خرید از سراسر دنیا


» جلوگیری از اختلال روانی با خوردن غذاهای سالم

جلوگیری از اختلال روانی با خوردن غذاهای سالم

برای جلوگیری از اختلالات روانی

اختلالات روانی نه تنها در افراد مسن بلکه تقریباً برای همه افراد اعمال می شود. غذایی که می خورید نه تنها مواد مغذی لازم را برای حفظ سلامتی بدن به بدن نمی دهد بلکه بر عملکرد مغز شما نیز تأثیر می گذارد. بنابراین ، اگر فکر می کنید حافظه بدی دارید ، ممکن است نیاز به بهبود برنامه رژیم غذایی خود داشته باشید. غذاهای زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که حتی می توانید در آشپزخانه خود نیز بیابید ، غذاهای ساده ای که معمولاً برای جلوگیری از افسردگی ، اختلال دو قطبی شناخته شده اند.


گردو حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که محققان می گویند با آسیب به سلول های مغزی مبارزه می کند. طبق مطالعه‌ای در ژورنال تغذیه در سال 2009 ، رژیمهای غذایی با حدود 2٪ آجیل علائم پیری را در مغز موشها معکوس کردند. مطالعات همچنین ظاهراً بهبود حافظه ، یادگیری و مهارت حرکتی را در موش هایی که از گردو تغذیه می شوند نشان داده اند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


به نظر می رسد سه چاشنی برای سلامتی مغز بسیار عالی است - سیر ، مریم گلی و رزماری: سیر نه تنها برای سلامتی قلب و عروق فوق العاده است بلکه یک آنتی اکسیدان عالی برای مغز نیز هست. وسوسه نشوید که میانبر را خریداری کرده و سیر خرد شده یا پودر آماده را خریداری کنید ، زیرا اینها هیچ ارزش غذایی ندارند. تا آنجا که می توانید بخورید و تازه تر بهتر باشید. یک مطالعه جدید همچنین نشان داد افرادی که مرتباً مریم گلی می خورند ، در تست های حافظه بسیار بهتر از افرادی که نکردند عمل کردند. تصور می شود که این ماده ممکن است میزان شیمیایی را که پیام ها را به مغز منتقل می کند ، افزایش یابد - همان ماده شیمیایی که در کسانی که از آلزایمر یا سایر اختلالات روانی رنج می برند ، کم نیست.


ماهی در صدر لیست غذاهای بهبود حافظه در این گروه قرار دارد. برای خاص تر بودن ، ماهی های چرب مانند ساردین ، ​​ماهی سالمون ، شاه ماهی و ماهی خال مخالی که حاوی مقادیر زیادی چربی های امگا 3 هستند برای عملکردهای حافظه بسیار مفید هستند. ماهی همچنین منبع DHA است که یک جزء بزرگ اسید چرب در مغز است ، بنابراین سلامتی آن را تضمین می کند و از اختلالات روانی جلوگیری می کند.


گوشت قرمز بدون چربی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که در ترمیم آسیب سلولی و همچنین کاهش حافظه کمک می کند. این ماده حاوی آهن ، روی و ویتامین B12 است. گفته می شود روشی مطمئن برای جلوگیری از اختلالات روانی است.


انواع توت ها - توت فرنگی ، زغال اخته ، تمشک ، زغال اخته و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به حفظ عملکرد حافظه و مهارت های هماهنگی کمک می کنند. مطالعات نشان می دهد که مصرف انواع توت ها به انسداد سلول های مغزی کمک می کند. تمام میوه هایی که به رنگ قرمز تیره ، آبی و سبز هستند در بهبود حافظه کمک می کنند. توت فرنگی دارای سطح بالایی از کورستین یک آنتی اکسیدان است که به دلیل جلوگیری از آلزایمر شناخته می شود. زغال اخته حاوی آنتوسیانین ، یک فیتوشیمیایی است که به عملکرد سالم مغز کمک می کند. انواع انگور ، قرمز سیاه و بنفش حاوی کوئرستین و آنتوسیانین است. گیلاس منبع خوبی برای آنتوسیانین است.


عسل - این شیرین کننده طبیعی منبع خوبی از کلسیم ، آهن ، ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها در از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن ما ، جلوگیری از از بین رفتن و آسیب رساندن به سلول ها ، به حداقل رساندن اضطراب و بهبود حافظه شما کمک می کنند.


تخم مرغ سرشار از کولین است که اصلی ترین ماده شیمیایی برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز است. کمبود کولین در بروز بیماری آلزایمر نقش دارد. چند غذای دیگر که حاوی کولین هستند عبارتند از: جگر ، ساردین ، ​​بادام زمینی و سویا. تخم ها حاوی ویتامین های A ، B ، B12 و D هستند که در مرکز حافظه مغز نقش دارند. تخم مرغ همچنین از اختلالات روانی جلوگیری می کند.


سبزیجات - اسفناج ، جوانه بروکسل ، گل کلم ، کلم و کلم بروکلی برخی از سبزیجات سبز هستند که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که با رادیکال های آزاد از بدن مبارزه می کنند. مصرف سبزیجات سبز در رژیم غذایی شما برای بهبود حافظه توصیه می شود. پیازهای قرمز حاوی آنتوسیانین و کوئرستین برای تقویت حافظه شناخته شده اند. پیازهای زرد و سفید نیز حاوی مقادیر مناسبی از کوئرستین هستند. کلم بروکلی حاوی کوئرستین و اسید فولیک است. سبزیجات برگ مانند اسفناج ، مارچوبه منبع خوبی از ویتامین K است که در بهبود قدرت مغز نقش دارد. اسفناج همچنین سرشار از اسید فولیک است.


مواد غذایی ذکر شده در بالا فقط بعضی از موارد دیگر است که می تواند به جلوگیری از اختلال روانی کمک کند. این نه تنها برای افراد مسن بلکه تقریباً برای همه صدق می کند. غذایی که می خورید نه تنها مواد مغذی لازم را برای حفظ سلامتی بدن به بدن نمی دهد بلکه بر عملکرد مغز شما نیز تأثیر می گذارد. بنابراین ، اگر فکر می کنید حافظه بدی دارید ، ممکن است نیاز به بهبود برنامه رژیم غذایی خود داشته باشید. بگذارید در حال حاضر به دنبال بسیاری از غذاها برای بهبود حافظه از آشپزخانه خود باشید.

ترجمه : شیرین میرکرمی


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده