بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مفاصل دست - علت و درمان درد

مفاصل دست - علت و درمان درد

دست

یکی از شگفت انگیزترین قسمت های بدن شما است. سازمان پیچیده دست شما شامل استخوان ها ، رباط ها ، تاندون ها ، اعصاب ، پوست و سایر ساختارهایی است که به بدن شما اجازه می دهد انواع مختلفی از فعالیت ها را انجام دهد.


با توانایی انجام هر دو حرکات ظریف و بلند کردن پرخاشگرانه ، در نتیجه ، این نوع عملکرد پیچیده می تواند باعث ناراحتی در دست ها شود. در حقیقت ، بسیاری از متخصصان ارتوپدی کل کار خود را وقف کمک به بیماران در حل مشکلات پیچیده دست می کنند.

تلاش برای خلاصه کردن همه دلایل درد دست در یک منبع واحد ، کاری غیرممکن است. با این حال ، برخی شرایط وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق علائم درد دست را به وجود می آورد.

 علل

همانطور که گفته شد دلایل زیادی برای درد دست وجود دارد ، اما اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به ناراحتی یکی از معدود مشکلات خاص دارند. برخی از دلایل شایع تر عبارتند از:

آرتروز

دست شایعترین قسمت بدن است که از آرتروز در امان نمی ماند. در حقیقت ، آرتروز باید یک قسمت عادی از روند پیری محسوب شود. اکثریت قریب به اتفاق افراد بالای 60 سال ، یافته های آرتریت دست دارند

آرتریت دست غیر طبیعی نیست ، اما برخی از افراد در سنین پایین تر مبتلا می شوند و برخی نیز علائم شدیدتری دارند. بیشتر افراد مبتلا به آرتریت دست می توانند با درمان های غیر جراحی تسکین بیابند. اغلب با انجام برخی اقدامات ساده ، افراد می توانند علائم آرتریت دست را کنترل کنند و نیازی به درمان های تهاجمی ندارند.

انواع مختلف آرتروز می تواند بر روی دستها تأثیر بگذارد. شایعترین نوع آن آرتروز 3 است ، اما دست نیز یک مکان مشترک برای بروز آرتریت روماتوئید است.

اگر فکر می کنید ممکن است آرتروز داشته باشید چه کاری انجام می دهید

انگشت تاندونیت / محرک

مشکلات تاندون نیز منبع مشترک درد دست است. تاندونیت شرایطی است که التهاب در داخل یا اطراف تاندون ایجاد می شود. حرکت نرم و صاف دست و انگشتان را می توان تحت تأثیر قرار داد و باعث درد و تورم در محل التهاب می شود.

یکی دیگر از مشکلات شایع تاندون در هنگام بروز تاندونهای انگشت ، تورم گره ای ایجاد می کند و باعث می شود انگشت هنگام حرکت به جلو و عقب گیر شود .4 هنگامی که تاندون آزاد شد ، باعث ایجاد احساس خفگی می شود که به عنوان محرک انگشت شناخته می شود.

صدمات لیگامنت

آسیب دیدگی لیگامان دست ها می تواند در نتیجه ضربه به دست یا انگشتان ایجاد شود. این دست دارای 27 استخوان است که همگی توسط یک شبکه مفصل رباط ها به یکدیگر متصل می شوند.

آسیب دیدگی به این شبکه از رباط ها می تواند در فعالیت های ساده ای مانند خم شدن ، چنگ زدن یا پیچ خوردن مشکل ایجاد کند. آسیب دیدگی های لیگامان دست می تواند ماه ها برای بهبودی طول بکشد و غیر معمول نیست که افراد مدت طولانی پس از یک مشکل رباط دست متوجه تورم و سفتی شوند.

تحریک عصب

چندین اعصاب اصلی باعث ایجاد احساس دست می شوند و آسیب یا فشرده سازی این اعصاب اغلب منجر به علائم درد دست می شود.

شایع ترین بیماری سندرم تونل کارپ است که در صورت تحریک یا آسیب به عصب مدیان در مچ دست رخ می دهد. افرادی که مبتلا به سندرم تونل کارپ هستند ، اغلب از درد و بی حسی در قسمت های خاص دست شکایت می کنند. اعصاب دیگر نیز قابل لمس هستند. سندرم تونل کارپ تنها مشکل عصبی نیست که باعث درد دست می شود. سندرم تونل کوبیتال هنگامی رخ می دهد که عصب اولنار در پشت مفصل آرنج بچسبد

چگونه سندرم تونل کارپ تشخیص داده شده است

شکستگی

استخوان های شکسته در دست یک منبع بارز درد در دست است. با 27 استخوان در دست

استراحت های مختلف زیادی وجود دارد که بسته به آسیب خاص ممکن است وجود داشته باشد و بسیاری از درمان های مختلف.

بسیاری از معافیت ها با درمان ساده و غیر جراحی بهبود می یابند. 8 با این وجود ، هرگونه استراحت باید با دقت ارزیابی شود ، زیرا عملکرد دست برای بسیاری از فعالیت ها بسیار مهم است و اطمینان از مناسب بودن معالجه شما مهم است. بیشتر شکستگی های دست بر روی پرتونگاری منظم دست نشان داده می شود ، اما برخی از آسیب ها ممکن است نیاز به مطالعات دیگری داشته باشد که توسط پزشک شما دیده شود.

کیست های گانگلیون

کیست گانگلیونی می تواند در هر مکانی از بدن رخ دهد که مایعات که به طور معمول درون یک غلاف مفاصل یا تاندون موجود است در یک کیسه جمع شود.

کیست های گانگلیون به دو دلیل در دست ها شایع است. ابتدا ، مفاصل و غلافهای تاندونی زیادی در دست وجود دارد که یک کیست گانگلیونی می تواند تشکیل شود. دوم ، افراد اغلب به دلیل اینکه در زیر پوست قابل مشاهده هستند ، متوجه گانگلیون ها در دست ها می شوند.

کیست های گانگلیون باعث ایجاد درد در دست می شوند که کیست در حرکات طبیعی مفاصل و تاندون ها دخالت می کند. انواع دیگری از برآمدگی ها و برآمدگی ها وجود دارد که روی دست ها ایجاد می شود ، و اگر برجستگی شما کیست گانگلیونی نیست ، می توانید برخی از دلایل دیگر ایجاد توده و برآمدگی روی دست ها را بررسی کنید .


دلایل بسیار کمتری در درد وجود دارد که در صورت عدم شناسایی مشکل شایع ، باید در نظر گرفت. پزشک شما می تواند به تعیین وضعیت دقیق ایجاد کننده علائم شما کمک کند ، زیرا این تشخیص به شما در هدایت مناسب ترین روش درمانی کمک می کند.


چه موقع باید یک دکتر را ببینید

در اکثر موارد ، درد دست با برخی از درمان های ساده برطرف می شود. با این وجود شرایطی وجود دارد که نیاز به درمان سریعتر توسط پزشک دارد. علائم مربوطه عبارتند از:

   علائم عفونت از جمله قرمزی ، تب و لرز

   ناهنجاری دست یا انگشتان پس از آسیب دیدگی

   عدم توانایی در خم کردن انگشتان یا ایجاد مشت

  بدتر شدن بی حسی در انگشتان دست

   دردی که با درمانهای ساده 10 بهبود نمی یابد

 

تشخیص

معاینه دست یک مبحث پیچیده و عمیق است. یک معاینه ماهر می تواند مفاصل ، تاندون ها و رباط های خاص را برای ارزیابی عملکرد خود ایزوله کند. ده ها تست خاص برای ارزیابی مشکلات مختلف مختلفی که می تواند باعث درد دست شود ، شرح داده شده است.

به گفته این ، اکثر پزشکان ارزیابی اساسی را انجام داده و سپس آزمایشات خاص را که بر روی مشکل فردی شما متمرکز است ، انتخاب می کنند.

معاینه معمولی با ارزیابی خصوصیات زیر در دست شما شروع می شود:

   ظاهر

   حساسیت

   تحرک

   ثبات

   استحکام - قدرت

بسیاری از آزمایشات تصویربرداری مختلف برای ارزیابی عملکرد دست قابل انجام است. متداول ترین آزمایش اشعه ایکس دست است. انجام اشعه ایکس می تواند برای تعیین سلامت استخوان و مفاصل ، هم ترازی و ناهنجاری های دست مفید باشد. در صورت نیاز به تصویربرداری بیشتر ، آزمایشات ممکن است شامل سونوگرافی ، اسکن CT یا مطالعات MRI باشد. در صورت وجود نگرانی از عفونت یا اختلال خود ایمنی ، مطالعات آزمایشگاهی می تواند کمک کننده باشد


رفتار

بیشتر شرایط دست به چند روش درمانی ساده پاسخ خواهد داد. هر بیماری بهتر با هر یک از این روشها درمان نمی شود ، بنابراین مطمئن باشید که علت علائم خود را قبل از شروع برنامه درمانی درک کرده اید.


استراحت: بسیاری از دلایل درد دست نتیجه سندرم های تکراری یا بیش از حد است. این شرایط معمولاً بعد از انجام فعالیتهای تکراری رخ می دهد و اغلب با استراحت برطرف می شود. با اجتناب از فعالیت ، علائم التهاب می تواند فروکش کند و ناراحتی با استراحت ، زمان و بدون درمان بیشتر برطرف می شود.


اسپلینت ها: در شرایطی که درد قابل توجه تر است و استراحت علائم کافی را کنترل نمی کند ، یک اسپلینت یا بریس ساده باعث می شود که دست شما استراحت کند و التهاب فروکش کند. افرادی که علائم مکرر دارند ممکن است در طول یک فعالیت از بریس استفاده کنند تا از بروز علائم آن جلوگیری شود.


کاربرد یخ: یخ ابزاری مفید برای کنترل التهاب و کاهش درد است. با اعمال یخ بر روی ناحیه التهاب ، می توانید تورم را کاهش داده و در عین حال درد را نیز کنترل کنید. همه افراد احساس یخ روی دستان را دوست ندارند (آنها یک قسمت حساس بدن هستند) ، بنابراین این ممکن است برای شما مفید نباشد.


کاربرد گرما: کاربرد گرما اغلب نیز خوب عمل می کند. بسیاری از افراد با مشکلات مکرر دست ، گرما را تسکین می دهند و دست خود را شل می کنند. با ریختن آب گرم روی دستان یا پیچیدن یک کمپرس گرم و مرطوب اطراف دست ، می توان درد را یافت.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده