دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استرس و تاثیر آن بر سلامتی شما

استرس و تاثیر آن بر سلامتی شما

استرس احساس تنش عاطفی یا جسمی است. این می تواند از هر رویدادی یا فکر باشد که شما را ناامید ، عصبانی یا عصبی کند. استرس واکنش بدن شما به یک چالش یا تقاضا است. در کوتاه مدت ، استرس می تواند مثبت باشد ، مانند زمانی که به شما در جلوگیری از خطر یا ملاقات کمک می کند.


فشار بیش از حد به گونه ای که زندگیتان را مختل کند را استرس میگویند. استرس تا حدی برای همه لازم است؛ ولی اگر نتوان آن را کنترل کرد، زندگی روحی و جسمی را به شدت مختل خواهد کرد تا حدی که شخص برای کنترل و کاهش استرس خود، باید به دکتر مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


 به وجود آمدن استرس در بدن را می توان به چند عامل تقسیم بندی کرد. بسیاری از این عوامل به صورت غیر مستقیم باعث به وجود آمدن فشار اضافی بر بدن و در نهایت استرس می شوند.


   انواع صداهای بلند

   از دست دادن یکی از عزیزان

   امتحان و قبول شدن در آن ها

   درگیری با اعضای خانواده

   از دست دادن شغل

   رفت و آمد در دادگاه و کلانتری

   ترافیک

   سردرد

   معده درد

   مشکل خواب

   تضعیف سیستم ایمنی بدن

   تشدید بیماری های موجود در فرد

   ناراحتی و افسردگی

   فشار خون بالا

   بیماری قلبی

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

   دیابت

   مشکلات تنفسی

   عملکرد ضعیف دستگاه گوارشی

   کاهش میل جنسی

   فراموشی یا خستگی مزمن

   مصرف بیش از حد دخانیات

   مشکلات در روابط اجتماعی

   گرفتگی عضلات


 تا یک حدی استرس برای هر فردی لازم است. هرشخصی برای انجام کارهای روزمره خود، دچاراسترس می شود و اگر آن کنترل شود، اما اگر استرس کنترل نشود، اولین آسیب به خود فرد وارد می شود.استرس های بیش ازحد برسلامت قلبی افراد تاثیر گذاشته وافرادی که به دلیل همین مساله زندگی خود را پایان دادند.


 قهوه وغذاهایی پرچرب عامل استرس هستند. غذاهای سالم و رژیمی نه تنها سلامت بدن شما را تضمین می کند، بلکه برروند کاهش استرس اثرخواهد کرد.


ورزش تمرکز فکروآرامبخش مانند یوگا و شنا ازورزش های کاهش دهنده استرس هستند. انجام روزمره آن به آرام کردن اعصاب و افزایش تمرکز حواس شما کمک خواهد کرد.


زندگی فقط کار کردن نیست. در برنامه هفتگی خود تفریحات سالم و با نشاط قرار دهید. به جاهای به دور از محیط کار خود بروید و در آن جا به هیچ وجه به کار و مشکلات فکر نکنید. به مسافرت برید حتی اگرسفر یک روزه به حاشیه شهرمی تواند حال و هوای شما را عوض کند.


همه ما در زندگی افرادی را داریم که به ما استرس و نگرش منفی وارد می کنند.این افراد یا استرسی هستند یا فقط قصد اذیت ، آزار ما را دارند، فقط ازاین افراد دورباشید.


بعضی اوقات فکر کردن روی یک موضوعی که اتفاق نیافته، به شما استرس وارد می کند. مانند رئیس با مرخصی من موافقت نکند، یا درامتحان مردود شوم، در راه تصادف کنم ،نمونه اتفاقاتی است که برای شما نیافتاده ولی شما نگران عواقب آن هستید.

ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده