خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه نوع شرایط ارتوپدی و آسیب دیدگی شایع است؟

 چه نوع شرایط ارتوپدی و آسیب دیدگی شایع است؟

10 سوال متداول در مورد ارتوپدی


1. ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یک تشخیص پزشکی است که بر روی تشخیص ، اصلاح ، پیشگیری و معالجه بیماران مبتلا به اختلالات استخوان ، مفاصل ، ماهیچه ها ، رباط ها ، تاندون ها و اعصاب تمرکز دارد. این قسمت های بدن سیستم اسکلتی عضلانی را تشکیل می دهند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


2. چگونه می توانم از مسائل و مبتلا نشدن به ارتوپدی خودداری کنم؟

استخوان ها سیستم پشتیبانی بدن هستند ، بنابراین حفظ سلامتی و قوی بودن آنها مهم است. مصرف کافی کلسیم و ویتامین D در رژیم غذایی برای اطمینان از داشتن استخوانهای قوی و سالم بسیار مهم است. ورزش منظم یکی دیگر از اقدامات مهم کنترل شما برای حفظ سلامت استخوان ها است. ورزش همچنین به شما کمک می کند تا در آینده از مشکلات ارتوپدی خودداری کنید. کمبود کافئین و مصرف الکل همچنین از استخوانهای سالم پشتیبانی می کند. جلوگیری از استعمال سیگار عامل اصلی دیگری در حفظ سلامت استخوان ها است.


3. آرتروز چیست؟

آرتروز التهاب مفاصل است. مفصل ناحیه ای از بدن است که در آن دو استخوان دیده می شوند. غضروف بافت پیوندی در مفاصل ما است. غضروف با جذب فشار و شوک هنگام حرکت از مفاصل محافظت می کند. آرتریت می تواند هنگامی رخ دهد که غضروف از بین برود و باعث ایجاد مفاصل سفت ، ضعیف و دردناک شود. اگرچه بیش از 100 نوع مختلف آرتریت وجود دارد ، اما دو نوع رایج آن عبارتند از آرتروز (OA) و آرتریت روماتوئید (RA).


4- چه عواملی باعث آرتروز می شود؟

علل ورم مفاصل بسته به نوع آن متفاوت است. علل آن می تواند شامل آسیب ، ناهنجاری های متابولیک ، عوامل ارثی ، عفونت ها و اختلالات خود ایمنی باشد. OA در اثر ساییدگی و پارگی مفاصل ایجاد می شود. RA یک بیماری خود ایمنی است و هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به بافت های بدن حمله کند.


5- چه عواملی باعث درد شانه می شود؟

یکی دیگر از شکایات ارتوپدی بسیار رایج درد شانه است. غالباً منشأ این درد ، یک کاف چرخاننده پاره شده است. دو علت اصلی پارگی روتاتور آسیب و دژنراسیون است. با ادامه استفاده پس از پارگی می توانید به دکمه روتاتور خود آسیب بیشتری وارد کنید. اگر دچار درد مزمن در شانه یا بازو هستید ، بهتر است به متخصص ارتوپدی خود مراجعه کنید. برای اکثر بیماران ، یک پزشک ارتوپدی برای کاهش درد و بهبود عملکرد در شانه شما ، درمانی غیر جراحی مانند فیزیوتراپی یا تزریق استروئید را ارائه می دهد.


6- چه موقع باید از یخ برای تسکین درد استفاده کنم ؟

معمولاً از یخ در 24-48 ساعت اول صدمه استفاده می شود تا تورم و درد کاهش یابد. پس از آسیب دیدگی ، به دنبال پروتکل PRICE: حفاظت ، استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع. هرگز از یخ به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید. بسته به منطقه آسیب دیدگی ، باید از یخ 10 تا 20 دقیقه استفاده شود. هرچه بافت ناحیه آسیب دیده ضخیم تر باشد ، مدت زمان استفاده طولانی تر است. آسیب دیدگی زانو به طور معمول 15 دقیقه از یخ زدن نیاز دارد ، در حالی که مناطقی که دارای عضله بیشتری هستند مانند چهار سر ران و همسترینگ ، به 20 دقیقه زمان نیاز دارند. بافت نازک تر ، مانند مچ پا و پا ، تنها 10 دقیقه زمان نیاز دارد.


7. چه موقع باید جای صدمه دیده را گرم کنم؟

گرما معمولاً برای درد عضلانی یا سفتی استفاده می شود. هرگز هنگام گرما و تورم یا التهاب ، گرما مصرف نکنید. سفتی یا تنش جزئی معمولاً بعد از 15 تا 20 دقیقه از حرارت مستقیم مانند یک پد گرمکن تسکین می یابد. مدت طولانی تر گرما مستقیم مانند حمام گرم می تواند به تسکین درد متوسط ​​تا شدید کمک کند. از گرما نیز می توان قبل از هرگونه فعالیت بدنی برای گرم کردن عضلات استفاده کرد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


8- تونل کارپال چیست؟

سندرم تونل کارپ بی حسی ، سوزن سوزن شدن و ضعف در دست ، مچ دست و گاه بازو است. سندرم تونل کارپال در اثر عصب فشرده شده در تونل کارپ ، یک گذرگاه باریک در قسمت کف دست مچ شما ایجاد می شود. سندرم تونل کارپ به مرور زمان می تواند بدتر شود ، بنابراین مهم است که به زودی پس از بروز علائم ، به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.


9- چه عواملی باعث تونل کارپال می شود؟

در بسیاری از موارد ، علت واحدی در سندرم تونل کارپ وجود ندارد. با این وجود عوامل خطر زیادی وجود دارد که ممکن است در سندرم تونل کارپ نقش داشته باشد. شرایطی که باعث فشار مستمر روی اعصاب می شود - از جمله چاقی یا حرکت مکرر - می تواند از عوامل خطر قابل توجهی برای تونل کارپ باشد. شرایط التهابی نیز می تواند نقش داشته باشد. یک پزشک ارتوپدی ممکن است در رفع زود هنگام علائم آتل با مچ دست یا محدود کردن فعالیت های خاص بتواند کمک کند.


10. چه عواملی باعث درد زانو می شود؟

درد زانو یکی دیگر از مشکلات رایج ارتوپدی است که افراد در هر سنی را درگیر می کند. درد زانو عموماً نتیجه آسیب یا التهاب است. زانو یکی از مفاصل است که بیشتر مستعد آسیب است و ممکن است منجر به درد حاد شود. آرتریت و سایر بیماریهای التهابی می توانند باعث درد مزمن زانو شوند. متخصص ارتوپدی شما ممکن است بریس زانو یا فیزیوتراپی را توصیه کند ، که اغلب می تواند علائم را تسکین دهد. برخی از موارد ممکن است به درمان تهاجمی تری مانند تزریق یا جراحی برای اصلاح مکانیسم زانو نیاز داشته باشد.

caryortho.com/10-منبع

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده