خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای نوشیدن آب بر سیستم بدن

 مزایای نوشیدن آب بر سیستم بدن

مزایای آب


آیا متوجه شدید وزن بدن شما تقریباً 60 درصد آب است؟ بدن شما در کل سلول ها ، اندام ها و بافت های خود از آب استفاده می کند تا به مدیریت درجه حرارت آن و حفظ سایر ظرفیت های مهم کمک کند. از آنجا که بدن شما در اثر تنفس ، تعریق و جذب بدن آب خود را از دست می دهد ، تأمین مجدد بدن با نوشیدن مایعات و خوردن مواد مغذی حاوی آب بسیار مهم است. اندازه گیری آب مورد نیاز شما به مجموعه ای از عناصر از جمله جو جایی که در آن زندگی می کنید ، بستگی دارد مثلا چقدر از نظر جسمی پویا و اینکه آیا با یک بیماری روبرو هستید یا به برخی از مشکلات پزشکی دیگرمتکی هستید.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

آب از بافت ، نخاع و مفاصل شما محافظت می کند

آب چیزی غیر از خاموش کردن عطش شما دارد و دمای بدن را هدایت می کند. علاوه بر این ، بافت ها را در بدن شما لخته خون نگه می دارد. می دانید وقتی چشمان ، بینی یا دهان شما خشک می شود چه حسی دارید؟ مرطوب نگه داشتن بدن باعث می شود درجه رطوبت ایده آل در این مناطق لطیف ، مانند خون ، استخوان ها و ذهن ، حفظ شود. علاوه بر این ، آب رشته نخاع را ایمن می کند ، و به عنوان پماد و پد مفاصل شما ادامه می یابد.


آب به بدن شما کمک می کند تا مواد زاید را از بین ببرد

پذیرش کافی آب بدن شما را قادر می سازد از طریق عرق ، پوست و پوسته شدن ترشحات را ترشح کند. کلیه ها و کبد از آن برای کمک به شستشوی مواد زاید بدن استفاده می کنند ، مانند دستگاه هضم شما. به همین ترتیب ، آب می تواند با جلوگیری از انسداد مدفوع و جلوگیری از تحریک تغذیه ای روده مانع از مسدود شدن یا یبوست شما شود.

ایدز در هضم غذا

هضم با بزاق شروع می شود ، فرضیه آن آب است. هضم بستگی به کاتالیزورهایی دارد که در بزاق یافت می شوند تا به تغذیه و مایعات مجزا کمک کرده و مواد معدنی و مکمل های مختلف را از بین ببرند. هضم قانونی باعث می شود مواد معدنی و مکمل ها به تدریج در بدن باز شوند. آب علاوه بر این مهم است که بتواند فیبر حلال را پردازش کند. با کمک آب ، این فیبر به طور موثری تجزیه می شود و با ساختن مدفوع ظریف و شفاف و قابل تحسینی که عبور از هر چیز دشوار باشد ، از رفاه درونی شما سود می برد.


وشیدن آب می‌تواند موجب افزایش ملایم و موقتی سوخت‌و‌ساز بدن شود و نوشیدن آب حدود نیم ساعت پیش از غذا نیز می‌تواند موجب شود تا فرد غذای کمتری مصرف کرده و کالری کمتری دریافت نماید.


بدن شما هنگام ورزش پرتحرک مایعات را از دست می دهد ، عرق می کنید و گرما بدن زیاد می شود، یا بدن منقبض می شود که باعث گرفتگی یا شل شدن روده ها می شود. در صورت از دست دادن مایعات به هر یک از این دلایل ، تنظیم مایعات بسیار مهم است ، در واقع شرایط خاصی وجود دارد که در آن ممکن است به مصرف آب بیشتری نیاز داشته باشید، یعنی بیش از میزانی که به دلیل تشنگی‌مان آب می‌نوشید.


مهم‌ترین مورد، زمانی است که بیشتر عرق می‌کنید. این حالت در زمان ورزش کردن و همچنین در هوای گرم (به ویژه در آب و هوای خشک) ایجاد می‌شود. اگر زیاد عرق می‌کنید، حتما باید مایعات از دست رفته‌ی بدنتان را با نوشیدن آب جبران کنید.

ورزشکارانی که به مدت طولانی و به شدت ورزش می‌کنند، همچنین ممکن است برای کمک به سایر شرایط بهزیستی بدنتان ، مانند آلودگی مثانه و سنگهای مجاری ادراری ، مایعات بیشتری بنوشید. در صورت بارداری یا شیردهی ، لازم است در مورد مایعات خود با پزشک خود مشورت کنید که بدن شما از مایعات بیشتر از حد انتظار استفاده می کند ، به خصوص در مورد شیردهی.

به چه مقدار آب نیاز دارید؟

هیچ استانداردی وجود ندارد ، و تعداد زیادی از افراد روزانه فقط با نوشیدن آب در هنگام جمع آوری ، نیازهای هیدراتاسیون خود را برآورده می کنند، بسیاری از افراد که در سلامتی جسمی به سر می برند ، در هنگام تشنگی ، نوشیدن آب و نوشیدنی های مختلف مایعات را به اندازه کافی دریافت می کنند .

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده