خرید از سراسر دنیا


» قهوه و چای | محبوبترین نوشیدنیها در جهان

قهوه و چای | محبوبترین نوشیدنیها در جهان

قهوه و چای | محبوبترین نوشیدنیها در جهان

نوشیدن چای یا قهوه تازه از یک لیوان زیبا ؟ احتمالاً دلایل مختلفی برای نوشیدن قهوه ، چای یا هر دو دلیل وجود دارد. به دنبال سالم ترین انتخاب هستید؟


جالب است که ، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای های گیاهی ، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.


 قهوه و چای محبوب‌ ترین نوشیدنی‌ گرم در سراسر جهان است و درهر نقطه از جهان نوشیدنی خاص و مطلوب مردم همان منطقه را دارد که ترکیبی است از ادویه‌ها و گیاهان بومی آن کشور وگاهی برای تنوع، نوشیدنی کشورهای جهان را آماده و آنرا بنوشید.


قهوه حدود دو برابر چایی کافئین دارد. چای نوشیدنی آرامش بخش و با طراوت است به همین دلیل است که اغلب پس از یک روز طولانی گیج کننده از آن به عنوان راهی برای خنک کردن و از بین بردن خستگی استفاده می کنیم.از طرف دیگر قهوه با دنیای کار در ارتباط است.


چای یا قهوه: طعم آن


قهوه البته از مناطق مختلف در سرتاسر جهان تهیه می شود ، اما بیشتر آنها قوی و تا حدودی تلخ است. قهوه نسبت به چای اسیدی تر است. به طور بالقوه مسائلی مانند سوزش سر دل ، رفلاکس اسید ایجاد می کند.


پانچ آنتی اکسیدانی

انواع بی پایان چای وجود دارد ، اما بسیاری از آنها از همان گیاه چای سبز ، Camellia sinensis تهیه می شوند. محصول نهایی بسته به میزان پردازش برگهای چای متفاوت است. اما هر نوع برگ چای که از گیاه Camellia sinensis حاصل می شود - سبز ، سفید ، سیاه ، مشکی و غیره - یک مشت آنتی اکسیدانی خوب ارائه می دهد


چای یا قهوه: محتوی کافئین

چای سیاه کافئین نسبت به چایهای سبز دارد. و قهوه دو برابر چایی کافئین دارد.

فواید چای = سلامتی بهتر قلب + کاهش وزن + استخوان های قوی تر

نوشیدن چای سبز ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به شما کمک کند احساس عاری از استرس نیز کنید. چای به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های فراوان آن است.


قهوه در مقابل چای

چرا مردم فکر می کنند چای سالم ترین انتخاب است


چای در جنگ آنتی اکسیدان ها قهوه را شکست می دهد. در حالی که چای سبز بیشتر با آنتی اکسیدان ها همراه است ، چای سفید در واقع حاوی تعداد بیشتری است. قهوه در مقایسه با چای سفید مقدار کمی آنتی اکسیدان دارد.


براساس میزان کافئین ، اگر دوست دارید نوشیدنی های خود را به مقدار زیاد بخورید ، چای بهتر است. هر دو ، وقتی که در حد اعتدال مصرف می شوند ، علاوه بر این ، به رژیم غذایی متعادل کلی اضافه می کنند.


چای یا قهوه

سرانجام ، انتخاب شماست. اما اگر به دنبال نوشیدنی هستید که به شما سلامتی و طعم عالی می بخشد ، انتخاب انواع چای ها به شما این امکان را می دهد که شما نوشیدنی سالمی را انتخاب کرده و از خواص و فوائد آن برای سلامتی خود هم بهره مند شوید.


نوشیدنی های معروف هر کشور

بولیوی: اپی مورادو (Api morado)

مردم بولیوی این نوشیدنی غلیظ را معمولا همراه با غذا می‌نوشند. این نوشیدنی عجیب، رنگی بنفش دارد که به دلیل استفاده از ذرت بنفش ایجاد می‌شود.

این نوشیدنی بنفش محبوب مردم بولیوی، تشکیل شده است از ادویه‌های محلی این منطقه همراه با دارچین، میخک، پوست پرتقال، آب و آب آناناس.

ابی مورادو در منوی همه رستوران‌های بولیوی وجود دارد.

همین نوشیدنی با ذرت سفید هم تهیه و با شیر و شکر همراه با صبحانه سرو می‌شود و به آن اپی بلانکو می‌گویند.


 مکزیک: اتوله (Atole)

اتوله نوشیدنی سنتی و محبوب مکزیکی‌هاست که آن در فصل زمستان می‌نوشند و با آرد ذرت درست می‌شود.

مردمان مکزیک از زمان آزتک‌ها و مایاها در جشن‌های خود مثل جشن مردگان، اتوله را می‌نوشیدند و هنوز به این رسم خود پایبند هستند.

این نوشیدنی گرم بیشتر در وقت صبحانه یا پس از شام نوشیده می‌شود.

ترکیب این نوشیدنی آرد ذرت و شیر است که مانند فرنی ما با هم مخلوط می‌شوند.

ادویه‌هایی همچون وانیل و دارچین و نوعی شیرین کننده به نام پیلونسیلو که طعم و مزه‌ای مثل شکر قهوه‌ای دارد به آن افزوده می‌شود و طعم دلپذیری

به آن می‌دهد.


 ژاپن: ماتچا (Matcha)

نوشیدنی ماتچا نوعی چای است که از کوبیدن و پودر کردن برگ‌های چای سبز به دست می‌آید.

مردم ژاپن اعتقاد دارند که این چای موجب طول عمر و سلامتی می‌شود.

تفاوت ماتچا با دمنوش معمولی چای سبز این است که ماتچا مقدار بیشتری از برگ چای سبز را دارد و این نوشیدنی غلیظ‌‌‌ تر از دمنوش چای سبز است؛

بنابراین آنتی اکسیدان بیشتری جذب بدن می‌شود.

مزه این چای تلخ است و برای دلپذیر کردنش مقداری شکر و شیر به آن اضافه می‌کنند.

برای یک لیوان چای ماتچا به دو قاشق چای‌خوری پودر ماتچا نیاز دارید که می‌توانید آن را با آب جوش یا شیر مخلوط کنید.


هندوستان: ماسالا (Masala)

حتما نام این چای به گوشتان خورده است چون در ایران می‌توانید پودر ماسالا را در عطاری‌ها پیدا کنید.

چای ماسالا از ترکیب چای سیاه و شیر با عسل، زنجبیل، دارچین، هل، میخک و فلفل به دست می‌آید.

این چای خوش طعم و عطر را با ادویه‌های گوناگونی در هر منطقه تهیه می‌کنند اما پایه اصلی آن همان است که پیش‌تر ذکر شد.

دارچین و زنجبیل این نوشیدنی به کاهش قند خون کمک می‌کند و برای افراد با مزاج سرد نیز مفید است.

سابقه بیش از ۵۰۰۰ ساله این چای در شرق نشان می‌دهد این نوشیدنی بسیار محبوب بوده است به طوری که آن را نوشیدنی پادشاهان می‌دانستند.


 روسیه: اسبیتن (Sbiten)

مردم روسیه در سرمای منفی ۳۰ درجه زمستان‌های روسیه، خود را با این نوشیدنی سنتی کشورشان گرم می‌کنند.

ترکیب اصلی اسبیتن آب، عسل، میوه و ادویه است.

این نوشیدنی گرم و شیرین بسیار ساده تهیه می‌شود و طعم میوه‌ای آن بسیار لذت بخش است و می‌تواند در هر خانه‌ای تهیه شود.

برای این نوشیدنی نیاز دارید به مقداری آب، چند قاشق عسل، زنجبیل، جوز هندی، توت سیاه یا مربای آن، دارچین، میخک، پودر فلفل قرمز و چند برگ نعناع.

از مواد اولیه این نوشیدنی چنین بر می‌آید که بسیار خوش عطر و طعم است و ادویه‌های گرم آن برای شب‌های طولانی زمستان بسیار مناسب است.


مصر: ثعلب (sahlab)

این نوشیدنی از گیاه ثعلب درست می‌شود، همان گیاهی که ما ایرانیان با استفاده از آن بستنی درست می‌کنیم.

نوشیدنی ثعلب بین مصریان و اهالی ترکیه مشترک است.

پودر ثعلب را با خشک کردن و کوبیدن پیاز گیاه ثعلب به دست می‌آورند و چون دارای نشاسته و صمغ است به خوراک‌ها غلظت می‌دهد و کش آمدن بستنی هم به دلیل همین ماده است.

نوشیدنی سحلب یا ثعلب را با ترکیب شیر، پودر ثعلب، دارچین، گلاب و شکر درست می‌کنند و روی آن پودر یا تکه‌های پسته می‌ریزند که البته ظاهر این نوشیدنی شبیه فرنی است.


نوشیدنی چای شکلات، حتی برای افراد دیابتی

دیابت،بیماری که در آن انسولین موجود در بدن قادر نیست وظیفه خود را به درستی انجام دهد و یا بدن قادر نیست انسولین تولید کند که در نتبجه باعث بالا رفتن قند خون میشود.بارزترین نشانه ی دیابت چاق شدن فرد است.آمارها در آمریکا نشان میدهد تعداد افراد چاق رو به افزایش است و این افزایش با بالارفتن آمار دیابت در این کشور رابطه مستقیم دارد.به این ترتیب که 20 درصد از آمریکایی ها دیابت دارند و 54 درصد باقی مانده در معرض ابتلا به این بیماری هستند.


درمان افراد دیابتی اغلب با رژیم غذایی سختی همراه است،پزشکان نیز توصیه میکنند افراد دیابتی از خوردن مواد غذایی مانند سیب زمینی،برنج،قند اجتناب کنند،قند خون خود را مدام چک کنند و به طور روزانه ورزش کنند.اما حقیقتا از شیرینی های هوس برانگیز نمیتوان گذشت،در این مطلب سعی داریم نوشیدنی را معرفی کنیم که برای همه حتی افراد دیابتی مفید است و میتواند جایگزین مناسبی باشد خصوصا برای افرادی که از خوردن شیرینی و شکلات منع شده اند.


خوردن فیبر باعث رسیدن مواد مغذی به کبد و همچنین تنظیم سطح گلوکز بدن میشود،چای سبز گیاهی است که این ویژگی را دارد و از آن در چای شکلات استفاده میشود.چای شکلات حاوی مواد زیر است:


1.چای سبز:که به بدن برای تنظیم سطح قند طبیعی کمک میکند.

2.رسورترول:آنتی اکسیدانی است که طبق تحقیقات دانشمندان برای قلب مفید است.

3.کاکائو خالص:کاکائو خالص به تحریک وتولید سروتین کمک میکند، هورمونی که باعث تریج حس خوب میشود.


نوشیدن چای در فرهنگ های مختلف


بعد از یک روز خسته کننده و پر مشغله به خانه بازگشته وهیچ چیز به اندازه یک چای تازه دم خانگی ،خستگی را از وجودتان بیرون نمی کند.این نوشیدنی در کشور ما اغلب به صورت دم کرده و گرم مصرف می شود.در ادامه با طریقه درست کردن چای در فرهنگ های مختلف و سرو کردن آن ها بیشترآشنا خواهیم شد:


چای به عنوان یکی از محصولات چین، قدمتی 5000 ساله دارد. به نظر می رسد که امپراطور چینی به نام"شن نونگ" در سال 2737 قبل از میلاد این نوشیدنی را کشف کرده است.گفته می شود این امپراطور زمانی که به صورت خیلی اتفاقی برگی از گیاه چای در ظرف آبش افتاده بود برای اولین بار پی به این نوشیدنی برد. اکنون چای در چین به عنوان یک نوشیدنی دارویی شناخته شده و به طور گسترده به دلیل وجود فواید زیاد از آن استفاده می شود.


آمریکا:

بر اساس تحقیقات سازمان چای آمریکا، این نوشیدنی به عنوان دومین نوشیدنی پرطرفدار دنیا بعد از آب شناخته می شود.چای به صورت های متفاوت و بر حسب رسم و رسوم خاص هر منطقه در سراسر جهان مصرف می شود.در امریکا انواع مختلف چای سفید،سیاه و سبز وجود دارد و 85% درصد از مردم ترجیح می دهند تا آن را سرد بنوشند.جالب است بدانید در جنوب این کشور یک رسم عجیب وجود دارد که محلی های این منطقه چای خود را در کدوی تو خالی که به صورت ظرف در آمده است سرو می کنند.


روسیه:

چای بخش مهمی از فرهنگ روسیه را تشکیل می دهد و بیشتر به صورت گرم و برای دفع سرما استفاده می شود.روس ها در بعضی مواقع مقدار زیادی چای خشک در قوری ریخته و دم می کنند که اغلب از این روش در مهمانی و جشن ها با جمعیت زیاد استفاده می شود.در روشی دیگر لیوان شخصی هر فرد با چای مورد علاقه اش پر شده و سپس به آن آب جوش اضافه می شود.


مراکش:

در این شهر، چای نشانه ی مهمان نوازی است و از آن برای خوش آمد گویی استفاده می شود.چای نعناع در مراکش از شهرت زیادی برخوردار است به طوری که از گذشته تا کنون برای درست کردن آن مراسم خاصی در نظر گرفته شده است..


تایلند:

برای کسانی که چای های خامه ای را ترجیح می دهند چای شیر تایلندی بهترین گزینه است. نام این نوشیدنی"Cha-yen"است که با چای" "Ceylonدم کرده به همراه شیر غلیظ و شکر ترکیب شده و در آخر با یخ سرو می شود.


چای کره تبت را گیاه چای،کره، آب و نمک تشکیل می دهد و از آن به عنوان یک نوشیدنی پر کالری به صورت روزانه می شود.در حالی که ممکن است از نظر خیلی ها اضافه کردن چنین ماده ی چاق کننده ای(کره) به چای عجیب به نظر برسد اما این نوشیدنی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین ها در ایالات متحده است و حتی طرفدارانش از آن به عنوان ماده ای با خاصیت چربی زدایی بالا یاد می کنند.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده