دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» امگا 3 | فوائد ، خواص ، سلامت ، کاهش وزن ، تقویت قلب

امگا 3 | فوائد ، خواص ، سلامت ، کاهش وزن ، تقویت قلب

از نظر علمی ثابت شده است که امگا 3 به عنوان تنظیم کننده متابولیک عمل می کند. امگا 3 یک اسید چرب است که بر سطح لپتین هورمونی تأثیر می گذارد. این هورمون تعیین می کند چربی چربی به سرعت چقدر سوزانده می شود. خوب ، ما می خواهیم بر این حق تأثیر بگذاریم؟


مکمل های روغن ماهی اسیدهای چرب امگا 3 مهم را تقویت می کنند که باعث تقویت سنتز دوپامین در بدن می شوند ، انتقال دهنده عصبی که مغز ADHD فاقد آن است. اما قرص ها تنها گزینه یا تنها داروی طبیعی برای ADHD نیستند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


اگر امگا 3 به اندازه کافی توسط بدن ما تولید نشده باشد ، ما فقط می توانیم آن را با خوردن ماهی (خصوصاً ماهی ، ماهی سالمون ، شاه ماهی) یا با مصرف مکمل های غذایی خاص مانند کپسول های امگا 3 ، به عنوان مثال از Solgar دریافت کنیم. با این حال ، روغن ماهی حاصل از غذا نسبت به قرص ها ترجیح داده می شود.


 امگا 3یک اسید چرب غیراشباع می باشد که در غذاهای متنوعی یافت می‌ شود! لازم است بدانید این اسید چرب غیراشباع نمی تواند به تنهایی توسط بدن انسان تولید شود. اسیدهای چرب امگا3 مانندفقط از طریق غذا و مکمل به دست می ‌آیند.


اسیدهای چرب امگا 3 برای مغز انسان بسیار مهم هستند و در رشد و تکامل نقش اساسی و حیاتی ایفا می ‌کنند. بدن انسان به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز دارد تا به طور طبیعی رشد کند و سیستم ایمنی قوی‌ تری داشته باشد. به بیان ساده تر امگا رشد پوست و مو را تحریک می‌ کند، سلامت استخوان را حفظ می‌ کند، به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌ کند، سیستم تولید مثل را سالم نگه می ‌دارد و فایده های بسیار دیگری هم دارد…


خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی در بین افرادی که اسیدهای چرب اشباع‌ نشده شامل امگا و چربی‌ های اشباع‌ نشده‌ مونو را جایگزین چربی‌ های اشباع‌ شده کرده‌ اند، کاهش پیدا کرده است!


مکمل های امگا نیز در دسترس هستند، اما همیشه بهتر است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را از طریق منابع غذایی طبیعی دریافت کنید.


دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان گرفته شده است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیم و ویتامین E می باشد! ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیم و ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و موجب محافظت بدن انسان در برابر آسیب سلولی، التهاب و بیماری‌ های مزمن می‌ شود. دانه آفتابگردان یک گزینه مناسب برای میان وعده و استفاده روزانه در غذاها است


روغن کاجیره

روغن کاجیره به عنوان یکی از روغن های معروف مورد استفاده در آشپزی از دانه کاجیره به دست می آید! کاجیره مانند دیگر روغن‌ های گیاهی، سرشار از چربی‌ های غیراشباع است که می‌ تواند به سلامت قلب انسان کمک کند. روغن کاژیره به دلیل طعم طبیعی و خوب، می‌ تواند برای سرخ کردن، پخت و پز و حتی در سالاد استفاده شود


کره بادام زمینی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

کره بادام زمینی که از بادام تفت داده شده تهیه می‌ شود٬ نه تنها غنی از چربی‌ و پروتئین است، بلکه حاوی نیاسین، منگنز، ویتامین E و منیزیم می‌ باشد

   

دانشمندان در عرض 10000سال، ژن‌ های ما تغییر نکرده است اما میزان مصرف امگا به طور غیر قابل‌ باوری بالا رفته است! مصرف بیش از حد روغن های گیاهی یا اسیدهای چرب می‌ تواند به التهاب کمک کند و خطر بیماری‌ های جدی مانند بیماری ‌های قلبی، سرطان، آسم، ورم مفاصل و افسردگی را افزایش دهد.


ماهی (مخصوصاً ماهی های چرب با آب سرد مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و آنچوی)

   گردو

   دانه کتان

   ریحان

   تخم مرغ

   جوانه بروکسل

   جلبک دریایی

   سویا

   اسفناج

   روغن کلزا

   کلم بروکلی

   کاشوبادام هندی


ماهی

جای تعجب نیست که ماهی - بخصوص ماهی های چرب در آب سرد مانند ماهی ، ماهی خال مخالی و آنچوی - سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و یکی از محبوب ترین داروهای طبیعی برای ADHD هستند. به همین دلیل روغن ماهی نامیده می شود ، درست است؟ به عنوان مثال ، ماهی خال مخالی بیش از 3300 میلی گرم امگا 3 در هر وعده - یعنی بیش از 6 برابر مقدار توصیه شده در روز برای بزرگسالان سالم است.


یک متخصص ماهی بزرگ نیست؟ برخی از دستور العمل های سریع و ساده را در آشپزی با ماهی مانند یک حرفه ای ، مجموعه ای در دسترس از دستور العمل های ماهی را امتحان کنید تا متناسب با هر کام باشد. ماهی های چرب غنی ترین منابع امگا 3 هستند، ماهی هایی مانند: ماهی آزاد، ماهی مارکو، شاه ماهی، ساردین، ماهی تن، ماهی قزل آلا، مار ماهی، ماهی کولی، ماهی فلتان، ماهی ریش دار، ماهی نیزه


ماهی های بدون چربی که «ماهی های سفید» هم نامیده می‌شوند عبارتند از: سفره ماهی، ماهی مرلان، اره ماهی، ماهی مورو، ماهی نیزه، ماهی قزل آلای دریا، ماهی خاردار، ماهی هادوک (نوعی ماهی دودی)، ماهی گرگ دریا، ماهیِ روغن، ماهی لُت (نوعی ماهی آب های شیرین)، ماهی لیماند (نوعی ماهی پهن)، ماهی لیو، ماهی روغنی کوچک، ماهی آلاسکا، ماهی ره (نوعی دیگر از سفره ماهی)، سپر ماهی و شاه ماهی دیگر فرآورده های دریایی نیز حاوی امگا 3 هستند، اما کمتر از ماهی های چرب.


جگر ماهی

روغن ماهی مورو که عصارۀ واقعی امگا 3 است، به خاطر نیروی فوق العاده اش باید هر روز به میزان یک قاشق مصرف شود. امروز، می‌توانیم هر از گاهی جگر ماهی مورو بر روی یک تکه نان تست را به خودتان تعارف کنید. ضمناً این خوراک واقعاً خوشمزه است


گردو

گردو پر از چربیهای سالم است - از جمله امگا 3 - و همچنین حاوی تعدادی ماده مغذی دیگر مانند منیزیم ، بیوتین و ویتامین E. برخی از مطالعات حتی حاکی از آن است که خوردن گردو علائم شایع ADHD مانند حافظه کاری ، توانایی یادگیری و حرکات را بهبود می بخشد. توسعه.1 گردو نیز متنوع است - آنها را با میوه های تازه یا خشک ، در سالادها امتحان کنید یا در دسرها پخته کنید.


گردو حاوی مواد مغذی مانند فیبر و مواد معدنی مثل منگنز، مس، فسفر و منیزیم است. گردو به طور خاص، یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 است که در حدود 11 گرم اسید لینولئیک و نیز مقدار خوبی از اسید چرب امگا است که می ‌تواند به حفظ متعادل کردن اسیدهای چربی بدن انسان کمک کند. گردو می‌ تواند به عنوان یک میان وعده یا روی سالاد مورد استفاده قرار گیرد.


گردو، فندق، بادام، بادام هندی، پسته این مغزها مطمئناً پرکالری هستند اما با این حال مواد چربی هستند که حاوی امگا 3 اند. چند بار مصرف این آجیل ها در هفته مثلاً به جای شیرینی های صنعتی یا نان های روغنی، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود! روغن گردو یا سویا سرشار از امگا 3 هستند ضمن اینکه امگا 6 اندکی دارند. روغن دانۀ گندم هم همین مزایا را دارد.


دانه کتان

این دانه زیر رادار یک نیروگاه تغذیه ای است - و یکی از منابع بسیار قدرتمند اسید امگا 3 آلفا-لینولنیک (ALA) است. دانه های تخم کتان را برای داشتن عطر و طعم خوش طعم و مزه صبحانه بر روی بلغور جو دوسر صبحانه خود بپاشید ،


یا آنها را در اسموتی میوه مخلوط کنید تا غذای ADHD را راضی کنید. به ایده های بیشتری احتیاج دارید؟ کتاب دستور العمل کتان را که یک راهنمای آسان برای اضافه کردن دانه کتان به سوپ ها ، سالادها و دوره های اصلی مورد علاقه خود است ، بررسی کنید.


روغن کتان، روغن دیگری سرشار از امگا 3 است، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا نگه داری آن خیلی سخت است (این روغن خیلی سریع اکسید می‌شود). بنابراین دانۀ کتان به روغنش ترجیح داده می‌شود. دانه های کتان که مصرف آن راحت تر از روغن کتان است را می‌توانید به تمام انواع خوراک ها از جمله نان ها و سالادهای تان بیافزایید.


ریحان

 یک گیاه دارای طعم دهنده و بسیار آسان است - یک منبع قوی از اسیدهای چرب امگا 3 است. از آنجا که ریحان در درجه اول به عنوان یک چاشنی استفاده می شود ، با این وجود ، شما به احتمال زیاد امگا 3 را از یک وعده استاندارد دریافت نمی کنید. برای بهترین نتیجه ، از برگهای ریحان کامل استفاده کنید و آنها را به آخر زمان پخت و پز غذایی خود اضافه کنید تا مواد مغذی گیاه را حفظ کنید. علاوه بر تهیه امگا 3 ، چای ریحانی مانند چای ارگانیک ارگانیک بودا نیز باعث آرامش و کاهش التهاب سلولی می شود.


تخم مرغ

اگر مرغ یک رژیم غذایی سنگین را در امگا 3 - مانند دانه کتان و سایر دانه‌های غلیظ مواد مغذی بخورد - تخم مرغ آن با سطح بالاتری از آن اسیدهای چرب سالم تقویت خواهد شد. اگر می توانید هزینه کمی اضافی داشته باشید ، به دنبال تخم های غنی شده امگا 3 از مرغ های انسانی پرورش یافته و پرخور شوید و برای حشرات و گیاهان علوفه بزنید ، که این تخم ها را حتی مواد مغذی و فواید سلامتی دیگری به همراه دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه پروتئین را به عنوان یک ماده مهم برای هر رژیم غذایی ADHD توصیه می کنند - و تخم مرغ منبع عالی و آسانی است.


مرغ ها در هوای آزاد پرورش پیدا کنند، تخم شان به طور طبیعی سرشار از امگا 3 خواهد بود. اما تخم مرغ ِ مرغ هایی که در مرغداری پرورش می‌یابند، این خاصیت را ندارد مگر اینکه فقط با دانۀ کتان تغذیه شوند. بنابراین مصرف چنین تخم مرغ هایی در الویت قرار دارد!


با استفاده از روش های جدید پرورش، گوشت از لحاظ امگا 3 فقیر است. بنابراین مصرف گوشت حیواناتی که در هوای آزاد پرورش یافته اند ارجحیت دارد، با مصرف این نوع گوشت ها شما میزان امگا 3 دریافتی تان را افزایش می‌دهید زیرا حیواناتی که علف و یونجه می‌خورند، گوشت شان و مرغ هایی که دانۀ کتان می‌خورند تخم شان، به طور طبیعی سرشار از امگا 3 خواهد شد.


جوانه بروکسل

نوعی سبزی صلیب است که همراه با ویتامین K ، ویتامین C و یک دوز سالم اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد. با وجود طعم و بوی قوی آنها ، همیشه کودکان و بزرگسالان مبتلا به ADHD همیشه دوست ندارند (یا حتی تحمل می شوند).


اگر شخصی در خانه شما جوانه های دشمن را در نظر می گیرد ، این دستور العمل را امتحان کنید - عسل ، زغال اخته و پنیر پارمسان به این جوانه های بروکسل عطر و طعم شیرین و خوش طعمی می دهند که حتی افراد خوشتی دلپذیر نیز آن را دوست دارند.


تاثیر امگا 3 تنها به سلامت قلب محدود نمی شود بلکه خواص دیگری نیز دارد که اغلب از آن بی اطلاعند. چربی امگا 3 به ویژه مشتق آن DHA با ایجاد تعادل میان حفظ مقاومت و انعطاف پذیری سلول های پوست باعث تحریک تشکیل کلاژن و بافت هم بند الاستین شده و از خشکی و چروکیدگی و پیری زودرس جلوگیری می کند و همین میزان بروز آکنه و جوش های التهابی در نوجوانان را کاهش می دهد.


همچنین باعث استحکام استخوان ها می شود، عارضه خشکی چشم را که بیماری شایع در سالمندان است کاهش می دهد و بالاخره بروز آلزایمر را به تعویق می اندازد. با توجه به موارد فوق دیگر هیچ جای شکی در خواص امگا 3 باقی نمی ماند. پس از خوردن ماهی و انواع دانه های روغنی و خشکبار به ویژه بادام زمینی و گردو غافل نشوید.


جلبک دریایی

اکثر مکمل های امگا 3 وگان از جلبک دریایی تهیه می شوند که یکی از منابع بسیار کمی گیاه EPA و DHA است. اگر ترجیح می دهید قرص ها را بکشید ، چیز واقعی امگا 3 و همچنین ویتامین K ، ویتامین C ، نیاسین ، فولات و کولین است. جلبک دریایی را می توان به صورت خام میل کرد (به دنبال آن در بازار محلی یا آلی محلی خود باشید) یا خشک کنید - سعی کنید میان وعده های دریایی ارگانیک آنی چون را که در بسته های انفرادی است و در چندین طعم خوشمزه موجود است ، نیز امتحان کنید.


روغن کلزا

روغن کلزا متعادل ترین روغن از نظر نسبت امگا 3 به امگا 6 است، چیزی حدود 1 به 2، در حالی که توصیه می‌شود این نسبت کمتر از 1 به 5 باشد.

اگر از طعمش خوش تان نمی‌آید، توصیه می‌کنیم که روغن کلزا را با روغن زیتون خیلی طعم دار، مخلوط کنید، طعم نامطلوب روغن کلزا خنثی می‌شود. خیلی خوب است اگر این ترکیب جایگزین دیگر روغن های سرشار از امگا مانند روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی، روغن ذرت بشود.


سویا

سویا می تواند یک رپ بد داشته باشد - و در واقع ممکن است برای افرادی که حساسیت خاصی به مواد غذایی دارند ، مشکلاتی ایجاد کند - اما این لوبیای خوشمزه یکی از قدرتمندترین (و چند منظوره) راههای اضافه کردن امگا 3 به رژیم غذایی شماست. سویا کامل (معروف به ادمام) یک میان وعده پر از پروتئین برای گیاهخواران است. فرم های فرآوری شده تری (از جمله توفو ، شیر سویا و روغن آشپزی مبتنی بر سویا) باعث می شود که سویا بی نهایت در دسترس باشد.


اسفناج

بیشتر سبزیجات برگ سبز مقادیر قابل توجهی امگا 3 دارند و اسفناج نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود شهرت نامطبوع آن ، اسفناج خام در واقع دارای عطر و طعم ملایم است و آن را به یک پایه ایده آل برای سالادها یا یک ترد تند ساندویچ تبدیل می کند. بسیاری از افراد بدون تأثیر در طعم و مزه ، اسفناج را به تخم مرغ ، سوپ یا غذاهای سوپاضافه می کنند. اگر با یک غذای مخصوص غذا خوردن سروکار دارید

additudemag

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده