خرید از سراسر دنیا


» 10چای گیاهی مفید برای سلامتی

10چای گیاهی مفید برای سلامتی

چای های گیاهی قرن ها است که وجود دارد.


چای های گیاهی محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به خصوص در روزها و شب‌های سرد سال است. علاوه بر انواع چای و قهوه که پیشینه‌ای تاریخی و فواید درمانی دارند، درست کردن چای و دمنوش با انواع مواد طبیعی و شاخه و ساق و برگ گیاهان خوراکی از دیرباز یکی از سرگرمی‌ها و علاقمندی‌های افراد بوده است. از سوی دیگر این روزها که بازار شیوع به انواع ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید داغ است برای تقویت سیستم ایمنی بدن این دمنوش‌ها کارساز هستند. چای های واقعی ، از جمله چای سبز ، چای سیاه و چای اولانگ ، از برگ گیاه تهیه می شود.

از طرف دیگر ، چای های گیاهی از میوه های خشک ، گل ها ، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شود. چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی را به دست آورند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب ایجاد کنند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


علاوه بر خوشمزه بودن ، بعضی از چای های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند. در حقیقت ، چای های گیاهی صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند.


جالب است که ، علم مدرن شروع به یافتن شواهد در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای های گیاهی ، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.


1.چای نعناع


چای نعناع یکی از رایج ترین چای های گیاهی در جهان است و شما قرار است برگ‌های تازه دم‌کشیده نعناع در آب جوش را به عنوان یک دمنوش مناسب سرماخوردگی میل کنید. دمنوش نعناع یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای یک خواب راحت شبانه است، پس بهتر است قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای نعناع بنوشید.


بوی خوش نعناع این دمنوش را به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. در طب سنتی از نعناع برای درد و مشکلات معده استفاده می‌شد .


علاوه بر این نعناع یک ماده شفابخش و مفید برای پایین آوردن تب و کم کردن التهاب است. چای نعنا حالت تهوع و استفراغ را کاهش داده و در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا درد و التهاب گلو را کم می‌کند


اگرچه از محبوب ترین آنها برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود ، همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد سرطان ، ضد باکتری و ضد ویروسی است


روغن نعناع ، می تواند به تسكین سوء هاضمه ، تهوع و درد معده كمك كند،شواهد همچنین نشان می دهد که در آرامش اسپاسم در روده ، مری و روده بزرگ مؤثر است روغن نعناع در تسكین علائم سندرم روده تحریک پذیر مؤثر است


هنگامی که احساس ناراحتی در دستگاه گوارش دارید ، خواه از گرفتگی ، حالت تهوع یا سوء هاضمه باشد ، چای نعناع یک درمان طبیعی عالی برای امتحان کردن است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


    خلاصه:

چای نعناع به طور سنتی برای رفع ناراحتی دستگاه گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که روغن نعناع می تواند به تسکین حالت تهوع ، گرفتگی ، اسپاسم و درد معده کمک کند.


2.چای بابونه


چای بابونه بیشتر به دلیل اثرات آرامش بخش شناخته شده است و اغلب به عنوان یک ماده خواب آور استفاده می شود. دو مطالعه تأثیر چای بابونه یا عصاره بر مشکلات خواب در انسان را بررسی کرده است.


از راه‌های جلوگیری درمان آنفولانزا و فصلی تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک دمنوش خوشبو و سرشار از آنتی‌اکسیدان که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و هم آرام بخش و خواب‌آوراست. بابونه دمنوش مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی و موج دوم آنفولانزا جدید و فصلی است.

در یک مطالعه از 80 زن پس از زایمان که دچار مشکل خواب بودند ، نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته منجر به بهبود کیفیت خواب و کمتر علائم افسردگی شد .


یک مطالعه دیگر در 34 بیمار مبتلا به بی خوابی ، حاکی از بهبود حاشیه ای در بیدار شدن در طول شب ، زمان خوابیدن و عملکرد روز بعد از مصرف عصاره بابونه دو بار در روز است .


از این گذشته ، بابونه فقط به عنوان یک کمک خواب مفید نیست. همچنین اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد باکتری ، ضد التهابی و محافظت از کبد است .


مطالعات در موش ها شواهد اولیه را نشان داده اند كه بابونه ممكن است به مبارزه با اسهال و زخم معده كمك كند ، یک مطالعه همچنین نشان داد که چای بابونه علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش میدهد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش سطح قند خون ، انسولین و چربی خون میشود .


در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات لازم است ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای بابونه ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.


خلاصه:

بابونه به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به خوبی شناخته شده است و شواهد اولیه این امر را تأیید می کند. همچنین ممکن است به تسکین علائم قبل از قاعدگی و چربی خون بالا ، قند خون و انسولین کمک کند.


3.چای روبیبوس


یک چای گیاهی که از آفریقای جنوبی تهیه می شود. این گیاه از برگهای گیاه روبیبوس یا گیاه بوته قرمز تهیه شده است.یک دمنوش قرمز رنگ با اصالت آفریقایی که از جمله پرطرفدارترین نوشیدنیهای گرم در سرتاسر دنیاست و اتفاقا یک دمنوش مناسب سرماخوردگی هم هست.


آفریقای جنوبی از نظر تاریخی از آن برای اهداف دارویی استفاده کرده اند ، اما تحقیقات علمی بسیار کمی در مورد این موضوع وجود دارد. با این وجود ، چند مطالعه درباره حیوان و انسان انجام شده است. تاکنون ، مطالعات نشان ندادند که برای آلرژی و سنگ کلیه مؤثر است.


یک مطالعه نشان داده است که چای روبیبوس ممکن است از سلامت استخوان ها سود ببرد. یک مطالعه لوله آزمایش نشان می دهد که چای روبیبوس به همراه چای سبز و سیاه ممکن است سلولهای درگیر در رشد و تراکم استخوان را تحریک کند.چایها نشانگرهای التهاب و سمیت سلولی را نیز کاهش داده اند. محققان اظهار داشتند كه به همین دلیل است كه نوشیدن چای با تراكم بالاتر استخوان همراه است.


علاوه بر این ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای روبیبوس ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند.


چای روبیبوس آنزیمی را که باعث انقباض عروق خونی می شود ، مهار می کند ، مشابه آنچه که یک داروی فشار خون رایج انجام می دهد.


نوشیدن شش فنجان چای روبیبوس در روز به مدت شش هفته باعث کاهش سطح کلسترول و چربی LDL "بد" و در عین حال کلسترول HDL "خوب" می شود.


محدودی از افراد این چایی را اکسیر جوانی و دارویی برای لاغری می‌دانند و برخی دیگر به خاطر خواص آرام‌بخش، ضد استرس، آنتی‌اکسیدان و ضد‌سرطانی که دارد آن را می‌پسندند.


رنگ قرمز چای روبیبوس هم جذاب است و هم اشتها آور و البته از طعم و مزه بی‌نظیر آن هم نباید گذشت. با این‌همه چای روبیبوس بیشتر حکم یک دمنوش را دارد تا چای چون فاقد برخی ویژگی‌های چای از جمله کافئین است.


از دیگر خواص دمنوش روبیبوس می‌توان به درمان سردرد، ضد‌التهاب و ضد‌میکروب، ضد آکنه و شفاف‌کننده پوست، ضد‌آلرژی و حساسیت و البته تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. نوشیدنی گرم روبیبوس که از یک بوته قرمز رنگ به دست می‌آید علیرغم طعم شیرینی طبیعی که دارد یک چربی‌سوز فوق‌العاده است و متابولیسم بدن و سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد.


 خلاصه:

چای روبیبوس اخیراً توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهد اولیه نشان می دهد که چای روبیبوس ممکن است به بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند ، اما مطالعات بیشتری لازم است.


4.چای گل ساعتی

گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد ، 15 گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در 1 فنجان آب جوش دم کرده و بعد از 10 دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید.


پس از یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید ، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است ، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

خواص:

 آرامبخش و ضد اضطراب: ناشی از کرایزین می‌باشد که بر روی گیرندههای بنزودیازپینی اثر مثبت Agonist دارد و نیز ناشی از مالتول بوده که اثرات آرامبخشی دارد

 محرک مغز: بواسطه هارمالین و هارمین که آنزیم منوامین اکسیداز MAO را مهار کرده و باعث تحریک مغز می‌گردد.

 خواب آور: اثر خواب آوری ملایم داشته و معمولا” برای این اثر همراه گیاهان دیگر استفاده می‌گردد.

 باز کننده عروق: بواسطه اثر الکالوئید های گیاه می‌باشد.

 شل کننده عضلات: شل کننده عضلات اسکلتی می‌باشد.


موارد مصرف:

 پیشگیری:

 اضطراب و بی خوابی: در مواردی که تنش روزمره زیاد می‌باشد می‌تواند از بروز بی‌خوابی پیشگیری کند.


 درمان :

 اضطراب: در درمان اضطراب خفیف تا متوسط موثر می‌باشد.

 بی‌خوابی: اثر خواب آوری ملایمی ‌دارد و روز بعد اختلال هشیاری برای فرد ایجاد نمیکند و بخصوص در روزهایی که فشارکاری و فکری زیاد بوده است، موثر است.

 دردهای عصبی: در درمان دردهایی که منشاء عصبی دارند، موثر می‌باشد.

 گر گرفتگی: در درمان گرگرفتگی دوران یائسگی موثر می‌باشد.

 ترک اعتیاد: در مصرف توام با داروهای ترک اعتیاد باعث کاهش اضطراب، بی‌خوابی،اسپاسم

 مصرف در دوران بارداری

بعلت اثرات منقبض کننده بر روی عضلات رحم سقط زا بوده و مصرف آن ممنوع است.


5.چای سبز


چای سبز از یک نوشیدنی سالم و یکی از مفیدترین نوشیدنی‌هاست که از بسیاری از بیماری‌های مربوط به قلب مانند فشار خون بالا پیشگیری می‌کند. معمولا هرآنچه که برای قلب خوب است برای قلب هم مفید است چراکه مغز نیاز به رگ‌های خونی سالم دارد.

به این ترتیب چای سبز به فعالیت مغز کمک کرده و از بروز آلزایمر پیشگیری می‌کند. چای سبز هم‌چنین برای بیماران دیابتی مفید است و به ثبات قند خون کمک می‌کند.

چای سبز به خاطر داشتن ماده‌ای به اسم کاتچین، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. چای سبز به کشتن باکتری‌ها باعث سلامت دندان و کاهش ابتلا به عفونت می‌شود.

تحقیقات انجام شده در خصوص تاثیر چای سبز بر لاغری، نتایج متفاوتی دربرداشته است. در بعضی از تحقیقات چای سبز موجب لاغری شده و نتایج تحقیق نشان داده است که این چای با بالابردن متابولیسم در زمانی کوتاه، به کاهش وزن و از بین بردن چربی به خصوص در ناحیه شکم کمک می‌کند.

اما در بعضی دیگر از تحقیقات اثری از کاهش وزن بر افراد مورد مطالعه دیده نشده است. به همین دلیل عملکرد چای سبز ممکن است در افراد متفاوت باشد. البته ترکیب چای سبز با بعضی از مواد غذایی، می‌تواند خاصیت‌های آن از جمله کاهش وزن را بیش‌تر ‌کند. برای مثال ترکیب چای سبز با آواکادو، نوشیدنی سرشار از پروتئین و آنتی‌ اکسیدان تشکیل می‌دهد که در تناسب اندام موثر است.

برای تهیه این اسموتی، یک قاشق غذاخوری چای سبز، نیمی از آواکادو، یک موز و آب گرم لازم است. چای سبز را نیم ساعت در آب گرم بگذارید و با بقیه مواد مخلوط کنید. یکی دیگر از موادی که با چای سبز ترکیبی موثر برای لاغری است، زنجبیل است. آب بجوشانید و بعد حرارت را کم کنید، سپس چای سبز را در آب بریزید و یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده به آن اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه چای را بنوشید.


6.چای ترش


از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سرتاسر جهان چای ترش است. این دمنوش طبیعی و خوشرنگ را هم به خاطر عاری بودن از کافئین باید در دسته دمنوش‌ها قرار داد اما معمولا به نام چای ترش شناخته می‌شود.


این چای خوشمزه به خاطر مزه و طعم ترشی که دارد هواداران فراوانی دارد و البته برخی از خواص درمانی و شفابخش این چای ترش‌مزه عبارتند از: التیام التهاب دستگاه گوارش و گر گرفتگی، کاهش دهنده فشار خون، بهبود اختلالات کبد و کیسه صفرا و بهبود متابولیسم بدن، افزایش سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن. علاوه بر این چای ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و انواع مواد معدنی است که هم مزایای درمانی فراوانی دارند و هم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با انواع بیماری‌ها تقویت می‌کنند.



   7. چای باد رنجبویه


چای باد رنجبویه دارای عطر و طعم سبک ، لیمو است و به نظر می رسد دارای خواص تقویت کننده سلامتی است.

این یکی از اعضای خانواده نعناع است و یک درمان برای گاز و قولنج است. گیاه شناسان آن را به شربتی تبدیل کرده اند که برای نارحتی های معده، تنش عصبی و بی خوابی خوب است.

چای باد رنجبویه به هنگام تلاش برای کاهش تب باعث ایجاد عرق می شود. کرمی که از آن ساخته می شود، برای برفک در اطراف دهان مناسب است.

در یک مطالعه کوچک در 28 نفر که به مدت شش هفته چای جو نوشیدند ، گروه چای مرهم لیمو کشش شریان ها را بهبود بخشیده است. سفتی شريانی يكی از عوامل خطر بيماری های قلبی ، سكته مغزی و افت روانی محسوب می شود.


در همان مطالعه ، کسانی که چای مرهم لیمو می نوشند ، همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده اند ، که به طور معمول با افزایش سن گرایش پیدا می کند. با این حال ، این مطالعه از کیفیت پایین برخوردار نبود.


یک مطالعه کوچک دیگر در مورد کارمندان رادیولوژی نشان داد که نوشیدن چای مرهم لیمو دو بار در روز به مدت یک ماه آنزیم های طبیعی آنتی اکسیدان بدن را افزایش می دهد ، این امر به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو به سلول ها و DNA کمک می کند

در نتیجه ، شرکت کنندگان نشانگرهای بهبود یافته چربی و DNA را نیز نشان دادند.شواهد اولیه همچنین حاکی از آن است که مرهم لیمو ممکن است سطح چربی خون بالا را بهبود بخشد .

دو مطالعه از جمله 20 شرکت کننده اثرات مختلف عصاره مرهم لیمو را ارزیابی کردند. آنها پیشرفتهایی در آرامش و حافظه پیدا کردند .

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که عصاره مرهم لیمو به کاهش استرس و بهبود مهارت های پردازش ریاضی کمک می کند .

سرانجام ، یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که چای بادرنجبویه باعث کاهش دفعات تپش قلب و اضطراب می شود .

چای بادرنجبویه ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی بالقوه را داشته باشد و علاوه بر این باعث بهتر شدن هر مجموعه چای گیاهی شود.

  خلاصه:

گیاه بادرنجبویه در طب سنتی با نام های مفرح القلب، قرنفل بستانی و فرنگ مشك آمده است. نام علمی آن دررشت و اطراف آن وارنگ بو نیز می باشد.

از نظر طبیعت، این گیاه گرم و خشك است. برگ های بادرنجبویه را در فرانسه مانند چای دم كرده و به عنوان ضدتشنج، معرق، محرک معده و ضد اسپاسم می خورند.

جویدن آن دهان را خوشبو كرده و از برگ های سر شاخه آن به عنوان تب بر و كنترل بیماری های مغز، كبد و قلب استفاده می كنند. خوردن آن برای تقویت كبد و معده نافع است و به هضم غذاهای سنگین كمك كرده و باد و گاز معده را می برد.

همچنین طبق آخرین تحقیقات انجام شده در كنگره بین المللی آلزایمر، این گیاه در درمان آلزایمر نیز موثر است.


8. چای زنجبیل


چای زنجبیل نوعی نوشیدنی تند و طعم دهنده است که آنتی اکسیدان سالم و مقابله با بیماری را در خود جای می دهد.


همچنین به مقابله با التهاب و تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، اما به عنوان یک داروی مؤثر برای تهوع شناخته شده است.

این دمنوش‌ برای کم کردن وزن و لاغری یک نوشیدنی تند مزه و سرشار از خاصیت و آنتی‌اکسیدان است.


مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که زنجبیل برای تسکین حالت تهوع خصوصاً در اوایل بارداری مؤثر است ، اگرچه ممکن است تهوع ناشی از درمان سرطان و بیماری حرکتی را نیز تسکین دهد.


شواهد همچنین حاکی است که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از زخم معده و تسکین سوء هاضمه یا یبوست کمک کند.


نوشیدنی گرم زنجبیل حالت تهوع را به خصوص در زنان باردار درمان می‌کند و یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای کاهش سلول‌های سرطانی در سرطان پوست است.


دمنوش زنجبیل دردهای دوران قائدگی را در زنان کاهش می‌دهد و برای افراد مبتلا به دیابت یک نوشیدنی مفید است. برای درست کردن این دمنوش مناسب سرماخوردگی کافی است یک تکه زنجبیل تازه را در آب جوش بیندازید و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.


برای کمتر کردن طعم تندی آن می‌توانید یک پر لیمو یا پرتقال خشک، کمی لیموعمانی یا چند قطره آب لیموترش تازه و کمی عسل طبیعی اضافه کنید. دمنوش زنحبیل به خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد یک نوشیدنی مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا جدید و فصلی است.


زنجبیل همچنین ممکن است به تسکین دیسمنوره یا درد پریودی کمک کند. تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که کپسول های زنجبیل درد ناشی از قاعدگی را کاهش می دهد.


در حقیقت ، دو مطالعه نشان داد زنجبیل به اندازه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن در تسکین درد دوره مؤثر است.


 خلاصه:

چای زنجبیل بیشتر به عنوان درمانی برای تهوع شناخته شده است و مطالعات مکرر نشان داده اند که برای این استفاده موثر است. با این حال ، مطالعات متعددی همچنین نشان داده اند که زنجبیل می تواند به تسکین درد پریودی کمک کند و ممکن است مزایایی برای مبتلایان به دیابت ایجاد کند.


9.چای مریم گلی


یک دمنوش مفید برای درمان گلودرد و مناسب درمان سرماخوردگی و البته سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر. دمنوش مریم گلی هم عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد و هم در سلامت قلب و عروق و روده بزرگ موثر است.


چای مریم گلی به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار شناخته شده است ، و تحقیقات علمی برای حمایت از بسیاری از مزایای سلامتی آن ، به ویژه برای سلامت مغز ، آغاز شده است.


 از آزمایشات ، آزمایشات آزمایشگاهی ، حیوانی و انسانی نشان داده اند که مریم گلی برای عملکرد شناختی مفید است ، و همچنین به طور بالقوه در برابر اثرات پلاک های درگیر در بیماری آلزایمر موثر است.


در واقع ، دو مطالعه در مورد قطره های مریم گلی یا روغن مریم گلی بهبود یافته در عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر ، اگرچه این مطالعات محدودیت هایی داشتند .


علاوه بر این ، به نظر می رسد مریم گلی مزایای شناختی برای بزرگسالان سالم نیز دارد.


تعدادی از مطالعات پس از گرفتن یکی از چندین نوع مختلف عصاره مریم گلی ، بهبودهایی در خلق ، عملکرد ذهنی و حافظه در بزرگسالان سالم پیدا کردند.


علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک انسانی نشان داد که چای مریم گلی سطح چربی خون را بهبود می بخشد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در موش صحرایی نشان داد که چای مریم گلی از رشد سرطان روده بزرگ محافظت می کند.

به نظر می رسد چای مریم گلی یک انتخاب سالم است و مزایایی برای سلامت شناختی و سلامت بالقوه قلب و روده بزرگ دارد. برای آگاهی بیشتر در مورد این اثرات ، مطالعات بیشتری لازم است.

   خلاصه:

مطالعات متعددی نشان داده اند که مریم گلی عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است از سلامتی روده بزرگ و قلب بهره مند شود.


10.چای سیاه


از جمله قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین نوشیدنی‌های مورد علاقه بشر به خصوص در کشورهای آسیایی چای سیاه است.خواستگاه چای سیاه کوههای هیمالیا است ودر واقع چای کاشت و برداشت شده در کوههای هیمالیا قدیمی‌ترین نوع چای سیاه در دنیاست.

به داشتن قلبی بهتر کمک می‌کند

 به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

به سلامتی دهان و دندان کمک می‌کند

چای یک آنتی‌اکسیدان است

سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد

بر خلاف دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، که البته میزان کافئین‌شان از چای بیشتر است، کافئین چای سیاه بدون آنکه تپش قلب را بالا ببرد، به افزایش گردش خون در مغز کمک می‌کند. چای سیاه متابولیسم و سیستم تنفسی را تحریک می‌کند و فعالیت قلب و کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

چای سیاه اگر بدون مواد افزودنی و یک نوشیدنی طبیعی باشد سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است که هم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و هم بدن را در برابر بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی واکسینه می‌کند. علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه طبیعی هم سلامت قلب را بهبود می‌بخشند و هم کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.


منبع healthline

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده