خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» با بیهوشی چه اتفاقی برای بدن من می افتد؟

با بیهوشی چه اتفاقی برای بدن من می افتد؟

بیهوشی در جراحی پلاستیک: هر آنچه باید بدانید

با توجه به پیشرفت های پزشکی و فناوری مراقبت های بهداشتی ، شما مجبور نیستید در هنگام جراحی زیبایی خود احساس درد کنید! در حالی که بیهوشی یک فاکتور مهم در همه جراحی های بزرگ است ، استفاده از داروهای بیهوشی در عمل های زیبایی تأثیر قابل توجهی در تجربه کلی بیماران ، چه در حین عمل و چه بعد از آن دارد.

با آگاهی از انواع مختلف بیهوشی و تأثیرات آن بر روی بدن ، خطرات مربوط به هرگونه عارضه جراحی احتمالی کاهش می یابد. 

حقایق سریع در مورد بیهوشی

درک آن اصلاً پیچیده نیست! جراح یا دستیاران آنها هر آنچه را که باید در مورد بیهوشی بدانید قبل از عمل به شما می گویند ،

بیهوشی انواع مختلفی دارد و همه آنها بیمار را بیهوش نمی کنند.

بیهوشی معمولاً بی خطر است و با پیشرفت های جدید ، احتمال عوارض تقریباً وجود ندارد.

افرادی که سیگار می کشند بیش از افراد غیر سیگاری برای انجام عمل جراحی به بیهوشی نیاز دارند.

ممکن است با بیهوشی عمومی از خواب بیدار شوید اما احتمال وقوع آن بسیار نادر است.

بیهوشی عمومی ممکن است به طور موقت حافظه شما را تحریف کند ، اما بعد از چند روز اثرات آن از بین می رود.

عوارض جانبی بیهوشی ممکن است شامل سرگیجه یا حالت تهوع باشد.

شب قبل از جراحی باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

برخی از داروها و مکمل های گیاهی ممکن است در حین جراحی بیهوشی را تداخل کنند.

ارزیابی قبل از عمل بیماران و مشاوره با جراحان به شما کمک میکند تا بهبودی روان و کاملی داشته باشید.

بیهوشی چیست و چگونه کار می کند؟

بیهوشی نوعی حالت کنترل شده یا بی حس شدن در قسمتهای خاص بدن برای بیمارانی است که تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

در بیهوشی ، احساس درد نخواهید کرد. این امر فرآیند جراحی را برای بیماران قابل تحمل می کند و از نظر فنی برای جراحان امکان پذیر است با استفاده از داروهای بیهوشی ، مرفین، آرام بخش و داروهای انسداد عصبی ، جراح شما را تحت بیهوشی عمومی ، کاملاً بیهوش می شوید. گاهی اوقات ، بی حسی موضعی یا محلی ناحیه خاصی از بدن شما را بی حس می کند و پزشک بدون اینکه بیمار دردی را احساس کند ، عمل را ادامه می دهد.

بیهوشی در جراحی پلاستیک متغیرهای زیادی را شامل می شود و بر اساس عملی که انجام می دهید ، پزشک بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می کند. یک متخصص بیهوشی آموزش دیده ، بدن شما را تحت بیهوشی کنترل می کند و علائم حیاتی را در طول عمل کنترل می کند.

انواع بیهوشی

انواع مختلفی از بیهوشی و روش های کاربردی وجود دارد. با توجه به سابقه پزشکی ، نوع عملی که انجام می دهید ، توصیه و اولویت جراح و ترجیحات خود ، از مناسب ترین گزینه استفاده می شود.

باید توجه داشته باشید که خطرات و مزایای هر یک از روش ها قبل از عمل توسط جراح با شما در میان گذاشته خواهد شد. اگر کسی بخواهد از عوارض جلوگیری کند ، آموزش قبل از عمل بیماران به همان اندازه فرایند جراحی مهم است.

با گفتن این موارد ، هنوز هم توصیه می شود قبل از جراحی خود را در مورد انواع مختلف بیهوشی آموزش دهید ، به همین دلیل در زیر آنها را به طور مفصل توضیح داده ایم.

بیهوشی موضعی (آرام بخشی آگاهانه)

برای روش های کمتر تهاجمی ، جراحان دارویی را تجویز می کنند که قبل از عمل ناحیه کوچکی از بدن شما را بی حس می کند. در حالی که بیهوشی عمومی (که در زیر به آن پرداخته شده است) شما را بیهوش کرده و با عوارض جانبی ناخواسته ای مانند حالت تهوع و استفراغ همراه است ، بی حسی موضعی بسیار ساده تر است و به زمان آماده سازی کمتری نیاز دارد.

داروهای بی حسی موضعی حاوی دسته محدودی از ترکیبات هستند که خطرات عوارض را کاهش می دهند. تا زمانی که به نوع خاصی از دارو واکنش آلرژیک نداشته باشید ، بسیار کم اتفاق می افتد که با بی حسی موضعی عارضه ای روبرو شوید ، که به طور گسترده ای برای انجام نمونه برداری از پوست ، ترمیم استخوان شکسته یا دوختن زخم استفاده می شود.

جراحی های زیبایی شامل قسمت هایی از صورت ، گردن ، کاشت مو و لیپوساکشن در مناطق کوچک معمولاً با بی حسی های موضعی انجام می شود. شما بیدار خواهید بود ، و متخصص بیهوشی به طور منظم مقادیر آرامبخش را تزریق می کند که از طریق جراحی ناراحتی شما را تسکین می دهد.

وقتی نوبت به بیهوشی در جراحی های زیبایی می رسد ، ارتباط جنبه مهمی از تجربه شماست. برای اطمینان از اینکه شما یک عمل جراحی روان و بدون مصالحه دارید ، باید در هر مرحله با جراح و متخصص بیهوشی خود تعامل داشته باشید.

بیهوشی منطقه ای

این نوع بیهوشی با تزریق بی حسی موضعی نزدیک به اعصاب قسمت زیادی از بدن شما را بی حس می کند. بی حسی نخاعی ، بی حسی اپیدورال و سایر بلوک های عصبی در مواردی که بی حسی موضعی کافی نیست و بیماران باید احساس خود را از کمر به پایین از دست بدهند با حفظ هوشیاری استفاده می شود.

این داروهای بیهوشی بیشتر در زایمان استفاده می شود که درد زایمان و زایمان را کنترل می کند. بلوک های ستون فقرات نوع قوی تری از بی حسی منطقه ای است ، که به طور گسترده ای برای اقدامات پیچیده تر مانند بخش های C استفاده می شود.

بیهوشی ناحیه ای کاملاً بی خطر است و دقیقاً مانند موارد مشابه آن با عوارض و عوارض جانبی آرام بخشی یا بیهوشی عمومی همراه نیست.

آرامبخشی وریدی

ثابت می شود که اضطراب و استرس برای روند جراحی مضر است ، به همین دلیل متخصصان بیهوشی از آرام بخشی داخل وریدی (آرام بخشی IV) که به آن مراقبت از بیهوشی تحت نظارت (MAC) نیز گفته می شود ، به عنوان وسیله ای برای اطمینان از آرامش بیماران استفاده می کنند.

شما بیدار خواهید بود و می توانید به طور شفاهی با جراح خود ارتباط برقرار کنید ، اما از عمل جراحی خود چیزی کم و زیاد به یاد خواهید آورد. آرام سازی وریدی نیز می تواند با استفاده از قرص و گاز استنشاق انجام شود ، اما با عوارض مرتبط با بیهوشی عمومی همراه نیست. تا زمانی که به نوع خاصی از آرامبخش واکنش آلرژیک نداشته باشید و یا استفراغ نداشته باشید ، با کمک دارویی که متخصص بیهوشی تجویز کرده است ، اثرات سو آن طی 24 ساعت از بین می رود.

گزینه اصلی برای آرام بخشی IV بیهوشی عمومی است ، اما معمولاً برای جراحی هایی که غیر قابل تحمل دردناک هستند و یا عمل را برای جراحان بدون بیهوشی یا عملکردهای بدن لرزیده غیرقابل اجرا می کنند ، استفاده می شود.

بیهوشی عمومی

برای جراحی های بزرگ که انجام آنها مدت زیادی طول می کشد و یا از دست دادن خون قابل توجهی را شامل می شود ، بیهوشی عمومی روش اصلی آرام بخشی است.

عمل های اصلی مانند تعویض مفصل ران ، جراحی های قلب و عصب ، و بسیاری از اقدامات برای درمان سرطان به بیهوشی عمومی نیاز دارد. متخصص بیهوشی دارو را از طریق ماسک یا تزریق IV در ورید شما تجویز می کند.

تحت بیهوشی عمومی ، شما کاملاً بیهوش می شوید و عملکردهای بدن شما کند می شود. متخصص بیهوشی ، ویتامین های شما را در طول عمل کنترل و کنترل می کند. حتی پس از عمل ، ممکن است عوارض جانبی مانند حالت تهوع ، استفراغ و از دست دادن حافظه کوتاه مدت را تجربه کنید. متخصص بیهوشی در آنجا حضور دارد تا اطمینان حاصل کند که بهبودی روان را تجربه کرده اید و در نتیجه داروهای بیهوشی با هیچ عارضه ای روبرو نشده اید.

بعد از بیدار شدن از بیهوشی عمومی نمی توانید رانندگی کنید ، بنابراین مهم است که شخصی در اطراف باشد که بتواند شما را به خانه برساند یا از شما مراقبت کند بعد از جراحی های بزرگ که شامل بیهوشی از طریق آرام بخشی است.

از کدام نوع بیهوشی در جراحی های پلاستیک استفاده می شود؟

توسعه بیهوشی مسیر بسیاری از عمل های زیبایی را که قبلاً عملی نبودند هموار کرده است. قابلیت های پیشرفته نظارت بر هوشبری بعد از عمل نیز در پیشگیری زود هنگام از هرگونه عارضه ای که ممکن است در اثر داروهای بیهوشی رخ دهد ، نقش دارد.

در طی سالهای گذشته بیهوشی در جراحی پلاستیک موفقیت و نوآوری های بسیاری را تجربه کرده است ، همه به ایمنی کلی و بهبود بیماران کمک می کند. به زبان ساده ، اگر به فکر انجام عمل زیبایی هستید ، بیهوشی دیگر نباید جای نگرانی باشد.

با توجه به سابقه پزشکی و نوع جراحی زیبایی که انجام می دهید ، متخصص بیهوشی نوع خاصی از بیهوشی را توصیه می کند که خطر عوارض را به حداقل می رساند و عملکرد صحیح شما را تضمین می کند.

بیهوشی در جراحی های پلاستیک صورت

کاشت چانه و گونه ، لیفت صورت ، جراحی پلک ، لیفت ابرو ، افزایش لب و سایر اقدامات بازسازی صورت ، همگی برای ایمنی و راحتی به بیهوشی نیاز دارند.

بی حسی موضعی نقشی اساسی در جراحی های زیبایی صورت دارد.در بخشی از صورت که نیاز به جراحی یا بازسازی دارد تحت بیهوشی موضعی قرار خواهید گرفت.

ایده این است که برای از دست دادن احساس درد ، از حداقل مقدار بیهوشی استفاده شود تا احتمال عوارض کاهش یابد

ارزیابی قبل از بیهوشی بیماران

جراحی پلاستیک اکنون در بسیاری از گوشه و کنار جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. یکی از دلایل این محبوبیت ، ایجاد بیهوشی پیشرفته برای اقدامات زیبایی است که ناراحتی و عوارضی را که در پی استفاده از عوامل بیهوشی قدیمی استفاده می شد ، جبران می کند.

با این دسترسی گسترده ، ارزیابی بیماران قبل از عمل مهمتر از گذشته است. در حقیقت ، اولین وظیفه متخصص بیهوشی ارزیابی دقیق سابقه پزشکی بیمار و پیش بینی عوارضی است که ممکن است با استفاده از هر روش بیهوشی در حالی که سابقه شخصی هر بیمار را با بیهوشی در نظر گرفته شده ، ایجاد شود.

بیماران باید با متخصص بیهوشی خود ملاقات کرده و اطمینان حاصل کنند که می توانند به اعتبار وی اعتماد کنند. همچنین دانستن تکنیک های مختلف بیهوشی و فواید یا عوارض جانبی هر یک از موارد مهم است.

یکپارچگی جسمی شما به همان اندازه داشتن یک متخصص بیهوشی باتجربه در طول تجربه جراحی شما مهم است. به همین دلیل است که جدا از گذراندن شرح حال پزشکی ، متخصص بیهوشی یک معاینه فیزیکی کامل را انجام می دهد تا مطمئن شود که معیارهای خاصی را که برای بیهوشی در حین عمل لازم است ، برآورده می کنید.

داروهای تجویز شده و بدون نسخه پزشک ، مکمل های ویتامینی و گیاهی ، قرص های کاهش وزن و داروهای ضد التهاب یا حتی مصرف داروهای غیرقانونی نیز باید توسط متخصص بیهوشی شما معاینه شود زیرا برخی از این داروها اثرات عوامل بیهوشی را تحت تأثیر قرار می دهند.

آماده سازی بیهوشی

شما باید مطمئن باشید که جراح و متخصص بیهوشی شما برای انجام جراحی که قرار است انجام دهید ، مجرب و دارای مجوز هستند.

جراح و متخصص بیهوشی شما باید در مورد سابقه پزشکی و مصرف دارو اطلاع داشته باشند. در حالی که معاینات قبل از عمل آشکار است ، شما باید همه چیز را در مورد عادت های سلامتی ، داروها ، مصرف مواد مخدر و ترس در مورد عمل های جراحی را بازگو کنید. عوارض بیهوشی در جراحی پلاستیک اغلب زمانی اتفاق می افتد که اساس اعتماد و صداقت بین بیماران و پزشکان آنها وجود نداشته باشد.

بنابراین ، حتماً قبل از عمل با آنها مشورت کنید و تمام سوالات خود را بپرسید. توصیه می شود این سوالات را یادداشت کنید تا موارد مهمی را فراموش نکنید. از این گذشته ، تجربه یک عمل جراحی بدون عارضه و روان نیاز به آرامش خاطر دارد و با کمترین میزان اضطراب درمورد اینکه چه اتفاقی ممکن است رخ دهد ، به خصوص در مورد بیهوشی وارد شوید.

آماده سازی قبل از عمل نه تنها به ذهنیت شما محدود می شود ، بلکه توانایی جسمی شما نیز محدود می شود. در اینجا کارهایی را که باید قبل از عمل انجام دهید لیست می کنیم.

داروهای قبل از بیهوشی

ایده داروی پیش بیهوشی این است که برای جلوگیری از حالت تهوع یا استفراغ ،قبل از به اتاق عمل برسید جلوگیری میکند. میدازولام و لورازپام رایج ترین داروهایی هستند که قبل از جراحی برای کاهش درد و کاهش اضطراب استفاده می شوند.

اگر متخصص بیهوشی شما را عاقلانه بداند شما را با داروهای بیهوشی لازم آرام می کند ، بنابراین بیماران بدون توصیه قبلی مجاز به استفاده از این داروها نیستند.

چی بخورم؟

متخصص بیهوشی از شما می خواهد شب قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب چیزی نخورید و ننوشید. آدامس نجوید و آب نبات را نخورید. رعایت نکردن دقیق این قانون ممکن است باعث شود متخصص بیهوشی مانع از ادامه کار شما شود.

بیهوشی باعث شل شدن عضلات معده و گلو می شود ، که می تواند غذا را برگرداند و در ریه ها گیر کند. این یک عارضه خطرناک است و معده خالی به جلوگیری از وقوع آن کمک می کند.

چه دارویی مصرف یا اجتناب شود؟

بعضی از داروها به خوبی با عوامل بیهوشی مطابقت ندارند و می توانند پس از جراحی دچار عوارض شوند. به عنوان مثال ، داروهای رقیق کننده خون باعث خونریزی بیشتر شما در حین عمل می شود ، بنابراین جراح از شما می خواهد که استفاده از داروهای خاص مانند آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید. حتی مکمل های گیاهی (زنجبیل ، سیر ، جینسینگ و غیره) نیز باید فقط با تأیید جراح مصرف شوند زیرا برخی از آنها ممکن است فشار خون شما را در جراحی تحت تأثیر قرار دهند.

توصیه می شود لیستی از تمام داروهایی را که به طور منظم مصرف می کنید به جلسه مشاوره بیاورید.

با بیهوشی چه اتفاقی برای بدن من می افتد؟

جدا از خود عمل ، چهار مرحله در بیهوشی خواهید گذراند. دانستن این مراحل ممکن است به کاهش اضطراب شما کمک کند.

در مرحله اول بیهوشی ، برای چند لحظه احساس شناور شدن خواهید کرد. سر شما ممکن است کمی عجیب و سبک احساس کند. بارزترین نشانه در این مرحله این است که دیگر درد را احساس نخواهید کرد. کمبود درد یا بی دردی به معنای شروع اثر دارو است.

مرحله دوم بیهوشی "مرحله هیجان" نامیده می شود. بدن شما وحشت خواهد کرد و چندین احساس را همزمان احساس خواهید کرد. اگر مرحله هیجان بیش از حد طول بکشد ، حالت تهوع و استفراغ وجود دارد ، اما متخصص بیهوشی شما را از نزدیک تحت نظر دارد.

مرحله سوم بیهوشی شاید مهمترین مرحله باشد. بیهوشی عمومی چیزی فراتر از خوابیدن است. اصولاً شما به کما می روید. بین بیهوش بودن و کما بودن تفاوت زیادی وجود دارد. اما این نباید جای نگرانی باشد. متخصص بیهوشی علائم حیاتی شما را کنترل کرده و از سلامتی شما در تمام مدت عمل اطمینان حاصل می کند.

مرحله بیهوشی چهارم و آخر وجود دارد که "بیش از حد" نامیده می شود. وقتی مقدار زیادی دارو تجویز شود ، بیمار سرکوب ساقه مغز یا مدولار را تجربه خواهد کرد. این هرگز اتفاق نمی افتد و می تواند تبعات جدی یا تهدید کننده زندگی داشته باشد. اولویت متخصص بیهوشی این است که بیمار را در اسرع وقت به مرحله سوم ببرد و در حین جراحی او را در آنجا نگه دارد.

چه اتفاقی می افتد که بعد از جراحی پلاستیک بیهوشی از بین برود؟

با بیهوشی عمومی ، هنگامی که بدن آماده ورود به مرحله بهبود است ، مغز شما دوباره راه اندازی می شود. این مثل بیدار شدن نیست. مغز شما کارها را منطقه ای شروع می کند و کمی طول می کشد تا همه چیز را به هم متصل کند و به درستی کار کند. حافظه شما نیز ممکن است بعد از بیدار شدن مخدوش شود اما به زودی از بین می رود.

عوارض جانبی بالقوه ای پس از بیهوشی عمومی وجود دارد و در حالی که برخی از بیماران هیچ یک از آنها را تجربه نخواهند کرد ، توجه به این که این عوارض جانبی موقتی هستند مهم است. در بزرگان ، گیجی و از دست دادن حافظه از عوارض شایع بیهوشی است. دیگران ممکن است به دلیل لوله تنفسی احساس سرگیجه ، مشکل در دفع ادرار ، حالت تهوع ، استفراغ ، لرز یا حتی گلودرد داشته باشند.

در مورد بی حسی موضعی و محلی ، اثرات آن کم است و پس از چند ساعت از بین می رود. علی رغم آن ، متخصص بیهوشی علائم حیاتی شما را پس از جراحی کنترل می کند تا مطمئن شود که دیگر هیچ عارضه ای ایجاد نمی شود.

خطرات یا عوارض احتمالی بیهوشی چیست؟

به طور کلی ، بیهوشی بی خطر است و پیشرفت در تکنیک های بیهوشی باعث شده است که بسیاری از جراحان به راحتی عمل کنند و به طور چشمگیری احتمال عوارض را کاهش دهند.

آگاهی از حین عمل (به دست آوردن هوشیاری در حین عمل) هنوز هم بسیاری از بیماران هنگام بیهوشی عمومی ترس دارند. اما باید توجه داشته باشید که احتمال وقوع آن تقریباً غیرممکن است.

بزرگسالان یا افراد مسن مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، چاقی و سایر شرایط پزشکی مرتبط با قلب ، ریه ها یا کلیه ها ممکن است بعنوان واکنش به عوامل بیهوشی ، برخی از عوارض را پس از جراحی تجربه کنند. افرادی که سابقه مصرف زیاد الکل یا استعمال دخانیات را دارند نیز مستعد چنین خطراتی هستند.

بیهوشی عمومی می تواند باعث از دست دادن حافظه شود که ممکن است برای چندین روز در شما باقی بماند اما این قابل توجه نیست و همچنین معمول نیست.

آسیب عصبی یا هماتوم نخاعی و اپیدورال در بی حسی منطقه ای ترس دیگری برای بیمارانی است که سابقه نقص قبلی در آن نواحی دارند. اما اگر متخصص بیهوشی به اندازه کافی تجربه کرده است ، دیگر نگران عوارض احتمالی نباشید زیرا بسیار نادر و غیرمحتمل هستند.

نکته آخر اینکه باید مراقب واکنشهای آلرژیک و سابقه قبلی با بیهوشی باشید. پزشک و متخصص بیهوشی شما باید کاملاً از تجربیات گذشته شما آگاهی داشته باشند و شما را قبل از جراحی تحت معاینه بدنی کامل قرار دهند.

هذیان ، تهوع ، استفراغ و تب می تواند مانعی باشد اما با ایجاد داروهای بیهوشی در دهه گذشته ، بیماران نباید بیش از حد نگران احتمال بروز هرگونه عارضه بعد از عمل باشند.

آیا می توان در حین جراحی از خواب بیدار شد؟

احتمال بیدار شدن از خواب در حین جراحی با بیهوشی عمومی بسیار نادر است. آگاهی حین عمل به ندرت گزارش می شود و از هر بیست هزار بیمار ، یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از متغیرها در بیهوشی مانند تعداد داروها یا خود تکنیک وجود دارد. بسته به آن متغیرها ، از بیدار بودن کامل تا کاملاً ناخودآگاه محدوده ای وجود دارد.

حتی اگر در اواسط جراحی از خواب بیدار شوید ، به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی ، درد زیادی نخواهید داشت. متأسفانه ، در چنین موارد نادری ، بیماران به دلیل داروهای شل کننده عضلانی که در امتداد بیهوشی ها به آنها تزریق میشود ،گرچه چنین پدیده‌ای نادر است، اما ممکن است بیماران در حین جراحی حتی در هنگام بیهوشی عمومی بیدار شوند.

آیا بهتر است در جراحی های پلاستیک بیهوشی موضعی انجام شود یا بیهوشی عمومی؟

در مورد بیهوشی در جراحی پلاستیک انواع مختلفی از تکنیک ها وجود دارد و عوامل مختلفی در تصمیم گیری برای استفاده از هر یک از آنها تأثیر می گذارد. با توجه به نوع جراحی که دارید ، سوابق پزشکی و ترجیحات جراح ، ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی همراه با آرام بخشی قرار بگیرید.

برخی از متخصصان بیهوشی سعی می کنند از بیهوشی عمومی جلوگیری کنند زیرا خطر ابتلا به عوارض در مرحله حین عمل را افزایش می دهد. همچنین عوارض جانبی مانند حالت تهوع ، درد ، استفراغ ، خارش و غیره وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

افراد مسن ، افراد چاق و افراد سیگاری مستعد ابتلا به بسیاری از عوارض پس از جراحی در بیهوشی عمومی هستند ، در حالی که با استفاده از داروهای بی حسی موضعی که عوارض جانبی را در مرحله بهبودی به حداقل می رساند ، می توان از چنین مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.

آیا می توانم بعد از بیهوشی رانندگی کنم؟

با بی حسی موضعی یا محلی ، بعد از جراحی به ندرت احساس حالت تهوع خواهید کرد و ممکن است بتوانید خود را به خانه برسانید. اما بعد از بیهوشی عمومی ، بیمار قادر به رانندگی نیست.

متخصص بیهوشی مطمئن می شود که شما یک همراه دارید که می تواند شما را بعد از جراحی به خانه برساند. در بعضی موارد ، اگر شخصی را با خود همراه نکنید ، حتی ممکن است متخصص بیهوشی عمل را به تعویق بیندازد.

چگونه می توانم اضطراب خود را قبل از انجام بیهوشی کنترل کنم؟

سطح اضطراب شما می تواند پیامدهای روانی و جسمی برای جراحی شما داشته باشد. اضطراب یک واکنش طبیعی است ، اما اگر کنترل نشود ، خود در عمل تأثیر دارد.

در طی سالها ، بیهوشی در جراحی پلاستیک واکنش متفاوتی را به همراه داشته است و بسیاری از باورها و تعصبات غلط در مورد روشها و روشهای مختلف جراحان وجود دارد.

دانش و اعتماد برای کنترل اضطراب قبل از عمل اساسی هستند. شما باید اعتماد به تیم پزشکی خود را داشته باشید و قاطعیت خود را در انجام جراحی نشان دهید. خود را آموزش دهید و هر آنچه در مورد بیهوشی می دانید بیاموزید.

تکنیک های آرامش نیز می توانند کمک کنند. به غیر از این ، متخصص بیهوشی ممکن است آرام بخشی از طریق ورید را تجویز کند که به شما کمک می کند تا در طی جراحی آرام باشید.

آیا بعد از از بین رفتن بیهوشی من نیاز به مصرف مسکن دارم؟

بعد از جراحی ، متخصص بیهوشی شما را برای چند ساعت در محل نگه می دارد تا مطمئن شود همه چیز خوب است. این عوارض در نهایت پس از یک یا دو روز از بین می روند ، اما در بعضی موارد برای تسکین ناراحتی به مسکن نیاز خواهید داشت.

چه نوع مشکلاتی در جراحی پلاستیک درمان می‌شوند؟

جراحی پیوند بینی/سپتوپلاستی: جراحی بینی خارجی و داخلی که در آن غضروف و استخوان بازسازی می‌شوند تا ظاهر و عملکرد بینی را بهبود بخشید.

جراحی پلک: جراحی پلک بالا یا پایین به منظور بهبود و ظاهر چشم‌ها.

ریتیدکتومی: جراحی پوست صورت و گردن به منظور کشیدن پوست و حذف چین و چروک اضافی.

برولیفت: جراحی به منظور بهبود چروک‌های پیشانی و ابروها

لیپوساکشن: جراحی برای برداشتن چربی مازاد زیر چانه یا گردن

ایمپلنت‌های چهره: جراحی برای برجسته‌ترسازی ساختارهای معینی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه)

اتوپلاستی: جراحی برای بازشکل‌دهی غضروف گوش به نحوی که کمتر برآمده باشند.

روندهای سطح پوست: جراحی با استفاده از لیزر، پوست‌های شیمیایی، خوردگی پوست به منظور بهبود صاف بودن پوست.

بازسازی صورت: جراحی برای بازسازی نقص‌های موجود در پوست صورت در نتیجه‌ی جراحی قبلی، آسیب یا بیماری. این شامل بازسازی نقص‌های حاصل از جراحی سرطان، بازدید زخم، ترمیم پارگی‌های صورت به خاطر ضربه‌های قبلی، حذف علائم تولد و اصلاح ناهنجاری‌های مادرزادی جمجمه، کام یا لب‌ها.

روندهای غیر جراحی: تکنیک‌های بکاررفته همانند پوسته‌های شیمیایی، میکرو درما برایزون و موارد قابل تزریق. موارد قابل تزریق، داروهایی هستند که زیر پوست قرار داده می‌شود تا ظاهر صورت را بهبود بخشید که شامل بوتاکس، موارد آرایشی، دیسپورت، رستیلان، جودرم، رادیس، اسکالپترا و غیره.

منبع مطلب


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده