خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی چیست ؟

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی چیست ؟

رینوپلاستی همان عمل جراحی زیبایی پلاستیک بینی است که به اصلاح شکل بینی های گوشتی و استخوانی می پردازد.رینوپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک برای تغییر و بازسازی بینی است. از جراحی پلاستیک دو نوع استفاده می شود - جراحی ترمیمی که فرم و عملکردهای بینی را بازیابی می کند و جراحی زیبایی که ظاهر بینی را تغییر می دهد

این اعمال جراحی که تحت بی حسی موضعی یا با بیهوشی عمومی انجام می شوند، باعث رفع ناهنجاری ها و شکل بینی می شوند. در ادامه مراحل آن، مراقبت های پس از عمل و نیز کشیدن بخیه ها و در انتها به ذکر هزینه و قیمت می پردازیم.

رینوپلاستی یک عمل جراحی است که از طریق آن می توان در اندازه بینی، عرض پل بینی، موقعیت سوراخ های بینی و سر بینی تغییر ایجاد کرد و به این ترتیب ظاهر بینی فرد را اصلاح کرده و بهبود بخشید.

جراحی بینی که در اصطلاح پزشکی رینوپلاستی و گاهی عمل بینی نامیده می شود، می تواند با تغییر شکل بینی با تغییر اندازه بینی، عرض پل بینی، وضعیت سوراخ های بینی و سر بینی ظاهر مطلوب تری را برای فرد ایجاد کند. رینوپلاستی در اکثر مواقع توسط افرادی استفاده می شود که دارای بینی نامتقارن یا بد شکل هستند، یا از مشکلات تنفسی به خاطر ساختار بینی رنج می برند. مشکلات بینی می توانند به خاطر صدمه های ناشی از انجام ورزش یا تصادف ایجاد شده باشند.

رینوپلاستی به طور روز افزون به عنوان یک عمل جراحی توسط زنان و مردان در هر سنی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب عمل جراحی بینی (رینوپلاستی)

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

معمولاً افراد به دلایل و علت های مختلف عمل جراحی بینی را انجام می دهند. در ابتدا، استفاده از این عمل توسط افرادی انتخاب می شده است که دارای مشکلات تنفسی در نتیجه آسیب های وارد شده به بینی و نیز نواقص مادرزادی همچون انحراف بینی بوده یا به سادگی از ظاهر بینی خود ناراضی هستند. با این وجود در زمان حاضر تقاضا برای این عمل جراحی معمولاً فقط با اهداف زیبایی صورت می گیرد.

بینی یکی از اجزای اصلی صورت است که می تواند نقش با اهمیت در تناسب و توازن صورت داشته باشد. به همین خاطر ایجاد تغییرات اندک در ظاهر بینی می تواند نتایج شگرف برای فرد به همراه داشته باشد. معمولاً بیمارانی که عمل جراحی بینی را انتخاب می کنند به دنبال کاهش اندازه و تغییر شکل بینی خود هستند، اما با این وجود بسیاری از افرادی که بینی کوچک دارند نیز ممکن است از عمل جراحی بینی برای بزرگتر کردن ظاهر بینی خود استفاده کنند.

برخی جراحان از نرم افزارهای شبیه سازی استفاده می کنند که می تواند یک ایده درباره میزان تغییر ظاهر بیمار پس از انجام عمل جراحی در اختیار وی قرار دهند. سعی کنید برای مشاوره با جراح خود به میزان کافی وقت صرف کنید تا بتوانید با دستیابی به یک تصویر مناسب برای نتایج حاصل از عمل جراحی، درباره چیزی که در واقع به دنبال آن هستید درک بهتری داشته باشید. در این رابطه جراح می تواند به شما درباره موارد بهبود بالقوه امکان پذیر در نتیجه عمل جراحی بینی توضیح دهد.

اگر به دنبال انجام عمل جراحی زیبایی بینی هستید، مطمئن شوید این کار را به دلایل شخصی انجام می دهید و دلیل انجام این کار درخواست شریک زندگی، خانواده یا دوستان از شما نیست. در هر حالت باز گرداندن بینی به حالت قبل از عمل جراحی آن کاری دشوار و در گاهی مواقع غیر ممکن است.

در زما عمل جراحی به آن توجه کنید

در آینه نگاه کنید و از خود بپرسید که دقیقاً به دنبال چه ظاهری برای بینی خود هستید یا به عبارت دیگر چه مشکلاتی در بینی شما وجود دارد که به دنبال بر طرف شدن آن هستید. برخی از این مسائل که در بین افراد مختلف معمول هستند به شرح زیر می باشند:بینی برای صورت شما بسیار بزرگ به نظر می رسد.شما یک برآمدگی یا قوز بر روی پل بینی خود دارید.بینی شما هنگامی که از جلو به شما نگاه می شود بسیار عریض به نظر می رسد. سر بینی شما در مقایسه با دیگر اجزای بینی بسیار ضخیم و بزرگ می باشد.سوراخ های بینی شما به شدت برای دیگران غیر عادی است.بینی شما نا متقارن یا دارای انحراف یا کجی است.

دو نوع عمل رینوپلاستی می توان برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر آن انجام داد که عبارت از عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته است. در عمل در جراحی باز یک شکاف (اسکار) در داخل بافت بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و با استفاده از آن تغییرات مورد نیاز بر روی بینی انجام می شود. در عمل جراحی بسته، شکاف های ایجاد شده کاملاً در داخل بینی هستند. عمل جراحی باز معمولاً از نظر زمانی طولانی تر از عمل جراحی بسته است و بیشتر برای بیمارانی مناسب است که نیاز به تغییر سر بینی خود دارند. در عمل جراحی بسته از ایجاد یک بریدگی آشکار بر روی بینی اجتناب می شود، اما از این روش نمی توان در حالت هایی استفاده کرد که نیاز به ایجاد تغییرات زیاد بر روی بینی وجود دارد. با توجه به این که در این روش یک برش بسیار کوچک در بینی ایجاد می شود، امکان برطرف و محو شدن آن با گذشت زمان وجود دارد. به همین خاطر اکثر جراحان از این تکنیک برای انجام عمل جراحی بر روی بینی بیماران خود استفاده می کنند.

انتظارات شما تا چه حد باید باشد

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی بین ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد و طول عمل جراحی بستگی به تکنیک انتخابی جراح و حجم فعالیت های در نظر گرفته شده برای انجام روی بینی بیمار دارد. همچنین انجام رینوپلاستی اصلاحی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای انجام این کار بیمار در حالت بی هوشی عمومی قرار می گیرد. اکثر جراحی های بینی در حالت سرپایی انجام می شود و پس از بر طرف شدن تاثیر داروی بیهوشی شما می توانید به خانه مراجعه کنید. به هر حال همراه احتمال دارد جراح از شما بخواهد یک شب را در بیمارستان برای کنترل وضعیت سلامتی خود سپری کنید.

قبل و بعد از عمل جراحی

فعالیت های مختلفی وجود دارد که قبل از انجام هر نوع از عمل جراحی می توان از آنها برای راحتی بیشتر بیمار در طول عمل جراحی استفاده کرد. علاوه بر این فعالیت های مشخصی نیز وجود دارند که می توان آنها را پس از عمل جراحی دنبال کرد. پس از عمل جراحی معمولاً بیمار به اطاق ریکاوری منتقل می شود تا به این ترتیب بطور مستمر بر وضعیت وی نظارت شود. در این حالت ممکن است در بینی شما یک اسپلینت کار گذاشته شود تا به این ترتیب بافت بینی در موقعیت صحیح آن تثبیت شود. انجام این کار می تواند به حفظ ظاهر بینی در هنگام خواب کمک کند و نقش تعیین کننده در بهبود مناسب و سریع بیمار داشته باشد. علاوه بر این می توان از اسپلینت های داخلی نرم در داخل سوراخ های بینی برای حفاظت بیشتر از بینی بیمار استفاده کرد.

ممکن است پس از عمل جراحی برای بیمار شرایط زیر اتفاق افتد

ورم کردن صورت بیمار ممکن است برای چند هفته پس از عمل جراحی طول کشد. اکثر افراد در این حالت با مشکلات مربوط به ورم های ناچیز مواجه می شوند که بطور خاص در اطراف سر بینی مشاهده می شود. این موضوع می تواند برای چندین ماه تداوم داشته باشد، اما معمولاً برای دیگران واضح و آشکار نیست.بخیه هایی که اسپلینت بینی را نگه می دارند می توانند بین یک تا چند روز پس از عمل جراحی کشیده شوند. بخیه های دیگر بینی پس از مدت زمان مشخص بطور خود به خود حل (جذب) می شوند.شما ممکن است نیاز به شستشوی بینی با آب نمک در هر چند ساعت داشته باشید تا به این ترتیب مطمئن شوید عوارضی در بینی شما پس از عمل باقی نمی ماند.پس از عمل جراحی برای چند ما از عینک استفاده نکنید تا به این ترتیب به قوی شدن پل بینی و درمان بهتر آن کمک کنید.

فرآیند درمان و بهبودی کامل به زمان نیاز دارد و ممکن است نتایج نهایی حاصل از عمل جراحی بینی پس از یک سال نمایان شود. در اکثر موارد، شما می توانید موارد بهبود در ظاهر خود را در طول چند هفته پس از انجام عمل جراحی مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

شما می توانید به صورت ایمن و بی خطر به سر کار خود در طول ۱ تا ۲ هفته پس از عمل جراحی باز گردید. در طول دوره درمان از انجام فعالیت های شدید همچون ورزش و بلند کردن اجسام سنگین برای مدت حداقل ۲ هفته پس از عمل جراحی اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید مقدار زمان مورد نیاز برای بهبود کامل بستگی عمل جراحی انجام شده و شرایط خاص افراد دارد.

خطرات بالقوه و عوارض ناشی از رینوپلاستی

مشابه همه انواع عمل های جراحی، رینوپلاستی نیز ممکن است از خطرات و ریسک های مشخص برخوردار باشد. بهترین راه برای حداقل کردن این خطرات پیدا کردن یک جراح کاملاً با تجربه و دارای تخصص کافی در حوزه رینوپلاستی است. در این رابطه مطمئن شوید از عوارضی که ممکن است در نتیجه عمل جراحی رینوپلاستی بینی برای شما ایجاد شود، اطلاع کامل دارید.

در صورت عدم موفقیت در عمل جراحی بینی ممکن است نیاز به عمل رینوپلاستی مجدد بر روی بینی برای اصلاح مشکلات ایجاد شده وجود داشته باشد. در اصطلاح تخصصی به این نوع از عمل جراحی «رینوپلاستی اصلاحی» گفته می شود.

هزینه های عمل جراحی بینی

هزینه و قیمت عمل جراحی رینوپلاستی بینی بستگی به جراح بینی و نوع ساختار یا تغییرات زیبایی ایجاد شده بر روی بینی فرد دارد. برای پیش بینی بهینه هزینه عمل باید با یک جراح متخصص در این حوزه مشورت کرد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه و قیمت رینو پلاستی در صورتی که ترکیبی از عمل های درمانی در یک زمان بر روی بینی شما انجام شود بطور مشخص افزایش خواهد یافت.

مراحل عمل جراحی رینوپلاستی بینی به اختصار تقدیم حضورتان گردید. نوعی دیگر از رینوپلاستی بدون جراحی (غیر جراحی) وجود دارد که با لیزر انجام می شود که از بحث این مختصر خارج است. برای کم کردن عوارض بعد از عمل مانند ورم باید به نکاتی که پزشک بعد از عمل از شما می خواهد انجام دهید، به دقت عمل کنید. بهترین جراح های کشور ابتدا عکس شما را با نرم افزارهای کامپیوتری برای بعد از عمل به شما نشان می دهند و سپس بعد از اینکه هیچ گونه شک و دو دلی در شما وجود نداشت، نسبت به عمل شما اقدام خواهند کرد. لازم است اگر باردار هستید این نکته را به پزشک گوشزد کنید تا از صدمات احتمالی به جنین ممانعت به عمل بیاورد یا کلاً عمل را به تعویق بیاندازد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده