خرید از سراسر دنیا


» خواص و فوائد میوه اژدها و روش خوردن این میوه

خواص و فوائد میوه اژدها و روش خوردن این میوه

 مزایای میوه اژدها ونحوه خوردن آن


از بیرون میوه به نظر می رسد یک لامپ صورتی داغ است که با تاج گلبرگهای سبز پیچیده شده است. میوه بسیار زیبا و در عین حال بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد ،


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

میوه اژدها میوه یک کاکتوس یا شکوفه شب است. این گیاه در تایوان ، ویتنام ، مالزی و آمریکای جنوبی پرورش یافته است. شکوفه‌ سفید و خوشبوی این گیاه فقط شب‌ها باز می‌شود و پس از گل دادن، میوه‌ آن بر روی گیاه شروع به رشد می‌کند.


میوه اژدها ، همچنین به نام گل پتاهایا یا گلابی توت فرنگی نیز شناخته می شود ، میوه ای استوایی است که به دلیل داشتن پوست سرخ وگوشتی شیرین وبه داشتن دانه‌های سیاه کوچک معروف است.


دراگون فروت در اکثر کشورهای دنیا گران است و با اینکه پوست این میوه ضخیم است، ولی خوردن این میوه بسیارساده ولذتبخش است. شما میتوانید پودر یا خود میوه را به سالادها ، اسموتی ها و ماست اضافه کنید ، یا به تنهایی به عنوان یک میان وعده میل کنید.


خوشبختانه ، شما لازم نیست در مناطق استوایی زندگی کنید تا از فواید بسیارزیاد این میوه لذت ببرید. در واقع ، شما می توانید آن را تازه یا یخ زده در سوپر مارکت ها در سراسر جهان پیدا کنید.

طعم میوه اژدها کمی شبیه به طعم کیوی است، برخلاف شکل ظاهری و اسمی که دارد طعمش تند نیست. طعم آن حالتی تمیز و خنک کننده و دارای شیرینی جزئی است.


طعم میوه اژدها در انواع آن متفاوت است.طعم دراگون فروت سفید رنگ و دراگون فروت زرد رنگ نسبت به طعم دراگون فروت قرمز ملایمتر است. لذیذترین نوع آن دراگون فروتی است که مغزش رنگ قرمز دارد که این نوع قرمز آن، سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنزیم‌هایی است که می‌توانند موی‌تان را نرمتر و سالمتر کنند.


تخم‌های سیاه رنگ ریزِ داخل این میوه روغن‌های سالم دارند و خوردنی هستند.معمولاً برای خوردن این میوه ابتدا آن را با آب سرد می‌شویند.


میوه‌ی را از طول به دو قسمت تقسیم می‌کنند و آن دو قسمت را نیز قاچ کرده و با دست به‌ راحتی پوستش را که پوست سفت و غیرخوراکی است جداکرده و گوشت آن را مثل کیوی استفاده میکنند.

این میوه را می‌توان به‌ تنهایی یا مخلوط با برخی آب میوه‌ها خورد.


- سیستم ایمنی شما را تقویت می کند

توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت با عوامل مختلفی از جمله کیفیت رژیم غذایی شما تعیین می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

ویتامین C و کاروتنوئیدهای (مواد مغذی درمیوه ها وسبزیجات رنگ نارنجی است.)موجود در میوه اژدها ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و با محافظت از گلبول های سفید خون در برابرآسیب ازعفونت جلوگیری کنند.

گلبول‌های سفید موجود در دستگاه ایمنی بدن، به مواد مضر حمله و آن‌ها را نابود می‌کنند. اما در مقابل آسیب‌ های رادیکال‌های آزاد، فوق‌العاده حساس هستند.

به عنوان آنتی اکسیدان های قوی ، ویتامین C و کاروتنوئیدها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از گلبول های سفید شما در برابر آسیب محافظت کنند.

میوه اژدها میوه ای گرمسیری استوایی است که ارزش امتحان کردن را دارد.


- خواص میوه اژدها برای پوست

این میوه عجیب، جواب تمام مشکلات پوست است. این میوه حتی وضعیت‌های شدید آفتاب‌سوختگی و آکنه را درمان‌ کرده و پوستتان را بسیار متفاوت از قبل می‌کند.


داشتن پوستی سالم و درخشان دیگر کار سختی نیست. فقط مراقب آن چیزی که می‌خورید باشید و بیشتر ورزش‌کنید، و خودتان تغییرات را متوجه می شوید.


- با علائم پیری مبارزه‌ می‌کند

چین‌وچروک، افتادگی پوست، خطوط، باعث شادابی و طراوت پوست و ازبین رفتن علائم پیری میشود.پیری بدلیل آسیب سلولی ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد در بدن به‌ وجود می‌آید. اگرچه این یک فرآیند طبیعی است ، این میوه منبع سرشاری از آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک‌ کرده و فرآیند پیری را کند می‌کند. این کار، پوستتان را جوان تر و صاف ترمی‌کند.


- نوشیدن اسموتی برای پاک سازی و سم زدایی پوست

گفته می شود که هر روز صبح یک لیوان اسموتی دراگون فروت بخورید به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به سم زدایی و پاک سازی کمک کرده و باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شود.


- درمان خشکی پوست

میوه اژدها مقادیر بالای آب دارد (90 درصد یک میوه) است که باعث آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست خشک و درمان آن می شود.


- درمان مو های آسیب دیده

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه دراگون به ترمیم موهای رنگ شده آسیب دیده کمک می کند.

- پوست کندن میوه اژدها به چند روش انجام می شود،

با استفاده از چاقوی تیز، میوه را از طول نصف کنید؛

میوه را با قاشق تکه‌ تکه کرده، یا با برش‌های عمودی و افقی، آن را به‌ شکل قطعه‌های مکعبی دربیاورید، البته نباید برش‌ها به پوست برسند. بعد روی پوست پشت میوه فشار بیاورید تا مکعب‌ها جدا شوند؛ می‌توانید آن‌ها را با دست یا چاقو هم جدا کنید؛

می‌توانید میوه اژدها را به سالاد، اسموتی و ماست اضافه کرده، یا آن را به‌تنهایی مصرف کنید.

شاید در بعضی سوپرمارکت‌ها، میوه اژدها را پوست‌کنده و برش خورده یا بصورت آب میوه هم پیدا کنید.


- مواد مغذی

میوه اژدها کم کالری است اما پر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است.

در اینجا مجموعه ای از مواد مغذی اصلی موجود در یک فنجان (227 گرم) وجود دارد :

  کالری: 136

  پروتئین: 3 گرم

  چربی: 0 گرم

  کربوهیدرات: 29 گرم

  فیبر: 7 گرم

  آهن: 8٪ از RDI

  منیزیم: 18٪ از RDI

  ویتامین C: 9٪ از RDI

  ویتامین E: 4٪ از RDI

میوه اژدها کم کالری است اما سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید است.

healthline منبع

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده