خرید از سراسر دنیا


» طب سنتی ایران و اسلامی راهی برای زندگی سالم تر

طب سنتی ایران و اسلامی راهی برای زندگی سالم تر

در حالی که امروزه رویکردهای پزشکی که در بیمارستانها و توسط پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد ، برای معالجه بیماری ها قابل قبول است ، درمان های جایگزین با توجه به عوارض جانبی داروها و جراحی های تهاجمی در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.روشهای درمانی جایگزین مانند طب سوزنی ، کایروپراکتیک و ماساژ درمانی که اغلب توسط پزشکان دارای مجوز انجام می شود در حالی که داروهای گیاهی ، داروی چینی ، داروی هومیوپاتی ، داروهای ذهن و بدن (یعنی یوگا ، مدیتیشن و موسیقی درمانی) و معالجه ایمان به طور گسترده ای پذیرفته شده اند. نسبتا گسترده نیز می شود.داروی شخصیاصطلاح پزشکی شخصی یک مدل پزشکی پیشنهادی جدید است که مراقبت های بهداشتی را از جمله کلیه اقدامات پزشکی پیشگیرانه ، تشخیصی و درمانی متمایز می کند که به نظر می رسد بهترین تأثیر بهینه را بر سلامتی فرد داشته باشد.هرچه سخت و دور از ذهن به نظر برسد ، داروهای شخصی شده می توانند با شناختن فرد و تشخیص خصوصیات بیولوژیکی ، راهی برای زندگی سالم تر با تجربه وضعیت پزشکی کمتر باشند.


مفهوم طب سنتی ایران با آموزه های اسلامی سرچشمه گرفته از قرآن کریم و اهل بیت (جانشینان آموزش پیامبر اکرم (ص)) و پزشکان بزرگ ایران باستان مانند ابن سینا در هم آمیخته است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


در طب سنتی ایران و اسلامی ، یک الگوی باستانی برای داروهای شخصی براساس مازاد یا کمبود مایعات بدن (به نام "فروتن") از جمله خون ، صفرا زرد ، صفرا سیاه ، و خلط تعریف چهار مزاج توصیف شده است. به ترتیب "وبا" ، "ملانشولی" و "خلط آور".


اعتقاد بر این است که ترکیبی یکنواخت از چهار مایعات بدن فوق منجر به سلامت فرد می شود و عدم تعادل می تواند منجر به شرایط سلامتی مختلف شود.


اگرچه چنین نگرشی نسبت به پزشکی و فردگرایی آن در حدود 2400 سال پیش به بقراط ، دانشمند باستان پزشکی نیز نسبت داده شده است ، اما ظاهراً در طب سنتی ایران و اسلامی یک الگوی جامع و باستانی از پزشکی شخصی وجود داشته است.


همانطور که در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی مرکز کاملاً توضیح داده شده است ، وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده طب سنتی ایرانی و اسلامی یک پزشکی کامل است که بر اساس تفاوت های فردی است ، مزاج کیفیتی است که از ترکیب هر چهار عنصر اساسی با یکدیگر در یک نسبت خاص و تعامل آنها به دست می آید. این عناصر اساسی عبارتند از: آب ، آتش ، خاک و باد ، تولید انرژی جنبشی (گرمی) و سیالیت (رطوبت) در بدن. سلامتی انسان به نگهداری میزاج در حالت متعادل بستگی دارد. هرگونه ناسازگاری یا سوء مزاج می تواند منجر به بیماری شود.


دماسنج بدن به طور کلی در نه گروه طبقه بندی می شوند: معتدل ، گرم ، سرد ، مرطوب ، خشک ، گرم و خشک ، گرم و مرطوب ، سرما و خشک ، سرد و مرطوب. عوامل ذاتی و بیرونی مختلفی مانند سن ، جنس ، قومیت ، شرایط محیطی ، آب و هوا و فصول مختلف می توانند در این وسوسه ها تأثیر بگذارند.


سلامتی یک روند زندگی است


اکنون که مراقبت های بهداشتی صرفاً به صنعتی مبدل شده است که مردم پس از بیمار شدن بیشتر تحت درمان قرار می گیرند ، طب سنتی ایرانی- اسلامی با توجه به خلق و خوی فردی و عوامل داخلی و خارجی مانند سن ، جنس ، قومیت ، فصل و… روش هایی را ارائه می دهد. محیطی برای کمک به آنها برای درمان یا حتی جلوگیری از هرگونه بیماری احتمالی.


به عبارت دیگر ، طب سنتی روشهای درمانی کمتری را با هدف دارویی ارائه می دهد ، گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای داروهای معمولی ، گاهی اوقات در یک رویکرد تیمی به همراه آن با ارتباط بیشتر با فردی که در حال دریافت این معالجه است و بیشتر آنها را انجام می دهد. مسئول سلامتی خودشان هستند.


هنگامی که کسی از طب سنتی ایران و اسلامی آویزان شد و موفق به کشف خلق و خوی واقعی آنها شد ، می توانست به جای یافتن درمان برای بیماری های خود ، از مراقبت های سلامتی خود مراقبت کند و این پایان نهایی شیوه های پزشکی سنتی ایران است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


بنابراین ، در صورت باورپذیر بودن ، اطلاع از خلق و خوی فرد و عمل به آن و به طور کلی تغییر در شیوه زندگی می تواند مطمئناً به حفظ سلامت پایدار و جلوگیری از هرگونه نقص و کمبود کمک کند.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

منبع tehrantimes

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده