خرید از سراسر دنیا


» نکاتی درباره آشپزی با ماهی

نکاتی درباره آشپزی  با ماهی

تکنیک ها و اولویت های آشپزی

هنگام انتخاب ماهی ، اولین کاری که باید انجام دهید تا ببینید آیا تازه آن است ، رنگ آن را ببینید. اگر رنگ آن روشن است و ظاهری تازه دارد ، ماهی شما تازه است. علاوه بر این ، چشمان ماهی تازه مانند شیشه است و گوش ها به رنگ قرمز دیده می شوند.

روشهای اصلی آشپزی برای ماهی؛ سرخ کردن ، کباب کردن ، بخارپز کردن ، خورش و اما کدام روش پخت ماهی بهتر است؟


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

دمای ایده آل اجاق گاز برای پخت باید بین 160-250 درجه باشد. فرقی نمی کند فیله باشد یا ماهی درسته و با ید بدانید انواع ماهی ها برای پخت و پز در فر مناسب هستند. در روش پخت و پز در فر نیز اختلافاتی وجود دارد. اینها در اصل در فر عمیق ، پختن خورش یا پختن کاغذ می پزند. هنگام پخت و پز در فر ، باید ماهی خود را با کمی مایع بپزید. هنگام پخت و پز در قابلمه ، باید مواد دیگری به غیر از ماهی ، به خصوص سبزیجات ، زیر و بالای ماهی را به شکل ملات اضافه کنید. روش دیگر پخت ، پخت روی کاغذ است. این روش به ماهی اجازه می دهد تا با بخار مخصوص خود طبخ شود.


می توانید ماهی خود را در کره یا روغن سرخ کنید. اگر در روغن سرخ می کنید ، باید روغن کافی تهیه کنید تا فقط 2/3 ماهی را بپوشانید. اگر در کره سرخ می کنید ، باید در یک تابه عمیق و در دمای بالا سرخ کنید. گوشت و ماهی بدون چربی برای سرخ کردن مناسب ترین هستند. هنگام سرخ کردن ماهی ، دمای روغن باید بیش از 165 درجه باشد. زیرا اصل اصلی سرخ کردن این است که با گذاشتن آب در ماهی گرمای روغن سرخ شود. یک کباب خوب باید ترد و زرد طلایی باشد. به منظور افزایش عطر و طعم ماهی سرخ شده ، می توانید آنها را با مخلوط کردن آنها با آرد ، سرخ کردن دوغاب یا تمپورا سرخ کنید.


شما باید از هر دو طرف ماهی شکافهایی تهیه کنید که با نوک چاقوی تیز کباب می کنید و روغن را با یک قلم مو روی آنها بمالید. همچنین باید ماهی خود را روی یک کباب داغ از قبل گرم شده بپزید.


این یکی از سالم ترین روش های آشپزی در غذاهای جهان است. از بین رفتن رنگ و شکل و تغییر در مقادیر غذایی در ماهی هایی که با این روش پخته می شوند ، وجود ندارد. برای بخارپز کردن ، ابتدا باید آب را در یک کاسه بزرگ ریخته و آن را بجوشانید. سپس می توانید یک ظرف مخصوص سوراخ شده یا یک ظرف بخار مخصوص را در بالا قرار دهید و ماهی خود را در این ظرف بپزید. نزدیکترین روش پخت و پز به این روش بخارپز کردن است.


ماهی فیله و گوشت نرم برای تهیه بخار مناسب هستند. هنگام پخت و پز با روش بخارپز ، باید از ظرفی با درب استفاده کنید. دلیل آن جلوگیری از از بین رفتن رطوبت ماهی است. در حین پختن ماهی بخارپز ، می توانید سبزیجات ، سس ها و ادویه های مختلفی را برای طعم دادن به ماهی خود اضافه کنید.

ماهی هایی که چربی کمتری از گوشت قرمز دارند حاوی مقداری اسید چرب مخصوص هستند. فقط این اسیدهای چرب موجود در ماهی از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کنند و از انسداد شریانی جلوگیری می کنند.

 ماهی حاوی مقادیر زیادی کلسیم و فسفر برای سلامتی استخوان بسیار مهم است. به خصوص زنان یائسگی باید ماهی بیشتری مصرف کنند.

حاوی نمکهای معدنی از قبیل ید ، آهن و کلسیم به ویژه فسفر است و همچنین سرشار از A ، D و B12 است.

 انرژی لازم را به بدن می دهد. این یکی از غذاهایی است که در سن تکامل باید بطور مکرر توسط کودکان مصرف شود.

به بافتها کمک می کند تا با مواد معدنی مانند فسفر ، گوگرد بهبود یابند.

این ماده بر تنظیم کلسترول خون تأثیر دارد. به کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده