیرد. اگر کلیه اهدا شده در سمت چپ بدن باشد ، در سمت راست بدن بیمار قرار دارد و اگر کلیه در سمت راست باشد ، در سمت چپ بدن بیمار پیوند می خورد ؛ دلیل این امر اتصال راحت تر مجرای ادرار به مثانه است.

در کلیه های اهدایی ، شریان کلیه و ورید به شریان ایلیاک خارجی (محل خارجی) متصل می شوند.

پس از اتصال عروق و رگ ها ، جریان خون از طریق آنها بررسی می شود تا خونریزی بخیه ها شناسایی و از آن جلوگیری شود.

در این مرحله حالب (لوله ای که ادرار را از کلیه خارج می کند) کلیه پیوندی به مثانه بیمار متصل می شود.

برش بیمار توسط منگنه یا بخیه بسته می شود.

برای جلوگیری از تورم ناحیه زخم به دلیل تجمع مایع ، ممکن است یک لوله تخلیه در ناحیه قرار گیرد.

در آخرین مرحله ، یک باند استریل بر روی زخم بیمار قرار می گیرد و با دقت پانسمان می شود.

بعد از پیوند کلیه در ایران چه اتفاقی می افتد؟

پس از پیوند کلیه در ایران ، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود. هنگامی که فشار خون ، ضربان قلب و تنفس بیمار ثابت شد و بیمار به هوش آمد ، به بخش مراقبت های ویژه (ICU) منتقل می شود و از نزدیک تحت کنترل قرار می گیرد. هنگامی که بیمار آماده خروج از بخش مراقبت های ویژه است ، به بخش عمومی منتقل می شود. معمولاً پس از پیوند کلیه ، بیمار باید چند روزی در بیمارستان بماند و پس از بهبودی کامل مرخص می شود.

اگر کلیه از یک فرد زنده اهدا شود ، بلافاصله پس از قرار گرفتن در بدن شروع به تولید ادرار می کند ، اما اگر کلیه از اهدا کننده مرده گرفته شود ، شروع به تولید ادرار مدتی طول می کشد. بنابراین ، در این حالت ، شما باید دیالیز خود را پس از جراحی پیوند کلیه در ایران ادامه دهید تا روند تولید ادرار به حالت عادی برگردد.

یک کاتتر ادراری به مثانه شما متصل است که ادرار را از بدن شما خارج می کند. پزشک همچنین سطح ادرار شما را بررسی می کند تا مطمئن شود کلیه جدید به درستی کار می کند.

تا زمانی که قادر به خوردن و نوشیدن خود باشید ، مواد مغذی از طریق خط IV وارد بدن شما می شوند.

تیم پزشکی شما بر اثربخشی داروهای ضد رد که از رد پیوند جلوگیری می کنند (از جمله داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی که از حمله سیستم ایمنی به کلیه جدید جلوگیری می کند) نظارت خواهد کرد تا بتوانید بهترین دوز و ترکیب داروهای خود را پیدا کنید.

معمولاً آزمایش خون از شما گرفته می شود. هدف از این آزمایش بررسی وضعیت کلیه و سایر اعضای بدن شما از جمله کبد ، ریه ها و سیستم گردش خون است.

با گذشت زمان ، تغذیه شما به آرامی از مایعات به غذاهای نیمه جامد و سپس طبیعی تغییر می یابد. اما به طور کلی ، تا زمانی که کلیه جدید کاملاً در بدن شما کار نکند ، محدودیت های تغذیه ای خواهید داشت و باید دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

معمولاً پس از یک روز از پیوند ، می توانید حرکت کنید. بعد از اینکه دکتر به شما اجازه حرکت داد ، باید چندین بار در روز از رختخواب بلند شوید و تحرک داشته باشید.

اگر درد دارید ، باید زیر نظر پزشک خود از مسکن استفاده کنید. مراقب باشید از آسپرین یا مسکن استفاده نکنید که خطر خونریزی را افزایش می دهد. تحت هر شرایطی فقط از داروهایی استفاده کنید که توسط پزشک توصیه شده است.

پرستاران ، داروسازان ، متخصصان تغذیه ، فیزیوتراپیست ها و سایر متخصصان تیم پیوند به شما می آموزند که چگونه از بدن و زخم های خود مراقبت کنید تا پس از ترخیص از بیمارستان بتوانید به خوبی از خود مراقبت کنید.

هنگامی که علائم حیاتی شما تثبیت شد ، عملکرد کلیه پیوندی شما به خوبی آغاز شده و دیگر نیازی به مراقبت از بیمارستان ندارید ، آماده ترخیص و رفتن به خانه هستید.

مراقبت های پس از پیوند کلیه

نکات زیر برای بیمارانی که در ایران جراحی پیوند کلیه انجام داده اند مهم است:

پس از پیوند کلیه در ایران برای مدتی مجاز به رانندگی نیستید. بنابراین ، کسی باید شما را از بیمارستان به خانه و از خانه به مطب دکتر برای معاینه برساند.

پس از ترک بیمارستان و بازگشت به خانه ، نکته مهم این است که همیشه زخم خود را تمیز و خشک نگه دارید تا خطر عفونت را کاهش دهید.

بیمار باید مرتبا به متخصص نفرولوژیست (متخصص کلیه) مراجعه کند ، وی عملکرد کلیه دهنده را بررسی کرده و علائم هشدار دهنده اولیه رد یا عفونت را تشخیص می دهد.

بخیه ها یا منگنه های زخم شما تحت نظر پزشک در حین قرار ملاقات ها بعد از جراحی برداشته می شوند.

داروها و مکمل های غذایی اضافی (از جمله داروهای بدون نسخه یا گیاهی) باید همیشه با پزشک در میان گذاشته شوند تا از تعامل با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی جلوگیری شود.

سیگار کشیدن و سیگار کشیدن غیر فعال بخصوص هنگام انتظار برای عضو اهدا کننده ممنوع است.

بهداشت شخصی نیاز به توجه ویژه ای دارد زیرا میکروارگانیسم ها می توانند برای بیماران مبتلا به نقص ایمنی خطرناک باشند.

اقدامات دندانپزشکی معمولاً برای جلوگیری از ورود باکتری به جریان خون ، نیاز به مصرف پیشگیری از آنتی بیوتیک دارند.

نگهداری از حیوانات اهلی باید با احتیاط و ترجیحاً با استفاده از ماسک و دستکش انجام شود.

تا حد امکان از تماس با بیماران مبتلا به بیماریهای عفونی پرهیز شود.

ورزش و ورزش برای سلامت بدن مهم است. اما ، آموزش فشرده باید با پزشک در میان گذاشته شود.

از آنجا که بیماران سرکوب شده سیستم ایمنی مستعد ابتلا به تومورهای پوستی هستند ، محافظت بسیار خوب در برابر اشعه خورشید همیشه ضروری است.

از هرگونه فعالیت یا موقعیتی که کلیه جدید را تحت فشار قرار دهد ، باید خودداری شود.

فشار خون و وزن خود را هر روز در خانه بررسی کنید. افزایش این موارد ممکن است نشان دهد که کلیه های شما به خوبی کار نمی کنند. در صورت مشاهده این مورد ، بلافاصله برای بررسی دقیق با تیم پیوند خود تماس بگیرید.

علائم رد پیوند کلیه چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر باید به پزشک خود بگویید زیرا می تواند نشانه رد باشد:

تب ، که ممکن است نشان دهنده رد عضوی جدید یا وجود عفونت در بدن باشد.

قرمزی ، تورم ، خونریزی یا ترشح از برش.

افزایش درد در ناحیه برش ، که ممکن است نشان دهنده رد عضوی جدید یا عفونت باشد.

حساسیت کلیه ها

افزایش سطح کراتین خون (همانطور که توسط آزمایش خون تعیین می شود)

فشار خون بالا

به طور کلی ، علائم رد می تواند شبیه سایر بیماری ها و بیماری های پزشکی باشد. به همین دلیل شما باید با تیم پیوند خود در مورد کوچکترین جزئیات صحبت کنید و معاینات معمول خود را جدی بگیرید.

برای جلوگیری از رد پیوند کلیه و حفظ سلامت کلیه ، پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند که باید تا آخر عمر استفاده کنید. پاسخ بدن هر بیمار به این داروها می تواند متفاوت باشد. داروهای ضد رد به طور مداوم در حال تکامل و ارتقا هستند و تیم پزشکی شما بر اساس شرایط شما داروهای مناسب را برای شما تجویز می کنند.

امید به زندگی پس از پیوند کلیه در ایران

بعد از پیوند کلیه ، زندگی بیمار بسیار بیشتر از خود تعیین می شود ، زیرا بیمار دیگر مجبور نیست چندین بار در هفته به درمان های استرس زا دیالی اعتماد کند. با این حال ، بدن عضوی پیوندی را "خارجی" می شناسد و سعی در رد آن دارد. برای جلوگیری از این اتفاق ، سیستم ایمنی بدن بیمار باید برای همیشه با دارو سرکوب شود. این سرکوب سیستم ایمنی بدن را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر می کند که متعاقباً می توانند به یک مشکل تبدیل شوند. برخی از شایع ترین عفونت هایی که ممکن است داشته باشید عبارتند از: برفک (برجستگی های خاکستری سفید در غشای مخاطی دهان یا زبان) ، تبخال و عفونت های تنفسی.

سبک زندگی سالم و افزایش بهداشت در زندگی روزمره از این رو مهم است. با این وجود ، امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران پس از پیوند کلیه به طور قابل توجهی بالاتر از بیماران تحت دیالیز است.

امیدوارم که میزان موفقیت در پیوند کلیه خوب باشد: بعد از یک سال ، حدود 80 درصد اعضای پیوند شده هنوز کار می کنند. کلیه اهدا کننده می تواند به مدت ده تا 15 سال کار کند ، گاهی اوقات به طور قابل توجهی طولانی تر است. با این حال ، این مشخصات زمانی می تواند به طور قابل توجهی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد و بستگی زیادی به وضعیت سلامتی بیمار دارد.

اگر در برهه ای از زمان کلیه به درستی کار نکند ، بیمار باید مرتباً با دیالیز خونش را تمیز کند. در صورت لزوم ، پیوند کلیه دیگر یک گزینه است. به طور کلی ، موارد زیر اعمال می شود: بیماران پیوندی معمولاً بیشتر از بیماران دیالیزی عمر می کنند و همچنین از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار هستند و زندگی روزمره با عزم بیشتری دارند.

خطرات پیوند کلیه چیست؟

جراحی پیوند کلیه ، مانند سایر جراحی ها ، ممکن است با عوارض و خطرات همراه باشد ، مانند:

خون ریزی

عفونت

انسداد رگهای خونی متصل به کلیه جدید

نشت یا انسداد ادرار در مجرای ادرار

نارسایی کلیه جدید در ابتدای پیوند

مهمترین عارضه بعد از پیوند کلیه این است که بدن شما ممکن است کلیه جدید شما را رد کند. رد واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر ورود آنتی ژن یا بافت خارجی به بدن است. وقتی کلیه جدید به بدن فرد پیوند می شود ، سیستم ایمنی بدن آن را به عنوان بافت خارجی تشخیص داده و به آن حمله می کند.

پزشکان برای سالم نگه داشتن اندام پیوندی و جلوگیری از حمله سیستم ایمنی بدن به آن ، داروهای مختلف سرکوب سیستم ایمنی را برای تضعیف سیستم ایمنی تجویز می کنند. این داروها همچنین ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که بسته به نوع دارو و وضعیت سلامتی بیمار متفاوت است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده