دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» حبوبات مواد معدنی با ارزش برای رژیم غذایی ما

حبوبات مواد معدنی با ارزش برای رژیم غذایی ما

فسفر ، مس ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز؛ عناصر و مواد مغذی هستند که حتی در مقادیر کم هم برای عملکرد مناسب بدن ما ضروری است.

 ریز مغذی های معدنی چیست؟

"ریز مغذی ها" موادی هستند که در مقادیر بسیار کم درمقایسه با نیازهای ما یعنی کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها برای بدن ما ضروری هستند که در عوض باید در مقادیر قابل توجهی مصرف شوند. برخلاف ریز مغذی ها منبع انرژی ندارند: این بدان معنی است که آنها کالری یا انرژی بدن را تامین نمی کنند. در حقیقت ، ریز مغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند: هر دو برای عملکرد مطلوب بدن حتی به میزان مصرف کم در هر منطقه ضروری هستند. بنابراین لازم است حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامتی ما به خطر نیافتد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

دانه های کامل و حبوبات معمولاً دارای فیبر، ویتامین B و مواد معدنی مهم شامل آهن، روی و منیزیم هستند. آنها همچنین دارای مقدار خوبی از پروتئین هستند که برای رشد، توسعه، عملکرد ایمنی و سلامت کلی ضروری است.


با ارزش ترین عملکردهایی که در بدن ما دارند؟

مواد معدنی زیادی وجود دارد و برخی نقش ساختاری دارند: مانند فسفر (P) است ، که در بدن ما نمکی را به همراه کلسیم (Ca) تشکیل می دهد و این نمک ها ساختار استخوان ها و دندان ها را تشکیل می دهند ،

بسیاری از آنزیم های ما بدون حضور مس (مس) کار نمی کنند ومس عنصر مهمی برای شکل گیری صحیح گلبول های قرمز است و در حفظ بافت های همبند نقش دارد. این ماده مغذی با ارزش برای سلامتی پوست و مومفید است زیرا در فرآیندهای کراتینیزاسیون نقش دارد. با این حال ، مصرف زیاد آن می تواند به کبد آسیب برساند.

منیزیم برای عملکرد صحیح عضلات ، چه به صورت داوطلبانه و چه از نظر قلبی ضروری است. همچنین نقش مهمی در سیستم عصبی و تنظیم سوخت و ساز کربوهیدرات دارد. عملکرد منیزیم به ویژه بربدن بانوان برای مدیریت سندرم قبل از قاعدگی بسیار با ارزش است ، علاوه بر این ، به دلیل عملکرد شل کننده عضلات ، برای جلوگیری از گرفتگی عضلات در ورزشکاران و همچنین برای منظم کردن عملکرد روده برای کسانی که نیاز به بازیابی منظم دارند مفید است.


پتاسیم (K) به همراه سدیم در تنظیم عبور مایعات در سلولهای ما (از داخل به خارج و برعکس) یک عمل اساسی انجام می دهد. پتاسیم در عملکرد قلب ، عضلات اسکلتی و سیستم عصبی به کار می آید. سهم این عنصر باید در تابستان افزایش یابد وقتی که عرق کردن زیاد باعث از بین رفتن پتاسیم (علاوه بر سدیم و کلر) می شود.

و نکته آخر ، منگنز (منگنز) که نقش مهمی در متابولیسم ریز مغذی های ذکر شده در بالا دارد و ما را از اکسیداسیون محافظت می کند زیرا عملکرد آنزیم هایی را که رادیکال های آزاد را در حفره نگه می دارند ، محافظت می کند.

آهن موجود در حبوبات به مقدار زیاد از بروز کم‌خونی جلوگیری کرده و ویتامین‌های گروه B آن نیز که نسبت به تمام مواد مغذی موجود در آن ارجحیت دارند، در رفع افسردگی و اختلالات عصبی و بلوغ گویچه‌های قرمز خون موثر است. حبوبات به دلیل مواد فیبری در رفع یبوست، بواسیر و کاهش کلسترول خون نیز بسیار توصیه می‌شود.


تنها نقطه ضعف حبوبات در تغذیه انسان که باعث نفخ می‌شود. حبوبات به دلیل وجود مقدار زیادی قندهای غیرقابل جذب هنگام مصرف می‌توانند اختلالات گوارشی بویژه نفخ شکم ایجاد کنند. این قندها در روده کوچک هضم نمی‌شوند زیرا آنزیم‌ مناسب آنها در بدن وجود ندارد. بنابراین آنها هضم نشده وارد روده بزرگ می‌شوند جایی که باکتری‌های تخمیرکننده باعث تولید گاز می‌شوند که بعضا موجب عوارضی مانند اسهال، دل‌درد و نفخ می‌شود.

حبوبات خشک در صورتی که زیاد کهنه باشند، به دلیل جمع شدن مواد غیرقابل جذب، هضم آنها بسیار مشکل خواهد بود و مقدار زیادی از مواد مغذی آن کاسته می‌شود. بنابراین بهتر است حبوبات را در بسته‌بندی‌های بهداشتی و تاریخ‌دار تهیه کنید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده