دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 9 میوه عجیب و غریب مغذی

9 میوه عجیب و غریب مغذی

میوه های آسیایی و فواید سلامتی آنها

آیا می خواهید میوه بیشتری به رژیم روزانه خود اضافه کنید اما از سیب و موز خسته شده اید؟ 9 میوه عجیب و غریب مغذی که ارزش سفر کردن را دارند، میوه ها از غذاهایی هستند که دارای ارزش غذایی بالایی هستند و دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامتی ما ضروری هستند.


رویای سواحل گرمسیری ، نخلستان های سرسبز و خوردن میوه های عجیب و غریب؟ مزایای سفر بین المللی و فراتر از آن کاهش استرس است که همراه با تعطیلات ،بسیار مورد نیاز است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


سفر به ما کمک می کند تا فرهنگ های دیگر را تجربه کنیم ، با دیگران ارتباط برقرار کنیم ، دیدگاه های مختلفی را مشاهده کنیم و یک هدف جدید پیدا کنیم. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که مسافرت می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت ، رفاه ، روابط و شغل شما داشته باشد.


 یک مزیت دیگر: غذا! این شامل میوه های گرمسیری است که بسیاری از آنها پر از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به مبارزه با بیماری و تقویت سلامتی کمک می کنند.


1. دوریان

از کجا آن را پیدا کنید: آسیای جنوب شرقی ، در کشورهایی مانند اندونزی ، تایلند ، مالزی و فیلیپین.


فواید تغذیه ای:

در جنوب شرقی آسیا به عنوان "پادشاه میوه ها" شناخته می شود ، دوریان همچنین به دلیل بوی مشخص و معطر معروف است. اگر از بوی آن گذشته باشید ، می فهمید که گوشت داخلی خامه ای آن سرشار از ویتامین های پتاسیم ، فیبر ، آهن و ویتامین های منبع اعتماد است. مطالعات نشان می دهد که میوه به دلیل داشتن محتوای آنتی اکسیدانی زیاد ، هنگام پخت و پز بهتر است.


مطالعات همچنین نشان می دهد که پوسته خارجی خار دار آن دارای تسکین سرفه و خاصیت آنتی بیوتیکی است.مراقب باشید مقدار زیادی از آن را نخورید ، زیرا کالری بالایی نیز دارد.


دوریان یک میوه گرمسیری برجسته با اندازه بزرگ، تند و تیز و دارای پوسته سخت بیرونی است.

آن مانند گوشت کاستارد با دانه های درشت بدبو است.


گوشت این میوه محدوده رنگی دارد که رایج ترین آنها زرد، سفید و یا طلایی همچنین می تواند قرمز یا سبز باشد.میوه دوریان در مواد مغذی سالم فوق العاده بالا است این مواد عبارتند از ویتامین های ب، ویتامین C، مواد معدنی، ترکیبات گیاهی، چربی های سالم و فیبر می باشد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

دوریان در غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می شود هر دو جسم خامه ای و دانه های خوراکی را دارد اگر چه دانه باید کامل پخته شود.دارای عطر و طعم و مزه مانند پنیر، بادام، سیر و کارامل است.


2. رامبوتان

از کجا آن را پیدا کنید: در حالی که بومی مالزی و اندونزی است ، این میوه هم اکنون در سراسر آسیای جنوب شرقی یافت می شود.


فواید تغذیه ای:

رامبوتان معمولاً به صورت خام خورده می شود و در بسیاری از کشورهای آسیایی محبوبیت زیادی دارد. رامبوتان یک میوه پوست قرمز با سنبله نرم است که طعم خوشمزه ای دارد. گوشت میوه رامبوتان نیمه شفاف است که مزه شیرین و خامه ای دارد. میوه رامبوتان (که به آن "میوه مویی" یا میوه خارپشت دریایی نیز می گویند) دارای ویتامین C است که آن را به میوه ای بسیار سالم تبدیل می کند.


میوه رامبوتان همچنین فیبر زیادی دارد که باعث سلامتی گوارشی شما می شود.بستگان نزدیک میوه لیش ، رامبوتان کم رنگ - دانه ها ، پوست و پالپ - حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانند فلاونوئیدها و پلی فنول ها است که می تواند به محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.


در نگاه اول ، این میوه شبیه یک خارپشت دریایی با پوسته بیرونی قرمز لکه دار است. با این حال ، گوشت سفید از نظر بافت خامه ای است ، همچنین از این رو که اتفاق می افتد ، منبع غنی از آهن ، کلسیم و فسفر ، تمام مواد معدنی موجود در ساخت استخوان های قوی است.

ولی باید از خوردن پوست و دانه ها خودداری کنید. دانه های رامبوتان حاوی یک ترکیب سمی است و خوردن آنها توصیه نمی شود. اگرچه برخی مطالعات نشان می دهد که پوست رامبوتان حاوی آنتی اکسیدان است اما مصرف آن نیز توصیه نمی شود.

بعد از کندن پوست مویی، متوجه می شوید که گوشت سفید به نظر می رسد سفید خامه ای، شبیه به ظاهر لیچی است. دانه توی میوه را حتما دور بندازید چون سمی است.


3. پیتایا یا میوه اژدها

از کجا آن را پیدا کنید: در حالی که بومی آمریکای مرکزی است ، pitaya (یا میوه اژدها) اکنون یکی از سودآورترین محصولات کشاورزی در ویتنام است. پیتایا همچنین در تایلند ، نیوزیلند ، استرالیا و هاوایی پرورش می یابد.


مزایای تغذیه ای: پیتایا یک غذای فوق العاده مغذی است ، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و همچنین فیبر و ویتامین C است.


یک مطالعه معتبر در سال 2010 نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در پیتایا ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی و زیاد کمک کند. فشار خون. پوست روشن صورتی نیز حاوی لیکوپن و پلی فنول است که می تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان به منبع معتبر کمک کند.


میوه اژدها میوه یک کاکتوس یا شکوفه شب است. شکوفه‌ سفید و خوشبوی این گیاه فقط شب‌ها باز می‌شود و پس از گل دادن، میوه‌ آن بر روی گیاه شروع به رشد می‌کند.


میوه اژدها ، همچنین به نام گل پتاهایا یا گلابی توت فرنگی نیز شناخته می شود ، میوه ای استوایی است که به دلیل داشتن پوست سرخ وگوشتی شیرین وبه داشتن دانه‌های سیاه کوچک معروف است.


دراگون فروت در اکثر کشورهای دنیا گران است و با اینکه پوست این میوه ضخیم است، ولی خوردن این میوه بسیارساده ولذتبخش است. شما میتوانید پودر یا خود میوه را به سالادها ، اسموتی ها و ماست اضافه کنید ، یا به تنهایی به عنوان یک میان وعده میل کنید.


خوشبختانه ، شما لازم نیست در مناطق استوایی زندگی کنید تا از فواید بسیارزیاد این میوه لذت ببرید. در واقع ، شما می توانید آن را تازه یا یخ زده در سوپر مارکت ها در سراسر جهان پیدا کنید.


طعم میوه اژدها کمی شبیه به طعم کیوی است، برخلاف شکل ظاهری و اسمی که دارد طعمش تند نیست. طعم آن حالتی تمیز و خنک کننده و دارای شیرینی جزئی است.


طعم میوه اژدها در انواع آن متفاوت است.طعم دراگون فروت سفید رنگ و دراگون فروت زرد رنگ نسبت به طعم دراگون فروت قرمز ملایمتر است. لذیذترین نوع آن دراگون فروتی است که مغزش رنگ قرمز دارد که این نوع قرمز آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنزیم‌هایی است که می‌توانند موی‌تان را نرمتر و سالمتر کنند.


4. میوه کامو

از کجا آن را پیدا کنید: کامو در جنگلهای بارانی آمازون برزیل ، پرو ، کلمبیا و ونزوئلا رشد می کند.


فواید تغذیه ای: این توت استوایی ترش به دلیل داشتن مقدار بالای ویتامین C ، مورد استفاده قرار گرفته و به آنتی اکسیدان و ضد التهاب کامو می دهد.


کامو خوراکی ترشی از آمازون است که مزه ای ترکیبی از لیمو، آلبالو و توت های ترش مزه دارد. مزه ترش کامو در تهیه نوشیدنی ها، ژله و بستنی کاربرد دارد. کامو همچنین نسبت به پرتغال دارای مقادیر زیادی ویتامین سی می باشد، به همین علت اگر احساس سرما خوردگی داشتید، دنبال این میوه ی خاص بگردید.


 یک مطالعه در مجله قلب و عروق CardiologyTrusted Source نشان داد که وقتی به مدت هفت روز مصرف می شود ، آب این توت استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. بستنی و نوشیدنی های طعم دار کامو در پرو محبوب هستند ، اما معمولاً به عنوان پودر مصرف می شود که می توانید به آن از اسموتی ، ماست یا آب میوه اضافه کنید.


5- لیچی یا سرخالو

از کجا آن را پیدا کنید: بومی جنوب چین ، لیش اکنون در سراسر آسیا ، آفریقا ، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین در ایالات متحده رشد می کند.


فواید غذایی: این میوه خوشبو و معطر به دلیل داشتن نیروگاه پلی فنول ها ، ویتامین ها و فیبر شناخته شده است. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که لیچ در واقع می تواند به چربی شکم کمک کند: ترکیبی که در میوه به نام الیگونونول یافت می شود ، می تواند به جلوگیری از چاقی و کاهش چربی کمک کند.


این میوه دارای پوسته بیرونی قرمز پررنگ و گوشت داخلی سفید است که می تواند تازه یا خشک خورده شود و لیچی، شکلی گرد یا تخم‌مرغی، پوستی قهوه‌ای-صورتی، گوشتی سفید و دانه غیرخوراکی دارد. ممکن است زمان نگه‌داری آن کوتاه باشد اما این میوه آبدار، خواصی فراتر از خوشمزه‌بودن دارد.

منبع غنی آنتی اکسیدان

 سرطان کبد

سلامت قلب

معده و دستگاه گوارش

 تقویت سیستم ایمنی بدن

 لاغری و کاهش وزن

 بهبود گردش خون در بدن

 ضد التهاب قوی

 کاهش فشار خون

 درمان پوکی استخوان

لیچی، در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد‌کرده و در تمام دنیا شناخته‌شده است. این میوه خوشمزه و آبدار به‌صورت خوشه‌ای و بر درخت متوسطی که سرعت رشد کندی دارد، رشدمی‌کند و فقط زمان محدودی روی درخت است. این درخت، گل‌های بهاری زیبایی دارد که عمرشان بسیار کوتاه است. این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی، پوست و مو دارد که آن را بسیار مقوی کرده‌اند.


6. توت گوجی

از کجا آن را پیدا کنید: بومی چین ، انواع توت گوجی اکنون در سراسر آسیا و بخش هایی از اروپا یافت می شود.

مزایای تغذیه ای: انواع توت های قرمز مایل به نارنجی به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی زیاد ، یک مشت آن، تغذیه ای قدرتمند را در خود جای می دهد.


یک منبع مطالعه معتبر دریافت که مصرف آبمیوه توت فرنگی گوجی می تواند به دلیل خستگی و استرس ، افزایش تمرکز و هوشیاری و همچنین بهبود احساس بهزیستی به شما کمک کند ، این امر به دلیل داشتن سطح بالای آنتی اکسیدانی موجود در منبع معتبر است. انواع توت ها را می توان به صورت خام ، خشک یا به صورت آب میوه مصرف کرد و به آنها می توان به اسموتی ، غلات ، مخلوط دنباله و ... اضافه کرد.


7. مانگوستین

از کجا آن را پیدا کنید: این میوه می تواند در درجه اول در جنوب شرقی آسیا ، در کشورهایی مانند چین ، کامبوج ، تایلند ، مالزی و اندونزی یافت شود.


مزایای تغذیه ای: از پوست ارغوانی متمایز بنفش ، گوشت سفید شیرین ، دانه های تلخ و پوست درختان برای اهداف دارویی استفاده شده است. در طب سنتی آسیا از این گیاه برای مقابله با عفونت ها و التیام زخم ها استفاده می شود و از این طریق گفته می شود که از همه موارد از عفونت ادراری و اسهال گرفته تا اگزما کمک می کند. بسته بندی شده با منبع ویتامین C منبع مطمئن ، از این میوه می توان به عنوان خام لذت برد.


8. Acai توت آكای

از کجا می توان آن را یافت: میوه باستانی منشأ آن در آمریکای جنوبی و مرکزی ، در کشورهایی مانند برزیل و بلیز است.انواع توت های Acai یک "ابرقدرت" برزیلی است. آنها بومی منطقه آمازون هستند و در آنجا غذای اصلی هستند.این میوه بنفش تیره مطمئناً مواد غذایی زیادی را در خود جای داده است


با این حال ، آنها اخیراً در سطح جهان محبوبیت زیادی کسب کرده اند و از اینکه به ویژه برای سلامتی و بهزیستی مفید هستند ،


مزایای تغذیه ای: این توت آکای قرن ها است که جزء مواد غذایی قبیله های بومی آمازون محسوب می شود ،این میوه مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. برخی ادعا می كنند كه توت آكای به عنوان تقویت كننده متابولیسم و ​​كاهش وزن عمل می كند ، اگرچه این ادعاها غیرقابل اثبات است.


مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای آنتی اکسیدانهای موجود در گیاه توت آكای مفید هستند ، طول عمر مگسهای میوه را طولانی می کند. در حالی که این بدان معنا نیست که زندگی انسان ها طولانی تر می شود ، مطالعه دیگری از انجمن شیمی آمریکا نشان داد که مصرف انواع توت ها مانند آکای ممکن است به سلامت مغز و جلوگیری از مشکلات روانی کمک کند.


9. جک فروت

از کجا می توان آن را پیدا کرد: در حالی که jackfruit بومی هند است ، اکنون می توان آن را در جنوب شرقی آسیا نیز یافت. این میوه در مرکزی و شرقی آفریقا و برزیل نیز پرورش می یابد.


مزایای تغذیه ای: به عنوان یکی از بزرگترین میوه های حاصل از درخت در جهان (واقعیت سرگرم کننده: یک جک فروت می تواند بیش از 80 پوند وزن داشته باشد!) ، این میان وعده گرمسیری سرشار از منبع فیبر قابل اعتماد است که در هضم سالم کمک می کند و همچنین سلامتی شما را حفظ می کند.

گوشت شیرین میوه نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. در همین حال ، دانه ها منبع خوبی از ویتامین های گروه B مانند تیامین و ریبوفلاوین هستند که به سلامت پوست ، مو و ناخن ها کمک می کنند. در حالی که دانه های میوه را می توان به صورت خام میل کرد ، خود این میوه را می توان در بالای بستنی قرار داد ،

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده