خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 1000 روز اول رشد شناختی در دوران کودکی

1000 روز اول رشد شناختی در دوران کودکی

رشد شناختی در دوران کودکی

1000 روز اول برای رشد شناختی کودک بسیار مهم است. پس از تولد ، کودک با نگاه کردن همه چیز را در اطراف خود می آموزد. طی 3 ماه ، کودک می تواند تمرکز خود را روی اشیاء متحرک حفظ کند. یک دختر بچه تمایل دارد که نسبت به پسر بچه نسبت به پسر بچه عکس العمل بهتری نسبت به صدا و لمس نشان دهد در حالی که یک پسر بچه علاقه زیادی به محاسبه و تیز کردن همه چیز در اطراف خود دارد. با رشد مغز ، کودک به تدریج مهارت های شناختی خود را توسعه می دهد. برای مادران و مراقبان ، سن 8-10 ماهه از آنجا که کودک شروع به برقراری ارتباط با آن می کند ، به ویژه هیجان انگیز است

روند رشد شناختی

 4 هفته - کودک به هرکسی که با او در تماس باشد پاسخ خواهد داد و وقتی کسی او را به آرامی نگه دارد ، گریه نخواهد کرد. او قادر است عضلات صورت را برای بیان احساسات کنترل کند.

6 هفته - لبخند می زند و می تواند به یک جسم متحرک خیره شود.

8 هفته - می تواند سر را به سمت بالا حرکت دهد ، به اشیاء متحرک متعدد نگاه می کند.

3 ماه - کنجکاو در مورد همه چیز در اطراف او ، هنگامی که کسی با او صحبت می کند ، لبخند می زند

4 ماه - هنگام شیر دادن به شیر مادر هیجان زده می شود ، هنگامی که کسی صدا را صدا می کند می تواند سر خود را چرخاند.

5 ماه - می تواند یک ناهنجاری را درک کند ، ابراز خشم و ترس کند.

6 ماه - یاد می گیرد که به بازتابی از خود در آینه نگاه کند ، غذاهای خاصی را نسبت به دیگران ترجیح می دهد.

8 ماه - می تواند نام او را بفهمد و معنای کلمه "نه" را بیاموزد ، گاهی می تواند یک کلمه واحد را بیان کند.

9 ماه - ابراز تمایل خود را به سمت یک اسباب بازی خاص ، کنجکاو برای دانستن همه چیز در اطراف خود.

10 ماه - می تواند مکالمه اساسی ، موج و دست و پا را درک کند.

11 ماه - یاد می گیرد که چگونه از یک بازی ابتدایی لذت ببرید ، از دست استفاده کنید تا یک شیء را روی زمین پرتاب کنید و دوباره آن را انتخاب کنید ، تمایل به فریاد زدن یا ایجاد صداهای بلند دارد و دوست دارد چیزهایی را برای ایجاد صدا تکان دهد.

12 ماه - دوست دارد مردم را بخنداند ، وقت زیادی را صرف خیره شدن به تصاویر در یک کتاب یا تلویزیون می کند ، قادر به گفتن چند کلمه مانند دوش ، توپ ، نوشیدنی ، غذا خوردن یا گرسنگی است.

15 ماه - می خواهد همه کارها را مانند شانه کردن موهای خود انجام دهد ، هنگام یادگیری یک مهارت جدید بسیار هیجان زده است ، می تواند یک جمله پیچیده را درک کند.

18 ماه - ارتباط برقرار کردن با افراد اطراف خود شروع می شود ، می تواند به دستورالعمل ها یا دستورالعمل های اساسی مانند گرفتن چیزی پاسخ دهد ، تصاویر را در یک کتاب نشان می دهد ، با صدای بلند صحبت می کند ، و شروع به درک قسمت های بدن او و دیگران می کند

21 ماه - یاد می گیرد برای کمک بخواهید ، می تواند از یک مداد برای ترسیم یک خط استفاده کند ، می تواند به سؤالات اساسی پاسخ دهد

2 سال - می آموزد که چگونه به تنهایی بازی کند ، می تواند الفبای اساسی مانند A B C را بنویسد


راه هایی برای کمک به فرزندتان در بهبود مهارت های رشد شناختی


1. در دوران بارداری با کودک صحبت کنید

می توانید یک کتاب بخوانید یا حتی یک آهنگ بخوانید. این کمک می کند کودک درون رحم احساس آرامش کند ، با مادر پیوند برقرار کند و شروع به تجربه جهان کند. صحبت با نوزاد متولد شده ممکن است در ابتدا عجیب باشد اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. در ضمن ، متوجه خواهید شد که پاسخ هایی از قبیل لگد زدن را مشاهده می کنید. به آرامی مالیدن دست انداز شما ، آن را به یک ارتباط دو طرفه تبدیل می کند

2. عاقلانه بخورید

در دوران بارداری ، مادران برای رشد بهینه عملکرد مغز کودک به غذاهای سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارند. تغذیه ضعیف یا سوء تغذیه در دوران بارداری معمولاً منجر به نقص های طولانی مدت شناختی پس از تولد می شود. سبزیجات ، لبنیات ، پروتئین ها ، میوه ها و غلات برخی از گروه های غذایی توصیه شده برای یک مغز سالم و باهوش هستند.

3. بدون مشروبات الکلی

علیرغم تحقیقات بی پایان ، سطح ایمنی از مصرف الکل در دوران بارداری وجود ندارد. بهترین کار این است که از الکل خودداری کنید. الکل رشد شناختی در نوزادان متولد نشده را مختل می کند و منجر به اختلالات طیف الکل جنین (FASDs) از جمله مشکلات قضاوت و حافظه ضعیف با معاشرت ، نقص توجه و رفتار تحریک آمیز می شود. روانپزشکان استفاده از الکل قبل از تولد را با اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) ، اضطراب ، افسردگی و الکل و اعتیاد به مواد مخدر مرتبط کرده اند.

4- حداقل 7 تا 8 ساعت در روز یک خواب با کیفیت داشته باشید

زنانی که در طول بارداری کمتر از 6 ساعت در روز می خوابند ، معمولاً دوره زایمان طولانی تری را تجربه می کنند و احتمال بیشتری به سزارین نیاز دارند. ایجاد الگوهای خواب خوب ، مادر را از فشارهای روحی و روانی رهایی می بخشد. این به یک کودک آرام تر و آرام تر که پیشرفت شناختی را مختل می کند ، ترجمه می شود.

5- سعی کنید در دوران بارداری با کیفیت استراحت کنید.

یوگا ، ماساژ ، مدیتیشن ، پیاده روی کوتاه و استراحت از کار برخی از بهترین راه های استراحت در دوران بارداری هستند. عدم وجود تکنیک های مناسب برای آرامش ، استرس و تنش را در بدن شما جمع می کند ، که توسط کودک نیز تجربه می شود. استرس بر رشد شناختی کودک تأثیر منفی می گذارد.

6. حداقل 6 ماه کودک را با شیر مادر تغذیه کنید

شیر مادر تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را برای رشد بزرگ و سالم به کودک تحویل می دهد. تغذیه انحصاری با شیر مادر برای شش ماه اول توصیه می شود. نشان داده شده است که از بروز چندین عفونت جلوگیری می کند

نتیجه

1000 روز اول زندگی کودک برای رشد بهینه شناختی ضروری است. به خصوص لازم است که مادران قبل و بعد از تولد ، آرامش و رعایت مواد غذایی خوب را رعایت کنند. به طور کلی ، مراقبت صحیح از دوران بارداری و بعد از زایمان از مادر و سایر مراقبین به کودک کمک می کند تا کودک به پتانسیل شناختی کامل خود برسد.

ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده