دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تکنیک های کنترل درد: دردناک ترین وضعیت پزشکی چیست؟

تکنیک های کنترل درد: دردناک ترین وضعیت پزشکی چیست؟

دردناک ترین شرایط بهداشتی و نحوه مدیریت آنها

متخصصان برای دردناک ترین شرایط سلامتی ، بینش خود را در مورد روش های درمانی جدید درد ، از دارو گرفته تا ورزش و بعد از آن ارائه می دهند.درد مزمن با بسیاری از شرایط سلامت جسمی و روانی ارتباط دارد

بدترین نوع درد ، هر دردی است که شخصاً از آن رنج می برید. اما متخصصان و بیماران بر این عقیده اند: برخی شرایط خاص پزشکی بخصوص آزار دهنده است. وقتی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از بیماران می خواهند که درد خود را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کنند ، این شرایط - اعم از حاد یا مزمن - می تواند برخی از آنها "11" را پاسخ دهند و اگر درد قابل درمان قطعی نباشد ،از هر دردی که شخص از آن رنج میبرد ،درمان مناسب حداقل می تواند به کاهش آن کمک کند.

اما متخصصان و بیماران بر این عقیده اند: برخی شرایط خاص پزشکی بخصوص، آزار دهنده است. وقتی سلامتی همچنین شخصی را نیز در بر می گیرد

زخم معده: پوشش داخلی معده تشکیل می شود. یک نفر از 10 نفر دارای زخم معده است که باعث درد سوزشی در شکم، اغلب بین وعده های غذایی و در ساعات اولیه صبح می شود. درد زخم معده با خوردن و یا گرفتن یک نوع دارو به نام آنتی اسید رها می شود.

فیبرومیالژیا: می تواند سبب درد گسترده در تمام بدن بخصوص در پشت گردن، شانه، کمر، باسن، ساق پا، آرنج و زانو شود. در حالی که فیبرومیالژیا یک بیماری مادام العمر است درمان از جمله مسکن و ورزش، می تواند ناراحتی را سهولت بخشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

وضعیت های دردناک پزشکی اگرچه گاه نشان دهنده آسیب های جدی نیستند اما در برخی زمان ها نیز عدم اقدام فوری برای برطرف کردن آنها، تهدید کننده حیات است و منجر به آسیب های مادام العمر خواهد شد.

سردردهای بسیار شدید: احتمالا همه ممکن است سردرد را تجربه کنیم اما سردردهای شدید و ناگهانی می تواند نشان دهنده آنوریسم پاره شده یا سکته مغزی باشند. به گفته کارشناسان ، اگر شما تجربه یک سردرد شدید و ناگهانی را داشتید بطوری که با استراحت و گرفتن درمان های استاندارد نیز احساس بهبودی نکردید، این به معنای آنوریسم مغزی پاره شده و خونریزی در داخل مغز می تواند باشد. این وضعیت نیاز به اورژانس پزشکی دارد و همراه با عدم قدرت تکلم، ضعف نامفهوم در یک طرف بدن، و علائم کلاسیک سکته مغزی ناشی از انسداد جریان خون است.

میگرن: سردردهای ناتوان کننده و دردناک نیاز به واکنش های پزشکی اضطراری دارد. علائم میگرنی که نیاز به فوریت های پزشکی (مراجعه به اورژانس ) دارند،

سردرد همراه با تنش عصبی و علائمی مانند ضعف،

رفتار نامناسب یا تغییرات بینایی

سردردی که شما را در شب بیدار کند

سردرد همراه با تهوع و استفراغ شدید

سرگیجه،

از دست دادن ناگهانی تعادل

یا در حال سقوط،

بی حسی یا سوزن سوزن شدن،

فلج، مشکلات گفتار، گیجی، تشنج، تغییر در شخصیت ، سردرد همراه با تب، تنگی نفس، گرفتگی گردن،

افسردگی: افسردگی نیاز به درمان فوری دارد چون هرچه درمان با تاخیر صورت گیرد، کنترل کردن علائم دشوارتر خواهد شد. بخشی از مغز به نام هیپوکامپ در افراد دارای افسردگی های متعدد کوچک می شود.شما تجربه غم یا اضطراب، تغییر مداوم خلق و خو، احساس ناامیدی، عدم علاقه به کار، سر درگمی در افکار یا افکار خودکشی را دارید، نیاز به مراجعه فوری به روان شناس، روان پزشک و یا دیگر متخصصان سلامت روان را خواهید داشت. تصمیم گیری این که تا چه مدت نیاز به دارو درمانی، روان درمانی یا هر دو را دارید، قطع مصرف این گونه داروهای روان پزشکی سیر افسردگی را وخیم تر خواهد کرد.

رگ به رگ شدن مچ پا: نیاز به اورژانس برای رد کردن پارگی شدید رباط یا شکستگی استخوان دارد. اگر با این درد قادر به راه رفتن نیستید، از پانسمان فشاری برای کاهش تورم می تواند مفید باشد. نگه داشتن پا رو به بالا و استفاده از کمپرس یخ به مدت 20 دقیقه و تجدید آن هر 2 ساعت یک بار مفید است. تمرینات بهبود تعادل بعد از کاهش درد بهتر است انجام شوند.

فشار روی قفسه سینه: از نشانه های احتمالی ابتلا به حمله قلبی است. بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و احتمالا رفع شود و دوباره برگردد. ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

شانه : تنها بسیار دردناک است و می تواند چندین سال در صورت عدم درمان درست طولانی شود. درد شانه منجمد منجر به سفتی مفاصل شده و ساده ترین حرکات مانند بالا بردن بازو را غیر ممکن نی کند. فعالیت های روزانه مانند پوشیدن لباس، بلند کردن اجسام نه چندان سنگین، و حتی شانه کردن موها با این درد به سختی انجام می شود و چه علتی باعث بروز شانه منجمد می شود علتش معلوم نیست ولی این عارضه پس از یک آسیب به شانه یا بازو در افراد دیابتی بسیار شایع است. شانه منجمد می تواند هر دو شانه را گرفتار کند اما اغلب در یک شانه ظاهر می شود.

استخوان شکسته: شکستگی یا ترک خوردگی استخوان مچ پا، لگن، بازو و بینی درد وخیمی به دنبال دارد. اگر شکستگی کوچک است ممکن است هیچ دردی را احساس نکرده اما واقعا به استخوان شکسته لطمه می زند به ویژه زمانیکه شما سعی به حرکت کردن می کنید درد اغلب به صورت احساس درد عمیق توصیف می شود.شکستگی استخوان التیام می یابد اما ممکن است نیاز به نگه داشتن استخوان در موقعیت ثابت به عنوان یک قاعده کلی، در مسن ترها شگستگی بزرگتر و التیام طولانی تر است.

سندرم درد پیچیده منطقه ای: مبتلایان به این سندرم درد شدیدی را در اثر صدمه دیدن استخوان و بافت نرم دارند. این سندرم در هر سنی می تواند رخ دهد اما بیشتر در زنان بالای 40 تا 50 سال بروز می کند. درد این عارضه مستمر و شدید است و بیشتر بازو، پاها و دست ها را گرفتار می کند. در حال حاضر درمان قطعی برای این سندرم وجود ندارد اما فیزیوتراپی و برخی درمان های دارویی می تواند کمک کننده باشد.

سکته قلبی: اگر دچار حمله قلبی شوید معمولا درد در مرکز قفسه سینه است اغلب توصیف درد به عنوان یک احساس سنگینی، سفتی و یا فشردن است که می تواند خیلی بد باشد و باعث سقوط شما شود. درد می تواند مانند سوء هاضمه واقعا بد احساس شود و گاهی اوقات به فک، گردن، پشت، بازوها و یا معده شما گسترش یابد. اگر شما یا شخص دیگری گمان است به داشتن یک حمله قلبی، برای کمک اضطراری با مرکز اورژانس تماس بگیرید.

دیسک کمر: کمردرد از هر 10 نفر، 8 نفر را درگیر خود می کند و از شایع ترین علل آن دیسک کمر است ناشی از بلند کردن اجسام یا پیچش کمر رخ می دهد.این وضعیت پزشکی یکی از دیسک ها پارگی پیدا کرده و مایع درون آن نشت می کند. بسیاری از افراد معمولا در اثر سرفه یا عطسه یا بد حرکت کردن دچار این عارضه می شوند. کمر درد ناشی از دیسک کمر می تواند به ساق پا نیز منتشر شود. دیسک کمر در اغلب موارد در عرض چند هفته بهبود میبابد و درمان های مسکن نیز در برخی مواد کمک کننده است.

سرطان: درد ناشی از سرطان می تواند بسیار شدید باشد ولی آن همیشه به این معنی نیست که این بیماری در حال رشد است. یک تومور بسیار کوچک که بر روی یک عصب فشار وارد کند می تواند دردناک باشد در حالی که یک تومور بزرگ در جایی دیگر ممکن است کم و یا هیچ درد نداشته باشد. درد سرطان می تواند در احساس، مدت و شدت بسته به نوع سرطان و مرحله آن متفاوت باشد اما ممکن است برای کاهش آن مسکن تجویز شود.

آرتریت: درد مفاصل معمولا در مفصل ران، زانو، مچ دست یا انگشتان است. درد می تواند به طور ناگهانی و یا در طول زمان بوجود آید. انواع مختلف آرتریت از جمله آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و لوپوس می تواند سبب آسیب مفاصل شود. ورزش یکی از بهترین راه ها برای کاهش درد مفصل است دکتر شما یا یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب کنید.

میگرن: یک سردرد میگرنی در بدترین حالت تا سه روز یا بیشتر ادامه می یابد. از آنجا که میگرن می تواند باعث استفراغ و به نور و صدا حساسیت شدید دارد و همچنین درد ضرباندار و شدید شود تمام یا بسیاری از مبتلایان به میگرن می توانند در یک مکان تاریک و آرام دراز بکشند تا سردرد آنها پایان یابد. داروها می تواند به کاهش تعداد و شدت میگرن کمک کند اگر درمان برای شما در گذشته موثر بوده است با دکتر خود در مورد آن داروی میگرن صحبت کنید.

سنگ کلیه: درد ناگهانی، فوق العاده تیز، درد کرامپی در پایین و پشت یا کنار شکم و یا گاهی اوقات در کشاله ران، است ممکن است برای چند دقیقه یا ساعت باشد و مدتی بدون درد و مجددا شروع شود. بسیاری از سنگ کلیه ها به اندازه کافی کوچک هستند و در ادرار دفع می شوند و پس از دفع خوشبختانه درد از بین می رود.

آپاندیسیت: این درد بیشتر در کودکان، که به طور معمول از درد در وسط شکم خود شکایت می کنند شایع است پس از آن درد به سمت راست پایین شکم شیفت یافته و بسیار بدتر می شود. آپاندیسیت یک مشکل اورژانسی است و اکثر کودکان در عرض چند روز بعد از برداشتن آپاندیس بهبودی پیدا می کنند.

پانکراتیت: ناشی از التهاب لوزالمعده بوده و شایعترین علامت آن درد شدید شکمی به صورت حاد یا مزمن است. پانکراتیت حاد یک اورژانس است و نیاز به درمان در بیمارستان، دارد.

درد های شکمی: بعضی از دردهای شکمی قابل چشم پوشی نیست چون علامتی از آپاندیسیت و تهدیدکننده زندگی باشد. این درد بیشتر در کودکان، که به طور معمول از درد در وسط شکم خود شکایت می کنند شایع است پس از آن درد به سمت راست پایین شکم شیفت یافته و بسیار بدتر می شود. این درد همراه با تب، تورم، حساسیت به لمس، استفراغ، اسهال یا یبوست، تغییر در رنگ ادرار، زردی پوست یا سفیدی چشم همراه است و اکثر کودکان در عرض چند روز بعد از برداشتن آپاندیس بهبودی پیدا می کنند.

تغییرات در بینایی: می تواند ناشی از جدا شدگی پرده شبکیه باشد.در واقع به معنای جدا شدن لایه های عصبی حساس شبکیه از لایه رنگدانه دار شبکیه است. این عارضه در صورت عدم درمان مناسب باعث کاهش شدید بینایی می شود تشخیص و درمان سریع آن اهمیت فراوانی دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده