خرید از سراسر دنیا


» 15 میوه چینی و فواید سلامتی آنها

15 میوه چینی و فواید سلامتی آنها

فوائد و خواص میوه چینی


برای سالم ماندن مجبور نیستید روزانه به یک سیب بچسبید. مقداری از میوه های چینی را به آن بیفزایید و جوانه های طعم خود را با یک چاشنی شیرین روشن کنید.

این میوه های چینی راهی عالی برای آزمایش با غذاهای جدید هستند زیرا آنها پر از مواد مغذی حیاتی و فواید سلامتی هستند.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


1. پوملو - پدرسالار خانواده مرکبات


بدون تلخی از تمام مزایای گریپ فروت بهره مند شوید. Pomelos ها دارای آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C و فیبر هستند. اینها به محافظت در برابر بسیاری از بیماریهای مزمن کمک می کند.


این میوه دارای طعم شیرین تری نسبت به گریپ فروت است و به عنوان بزرگترین میوه مرکبات ، پوملو می تواند به اندازه یک بسکتبال رشد کند. این میوه به طور سنتی برای معالجه مشکلات قلبی و معده استفاده شده است.


پوملو پدرسالار خانواده مرکبات است - جای تعجب نیست که بزرگترین مرکبات جهان منبع غنی ویتامین ها و مواد مغذی اساسی است. در حقیقت به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد ، این ماده غذایی، میوه‌ای از خانواده مرکبات محسوب می‌شود و ارتباط نزدیکی با گریپ فروت و ازخانواده مرکبات دارد. اوضاع آب و هوایی در کشورهای گرمسیری که روزهای گرم و مرطوب به شبهای سرد تبدیل می شوند ،اغلب در مناطق گرمسیری مانند آسیای جنوب شرقی این میوه یافت می شود ، طعم میوه تلاقی بین گریپ فروت و یک پرتقال است. جدا از خوردن آن به عنوان از پوملو د ر انواع دسرها و سالادها نیز استفاده می شود.از نوشیدن آب ،همچنین برای آب از دست رفته در بدن نیز مفید است.

خواص شگفت انگیز پوملو

توانایی آن در بالا بردن و ارتقا سطح سیستم ایمنی بدن

بهبود و افزایش سهولت در فرایند گوارش

کاهش سطح فشار خون

شل کردن گرفتگی واسپاسم عضلانی

 پوملوها معمولاً در هنگام رسیدن ، به رنگ سبز تا زرد کمرنگ ، با گوشت سفید شیرین و همانطور که گفتیم پوست بسیار ضخیم دارد.

در اکثر بازارهای آسیایی یا آمریکای لاتین موجود است ، مواردی را انتخاب کنید که نسبتاً محکم باشند و به دلیل اندازه آنها سنگین به نظر برسند ،به معنای آبدار بودن آن خواهند بود.

البته مرکبات در حال رشد منبع ویتامین C است وهمچنین منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی ، ویتامین A ، کلسیم ، آهن و پتاسیم است. قابل توجه ترین ، پومل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که گفته می شود باعث کند شدن روند پیری و محافظت در برابر برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و سرطان می شوند زیرا بدن را از رادیکال های آزاد خلاص می کند.

 پوملو مزه وطعم کاملاً خوشایند ودلپذیری دارد، با وجود اینکه این میوه از لحاظ استحکام بافتی بسیار شبیه به گریپ فروت می‌باشد، اما مربای آن فاقد طعم ترش یا بدمزه است.

در حالی که پوسته ضخیم پوملو حتما از محتوای خوراکی آن در برابر برخی از سموم دفع آفات محافظت می کند ، به یاد داشته باشید که وقتی مواد شیمیایی پاشیده می شوند می توانند به خاک نفوذ کنند ، جذب ریشه گیاهان شوند و در کل میوه مانند مواد مغذی توزیع شوند.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

هضم را بهبود می بخشد

پوست را تمیز و سالم را نگه میدارد

ازعفونت باکتریایی جلوگیری می کند

بدن را انرژی می بخشد


2. لیچی - نامهای دیگر: litchi


احتمالاً میان وعده ها ، دسرها و ژله هایی با طعم لیچی را دیده اید. بومی جنوب چین ، میوه کنجکاو پرزدار ، قرمز و کمی بزرگتر از گیلاس است.

یک فنجان لیچی بیش از دو برابر مقدار روزانه ویتامین C شما را توصیه می کند. همچنین منبع خوبی برای مس است. Lychee غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها دارد.


فواید غذایی: این میوه خوشبو و معطر به دلیل داشتن نیروگاه پلی فنول ها ، ویتامین ها و فیبر شناخته شده است. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که لیچ در واقع می تواند به چربی شکم کمک کند: ترکیبی که در میوه به نام الیگونونول یافت می شود ، می تواند به جلوگیری از چاقی و کاهش چربی کمک کند.


این میوه دارای پوسته بیرونی قرمز پررنگ و گوشت داخلی سفید است که می تواند تازه یا خشک خورده شود و لیچی، شکلی گرد یا تخم‌مرغی، پوستی قهوه‌ای-صورتی، گوشتی سفید و دانه غیرخوراکی دارد. ممکن است زمان نگه‌داری آن کوتاه باشد اما این میوه آبدار، خواصی فراتر از خوشمزه‌بودن دارد.

منبع غنی آنتی اکسیدان

 سرطان کبد

سلامت قلب

معده و دستگاه گوارش

 تقویت سیستم ایمنی بدن

 لاغری و کاهش وزن

 بهبود گردش خون در بدن

 ضد التهاب قوی

 کاهش فشار خون

 درمان پوکی استخوان

لیچی، در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد‌کرده و در تمام دنیا شناخته‌شده است. این میوه خوشمزه و آبدار به‌صورت خوشه‌ای و بر درخت متوسطی که سرعت رشد کندی دارد، رشدمی‌کند و فقط زمان محدودی روی درخت است. این درخت، گل‌های بهاری زیبایی دارد که عمرشان بسیار کوتاه است. این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی، پوست و مو دارد که آن را بسیار مقوی کرده‌اند.


3. کومکات - Kumquats

از دست دادن این میوه های مرکبات به اندازه انگور بسیار آسان است ، اما اجازه ندهید اندازه کوچک آنها شما را فریب دهد. Kumquats مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. شما به طور معمول این میوه های کمی را به طور کامل می خورید ، بنابراین نیز تمام مواد مغذی موجود در پوست را دریافت می کنید.

درخت کامکوات دارای برگ‌های ریز و همیشه سبز است و بومی بخشی از کوه‌های جنوب شرق چین است و در حال حاضر به منظور بهره برداری از میوه‌ی لذیذ آن و همچنین به عنوان یک گیاه تزئینی در نقاط دیگر دنیا از جمله ایالات متحده کشت و پرورش داده می‌شود.


در فصل زمستان یک درخت بالغ کامکوات می‌تواند وزن چند صد عدد از میوه زیبایش را که هرکدام به اندازه یک زیتون درشت هستند، تحمل کند.

زمانی که میوه کامکوات را برش می‌زنیم ظاهری شبیه به یک پرتقال کوچک دارد که پره‌های آن به سفتی به یکدیگر و پوسته خارجی متصل شده‌اند و عموماً یک یا دو عدد هسته در مرکز هر پره وجود دارد. طعم هسته آن، مانند هسته‌های پرتقال تلخ است و هنگام خوردن میوه باید از دهان خارج شده و دور ریخته شود.


فواید میوه

کامکوات، مانند سایر مرکبات، سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله سرطان، سرماخوردگی و حتی پیری زودرس حفاظت می‌کنند. پوست کامکوات حاوی مقادیر زیادی فیتوکمیکال است که در پیشگیری از بروز سرطان بسیار موثرند، البته فیتوکمیکال‌ها در پوست سایر مرکبات نیز وجود دارند اما از آنجا که خوردن پوست کامکوات از سایر مرکبات راحت‌تر است، این میوه نسبت به سایر مرکبات از مزیت برخوردار است. علاوه بر ویتامین C، ویتامین‌هایB2، A (ریبوفلاوین) و همچنین منگنز نیز در کامکوات وجود دارند. ریبوفلاوین باعث سوختن چربی‌های بدن می‌شود.


 بهبود زخم‌ها

ایجاد زخم در پوست به معنای پاره شدن بافت‌های پوستی به دلیل عوامل خارجی است. زخم اعم از بریدن، خراشیده شدن و سایر موارد مشابه است. کامکوات دارای خاصیتی است که می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را تسریع بخشد. مهمترین دلیل آن وجود ویتامین C در این میوه است.

ویتامین C در ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده و جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های سالم تأثیر زیادی دارد. کامکوات در کل دارای آثار بلندمدت است. به دلیل وجود اسیدسیتریک در این میوه، مصرف آن می‌تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند. برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از این آثار کامکوات، بهتر است از آن هر روز استفاده شود.


 ضد سرطان

کامکوات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری از جمله لوتئین، کاروتنوئید، زآگزانتین و تانین است. این آنتی‌اکسیدان‌ها توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را داشته و از پیشرفت انواع تومور جلوگیری می‌کنند، برخی از فلاونوئیدهای میوه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی هستند. این ویژکی ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان کمک کند .


 کامکوات مواد معدنی

کامکوات منبع بسیار خوبی از مس، آهن و پتاسیم محسوب می‌شود. سیستم بدن شما به این مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند عملکردی بهینه داشته باشد. مس و آهن برای تولید گلبول‌های قرمز در خون ضروری هستند. وظیفه گلبول‌های قرمز، انتقال اکسیژن در نقاط مختلف بدن است. پتاسیم نیز عنصری کلیدی برای حفظ تعادل در ضربان قلب و فشارخون است.


 بهبود گلودرد

میوه و برگ‌های درخت کامکوات علاوه بر اسیدهای طبیعی، دارای قند طبیعی نیز هستند. از برگ این درخت، روغن نیز استخراج می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این میوه و برگ آن در کاهش سرفه و گلودرد تأثیر بسیار دارد.

طبق یک مطالعه اخیر در مورد منبع معتبر ، رژیم های غذایی حاوی مرکبات ممکن است به جلوگیری از آسیب اکسیدان ها کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند. برای کمک به رفع سرماخوردگی در زمستان و درخشیدن وعده های غذایی ، کومکوات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


4- دست بودا


نامهای دیگر: مرکبات دست بودا ، مرکبات انگشتی


در چین ، دست بودا نماد شادی و زندگی طولانی است. در حالی که این میوه اغلب به عنوان دکوراسیون استفاده می شود ، در دسرها و غذاهای بی ادویه نیز خورده می شود و به عنوان یک تونیک سنتی است.

بر خلاف یک لیمو ، میوه هیچ دانه ، آب میوه یا گوشتی ندارد ، فقط پوست و پیت دارد. پوست خارجی از آن برای افزودن طعم لیمو به نوشیدنی ها یا ظروف استفاده می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این بیماری میگرن را کاهش می دهد.

دست بودا یک نوع مرکبات معطر است که میوه اش در قسمت های انگشت مانند آن قرار دارد.دست بودا، میوه ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می شود. جزء میوه های شیرین است.این میوه روی درختچه ها و درخت های کوچکی که شاخه های بلند و نامنظمی دارند و پوشیده از خار می باشند می روید. برگ های بزرگ و بلند مستطیل شکلش به رنگ سبز کم رنگ می باشد.


گل های سفیدش از قسمت بیرون رنگ مایه ی بنفش دارد و به صورت خوشه های خوش بو ظاهر می شود.این میوه دارای پوست ضخیمی است و قسمت خوردنی اش مقدار کمی اسید دارد. این میوه بی آب است و گه گاه دانه ای هم ندارد.این میوه بسیار خوشبوست و در چین و ژاپن از آن برای خوشبو کردن اتاق ها و وسایل شخصی مانند لباس استفاده می کنند.این درخت نسبت به خشکی و گرمای زیاد حساس است. بهترین شرایط برای رویش این درخت آب و هوای معتدل است.

خواص دارویی میوه دست بودا


   این میوه همانند سایر مرکبات دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد.

   عرق استخراج شده از این میوه باعث انسداد شراین رگ های خونی می شود و جریان خون را افزایش می دهد. اگر غلظت عرق آن زیاد باشد مانع از انقباض قلب می شود. ضربان قلب را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد.

   بیماری آسم را تسکین می دهد و خلط را کاهش می دهد.

   پلی ساکارید سارکولاکتریس موجود در این میوه سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

   پخت 3 تا 6 گرم از این میوه بسیار برای کبد، طحال، ریه مفید است. درد شکم را تسکین می دهد و حالت تهوع را از بین می برد.

   برای درمان سرفه ی خلط دار نیز مفید می باشد.

   نفخ شکم را از بین می برد.

   بیماری هپاتیت نوع A را در درمان می کند.


خواص دست بودا برای سرفه

مهمترین مزیت ارائه شده توسط میوه دست بودا همین خاصیت است. این میوه که از خانواده مرکبات است به عنوان یک دفع آفات عمل می کند و یکی از سریع ترین و بدون درد ترین راه برای درمان سرفه با ناراحتی یا خلط است. مزایای این میوه شگفت آور مغذی را می توان با خیساندن آن در آب قبل از مصرف افزایش داد.


خواص دست بودا برای کاهش درد

میوه دست بودا برای بیش از هزاران سال برای از بین بردن درد مورد استفاده قرار گرفته است. این مزیت حاصل ترکیب شیمیایی آن است. این شامل ترکیبات تسکین دهنده درد مانند لیمونین، کومارین و دایسمین است. این ترکیبات همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. میوه می تواند کارهای عجیب و غریب را با درمان تورم و درد از آسیب های عمده انجام دهد. حتی فرآیند بهبودی و فشرده شدن کبودی ها را سریع تر می کند.


 خواص دست بودا برای کنترل فشارخون

عصاره الکل میوه به عنوان یک وازودیلاتور و آرامبخش عمل می کند. این میوه عروق خونی عروق کرونر را گسترش می دهد، بنابراین گردش خون افزایش می یابد. این بیشتر در حفظ سطح فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می کند.


خواص دست بودا برای بهبود ایمنی

این میوه شگفت انگیز حاوی یک پلی ساکارید خاص است که سیستم ایمنی را تحریک و تقویت می کند. در نتیجه، در درمان سرماخوردگی و سرفه معمولی با سرعت بخشیدن به زمان بهبود مفید است.


5- زغال اخته


نامهای دیگر: yangmei، yumberry


یافتن زغال اخته تازه در خارج از چین غیر معمول است. به این دلیل که آنها ظریف و به راحتی خراب می شوند. این میوه مایل به قرمز آبدار است و طعم کمی اسیدی دارد.

گیاه زغال اخته به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه‌ها می‌روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می‌شود و در زبان انگلیسی به آن Cornelian Cherry گویند.

گل‌های زغال اخته، زرد رنگ و خوشه‌ای می‌باشد و شهد فراوانی برای زنبورهای عسل دارد.

برگ‌های سبز پررنگ و براق و نوک تیزی دارد. میوه آن به شکل بیضی و حدوداً به اندازه آلبالوی درشت است و طعم ترش و شیرینی دارد.

زغال اخته سرشار از فیتوشیمیایی ها - مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است فواید سلامتی داشته باشد - و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A ، C و E. آنها همچنین منبع خوبی از فولات هستند. به دنبال آنها آبدار ، کنسرو ، خشک یا یخ زده باشید.

میوه نرسیده آن به علت داشتن اسید زیاد، بسیار ترش است، ولی میوه رسیده آن به رنگ قرمز روشن و خوش مزه و شیرین است.

زغال اخته آنتی اکسیدان ها، عوامل ضد التهاب، اسیدها ی آلی و ترکیبات پلی فنولیک ، همراه با مقادیر زیاد ویتامین ث و فیبر رژیمی، دارند . این ترکیبات فعال زیستی با هم بدن را از فشارهای مختلف التیام می بخشند. چه چیز ویژه ای در مورد این میوه وجود دارد که آن ها را به رژیم غذایی شما اضافه می کند؟

این میوه در تابستان، عرضه و معمولاً به صورت تازه مصرف می‌شود، ولی به صورت خشک، مربا، کنسرو، ترشی، آب میوه، سس، نکتار، ژله، مارمالاد، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی اکسیدان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


6. مانگوستین


نامهای دیگر: mangostan، xango


علی رغم اسمش ، مانگوستین مثل انبه نیست. داخل پوست آن قرمز خوراکی قابل خوردن تا هشت قسمت گوشت سفید وجود دارد که حاوی آب شیرین است. گوشت دارای طعم شیرین و شیرین است که بسیاری از آنها را با هلو یا نارنگی معادل می کنند.

مانگوستین به طور سنتی در جنوب شرقی آسیا برای درمان زخم ها و عفونت های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از ترکیبات موجود در میوه در برابر برخی باکتری ها و قارچ ها موثر هستند. و تحقیقات اخیر نشان می دهد که این میوه ممکن است به مهار رشد سرطان کمک کند. این هنوز در آزمایشات انسانی اثبات نشده است.

کسانی که این میوه خوشمزه استوایی را امتحان کرده باشند از عطر و طعم آن لذت برده ‌اند. ضمنا بدانید که این میوه می‌ تواند در سلامتی‌ شما مفید و پر فایده باشد که به آن لقب ملکه میوه ‌ها داده شده است و به این نام هم خوانده می ‌شود.

مانگوستین نیز به عنوان مکمل و آبمیوه به منظور کاهش درد و التهاب به فروش می رسد. با این حال ، کلینیک مایو اظهار داشت که تحقیقات بیشتری برای حمایت از این استفاده مورد نیاز است.

فواید متعدد منگوستین تقریبا تا چهل سال قبل به خوبی شناخته نشده بود اما اکنون دانشمندان با بررسی این میوه خواص شگفت‌ انگیزی را برای آن کشف کرده‌ اند. منگوستین خواص جادویی خود را مدیون مقدار بالایی از گزانتون هاست و گفته می‌ شود. میزان گزانتون ها در این میوه بیش از مقدار آن در هر ماده زنده دیگر است. گزانتون یک ترکیب طبیعی ضد سرطان است که در درمان این بیماری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نام این میوه به انگلیسی Mangosteen بوده و به فارسی مانگوستین تلفظ می شود. همچنین به نام های Garcinia mangostana L., mangostan, manggis, mangis, mang cut نیز شناخته شده است.


مانگوستین در نواحی گرمسیری و استوایی می روید و در کشورهای جنوب شرقی آسیا نظیر تایلند، مالزی، سنگاپور، ویتنام و اندونزی یافت می شود.


مانگوستین ها میوه هایی با پوستی به رنگ قرمز یا بنفش تیره، گوشته سفید و در اندازه یک هلو هستند و ارتباطی به mango (انبه) ندارند.

از لحاظ ظاهر شبیه بادمجان دلمه ای است، با همان رنگ و از بادمجان کوچکتر است و خیلی خوش طعم،مزه ای بین ترش و شیرین دارد و به خاطر طعم و ارزش غذایی که دارد آنرا ملکه میوه ها می دانند.پوست آن کمی سفت اما میوه آن نرم و لطیف است.

فواید مانگوستین

این میوه در کشورهای آسیایی و حتی کشورهای مقصد صادرات طرفداران بسیاری دارد و هم گوشته و هم پوست آن مورد مصرف دارد. در طب آسیای شرقی از جوشانده پوست این میوه برای درمان معده درد، اسهال و بیماری های عفونی استاده می شده است.

امروزه ثابت شده که در پوست این میوه مقادیر بالایی ویتامین B و E موجود است و در درمان بیماری های باکتریایی کاربرد دارد.

خود مانگوستین نیز در درمان بیماری های میکروبی، باکتریایی و برخی سرطان ها مورد استفاده دارد.

منبع کلسیم ،آهن و فیبر است.

تحقیقات نشان می دهد که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که در تقویت سیستم دفاعی بدن نقش به سزای دارد.

ضد باکتری و ضد قارچ ،مخصوصامناسب برای بیماری مزمن ویروس اچ آی وی است.

جریان خون را بهبود می بخشد.

 تب بر است.

جوشانده پودر پوست آن قند خون را کاهش می دهد.


7. میوه ستاره


نامهای دیگر: carambola


شما نمی توانید شکل جالب این میوه را بزنید. هنگامی که به نصف برش داده شود ، میوه ستاره به یک ستاره پنج امتیازی تبدیل می شود.

استار فروت، کارامبولا یا میوه ستاره ای که در ایران به نام های اختری و کوکبی هم شناخته می شود یکی از میوه های عجیب استوایی و بومی نپال، هند، سریلانکا، مالزی و اندونزی است.

این میوه گرمسیری سرشار از آنتی اکسیدان است که به بهبود هضم غذا کمک می کند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

استفاده کوکبی آسان است و نیاز به پوست کندن و جدا کردن دانه ندارد. به آرامی تغییر رنگ می دهد و مزه بعضی از انواع آن ترش و برخی شیرین می باشد.

 شکل زیبایی دارد و وقتی آن را می بریم بسیار شبیه ستاره می باشد. می توان از آن در سالاد و برای تزئین غذاها استفاده کرد. میوه ستاره ای توسط پرتغالی ها به مناطق مختلف برده شده است. این درخت و میوه اش در سراسر جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام، میوه ی محبوبی است.

میوه های کوچک و شیرین مانند مرکبات هستند که طعم خوشمزه و تازه ای دارند. این میوه خواص درمانی در افسردگی و شادابی و نشاط بدن دارد.

این میوه کاملا خوراکی است دارای پوستی کمی مومی، گوشت ترد، سفت و بسیار آبدار و بافت آن شبیه انگور است. مقایسه ی طعم این میوه دشوار است اما می توان آن را ترکیبی از سیب، گلابی و میوه های خانواده مرکبات دانست. نارس آن سفت، ترش و طعمی مانند سیب سبز دارد.

برای خوردن این میوه نیازی به پوست گرفتن آن نیست و هر چند که می توان آن را در بعضی ترکیبات غذا استفاده کرد، اما به صورت خام و یا اسموتی نیز به کار می رود که طعم آن بسیار عالی است.

میوه ستاره ای حاصل درختی به نام کارامبولا گونه ای از درختان با گل های صورتی که حتی در آمریکا رشد می کند است. ظاهر این میوه به گونه ای است که پس از برش های مقطعی به شکل جالب و ستاره مانندی خواهد شد. میوه ی زرد طلایی این درخت بسیار شیرین و همچنین ترد است و نیازی به پوست گرفتن ندارد. میوه ستاره ابتدا به رنگ سبز بوده و کم کم با رسیدن به رنگ زرد درآمده و البته طعم کاملا شیرین آن نیز نشان از رسیدن میوه است. میوه ستاره سرشار از ویتامین سی، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است.

میوه ستاره زرد طلایی دارای طعم شیرین و طعم دار است و یک فنجان حاوی تقریبا یک سوم RDA ویتامین C شما را تشکیل می دهد. خوردن آنها برای جذب میوه ها و سبزیجات زرد به رژیم غذایی شما است. این داروها دارای فیتوشیمیایی مفیدی هستند که با آنچه که در تولید با سایر رنگها وجود دارد متفاوت است.

میوه ای ضد پیری

پوستی شاداب

 ضد دیابت

سلامت قلب

کنترل فشار خون

کاهش آرتریت و نقرس

سلامت استخوان ها

 ادرار آور

بهبود سیستم هاضمه

درمان تهوع، اسهال، سردرد، سرفه، گلو درد


8- میوه اژدها نامهای دیگر: pitaya


با وجود یکی از شناخته شده ترین میوه های آسیا ، میوه اژدها در واقع از آمریکای مرکزی است. با این حال ، این کشور بسیار محبوب است. میوه خیره کننده قرمز یا زرد با مقیاس سبز به نظر می رسد که با بستنی وانیلی پر شده است. همچنین می تواند گوشت قرمز یا گوشت صورتی داشته باشد.

میوه اژدها میوه یک کاکتوس یا شکوفه شب است. این گیاه در تایوان ، ویتنام ، مالزی و آمریکای جنوبی پرورش یافته است. شکوفه‌ سفید و خوشبوی این گیاه فقط شب‌ها باز می‌شود و پس از گل دادن، میوه‌ آن بر روی گیاه شروع به رشد می‌کند.


میوه اژدها ، همچنین به نام گل پتاهایا یا گلابی توت فرنگی نیز شناخته می شود ، میوه ای استوایی است که به دلیل داشتن پوست سرخ وگوشتی شیرین وبه داشتن دانه‌های سیاه کوچک معروف است.


دراگون فروت در اکثر کشورهای دنیا گران است و با اینکه پوست این میوه ضخیم است، ولی خوردن این میوه بسیارساده ولذتبخش است. شما میتوانید پودر یا خود میوه را به سالادها ، اسموتی ها و ماست اضافه کنید ، یا به تنهایی به عنوان یک میان وعده میل کنید.


خوشبختانه ، شما لازم نیست در مناطق استوایی زندگی کنید تا از فواید بسیارزیاد این میوه لذت ببرید. در واقع ، شما می توانید آن را تازه یا یخ زده در سوپر مارکت ها در سراسر جهان پیدا کنید.

طعم میوه اژدها کمی شبیه به طعم کیوی است، برخلاف شکل ظاهری و اسمی که دارد طعمش تند نیست. طعم آن حالتی تمیز و خنک کننده و دارای شیرینی جزئی است.


طعم میوه اژدها در انواع آن متفاوت است.طعم دراگون فروت سفید رنگ و دراگون فروت زرد رنگ نسبت به طعم دراگون فروت قرمز ملایمتر است. لذیذترین نوع آن دراگون فروتی است که مغزش رنگ قرمز دارد که این نوع قرمز آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنزیم‌هایی است که می‌توانند موی‌تان را نرمتر و سالمتر کنند.

تخم‌های سیاه رنگ ریزِ داخل این میوه روغن‌های سالم دارند و خوردنی هستند.معمولاً برای خوردن این میوه ابتدا آن را با آب سرد می‌شویند.

میوه‌ی را از طول به دو قسمت تقسیم می‌کنند و آن دو قسمت را نیز قاچ کرده و با دست به‌ راحتی پوستش را که پوست سفت و غیرخوراکی است جداکرده و گوشت آن را مثل کیوی استفاده میکنند.


این میوه را می‌توان به‌ تنهایی یا مخلوط با برخی آب میوه‌ها خورد.

صرف نظر از رنگ ، این میوه سرشار از ریز مغذی ها مانند آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است. پوست آن به دلیل پتانسیل کاهش سرعت رشد سلولهای ملانوما مورد مطالعه قرار می گیرد.


9. حلقه نامهای دیگر: آلو چینی ، مدلار ژاپنی

این میوه طلایی شبیه به یک زردآلو است ، اما بیشتر طعم آن را به یک آلو یا گیلاس شیرین تر می گویند. گوشت نارنجی ، زرد یا سفید آن منبع خوبی از بتاکاروتن است. یک فنجان تقریباً نیمی از مقدار ویتامین A. RDA شما را شامل می شود.

   فیبر

   ویتامین B-6

   منگنز

   پتاسیم

انواع توت ها مدلار تأثیر خوبی در سیستم ایمنی بدن انسان دارند.این شامل: فیبر ، تانن ، کربوهیدرات ، پروتئین ، قند.این میوه ها حاوی ویتامین های A ، B1 ، B1 ، B6 ، B9 ، E و همچنین آهن ، روی ، مس ، سلنیوم ، منگنز ، کلسیم ، فسفر ، سدیم هستند.به دلیل کم کالری - 42 کیلو کالری - برای کاهش وزن توصیه می شود و به دلیل داشتن کالری کم به محصولات رژیمی تعلق دارد.

میوه های توت های ژاپنی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی هستند و باعث از بین رفتن سموم بدن می شوند.مصرف منظم آنها ایمنی را افزایش می دهد و مقابله با برخی بیماری ها را آسان تر می کند.بنابراین میوه نارس در بیماری های کلیوی کمک می کند.مدلار مفید در بارداری ، زیرا بدن زن را با ویتامین های لازم برای زایمان کامل جنین اشباع می کند.با این حال ، موارد منع مصرف وجود دارد ، به عنوان مثال ، در بیماری های روده مدولار دستگاه گوارش بهتر است که نخورید.

سایر خواص مفید عبارتند از:

تامین بدن با عناصر کمیاب

عادی سازی سیستم گوارش

تصفیه کبد و رگ های خونی

دفع سنگ کلیه

کاهش ابتلا به سرطان

تثبیت انعقاد خون و فشار

کاهش قند

برداشتن خلط از ریه ها

جلوگیری از سكته قلبی و سكته مغز

میوه های این گیاه حاوی چربی ها و پروتئین های کمی ، فلاونوئیدها ، فنل ها ، آمیگدالین ، ویتامین های زیادی (همه نمایندگان گروه B ، ویتامین های PP ، C و A) ، مواد معدنی (پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، سلنیوم ، آهن ، ید ، روی ، سدیم و غیره) ، اسیدهای آلی (مالیک ، تارتاریک ، سیتریک) ، پکتین ها ، فرار ، تانن ها ، مواد معطر و قندها (ساکارز ، فروکتوز).


10. سیب نگهدارنده


نامهای دیگر: سیب شکر ، شیرینی جات ، آتیس ، چریمویا


اگرچه ممکن است مانند مخروط های کاج سبز بزرگ به نظر برسند ، سیب های کاستارد گوشتی شیرین و آبدار با بافتی مانند کاستارد دارند. این میوه دسر منبع خوبی برای ویتامین C ، ریبوفلاوین و پتاسیم است. با نزدیک به یک سوم فیبر روزانه خود در یک میوه واحد ، یک سیب کاستارد شما را کامل و راضی می کند.


11. جکفروت


در حالی که jackfruit بومی هند است ، اکنون می توان آن را در جنوب شرقی آسیا نیز یافت. این میوه در مرکزی و شرقی آفریقا و برزیل نیز پرورش می یابد.


به عنوان یکی از بزرگترین میوه های حاصل از درخت در جهان (واقعیت سرگرم کننده: یک جک فروت می تواند بیش از 80 پوند وزن داشته باشد!) ، این میان وعده گرمسیری سرشار از منبع فیبر قابل اعتماد است که در هضم سالم کمک می کند و همچنین سلامتی شما را حفظ می کند.

گوشت شیرین میوه نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. در همین حال ، دانه ها منبع خوبی از ویتامین های گروه B مانند تیامین و ریبوفلاوین هستند که به سلامت پوست ، مو و ناخن ها کمک می کنند. در حالی که دانه های میوه را می توان به صورت خام میل کرد ، خود این میوه را می توان در بالای بستنی قرار داد ،

با وزن حداکثر 80 پوند ، jackfruit بزرگترین میوه درخت در جهان است و به ارزش وزن آن از نظر تغذیه ای است. Jackfruit منبع خوبی از ویتامین C ، منگنز ، پتاسیم و مس است. فیبر و قندهای آن به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کنند و از باکتری های مفید در دستگاه گوارش شما حمایت می کنند.


Jackfruit همچنین تعادل نشاسته و پروتئین دارد. این باعث می شود در بسیاری از غذاهای آسیایی به عنوان ماده مغذی تبدیل شود. این پر از گیاهان دارویی است که دارای خاصیت ضد سرطان ، ضد پیری و تنظیم کننده فشار خون هستند.


12. عناب نامهای دیگر: تاریخ چینی


میوه عناب که با نام قرمز یا چینی نیز شناخته می شود ، بومی آسیای جنوبی است اما در سراسر جهان رواج یافته است.

رنگ این میوه هاهنگام رسیدن ، قرمز تیره یا بنفش هستند و ممکن است کمی چروکیده به نظر برسند.

به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی آنها ، اغلب در آب نبات ها و دسرهایی در مناطقی از آسیا که معمولاً در آنها رشد می کنند ، خشک می شود و از آنها استفاده می شود.

در طب جایگزین ، آنها به طور گسترده ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می گیرند.

درخت عناب شبیه درخت سنجد است و ارتفاعی بین 5 تا 10 متر دارد. برگ‌های آن کوچک، زیبا، شفاف، متناوب و دندانه دار است. گل‌های آن کوچک و به رنگ سبز مایل به زرد می‌باشد.

این درخت در برخی نواحی کوهستانی ایران همچون خراسان یافت می‌شود. درعناب عناصری همچون کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین‌های 2B، A و C، مواد قندی موجود است.

تغذیه عناب

میوه عناب کم کالری است اما سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

ارزش غذایی دریک وعده 3 اونسی (100 گرم) عناب خام یا حدود 3 میوه

   کالری: 79

   پروتئین: 1 گرم

   چربی: 0 گرم

   کربوهیدرات: 20 گرم

   فیبر: 10 گرم

   ویتامین C: 77٪ از ارزش روزانه (DV)

   پتاسیم: 5٪ DV

عناب ها به دلیل داشتن فیبر زیاد و تعداد کم کالری ، میان وعده ای عالی و سالم ایجاد می کنند.

آنها حاوی مقادیر کمی از چندین ویتامین و مواد معدنی هستند اما به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، یک ویتامین مهم با خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی

آنها همچنین حاوی مقدار نسبتاً کافی پتاسیم هستند ، که نقش مهمی در کنترل عضلات و تعادل الکترولیت دارند.

بعلاوه ، میوه عناب حاوی کربوهیدرات به شکل قندهای طبیعی است که انرژی بدن شما را تأمین می کند.

با این حال عناب های خشک که بیشتر در بسیاری از مناطق جهان بیشتر مورد استفاده در آشپزی قرار می گیرند و از آن استفاده می شوند ، از نظر قند و کالری بسیار بیشتر از میوه های تازه هستند.

در حین خشک شدن ، قندهای موجود در میوه غلیظ می شوند و ممکن است در طی فرآوری شکر اضافی اضافه شود.

میوه عناب در زمانی که هنوز نرسیده است سبز رنگ است و شباهت زیادی به زیتون دارد. این میوه که خواص درمانی بسیاری دارد پس از رسیدن 2 تا 3 سانتی متر طول دارد و به رنگ نارنجی تند مایل به قرمز در می آید و پوستش کمی چروک بر می دارد.

میوه عناب مانند خرما یک هسته دراز و باریک دارد و در فصل پاییز به طور کامل می رسد. جالب است بدانید در کشورهایی مثل چین و کره از عناب برای کاهش اضطراب استفاده می کنند. در طب سنتی عناب به عنوان یک آرامبخش محسوب می شود.

   خلاصه

   میوه عناب کم کالری و فیبر زیادی دارد. آنها همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین C و پتاسیم را ارائه می دهند.


13. سیب گل رز

نامهای دیگر: چمفو ، سیب موم ، پودراک ، سیب مالایی ، چامپو


یافتن سیب های گل سرخ تازه در ایالات متحده دشوار است زیرا می توانند میزبان مگس های میوه ای باشند و بسیار آسیب پذیر هستند. با این حال ، گاهی اوقات می توانید آب غلیظ ، ژله یا دسرهایی که از سیب گل رز ساخته شده است پیدا کنید. این میوه نام خود را از رایحه گل رز که هنگام رسیدن رسیده می شود ، می گیرد. پوست محکم و صورتی زرد رنگ پوست سفید و شفاف نیمه رنگ را پوشانده است.

از مزایای سلامتی سیب گلاب می توان به کنترل دیابت ، بهبود هضم ، کاهش سمیت ، ارتقاء سلامت قلب و تقویت ایمنی اشاره کرد. همچنین دارای پتانسیل ضد سرطان است.


معمولا از چهار گونه از طبقه‌ سیزیگیوم میوه‌ای تولید می‌شود که سیب گلی نام دارد. این میوه با ظاهر زنگوله مانند خود، پوستی نازک و چرب و گوشتی آبدار دارد. دانه‌ها در هسته میوه قرار دارند.

سیب گل سرخ منبع خوبی از ویتامین های A و C است. اگر دست تازه خود را به دست می آورید ، مراقب باشید از دانه ها خودداری کنید. آنها سمی تلقی می شوند.


پوست صاف و نازک است و گوشتی محکم به رنگ مایل به زرد ، شیرین و گل رز. هنگامی که میوه رسیده و تازه برداشت می شود ، بافت آن تقریباً ترد است. آنها حاوی یک تا چهار دانه گرد و سخت متوسط ​​هستند که در اطراف میوه گل می شوند. دانه و ریشه ها نیز سمی تلقی می شوند.


 این میوه بسیار خاص و خوشمزه بوده و گوشته آن حالتی ترد و برشته برایتان تداعی می کند ، این میوه در تایلند با نمک یا شکر خورده می‌ شود و شما می توانید از آن تجربه ای خاص برای خود در سفر به یادگار بگذارید .سیب گلی همچنین سیب آب، سیب عشق، سیب روغنی، سیب کوهی، سیب ابری نیز نامیده می‌شود. اگرچه این میوه، سیب گلی نام گرفته، اما از خانواده‌ی سیب و یا گل رز نیست. حتی ظاهر، طعم و بافت آن نیز متفاوت است.


این میوه معمولا به‌صورت تازه مصرف می‌شود اما در سالاد و ترشی نیز کاربرد دارد. سیب گلی که همچنین سیب آب یا رزآلو نام گرفته، حجم آبی قابل‌مقایسه با نسبت حجم آب هندوانه دارد. میوه‌های رسیده و تازه، ترد و شکننده و تا حدی شیرین هستند.


علی رقم نام ، سیب گل رز مربوط به گل رز یا سیب نیست. در حقیقت ، سیب های گل رز از نظر گواوا ارتباط نزدیکی دارند و اگرچه چندین گونه وجود دارد ، اما رایج ترین نوع آن دارای نام علمی Syzygium jambos است. این گیاه درختچه یا درخت کوچکی است که در واقع بومی جنوب شرقی آسیا است ، اما به عنوان یک گیاه زینتی در سراسر جهان پخش شده است.


زیرا می تواند خیلی سریع رشد کرده و تکثیر یابد و سبزیجات محلی را پشت سر بگذارد. نام های زیادی دارد ، بسته به اینکه در کدام کشور کاشه شده به عنوان مثال ، جامبو یک نام محبوب برای این میوه است که بسیار شبیه به Jamun (جامون) است که در بسیاری از مناطق هندوستان میوه ای متفاوت است.


در حالی که سیب های گل رز به گواوا شباهت دارند ، از نظر کلی بافت ، عطر و بوی بسیار متفاوت دارند. همچنین بر خلاف گواوا که دانه های زیادی دارد ، این میوه فقط یک یا دو دانه بزرگ در یک حفره باز و مرکزی دارد.


سیب های گل رز که از نظر ظاهری به شکل زنگ هستند ، یا مانند خام سیب قابل خوردن هستند و یا می توان از آنها برای تهیه انواع تزیینات ظروف و دسرها استفاده کرد.


 سیب های رز سیب نیستند؛ آنها میوه دیگری هستند که در مناطق استوایی رشد می کنند. توضیحات میوه با توجه به تنوع یا رقم متفاوت است.

سیب گل سرخ سرشار از ویتامین C ، فیبر غذایی ، ویتامین A ، کلسیم ، تیامین ، نیاسین ، آهن ، گوگرد و پتاسیم است. از نظر ترکیبات ارگانیک ، سیب گل رز حاوی عناصر کامپوزین ، است.


کنترل دیابت

Jambosine نوعی آلکالوئید است که در سیب گلاب یافت می شود و نتایج امیدوار کننده ای در مسدود کردن یا تنظیم تبدیل نشاسته به قند نشان داده است. این می تواند برای کسی که در حال حاضر مبتلا به دیابت و افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری است ، یک تحول بسیار مهم باشد.


صدها سال است که از جوشانده های سیب گل رزبرای پاکسازی کبد و کلیه استفاده می کنند و در عین حال باعث تقویت سلامت کلی بدن می شود.


متون سنتی اولیه ادعا کرده اند که سیب های گل رز به دلیل داشتن ویتامین های زیاد A و C از پتانسیل ضد سرطانی برخوردار هستند. با این حال ، هیچ مطالعه ای برای حمایت از این ادعاها صورت نگرفته است.


14. گلابی آسیایی

نامهای دیگر: گلابی سیب


از میان تمام میوه های موجود در این لیست ، گلابی های آسیایی احتمالاً ساده ترین آنها برای یافتن تازه است. آنها در ایالات متحده بزرگ شده اند. آنها حتی ممکن است در اواخر تابستان یا اوایل پاییز در بازار کشاورز محلی شما در دسترس باشند.


آنها مانند سیب بافت ترد دارند اما عطر و طعم گلابی است. گلابی های آسیایی با داشتن بیش از یک سوم فیبر رژیم غذایی روزانه شما ، میان وعده خوبی ایجاد می کنند. آنها همچنین دارای ویتامین C ، ویتامین K و پتاسیم هستند. بر خلاف یک گلابی سنتی ، می خواهید این غذاها را وقتی که ترد هستند ، میل کنید.


15. آلوی زرد چینی نامهای دیگر: زالزالک


زغال اخته چینی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها دارد که یک مطالعه اخیر به اثرات محافظتی از قلب مانند پایین آوردن کلسترول اعتبار دارد. Hawberry همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد توموری است. اگرچه این انواع توت های قرمز کوچک اغلب به مکمل هایی ختم می شوند ، اما می توانید آنها را تازه بخورید.

سلیقه خود را بدست آورید و از مزایای آن استفاده کنید


برخی از این میوه های چینی را در میوه فروشی ها و بازارهای کشاورزان آسیا تازه یا منجمد خواهید یافت. برای تهیه عصاره ها و مکمل ها از فروشگاه های مواد غذایی سالم بازدید کنید.


به خارج از منطقه راحتی خود بروید و مقداری از این میوه های کمتر شناخته شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شما نه تنها هیجان و هیجان را به روز خود اضافه خواهید کرد ، بلکه مزایای سلامتی زیادی نیز به شما می دهند

منبع healthline

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده