دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کمردرد/علتهایی که باعث کمردرد می شود؟

 کمردرد/علتهایی که باعث کمردرد می شود؟

 کمردرد/ علتهایی که باعث کمردرد می شود؟

بسیاری از آمریکایی ها درد کمر را تجربه کردنند. در حقیقت ، کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات ارتوپدی است. مطالعات نشان می دهد که حدود 80 درصد از بزرگسالان در برخی از مراحل زندگی کمردرد را تجربه کردند.

معمولاً فقط چند روز تا چند هفته طول می کشد ، این ناراحتی اغلب به خودی خود با حداقل مداخلات مانند ضد التهاب ، کاهش فعالیت ها و در بعضی موارد استراحت کوتاه در تختخواب برطرف می شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

کمر درد زمانی که به مدت 12 هفته یا بیشتر ادامه یابد ، مزمن تلقی می شود. تقریباً 20 درصد از مبتلایان به کمردرد حاد یک بیماری مزمن ایجاد می کنند. مراقبت می تواند به تسکین علائم و بهبود فعالیت های روزمره کمک کند.


 اختلالات ستون فقرات، بیماری دیسک بین مهره‌ای، تاندون‌ها و عضلات از علل ایجاد درد در کمر هستند. همچنین ممکن است کمردرد منشاء عصبی و درگیری اعصاب کانال نخاع داشته باشد. در بین علل کمردردها، دیسک بین مهره‌ای از شایع‌ترین علل آن است.


کمردرد، درد رایجی است که می تواند ناراحت کننده و تضعیف کننده باشد و این مشکل می تواند ناشی از آسیب، فعالیت و برخی مشکلات پزشکی باشد. کمردرد، به دلایل مختلف می تواند بر افراد در هر سنی تاثیر بگذارد که همانطور که افراد مسن تر می شوند، احتمال گسترش درد کمر به دلیل عواملی چون کارهای قبلی و بیماری های دیسک فاسد شده افزایش می یابد.


درد پایین کمر ممکن است به ستون فقرات (کمری استخوانی)، دیسک ها بین مهره های ستون فقرات، طناب نخاعی و اعصاب، ماهیچه های پشت کمر، اندام های داخلی شکمی و لگن و پوست اطراف ناحیه کمری مرتبط باشد. درد بالای کمر، ممکن است ناشی از اختلالات آئورت، تومور در سینه و التهاب ستون فقرات باشد.


درد حاد یا مزمن ، کمردرد ، نگرانی قابل توجهی برای تعداد زیادی از جمعیت است. این می تواند باعث از دست رفته کار ، ناراحتی ، ناتوانی و از بین رفتن رفاه شود. تشخیص مناسب و مراقبت مناسب برای تسکین علائم و بهبود کیفیت زندگی ضروری است.


کمکی نمی کند که افسانه ها و تصورات غلط زیادی درباره درد کمر و مشکلات وجود داشته باشد. این تصورات غلط می تواند شما را از مراقبت مناسب باز دارد. اگر درد کمر دارید ، درک واقعیت ها مهم است. در اینجا برخی از رایج ترین کمر دردها آورده شده است.


ورزش می تواند باعث کمردرد شود

برعکس اگر از نظر جسمی فعال نیستید ، احتمالاً کمردرد را تجربه خواهید کرد. ورزش به تقویت عضلات شکمی و پشت کمک می کند ، که به نوبه خود ستون فقرات را تقویت و تثبیت می کند. روزانه ، سطح متوسط ​​ورزش بدنی مانند پیاده روی یا ایروبیک کم فشار توصیه می شود. آسیب های کمر بیشتر برای کارهایی که در آخر هفته انجام می شود اتفاق می افتد. بنابراین عدم فعالیت در تمام هفته و ورزش پرتحرک در آخر هفته ممکن است به نفع شما باشد.


درد همیشه از آسیب است

در حالی که کمردرد می تواند نتیجه آسیب دیدگی باشد ، علل دیگری نیز ممکن است داشته باشد، شرایط پزشکی مانند تومورها ، سنگ کلیه ، فیبرومیالژیا و برخی عفونتهای نخاعی می تواند باعث کمردرد شود. برخی از شرایط ستون فقرات ، از جمله انحطاط دیسک یا ناهنجاری های مادرزادی نیز ممکن است نقش داشته باشد. در صورت وجود درد مداوم ، تشخیص صحیح مهم است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

استراحت طولانی مدت

در عوض ، استراحت طولانی مدت در خواب می تواند علائم شما را بدتر کند و روند بهبود را کند کند. اگرچه ممکن است شما به چند روز استراحت نیاز داشته باشید ، بسته به شدت آسیب دیدگی ، ورزش سبک معمولاً توصیه می شود. پیاده روی و حرکات کششی - حتی شنا - انواع مفیدی از حرکت هستند که در واقع می توانند بهبود را تسریع کنند.


دیسک های فشرده نیاز به جراحی دارند

اگر دیسک های ستون فقرات شما ضعیف شوند ، ممکن است فتق یا پارگی شوند و باعث نشت دیسک ها می شوند. این باعث تحریک اعصاب اطراف و در نتیجه درد پشت و پا می شود. اگرچه این بیماری ترسناک به نظر می رسد ، بیش از 90 درصد دیسک های پاره شده یا فتق به تنهایی بهبود می یابند. دوره معمول درمان شامل کاهش فعالیت و ضد التهاب بدن است. بسته به شرایط پزشکی شما ممکن است فیزیوتراپی نیز کمک کند.


اگر از نظر جسمی فعال هستید ، دچار کمردرد نخواهید شد

اگرچه ورزش می تواند به تقویت عضلات در امتداد ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری کمک کند ، اما باعث نمی شود شما از کمردرد مصون بمانید. Overexertion ، یک تمرین روزمره جدید ، بی نظمی های مادرزادی ستون فقرات - و حتی ساییدگی روزانه بر روی ستون فقرات در هنگام افزایش سن ، اشک می زند - برخی از عواملی هستند که می توانند در کمردرد مؤثر باشند.


دیسک های شکسته یک مشکل پزشکی عمده محسوب نمی شوند. در حقیقت ، آنها یک بخش طبیعی از بزرگتر شدن هستند و به همین دلیل ما با افزایش سن کوتاهتر می شویم. فقط تعداد کمی از بیماران از دیسک های شکوفه احساس درد می کنند. بیشتر ما وقتی اتفاق می افتد که دیسک های برآمدگی بی اطلاع هستند.


اگر به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید ، همیشه به جراحی دچار می شوید

فقط در حدود پنج درصد از مبتلایان به کمردرد نیاز به عمل جراحی دارند. براساس شرایط پزشکی شما ، در صورت لزوم جراحی ، شرایط خاصی وجود دارد. اما بیشتر آسیب های کمر هرگز نیازی به جراحی ندارند. یک متخصص ارتوپدی ستون فقرات فقط بعد از عدم موفقیت سایر مداخلات درمانی جراحی را توصیه می کند.


پزشکان ستون فقرات ارتوپدی

همانطور که می توانید از بسیاری از اسطوره های مربوط به درد کمر و مشکلات کمر بگویید ، غالباً اطلاعات گیج کننده و تصورات غلط مختلفی در مورد پیشگیری ، علل و درمان شرایط ستون فقرات وجود دارد. هنگامی که درد کمر به گوش می رسد ، بسیاری از افراد از درمان دور می شوند و امیدوارند که سرانجام از بین برود ، و گاهی اوقات نیز چنین خواهد شد. اما در تعداد قابل توجهی از موارد ، ارزیابی پزشکی برای تشخیص کامل این مسئله مفید است و شما را با معالجه مناسب در مسیر صحیح قرار می دهد.


مرکز ستون فقرات Cary ارتوپدیک تنها عمل جامع تخصصی ستون فقرات در منطقه است ، مراقبت کامل از خدمات را به بیمارانی که از درد گردن و کمر یا اختلالات ستون فقرات رنج می برند ، ارائه می دهد. متخصصان ستون فقرات بسیار ماهر و متخصص ما در زمینه درمان بیماران رویکرد شخصی را اتخاذ می کنند و در این زمینه تلاش می کنند


علائم کمر درد

علائم اصلی درد کمر گرفتگی یا درد در هر جایی در کمر است و گاهی اوقات تا کفل و پاها هم پیش می رود. برخی مسائل درد کمری می تواند باعث درد در بخش های دیگر بدن بسته به اعصاب آسیب دیده شود. درد اغلب بدون درمان از بین می رود،


اما اگر کمر درد با هر یک از این موارد زیر رخ دهد، به پزشک مراجعه کنید:

   کاهش وزن

   تب

   التهاب و یا ورم بر پشت کمر

   کمردرد مزمن، که در آن دراز کشیده یا استراحت می کند، کمکی نمی کند.

   درد تا پایین پاها

   دردی که به زیر زانو می رسد

   جراحت شدید، ضربه و یا ضربه به پشت

   بی اختیاری ادراری

   به سختی ادرار کردن

   بی اختیاری یا از دست دادن کنترل حرکات روده

   رخوت و بی حسی در اطراف اندام ها

   رخوت و بی حسی در اطراف مقعد

   شروع حس رخوت و بی حسی

اگر هر گونه بی حسی و یا خارش یا درد کمر را با این موارد تجربه می کنید،

چه زمانی باید برای کمر درد به پزشک مراجعه کرد؟

 باید به دنبال کمک پزشکی باشید:

بعد از جراحت یا افتادن ایجاد شده

کاهش وزن غیرقابل توضیح

بی حسی در پاها

ضعف و ناتوانی

تب

کمر انسان از یک ساختار پیچیده از ماهیچه ها، رباط ها، تاندون ها و استخوان تشکیل شده است که با هم برای حمایت از بدن عمل می کنند و ما را قادر می سازند که به اطراف حرکت کنیم.


بخش های ستون فقرات با پدهایی شبیه غضروف که دیسک نامیده می شوند، محافظت می شوند. مشکلات هر یک از این مولفه ها می تواند منجر به کمردرد شود. در برخی موارد کمردرد، علت آن نامشخص است.


آسیب می تواند ناشی از فشار، شرایط پزشکی و وضعیت ضعیف در میان افراد دیگر باشد.مسائل درد کمری می تواند باعث درد در بخش های دیگر بدن بسته به اعصاب آسیب دیده شود. درد اغلب بدون درمان از بین می رود،

منبع caryortho

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده