خرید از سراسر دنیا


» صدف منبع برای پروتئین و کم خونی و پاکسازی جیوه

صدف منبع برای پروتئین و کم خونی و پاکسازی جیوه

صدف چه فوایدی دارد؟

شکی نیست که آنها خوشمزه هستندو باید بدانید که برخی مواد موجود در انها در شرایط خاصی می توانند سمی باشند. مخصوصا صدف پخته نشده که در گسترش باکتری های عفونی بسیار مشهورند.

همچنین برخی دیگر از گونه های صدف نیزشما را در معرض خطر مسمومیت قرارمی دهند که می توانند اثرات مضر روی سلامتی داشته باشند.

از سوی دیگر، این صدف ها یک غذای غلیظ با مواد مغذی هستند که منبع مواد مغذی مهم مانند ویتامین B12 و سلنیوم هستند. آنها همچنین پروتئین و آنتی اکسیدان دارند، که برایتان سلامتی را به ارمغان خواهند آورد.

Bivalve ها نوعی صدف دریایی هستند مانند حلزون ها، اختاپوس ها این حیوانات در سرتاسر جهان در آب های شیرین و شور پیدا می شوند و یکی از بهترین غذاهای دریایی است که بسیار هم پر مصرف و پر طرفدار است.

مهمترین جنبه آناتومی Bivalve ها دو پوسته بودن انها است که از قسمت نرم داخلی توسط پوسته سخت بیرونی محافظت می شود.

مراقبت از شما در برابر کم خونی

کم خونی یک بیماری ناشی از کمبود گلبول های قرمز سالم در بدن است که منجر به نشانه های کم خونی مانند خستگی، پوست پریده و سرگیجه می شود. کم خونی می تواند ناشی از بیماری مزمن، خونریزی، اختلالات خاص گوارشی و اغلب کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم در تولید گلبول قرمز باشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بسیاری از انواع صدف ها دارای هر دو ویتامین B12 و آهن هستند و دو ماده غذایی هستند که می توانند از کم خونی جلوگیری کنند.

در حقیقت، فقط یک وعده از حلزون می تواند نیازهای روزانه شما را برای آهن و ویتامین B12 برآورده کند.

به دست آوردن کافی از این دو ماده می تواند از شما در برابر شرایطی مانند کم خونی و فقر آهن زودرس محافظت کند

تا سلول های قرمز خون شما را سالم نگه دارد و علائم منفی را از بین ببرد.

کاهش خطر آلوده شدن به فلزات سنگینی مانند جیوه

از نگرانی های رایج در مورد خوردن غذاهای دریایی، افزایش خطر قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مانند جیوه است. این به ویژه در انواع خاصی از ماهی، مانند ماهی خال مخالی، ماهی دزد دریایی و ماهی تلیف معمول است، زیرا آنها مقدار بیشتری از جیوه را از طعمه خود جذب می کنند.

مسمومیت با جیوه می تواند نشانه هایی مانند بی حسی، درد، بثورات، لرزش، مشکلات حافظه و حتی مرگ البته در موارد شدید ایجاد کند. مصرف زیاد جیوه در دوران بارداری همچنین می تواند خطر نقایص زایمان مانند نقص شناختی، مشکلات حرکتی و مشکلات حسی را افزایش دهد.

منبع عالی برای پروتئین

انواع خاصی ازصدف ها حاوی پروتئین بالا هستند. میگوها، حلزون ها و اسکالوپ ها دارای پروتئین زیادی هستند و می توانند تا 22 گرم کامل در یک وعده غذایی عرضه کنند.

خواص صدف

پروتئین نقش مهمی در سلامت دارد. این پروتئین ها نه تنها پایه و اساس پوست، مو و ناخن را تشکیل می دهند،به عنوان آنتی بادی هایی برای محافظت در برابر عفونت عمل می کنند،

به عنوان آنزیم هایی که برای کمک به کاتالیز کردن واکنش های شیمیایی در بدن و پروتئین های پیام دهنده برای انتقال سیگنال بین سلول ها عمل می کنند.

دریافت پروتئین کافی در هر روز نیز برای همه چیز از رشد عضلات گرفته تا تنظیم فشار خون حیاتی است.

حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها ترکیبی هستند که برای خنثی سازی رادیکال های مضر آزاد و جلوگیری از آسیب به سلول ها مفید هستند.

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند به

کاهش استرس

کاهش التهاب

کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت کمک کنند.

در صدف ها مواد غذایی متعددی وجود دارد که به عنوان آنتی اکسیدان ها در بدن عمل می کنند.

سلنیوم، به عنوان مثال، از استرس اکسیداتیو محافظت می کند و اثبات شده است که در مورد ایمنی، سلامت قلب و پیشگیری از سرطان تاثیرات مثبتی دارد.

روی، همچنین می تواند نشانگرهای التهاب را کاهش دهد

بروز عفونت را به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن کاهش دهد.

علاوه بر این، ویتامین C همچنین نشان داده شده است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند

و می تواند تاثیر مهمی بر پیشگیری بیماری ها داشته باشد.

کاهش وزن

صدف ها کم کالری هستند، اما دارای پروتئین و مواد مغذی ضروری هستند.

به طور خاص، کره ها، کلم و مارمالاد ها از پروتئین غنی هستند

به شما کمک کنند تا احساس سیری داشته باشید و استهایتان کاهش یابد.

همچنین خوردن غذا با پروتئین بالا می تواند سطوح غرلین، هورمون گرسنگی را کاهش دهد،

تاثیر بیشتری نسبت به خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا داشته است.

که باعث کاهش قابل توجهی در وزن بدن و توده چربی می شود.

صدف‌های خوراکی، نسبت به حجمی که دارند، یک غذایی عالی محسوب می‌شوند. این بدان معناست که افراد دارای رژیم لاغری، می‌توانند با خوردن صدف مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و در عین حال کالری زیادی نیز مصرف نکرده باشند. در مقایسه با یک تکه مرغ با حجم مشابه، صدف‌ها تقریبا نصف مرغ کالری دارند، توجه داشته باشید که سینه مرغ به عنوان یک غذای کم کالری و پرپروتئین شناخته می‌شود. صدف‌ها در این زمینه بسیار بهتر هستند، اما باید توجه داشت که آن‌ها محتوای بالایی از سدیم دارند، بنابراین برای کسانی که در حال حاضر از چاقی رنج می‌برندف صدف ممکن است مشکل را تشدید کند.

منبعی غنی از پروتئین

پروتئین‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند و صدف خوراکی یک منبع غنی از این ماده است. پروتئین‌ها اغلب توسط فعالیت آنزیمی بدن تجزیه و سپس در هر قسمتی از بدن، دو مرتبه به پروتئین قابل استفاده انسان تبدیل می‌شوند. این امر فعالیت مناسب متابولیسم، ترمیم بافت‌ها، رشد سلولی، قدرت عضلانی و دیگر جنبه‌های ضروری سلامت انسان را تضمین می‌کند. اهمیت پروتئین در رژیم غذایی را نمی‌توان نادیده گرفت و تنها یک وعده صدف، تقریبا یک سوم نیاز روزانه بدن ما به پروتئین را فراهم می‌کند.

محافظت از سلامت قلب

سلامت قلب را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهند، اما در درجه اول سطح بالای اسید‌های چرب امگا 3 در مقایسه با اسید‌های چرب امگا6 چیزی است که بر کلسترول تاثیر زیادی دارد. اسید‌های چرب امگا 3 به عنوان کلسترول خوب (کلسترول HDL) شناخته می‌شوند و می‌توانند محتوای کلسترول بد (کلسترول LDL، اسید‌های چرب امگا 6) را در جریان خون کاهش دهند و مانع رسوب اسید‌های بد در رگ‌های خونی و انسداد شریان‌ها شوند. در نتیجه بالا بودن سطح کلسترول خوب نسبت به نوع بد آن، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند.

دکتر ویلیام سارا هریس در مرکز تحقیقات متابولسیم و تغذیه، در این رابطه می‌گوید: «به این ترتیب احتمال انباشت پلاک‌ها و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به حداقل می‌رسد».

علاوه بر این، محتوای پتاسیم و منیزیم بالا در صدف‌های خوراکی می‌تواند به کاهش فشار خون و ریلکس شدن رگ‌های خونی کمک کند. در نتیجه گردش خون بهبود یافته و سطح اکسیژن خون افزایش می‌یابد و در مقابل فشار کمتری به سیستم قلبی و عروقی وارد می‌شود. در نهایت، ویتامین E موجود در صدف‌ها، می‌تواند باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری غشاء سلولی شود که این سومین سطح حفاظتی بدن در مقابل بیماری‌های خطرناک قلبی است.

افزایش سرعت درمان

یکی از خواص صدف خوراکی ، بالا بودن بی نظیر محتوی روی آن است. روی مزایای بسیاری برای سلامتی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش سرعت بهبود زخم و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع عفونت و میکروب‌ها اشاره کرد.این ماده معندی برای رشد و تقویت کودکان اهمیت بسیاری دارد.

افزایش گردش خون

تحقیقات دکتر رالف جیمز اسمیت، استاد دانشگاه میشیگان نشان داد که صدف‌ها حاوی مقادیر بسیار زیادی از آهن نیز هستند. آن‌ها بیش از 90./. نیاز‌ روزانه ما را نسبت به این ماده برطرف می‌کنند. آهن یک مولفه کلیدی در تشکیل گلبول‌های قرمز خون و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است. فقر آهن و کم خونی می‌تواند منجر به خستگی، نقص‌های شناختی، اختلالات معده و ضعف عضلانی عمومی شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

همچنین با تامین سلول‌های خونی تازه در سیستم گردش خون، ارگان‌های بدن از سطوح بالای اکسیژن برخوردار می‌شوند، در نتیجه فعالیت‌ آنها بهبود پیدا می‌کند و عملکرد آن‌ها سریع‌تر و موثرتر می‌شود، همه این‌ها منجر به افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌گردد.

بهبود سلامت استخوان

همانطور که گفته شد، محتوای مواد معدنی صدف خوراکی یکی از بهترین تقویت کننده‌های استخوان است. سطوح بالای کلسیم، فسفر، روی، آهن، مس و سلنیوم به شیوه خود به افزایش تراکم استخوان کمک می‌کنند، در نتیجه خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

محتوای ویتامین C و ویتامین E و همچنین انواع مواد معدنی و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی صدف خوراکی، قادر به محافظت از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد هستند که محصولات جانبی متابولیسمت سلولیند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌های سالم حمله کنند و DNA را به سلول‌های سرطانی تبدیل کنند. این رادیکال‌های آزاد خطرناک موجب بیماری‌های قلبی، پیری زودرس و آسیب کلی به بدن می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ ها و ویتامین‌های مختلف می‌توانند این رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند وسیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

غنی از مواد معدنی

از دیگر خواص صدف خوراکی می‌توان به تامین مواد ضروری بدن اشاره کرد. صد گرم صدف حجم زیادی از نیاز روزانه بدن نسبت به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را فراهم می‌کند و همه این‌ها در کنار تنها 68کالری است! همین خاصیت صدف باعث می‌شود که بهترین غذا روی کره زمین باشد.

هشدار

صدف مقدار زیادی از مواد مغذی را از مناطقی که رشد می کند جذب می نماید، ممکن است برخی از صدف ها حاوی آلاینده ها و سموم باشند بنابراین فقط آنهایی را که از منابع معتبر خریداری می کنند، برای خوردن انتخاب کنید. علاوه بر این، از آنجا که محتوای مواد معدنی در آنها بسیار زیاد است، ممکن است از علائم سمیت یا اضافه شدن مواد معدنی، به ویژه روی، مس، سلنیوم، ویتامین B12 و ویتامین D آسیب ببینید. سميت آهن می تواند باعث ایجاد هموكروماتوز شود که شرایط بسیار خطرناکیست. همه چیز حتی ویتامین ها و مواد معدنی باید در حد تعادل مصرف شود بنابراین مصرف صدف را در سطح سالم و متوسط ​​حفظ کنید. علاوه بر این، محتوای سدیم بالا می تواند برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون بالا هستند، خطرناک باشد.

مسمومیت‌های غذایی

علاوه بر عفونت ویبروز، صدف خام می‌تواند عامل خطر برای بروز برخی بیماری‌های دیگر نیز باشد که از آن جمله می‌توان به نورویروس، هپاتیت A سالمونلا اشاره کرد. توجه داشته باشید که صدف تنها در صورتی به این پاتوژن‌های غذای خوراکی آلوده می‎‌شود که آب‌های موجود در اطراف صدف حاوی این پاتوژن‌ها باشند.

برای جلوگیری از فروش صدف‌های آلوده به این بیماری‌ها، روش‌های ایمنی متعددی وجود دارد، اما تنها راه مطمئن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، طبخ مناسب صدف است.

آلرژی به نرم تنان

آلرژی مربوط به حیوانات دریایی از گونه‌ کروستاکا مانند خرچنگ است، اما بسیاری از افرادی که به این آبزیان حساسیت دارند، همچنان می‌توانند صدف خوراکی را مصرف کنند.

برخی مطالعات نشان می‌دهند که تنها 14./. افراد هم به نرم تنان صدف دار و هم صدف آلرژی دارند. مانند همه آلرژی‌ها، علائم معمولا خفیف هستند، اما احتمال وجود شوک آلرژیک شدید نیز وجود دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده