خرید از سراسر دنیا


» راه های اثبات شده برای تقویت حافظه خود

راه های اثبات شده برای تقویت حافظه خود

خوراک مغز را فراموش نکنید.

یکی از شاخص ترین عملکردهای شناختی عالی ، حافظه فرد است. داشتن یک حافظه تیغ تیز باعث می شود شما در امتحانات یا تکالیف کاری خود به خوبی عمل کنید. با این وجود اغلب اوقات ممکن است دچار فشارهای خفیف حافظه شوید که عوامل استرس زا زندگی به سمت شما می آیند یا احساس ناراحتی می کنید. با این حال ، اگر شما مسائل را فراموش می کنید ، ممکن است شروع به غرق شدن و ناامید شدن کنید. اگر با تأثیرات عصبی حافظه ضعیف دست و پنجه نرم می کنید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن از آنها استفاده کنید:


ورزش

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

ورزش درمانی است برای همه چیز ذهن. از مه مغزی گرفته تا مشکلات حافظه گرفته تا افت غلظت. تمرینات ملایم مانند راه رفتن باعث بهبود عملکرد شناختی شما می شود و طبق بسیاری از مطالعات ، حافظه شما را نیز بهبود می بخشد. ورزش همچنین می تواند شانس ابتلا به زوال عقل در سالهای طلایی شما را کاهش دهد.


ماهی یا روغن ماهی را امتحان کنید

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد با اسیدهای چرب امگا -3 که به عملکرد مغز می پردازند ، باعث بهبود حافظه کوتاه مدت و کاهش اضطراب و استرس می شوند. مطالعات دیگر استفاده از روغن ماهی را با بهبود قابل توجه حافظه در افراد مسن مرتبط کرده است. مکمل های دیگری که می توانید شامل آنها باشید پیچیده و ویتامین B و D ، و داروهای هوشمند برای کالج برای تقویت بیشتر ذهن شما با مواد مغذی حیاتی است.


خواب

بسیاری از افراد خواب را با تنبلی مرتبط می کنند. با این حال ، این تقریباً اینگونه نیست. استراحت به همان اندازه سخت کار شما مهم است و اطمینان حاصل کنید که حداقل هشت ساعت خواب راحت در روز داشته باشید. به این ترتیب ، فرآیند ادغام حافظه را مجاز می کنید. که به این ترتیب تقویت می شود که خاطرات کوتاه مدت برای تبدیل شدن به خاطرات بلند مدت تبدیل می شوند. کمبود خواب تأثیرات جدی بر عملکرد ذهن شما می گذارد ، که درنهایت به مشکلات به خاطر سپردن موارد ضروری تبدیل می شود.


بیشتر مراقب باشید

ذهن آگاهی به دلیل مزایای بیشماری که برای رفاه شما به وجود آورده است ، در محافل اجتماعی امروزی فشارهای زیادی را به خود جلب می کند. هوشیار بودن به معنای حضور بیشتر یا آگاهی از محیط اطراف خود است. ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا به وضعیت فعلی خود توجه بیشتری داشته باشید و به یادآوری بهتر آن بروید و همچنین استرس و اضطراب را کاهش می دهید.


شما می توانید با گوش دادن به تنفس و سایر صداهای اطراف خود ، رنگ های موجود در محیط اطراف خود و تحقق بخشیدن به آن هنگام که ذهن شما سرگردان است ، بیشتر بدانید.


از مصرف الکل و داروها خودداری کنید

الکل برای سلامتی شما وحشتناک است و مهمتر از آن ، حافظه شما. مقدار الکل خون در بدن 0.08 گرم در میلی لیتر می تواند باعث آسیب قابل توجهی به هیپوکامپ ، بخشی از مغز که حافظه را کنترل می کند ، شود و باعث افت حافظه شود. همه داروهای دیگر مانند کوکائین ، علفهای هرز و هروئین همه می توانند عملکرد مغز را تغییر دهند و این می تواند کارآیی ذهن شما را برای پردازش و ذخیره اطلاعات کاهش دهد.


مصرف قند خود را کاهش دهید

شکر تأثیرات منفی زیادی بر بدن دارد. از خطر دیابت گرفته تا چاقی ، و هم اکنون حافظه ضعیف است. داشتن رژیم غذایی پر از قندهای ساده می تواند باعث کاهش چشمگیر عملکرد شناختی منجر به مه مغزی بویژه در مرکز حافظه کوتاه مدت شود. نوشیدنی های گازدار و سایر غذاهای پر قند را برای بهبود سلامت کلی از بین ببرید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


نتیجه:

روش های اثبات شده زیادی برای بازیابی حافظه خود به شکل نوک بالا وجود دارد. اینها ، به علاوه جلوگیری از استرس و رژیم صحیح ، تمام آنچه شما نیاز دارید خواهد بود.

 ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده