خرید از سراسر دنیا


» سلامت قلب و عروق و عملکرد مغز با زیتون

 سلامت قلب و عروق و عملکرد مغز با زیتون

زیتون برای اولین بار در مصر باستان به عنوان دارو استفاده می شد و برگ زیتون نماد قدرت و دارای جایگاه ویژه ایی در میان جوامع مورد استفاده قرار می گرفته است. از آن زمان ، از برگ های زیتون به عنوان درمان ، در رژیم غذایی به عنوان عصاره ، چای گیاهی و پودر استفاده می شود.

برگ زیتون حاوی بسیاری از ترکیبات زیست محیطی که دارای خواص آنتی اکسیدانی ضد فشار خون ، ضد التهابی و قند خون - مشابه مزایای شناخته شده روغن زیتون است .

مصرف میوه زیتون، از قدیم الایام برای سلامتی توصیه می‌شده است و روغنی به مراتب مفیدتر از روغن‌های حیوانی دارد

یکی دیگر از بخش‌های این گیاه پر کاربرد و مفید که کمتر به آن پرداخته شده است برگ آن است، برگ گیاه زیتون مانند میوه آن، کاربرد و فوایدی بسیار دارد.

خواص فوق‌العاده برگ زیتون

برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته است و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن از خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان عصاره برگ زیتون حکایت می کند.

درمان سرماخوردگی

برگ زیتون به دلیل خواصی که دارد می‌تواند با ویروس‌ها مبارزه کند، از این رو برای بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب است.

برگ زیتون برای مقابله با چاقی مفید است

یک پژوهش جدید نشان داده است که یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد. در این پژوهش محققان به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد به مدت هشت هفته دادند تا موش‌ها به سندرم متابولیک دچار شوند، سپس به مدت هشت هفته دیگر به موش‌ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون خورانده شد.

پژوهشگران متوجه شدند پس از مصرف این نوشیدنی، علائمی از بهبودی در قلب و عروق، کبد و بهبود علائم متابولیکی مشاهده شد، اما در موش‌هایی که قهوه معمولی مصرف کرده بودند، علائم بهبود دیده نشد.

لیندسی براون، محقق دانشگاه کویینز ماری جنوبی، در این پژوهش گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل خواص ضد التهابی خود وزن را کاهش می‌دهد. به گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، نقش التهاب به عنوان عاملی که موجب ذخیره چربی می‌شود، مجوز مطالعات در زمینه چاقی در سراسر دنیا است.

عصاره برگ زیتون و کنترل فشار خون

از آن جایی که برگ زیتون، عوامل زمینه‌ای فشار خون مثل چاقی، کلسترول خون و قند خون را کنترل می‌کند، می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود. مردم منطقه مدیترانه کمتر از سایر مناطق دنیا به بیماری‌های قلبی- عروقی مبتلا می‌باشند که یکی از دلایل آن به مصرف فرآورده‌های مختلف زیتون باز می گردد.

 روغن، میوه و برگ قسمت‌های مورد استفاده زیتون و از بین این قسمت‌ها، برگ زیتون دارای خواص مفید بیشتری است؛ زیرا در هنگام تهیه، مواد موثره آن کمتر آسیب می‌بیند. از طرفی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. گرچه بر حسب عادات غذایی، فرد می‌تواند از میوه و روغن زیتون نیز به صورت موازی استفاده کند.

برگ زیتون در درمان تبخال

برگ زیتون بدلیل دارا بودن خواصی برای مبارزه با ویروس‌ها می‌تواند برای درمان بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب باشد.

شامل تقریباً 20 گونه درختان کوچک از خانواده زیتون یان بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته‌اند. آن‌ها همیشه سبز بوده و دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌ پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند

فوائد عصاره برگ زیتون، کمتر از فوائد روغن زیتون نیست. در واقع، اعتقاد بر این است به کاربرد درمانی عصاره آن از سال 1000 قبل از میلاد پی برده شده است.

برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون، دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است.

خواص

یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد.عصاره برگ زیتون، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، وزن را کاهش می‌دهد

ضد میکروب و قارچ دارد. آزمایش‌ها بر روی حیوانات نشان می‌دهد از خواص برگ زیتون، آنتی اکسیدان، ضد میکروب و قارچ ویروس تبخال است.

 چای ملایم و مطبوع به طرز شگفت آوری قادر به مهار کردن سلول های خونی خون است.با حفظ لخته شدن خون، چای برگ های زیتون، جریان خون نرمال را تضمین کرده و از بیماری های قلبی عروقی و عروقی جلوگیری می کند.

بطور سنتی برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی و افزایش توانایی بدن برای مقاومت در برابر هجوم موجودات زنده مورد استفاده قرار می گیرند.عصاره مایع حاصل از برگ زیتون تازه دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی تقریباً دو برابر نسبت به چای سبز است.

بیماری از نیش پشه مانند مالاریا می تواند با مصرف برگ های زیتون درمان شود. محتوای موجود در عصاره آن می تواند از علائم مالاریا جلوگیری کرده و به بدن آسیب برساند. جویدن برگهای درخت زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.

 اطبای طب سنتی برگ زیتون را سوزانده و از ماده حاصل در ساخت داروهای چشمی برای بیماری های چشم استفاده می کرده اند.

ضماد برگهای درخت زیتون برای التیام پوست، زخم چشم و ورم های گرم در طب سنتی کاربرد دارد.

 نوشیدن یک دمنوش از برگهای درخت زیتون گرم در صبح می تواند روحیه مثبت شما را برای کل روز افزایش دهد.به این دلیل است که برگ های زیتون حاوی اسیدهای پنتونیک هستند، که برای بهبود حالت خوب شما ضروری هستند.

دم کرده این برگ ها باعث لاغری و کم شدن حجم چربی ها می شود. چنانچه میخواهید با خود برگهای زیتون جوشانده لاغری تهیه کنید 8 عدد برگ درخت زیتون را با یک استکان آب روی حرارت قرار دهید به صورتیکه به مدت 10 -15 دقیقه بجوشد و حجم آن کم شود و با یک شیرین کننده طبیعی مثل قند میل کنید.

موارد منع مصرف

مقدار زیادی از آن در زنان باردار استفاده شود.

افرادی که فشار خون پایین و قند خون پایین دارند، توصیه نمی شود از برگ زیتون استفاده کنند

ممکن است بر کنترل قند خون در طول و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد. از این رو برای افرادی که عمل جراحی را انجام می دهند، 2 هفته پیش از جراحی از عصاره برگ های زیتون استفاده نکنید.

شیوه استفاده

روزی دو بار همانند چای آن را دم کرده و میل کنید.

روزی یک بار به میزان یک قاشق غذاخوری از آن را به سالاد اضافه کنید. در نظر داشته باشید که طعم برگ زیتون، کمی تلخ است. برای برطرف کردن طعم تلخ آن می‌توانید از یک شیرین‌کننده یا طعم‌دهنده مناسب مانند نعناع استفاده نمایید

یک مطالعه در سال 2009 که در یونان انجام شد ، برای اولین بار نشان داد که عصاره برگ زیتون قدرت آنتی اکسیدانی قوی دارد و باعث مهار سرطان و تولید مثل سلول های اندوتلیال می شود. عصاره برگ زیتون رشد سلولهای مرتبط با سرطان پستان ، سرطان مثانه ادرار و سرطان مغز را کند کرد.

عملکرد مغز را بهبود می بخشد

یکی دیگر از فواید برگ زیتون اثرات مثبت آن بر عملکرد مغز است. مطالعات نشان می دهد که اولئوروپئین ، یکی از مؤلفه های اصلی برگ زیتون ، باعث کاهش علائم یا بروز اختلالات مربوط به سن مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که بین رادیکال های آزاد و آلزایمر ارتباط وجود دارد. از آنجا که برگ زیتون یک آنتی اکسیدان است ، به مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند و مغز را از دست دادن حافظه محافظت می کند. استفاده از تزریق یا عصاره برگ زیتون روشی مطمئن و مؤثر برای درمان طبیعی آلزایمر است.

آرتروز را درمان می کند

آرتروز نوعی بیماری مفصلی است که باعث تورم و درد مفاصل می شود. کلمه کلیدی در اینجا تورم است - به معنای التهاب است. از آنجا که برگ زیتون یک ماده ضد التهاب است ، به عنوان یک درمان طبیعی آرتروز عمل می کند.

یک مطالعه سال 2012 نشان داد که عصاره برگ زیتون باعث کاهش چشمگیر تورم پنجه در موش های مبتلا به آرتروز می شود. دلیل این است که عصاره ها می توانند التهاب موجود در مفاصل را کاهش دهند. آرتروز شایعترین نوع آرتروز است که بیش از 33 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که غضروف بین استخوان ها و مفصل تنیده شود و این باعث می شود استخوان ها به جای اینکه به آنها محافظت و کوسن غضروف شود ، مالش دهند.

باکتری ها و قارچ ها را می کشد

فواید مهم برگ زیتون توانایی آن در مقابله با عفونت ها از جمله عفونت کاندیدا ، مننژیت ، ذات الریه ، خستگی مزمن ، هپاتیت B مالاریا ، سوزاک ، زونا و سل است.همچنین به طور طبیعی عفونت های گوش دندان و ادرار را درمان می کند.

مطالعه ای که در سال 2003 انجام شد ثابت کرد که عصاره های برگ زیتون دارای اثر ضد میکروبی در برابر باکتری ها و قارچ ها هستند. این نشان می دهد که برگ زیتون به دلیل داشتن توانایی مبارزه با برخی عفونت های باکتریایی ، به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. در این مطالعه ، عصاره برگ زیتون تقریبا تمام باکتریهای مورد آزمایش از جمله درماتوفیت ها (باعث عفونت در پوست ، مو و ناخن ها) ، کاندیدا آلبیکنس (عامل عفونت های دهان و دستگاه تناسلی) و سلول های اشرشیا کولی (باکتری های موجود در روده تحتانی) را کشته است. )

تقویت سیستم ایمنی

برگ زیتون دارای خواص ضد ویروسی است و به آن می توان مبارزه یا جلوگیری از سرماخوردگی و همچنین درمان ویروس های خطرناک را داد. تحقیقات نشان می دهد که عصاره برگ زیتون به طور موثری با تعدادی از میکروب های ایجاد کننده بیماری ، از جمله برخی از ویروس های ایجاد کننده آنفلوانزا و سایر عفونت های تنفسی مبارزه می کند.

ترکیبات قدرتمند موجود در برگ های زیتون موجودات مهاجم را از بین می برد و اجازه نمی دهد ویروس ها تکثیر و باعث عفونت شوند. در حقیقت ، برگ زیتون به قدری برای سلامتی ما مفید است که درمان با عصاره برگ زیتون بسیاری از تغییرات مرتبط با عفونت HIV-1 را در مطالعه ای که در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک انجام شد ، معکوس کرد .

از پوست محافظت می کند

برگ زیتون این قدرت را دارد که سالها آسیب به پوست شما و علائم پیری برگرداند. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی برگ زیتون ، به جلوگیری از انواع خاصی از آسیب سلولی ، به ویژه مواردی که در اثر اکسیداسیون وجود دارد ، کمک می کند. مواد غذایی و گیاهانی که حاوی آنتی اکسیدان هستند ، ابزارهای خوبی برای سلامت پوست و سلول های شما هستند.

بخش فارماکولوژی بیوشیمیایی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ زیتون ، هنگامی که به موشهایی با آسیب اشعه ماوراء بنفش داده می شود ، باعث کاهش ضخامت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود که این علائم آسیب پوست است. این درمان همچنین از سرطان پوست و رشد تومور جلوگیری می کند.

از مزایای دیگر برگ زیتون

انرژی بیشتر

تسکین درد دندان

از هوس غذا کم می کند

تسکین درد مفاصل

تنظیم ضربان قلب

بهبود زخم

استفاده می کند

آسانترین راه برای دریافت مزایای برگ زیتون خرید عصاره است که می توانید در فروشگاه بهداشت محلی یا بصورت آنلاین پیدا کنید. حتماً یک محصول ارگانیک بخرید تا مطمئن شوید که شامل سموم دفع آفات نیست.

از عصاره برگ زیتون بعضی اوقات در کرم های پوستی و سایر مواد آرایشی استفاده می شود ، بنابراین می توانید 5 تا 10 قطره عصاره برگ زیتون را نیز به شستشوی صورت یا لوسیون خود اضافه کنید تا از مزایای برگ زیتون برای پوست استفاده کنید.

چه مدت طول می کشد تا عصاره برگ زیتون کار کند؟ نتایج بسته به اهداف بهداشتی شما متفاوت خواهد بود ، اما مطالعات انجام شده با استفاده از برگ زیتون نشان می دهد که این کار در مدت 8 هفته مؤثر است.

جلوگیری از سرطان

گروهی از محققان دانشگاه کوردوبا واقع در جنوب اسپانیا ثابت کردند که برگ درخت زیتون اثر ضد سرطانی دارد و در درمان سرطان خون موثر است. محققان اسپانیایی امروز گفتند که تازگی اصلی این مطالعه در شناسایی و اندازه گیری ترکیبات طبیعی موسوم به «فنول» ها در برگ های زیتون می باشد. در این مطالعه از «مگس سرکه» استفاده و مشاهده کردند که عصاره برگ زیتون در این مگس، حشره را نسبت به صدمات فرسودگی سلولی محافظت می کند. مطالعات همچنین ثابت کردند که عصاره برگ زیتون خواص ضد سرطانی و کشنده سلول های توموری دارد و آن را برای درمان سرطان خون در چندین نفر استفاده کردند. این در حالی است که کارخانجات تا به حال برگ زیتون را دور می انداختند و یا آن را برای تولید انرژی استفاده می کردند.

استخوان سازی

تحقیقات نشان می دهند که oleuropein موجود در برگ زیتون به استخوان سازی کمک نموده و از کاهش تراکم استخوان ها جلوگری می نماید و مانع از پوکی استخوان می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی

برگ زیتون حاوی فنول های متعددی است. این آنتی اکسیدان ها، فعالیت رادیکال های آزاد مضر در بدن رو خنثی می کنند. وجود رادیکال های آزاد برای بدن ما مضر است زیرا باعث تخریب تولید DNA می شوند. اگر تولید DNA دچار اختلال شود، سلول ها به سرعت پیر می شوند.

خاصیت ضد التهاب

از رایج ترین استفاده ها از برگ زیتون، خاصیت شفابخشی است که این برگ ها در از بین بردن بسیاری از التهابات در بدن، دارند. وجود التهاب در بدن به بیماری های متعددی منجر می شود و حتی می تواند زندگی فرد رو تهدید کند.

کاهش فشار خون

در برگ زیتون وجود دارد، رگ های خونی رو گشاد کرده و فشار خون رو پایین می آورد. همچنین از تشکیل لخته خون در رگ ها جلوگیری می کند. به علاوه، برگ زیتون، نامنظمی در ضربان قلب رو از بین می برد و جریان خون در سرخرگ ها رو بهبود می بخشد و قند خون رو در حالت تعادل نگه می دارد.

مقابله با چاقی

یک پژوهش جدید نشان داده است که یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد. در این پژوهش محققان به موش های آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد به مدت هشت هفته دادند تا این که موش ها بهسندرم متابولیک دچار شدند. سپس به این موش ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون به مدت هشت هفته دیگر خورانده شد. پژوهشگران متوجه شدند که بعد از مصرف این نوشیدنی، علائمی از بهبودی در قلب و عروق، کبد و بهبود علائم متابولیکی در موش ها مشاهده شد اما در موش هایی که قهوه معمولی مصرف کرده بودند، این علائم بهبود دیده نشد. لیندسی براون، محقق دانشگاه کویینز ماری جنوبی، در این پژوهش گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، وزن را کاهش می دهد. به گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، نقش التهاب به عنوان عاملی که موجب ذخیره چربی می شود مجوز مطالعات در زمینه چاقی در سراسر دنیا است.

تقویت سیستم ایمنی

برگ های زیتون از قدیم الایام به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با میکروب ها، مورد استفاده قرار می گرفته اند. مقدار آنتی اکسیدان موجود در محلول عصاره تهیه شده از برگ تازه زیتون، دو برابر عصاره چای سبز و چهار برابر ویتامین C است.

داروی ضد سرماخوردگی

به دلیل توانایی برگ زیتون در مبارزه با برخی ویروس ها، این برگ ها می توانند به جلوگیری و درمان سرماخوردگی کمک کنند. این در حالیست که بیماری های ویروسی، داروی خاصی ندارند اما برگ زیتون می تواند به از بین بردن، سرماخوردگی، آنفلوانزا و تبخال که همگی بیماری ویروسی هستند، کمک کند. طرز تهیه چای برگ زیتون در خانه عصاره برگ زیتون رو می توان از سوپرمارکت ها تهیه کرد اما اگر خودتون درخت زیتون دارید، می توانید چای برگ زیتون رو خودتون تهیه کنید.

برگ ها باید با کیفیت بوده و از آفت کش در پرورش اونها استفاده نشده باشد. در اواسط صبح اقدام به چیدن برگ ها نمایید تا شبنم روی برگ ها کاملاً خشک شده باشند. سپس برگ ها رو در دمای 65 درجه سلسیوس (150درجه فارنهایت) در فر خشک کنید. بعد از اینکه برگ ها خشک شدند، اونها رو با دست، خرد کرده و چوب ها و ساقه ها رو از خرده های برگ، جدا کنید. یک قاشق چایخوری از برگ خشک شده رو ر یک فنجان آب داغ به مدت 10 تا 15 دقیقه، بخیسانید. می توانید روزانه سه فنجان از این چای رو میل کنید. این چای مزه تلخ دارد و می توانید از عسل برای شیرین کردن اون استفاده کنید. برای جلوگیری از تحریکات معده، چای رو همراه با غذا میل کنید.

کاهش کلسترول

برگ زیتون از طریق جلوگیری از اکسید شدن کلسترول ، از تشکیل کلسترول بد (LDL) در بدن جلوگیری می کند. این کلسترول اکسید شده به عنوان کلسترول بد در بدن شناخته می شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده