دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» برآمدگی پلک و التهاب پلک (بلفاریت)چیست؟

برآمدگی پلک و التهاب پلک (بلفاریت)چیست؟

برآمدگی پلک

برآمدگی پلک کوچک، معمولا بدون درد، توده یا تورم که به نظر می رسد در خود پلک است . غده میبومین یا روغن مسدود شده باعث این بیماری می شود. این می تواند در پلک بالا یا پایین ایجاد شود و ممکن است بدون درمان از بین برود. Chalazia اصطلاح Chalazion چندگانه است.

شالازیون گاهی اوقات با یک ماده داخلی یا خارجی اشتباه گرفته می شود . گل مژه داخلی یک عفونت از یک غدد میبومین است. بخش خارجی عفونت در ناحیه فولیکول مژه و غده عرق است. استیس معمولاً دردناک است و شالازی نیز معمولاً دردناک نیست.

اگر فکر می کنید که دچار لعاب خونی شده اید ، باید به چشم پزشک خود بروید ، به خصوص اگر جلوی دید شما را بگیرد یا در گذشته دچار چالازیا شده اید.

علل و عوامل خطر

chalazion در اثر انسداد یکی از غدد کوچک میبومیا در پلک های بالا و پایین ایجاد می شود. روغنی که این غدد تولید می کنند به مرطوب شدن چشم کمک می کند.

التهاب یا ویروس هایی که بر غدد میبومیا تأثیر می گذارند از دلایل اصلی کلاژیا هستند.

کلاازیا بیشتر در افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند سبوره ، آکنه ، روزاسه ، بلفاریت مزمن یا التهاب طولانی مدت پلک دیده می شود. همچنین در افراد مبتلا به التهاب ملتحمه ویروسی یا عفونت در داخل چشم و پلک ها بیشتر دیده می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

شالازیای مکرر یا غیرمعمول ممکن است علائم بیماری های جدی تر باشد ، اما این موارد نادر است.

علائم

شالازیون معمولاً به صورت یک توده یا تورم بدون درد در پلک بالا یا پایین شما ظاهر می شود. چالازیا ممکن است روی درب بالا و پایین آن تأثیر بگذارد و هم زمان در هر دو چشم ایجاد شود. بسته به اندازه و محل شالازیون ، ممکن است بینایی را تار یا مسدود کند. گرچه شایع نیست ، اما در صورت وجود عفونت ، یک شالازیون ممکن است قرمز ، متورم و دردناک باشد.

تشخیص

در بیشتر موارد ، پزشک با نگاه دقیق به توده پلک شما می تواند این وضعیت را تشخیص دهد. پزشک همچنین در مورد علائم شما سوال می کند تا مشخص کند آیا توده شلیازیون است ، لک است یا چیز دیگری است.

رفتار

برخی از بیماری های چالازیا بدون درمان از بین می روند. اگر پزشک شما درمان را توصیه می کند ، گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مراقبت در منزل

اول ، سعی نکنید که chalazion را فشار دهید. بهتر است اگر کمترین میزان ممکن را لمس کنید.

در عوض ، باید چهار بار در روز و هر بار حدود 10 دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید. این می تواند با نرم کردن روغنهای غده مسدود شده ، تورم را کاهش دهد. قبل از لمس ناحیه ، حتما دستان خود را بشویید.

همچنین ممکن است پزشک به شما بگوید که چند بار در روز توده را به آرامی ماساژ دهید یا پلک خود را مالش دهید. همچنین ممکن است پزشک قطره های چشمی یا کرم های پلک را برای شما تجویز کند

درمان پزشکی

اگر شالازیون با درمان خانگی برطرف نشد ، ممکن است پزشک تزریق کورتیکواستروئید یا یک روش جراحی را به شما توصیه کند. تزریق و جراحی هر دو روش درمانی موثر هستند.

انتخاب روش درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشک شما در مورد فواید و خطرات توضیح می دهد.

جلوگیری از شالازیون

همیشه نمی توان از گرفتن شالازیون جلوگیری کرد. این امر به ویژه اگر مستعد ابتلا به این نوع مشکلات چشمی باشید ، بیشتر صادق است. اما چند نکته وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این بیماری انجام دهید:

همیشه قبل از لمس چشمان ، دستان خود را بشویید.

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که با چشم شما تماس می گیرد ، مانند لنزها و عینک ، تمیز است.

اگر به شرایطی مبتلا هستید که احتمال ابتلا به چالازیا را افزایش می دهد ، برای کمک به کنترل آنها از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنید.

التهاب پلک (بلفاریت)چیست؟

پلک های شما چین های پوستی است که چشم های شما را می پوشاند و از آنها در برابر بقایا و آسیب محافظت می کند. همچنین پلک های شما دارای مژه هایی با فولیکول های موی کوتاه و خمیده در لبه درپوش ها است. این فولیکول ها دارای غدد روغنی هستند. این غدد روغنی ممکن است گاهی مسدود یا تحریک شوند ، که می تواند باعث برخی اختلالات پلک شود . یکی از این اختلالات به التهاب پلک یا بلفاریت معروف است.

دلایل التهاب پلک

دلیل دقیق التهاب پلک را همیشه نمی توان تعیین کرد ، اما عوامل مختلفی ممکن است خطر ابتلا به بلفاریت را افزایش دهند. به عنوان مثال ، اگر در سر یا ابروهای خود نیز شوره سر دارید ، ممکن است خطر بیشتری داشته باشید . همچنین ممکن است واکنش آلرژیک به آرایش یا سایر محصولات آرایشی و بهداشتی که در اطراف چشم خود اعمال می کنید ، ایجاد کرده و باعث التهاب پلک شود.

اینها تنها علل احتمالی نیستند. سایر دلایل یا عوامل خطر برای التهاب پلک عبارتند از:

داشتن مایت یا شپش

عفونت باکتریایی

عوارض جانبی دارو

غده نفتی

انواع التهاب پلک

دو نوع التهاب پلک وجود دارد:

التهاب قدامی چشم در قسمت بیرونی چشم شما که مژه های شما واقع شده است اتفاق می افتد. شوره روی ابروها و واکنش های آلرژیک در چشم می تواند باعث التهاب پلک قدامی شود.

التهاب پلک خلفی در لبه داخلی پلک های نزدیک به چشم شما رخ می دهد. غده چربی سو oil عملکرد در پشت فولیکول های مژه شما معمولاً باعث این نوع التهاب می شود.

علائم التهاب پلک

التهاب پلک معمولاً قابل توجه است زیرا می تواند چشم شما را تحریک کند و احتمالاً بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. علائم التهاب شامل موارد زیر است:

خارش پلک ها

پلک های متورم

پلک های قرمز یا ملتهب

احساس سوزش در چشم

پلک های روغنی

احساسی که چیزی در چشمان شماست یا روی آن است

چشمان قرمز

چشمان خیس

پوسته ای روی مژه ها یا گوشه چشم هایتان ایجاد کنید

حساسیت به نور

این علائم همچنین می تواند عفونت جدی چشم را نشان دهد. شما باید این علائم را به صورت اورژانسی درمان کنید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

تشخیص التهاب پلک

پزشک خانواده ، متخصص داخلی یا چشم پزشک می توانند التهاب پلک را تشخیص دهند. در برخی موارد ، معاینه فیزیکی چشم شما برای تشخیص وضعیت کافی است. پزشک همچنین می تواند با استفاده از یک ابزار بزرگنمایی تخصصی پلک های شما را از نزدیک بررسی کند. این معاینه چشم از نظر التهاب و همچنین وجود باکتری ، قارچ یا ویروس ، که می تواند نشان دهنده عفونت باشد ، چشم شما را بررسی می کند.

اگر علائم عفونت وجود دارد ، پزشک چشم شما را سواب می کند و از هر مایعی که از چشم شما تراوش می کند نمونه برداری می کند. سپس این نمونه در زیر میکروسکوپ بررسی می شود.

درمان التهاب پلک

شستن چشم ها و استفاده از کمپرس گرم می تواند التهاب را کاهش دهد. بسته به شدت التهاب و اینکه آیا التهاب شما ناشی از عفونت است ، پزشک ممکن است سایر روش های درمانی را نیز توصیه کند.

درمان استروئید

اگر عفونت ندارید ، ممکن است پزشک استروئیدها ، قطره های چشمی یا پمادی را برای کاهش التهاب تجویز کند . همچنین ممکن است پزشک برای جلوگیری از تحریک ناشی از خشکی چشم ، قطره های چرب کننده چشم تجویز کند .

آنتی بیوتیک ها

یک دوره آنتی بیوتیک ممکن است به طور مثر عفونت های پلک را درمان کند. پزشک می تواند داروهای آنتی بیوتیکی را به صورت قرص ، پماد یا قطره مایع برای شما تجویز کند. پزشکان اغلب هنگامی که عفونت به بیش از پلک گسترش می یابد ، قطره تجویز می کنند.

عوارض احتمالی التهاب پلک

ریزش مژه از عوارض احتمالی التهاب پلک است. این امر به دلیل ایجاد زخم در فولیکول های مو ایجاد می شود که باعث رشد نادرست مژه های شما می شود. جای زخم گسترده نیز می تواند از رشد مژه جلوگیری کند.

عوارض شایع کوتاه مدت التهاب پلک شامل خشکی چشم و صورتی چشم است .

عوارض طولانی مدت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جای زخم روی پلک

یک استی (توده ای آلوده که در پایه مژه های شما ظاهر می شود)

چشم صورتی مزمن

غدد روغنی پلک های شما نیز می توانند آلوده و مسدود شوند. این می تواند باعث ایجاد عفونت در زیر پلک های شما شود. عفونت چشم درمان نشده می تواند باعث آسیب دائمی چشم و از دست دادن بینایی شود. ایجاد زخم در زیر پلک ها باعث خراش سطح ظریف چشم می شود. همچنین می تواند باعث ایجاد زخم در قرنیه شما شود که لایه بیرونی شفاف و محافظ چشم شماست.

جلوگیری از التهاب پلک

التهاب پلک می تواند ناراحت کننده ، دردناک و ناخوشایند باشد. متأسفانه ، این وضعیت همیشه قابل پیشگیری نیست ، اما شما می توانید تدابیری را برای کاهش خطر التهاب در نظر بگیرید.

حتماً مرتب صورت خود را بشویید. این شامل پاک کردن آرایش چشم و صورت قبل از خواب است. چشم های خود را با دستهای آلوده لمس نکنید و خارش پلک ها را مالش ندهید. مالش چشم می تواند عفونت موجود را گسترش دهد. همچنین در صورت مشاهده درد ، قرمزی یا تورم ، پلک های خود را چک کنید. کنترل شوره سر نیز به کاهش التهاب کمک می کند. اگر شوره شدید دارید ، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است به یک شامپوی تجویز شده نیاز داشته باشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده