خرید از سراسر دنیا


» 15 مزیت برتر انگور فرنگی هند یا آملا

15 مزیت برتر انگور فرنگی هند یا آملا

تغذیه انگور فرنگی هندی


فواید سلامتی انگور فرنگی هندی ، که به آن Amla نیز معروف است ، می تواند تا حدی به مقدار بالای ویتامین C آن مربوط شود. انگور فرنگی هندی در تقویت سیستم ایمنی بدن ، کاهش سرعت پیری ، درمان عفونت های گلو ، کاهش سطح قند خون و بهبود سلامت قلب کمک می کند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آملا به عنوان یک داروی ادرار آور عمل می کند و بنابراین به نظر می رسد که باعث افزایش جذب مواد غذایی ، تعادل اسید معده ، تقویت کبد و تغذیه مغز و عملکرد ذهنی می شود. همچنین ریه ها را تقویت می کند ، باروری را تقویت می کند ، به دستگاه ادراری کمک می کند ، کیفیت پوست را بهبود می بخشد و موهای سالم تری ایجاد می کند. این میوه باعث افزایش نشاط ، کمک به مراقبت در بینایی و بهبود عضلات می شود.


این میوه به رنگ سبز روشن است ودر هندوستان ، آن را با نمک و پودر فلفل میخورند و یا در ترشی یا آب نبات از آن استفاده میکنند. آملا همچنین به اشکال مختلف دیگری مانند پودر ، آب میوه ، روغن ، قرص و ادویه موجود است. چای آملا و آملا خشک نیز به دلیل فواید قدرتمند تغذیه ای آن مورد مصرف قرار می گیرد.


انگور فرنگی هندی درختی است که در هند و خاورمیانه می روید. هزاران سال است که در طب آیوردیک مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه میوه ی درخت مصرف دارویی دارد.

ازانگورهندی برای کلسترول بالا، تصلب شرایین، دیابت، درد و تورم لوزالمعده (پانکراتیت)، سرطان، ناراحتی معده، مشکلات چشم، درد مفاصل، اسهال، اسهال خونی، آرتروز، چاقی استفاده می شود همچنین برای کشتن میکروب ها و کاهش درد و تورم ناشی از واکنش بدن به جراحت یا بیماری (التهاب) ورد استفاده قرارمی گیرد.


انگور فرنگی یا آملا هند حاوی مقادیرزیادی اسید فولیک و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، کاروتن و منیزیم است. انگور فرنگی تازه هندی علاوه بر پروتئین ، مواد معدنی ، کربوهیدرات و فیبر علاوه بر پروتئین ، حاوی بیش از 80 درصد آب است. خواص مفید آنها عمدتا به دلیل قدرت آنتی اکسیدان ها است.


مصونیت را تقویت می کند

انگور فرنگی هندی یک تقویت کننده سیستم ایمنی طبیعی است زیرا حاوی یک کوکتل قدرتمند از ویتامین های C و A وخاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد. آب آملا ، در آیورودا ، اغلب برای افزایش گلبول های سفید بدن ، که خط اصلی دفاع سیستم ایمنی بدن است ، استفاده می شود. گلبول های سفید سموم و مواد خارجی موجود در جریان خون را در بدن مورد حمله قرار داده و از بین می برد.


دیابت را کنترل می کند

انگور فرنگی حاوی کروم است که برای بیماران دیابتی دارای ارزش درمانی است. این گروه سلولهای جدا شده از انسولین را ترشح می کند و باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود. وقتی قند خون کاهش می یابد ، گلوکز توسط سلول ها به عنوان انرژی عملکردی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، متابولیسم قوی ترمیشود و شما انرژی بیشتری دارید ، بدون اینکه غده ها و لک های موجود در قند خون برای افراد دیابتی خطرناک باشد.


هضم بهتر

آملا مانند بیشتر میوه ها از نظر فیبر بسیار غنی است. فیبر به افزایش مدفوع کمک می کند و به حرکت غذا از طریق روده کمک می کند و حرکت روده را به طور منظم نگه می دارد.آملا همچنین ترشح آب معده و گوارش را تحریک می کند ، بنابراین مواد غذایی به طور مناسب هضم می شوند ، مواد مغذی به روش بهینه جذب می شوند و احساس سبکی و سلامتی می کنید.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

باعث کاهش روند پیری می شود :

انگور فرنگی هندی دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک کند. پیری متوقف نمیشود، اما شما می توانید کاهش قابل توجهی در پیشرفت آن داشته باشید. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، به ویژه کسانی که دارای ویتامین C بالا هستند، به کاهش اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند.

سلول های رادیکال آزاد انواع مختلفی از سرطان ها را ایجاد می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین به رشد لکه های سن و چین و چروک ها منجر می شوند. آسیب ناشی از اکسیداتیو نیز می تواند کشنده باشد چرا که علت بسیاری از انواع سرطان ها است. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بهترین راه برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است.


از عفونت جلوگیری می کند :

آملا دارای خواص رطوبت دهی و ضد باکتری است که به تقویت باکتری های روده کمک می کند. خواص ضد باکتری در آملا باعث جلوگیری از ورود عفونت های ویروسی به بدن شده و موجب آسیب می شود. این میوه برای سرماخوردگی بسیار مناسب است.


برای سلامت مو مفید است :

 در محصولات مراقبت از مو در هند، سریلانکا و دیگر کشورهای آسیایی نقش مهمی دارد. مزایای استفاده از ماسک های آملا روغن و آملا مو بسیار است. این کمک می کند تا رنگ مو را حفظ کرده، ریشه ها را تقویت کند و باعث رشد مو شود. این یک درمان موثر برای ریزش مو و طاسی است.

آملا پر از آنتی اکسیدان ها، کاروتن و آهن است ، که کمک می کند تا به هورمون ها و رادیکال های آزاد که مسئول شرایط موهای بد هستند حمله کند.

ارزش غذایی

انگور فرنگی ، خام

اندازه خدمت:

ارزش غذایی

آب [g] 87.87

انرژی [kcal] 44

پروتئین [g] 0.88

چربی کل (چربی) [g] 0.58

کربوهیدرات ، براساس تفاوت [g] 10.18

فیبر ، رژیم غذایی کل [g] 4.3

کلسیم ، Ca [mg] 25

آهن ، آهن [میلی گرم] 0.31

منیزیم ، منیزیم [میلی گرم] 10

فسفر ، P [mg] 27

پتاسیم ، K [mg] 198

سدیم ، سدیم [میلی گرم] 1

روی ، روی [mg] 0.12

ویتامین C ، کل اسید اسکوربیک [میلی گرم] 27.7

تیامین [میلی گرم] 0.04

ریبوفلاوین [میلی گرم] 0.03

نیاسین [میلی گرم] 0.3

ویتامین B-6 [میلی گرم] 0.08

فولات ، DFE [µg] 6

ویتامین B-12 [میکروگرم] 0

ویتامین A ، RAE [µg] 15

ویتامین A ، IU [IU] 290

ویتامین E (آلفا توکوفرول) [mg] 0.37

اسیدهای چرب ، کل اشباع [g] 0.04

اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع [g] 0.05

اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع شده [G] 0.32

اسیدهای چرب ، ترانس [g] 0

کلسترول [میلی گرم] 0

منابع عبارتند از: USDA

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده