دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چه زمانی و چرا روز مادر را جشن میگیریم؟

چه زمانی و چرا روز مادر را جشن میگیریم؟

از مادرانمان در روز مادر سپاسگزاریم

ایرانیان سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را که از سوی جمهوری اسلامی به عنوان روز مادر در کشور نامگذاری شده است، جشن می گیرند. حضرت فاطمه زهرا (س) دختر حضرت محمد (ص) است که در بین مسلمانان شیعه بسیار مورد احترام است. در میان مسلمانان شیعه و سنی مشهور است که پیامبر بارها فرموده بود: «فاطمه برتر از همه زنان جهان از اول تا آخر است».

در زبان عربی کلمه «فاطمه» به معنای جدا شده است. او را فاطمه نامیدند زیرا پیروانش به خاطر شخصیت او از جهنم جدا شده اند. زهرا به معنای درخشان است. امام ششم شیعیان ، امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «هنگامی که مادرمان فاطمه زهرا(س) دعا می کرد، همان گونه که ستارگان برای مردم روی زمین می درخشند، برای آسمان ها می درخشید.

حضرت فاطمه زهرا (س) در بیستم جمادی الثانی، پنج سال پس از وحی پیامبر از جبرئیل فرشته در مکه به دنیا آمد. سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در ایران به عنوان روز ملی زن و مادر نامگذاری شده است.برای مسلمانان، حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی الهام بخش است و نام فاطمه یکی از محبوب ترین نام های دخترانه در سراسر جهان اسلام است. فاطمه الزهرا دختر حضرت محمد (ص) همسر امام علی (ع) اولین امام شیعیان بود. او الگوی بزرگی برای رفتار و سبک زندگی زنان ایرانی است.بسیاری از ایرانیان از این فرصت استفاده می کنند و در این روز از مادران، همسران و خواهران خود قدردانی می کنند.

اکثر شیعیان و برخی از مفسران اهل سنت معتقدند که آیه اول سوره کوثر قرآن به حضرت فاطمه (س) اشاره دارد. او را کوثر - منبع بی پایان برکت - و دلیل حفظ و گسترش نسل پیامبر معرفی کرده است. آخرين آيه 108 سوره كوثر اين حقيقت را ثابت مي كند، چنان كه خداوند به پيامبر (ص) می فرمايد: «دشمن تو بی نسل است» .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

حضرت فاطمه زهرا(س) دارای کرامات ظریفی بود، درس های بسیاری باقی مانده است که از ایشان می توان آموخت یکی از سخنان ایشان این است:«هر کس نماز خالص خود را به درگاه خدا بفرستد، خداوند بهترین خیرات را برای او نازل می‌کند».در میان ایرانیان سالگرد تولد او به عنوان روز مادر نامگذاری شده است تا جایگاه و شخصیت زن را در بزرگ ترین سالگرد تولد زن حفظ کند.

مادران در هر شکل، اندازه، سن و نگرش متفاوت هستند. برخی از مادران ورزشکار و برخی دیگر کارمند یا رئیس شرکت‌هایی هستند، و برخی خانه دار که کودکان و فرزندان خود را به کلاس‌های موسیقی و یاکلاس‌های تورزش و انواع تفریحاتی که برای نیاز فرزندان است شرکت میکنند و برخی در مهدکودک ها در کارهای مختلف خدمت رسانی میکنند اما همه این مادران یک چیز مشترک دارند: آنها حداقل یک نفر (چه فرزند باشد، چه یکی از والدین) دارند که به خاطر هر کاری که انجام می دهند یک تشکر بزرگ - همراه با یک هدیه مناسبمیتوانید کمی از زحمات آنها را در طول سال جبران کنیم و شاید آن شخص شما هستید؟ اگر چنین است، وقت آن است که به آن بپردازید.

روز مادر در ایران در بیستمین روز از ماه جمادی الثانی جشن گرفته می شود. این سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) یگانه دختر پیامبر اسلام (به گفته علمای شیعه) است.پس از انقلاب اسلامی تاریخ 20 جمادی الثانی روز مادر شد. این تاریخ خاص برای بزرگداشت فاطمه به عنوان الگوی تمام زنان مسلمان و آرمان مادری انتخاب شد.بر اساس روایات شیعه، فاطمه تنها دختر محمد بود. او همسر علی، اولین امام شیعیان، و مادر حسن و حسین، دومین و سومین امام بود. مسلمانان شیعه او را «مادر ائمه» می دانند. در اسلام شیعه، فاطمه معصومه، بی گناه، و الگوی همه زنان است.

در میان ایرانیان، سالگرد تولد او به عنوان روز مادر نامگذاری شده است تا جایگاه و شخصیت زن را در بزرگترین سالگرد تولد زنان حفظ کند.در این روز شوهران از همسران و فرزندان از مادران خود تشکر می کنند. مغازه ها شلوغ هستند و همه در حال خرید چیزی هستند تا قدردانی خود را از زنان مهم زندگی خود بدون توجه به جایی که هستند، نشان دهند.بچه ها نمی خواهند کنار گذاشته شوند و با پولی که برای این روز پس انداز کرده اند خرید کنند.برای مغازه داران، تجارت در این روز خوب است. مردم اقلام مختلفی مانند گل، صنایع دستی و لباس می خرند، اما زیورآلات همیشه مورد علاقه خانم هاست.

اغلب در اکثر خانواده ها جشنی در روز مادر - یا عصر قبل از آن - برگزار می شود. مردان و کودکان معمولاً از روزها قبل به این فکر می کنند که چه چیزی به عنوان هدیه برای مادر بخرند. گل فروشی ها مملو از جمعیت است و بازار بزرگی برای لوازم جانبی زنانه و کالاهای خانگی وجود دارد.

به طور کلی، در ایران احساس عمیقی نسبت به مادر وجود دارد و بچه‌ها - در میان همه اعضای خانواده به مادرشان بسیار نزدیک هستند و این تا آخر عمر ادامه دارد. اگر می خواهید یک ایرانی را تحت تاثیر قرار دهید، فقط در مورد مادر با آنها صحبت کنید!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده