دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا خوردن تخم مرغ خام واقعا برای سلامتی شما مفید است؟

آیا خوردن تخم مرغ خام واقعا برای سلامتی شما مفید است؟

آیا می توانید تخم مرغ خام بخورید؟

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. مصرف هر نوع مواد غذایی خام همیشه مورد بحث است و تخم مرغ های خام هیچ تفاوتی با هم ندارند. این ممکن است محبوب ترین روش برای مصرف تخم مرغ نباشد

تخم‌مرغ یکی از سالم‌ترین خوراکی‌های دنیاست که حاوی مواد مغذی مهم و بی‌شماری بوده و می‌تواند فواید بسیار زیادی به بدن برساند. اما خوردن تخم‌ مرغ خام یا غذاهایی که شامل تخم‌ مرغ خام می شود، خطر عفونت سالمونلا را به‌همراه دارد. ضمناً شاید جذب برخی از مواد مغذی کاهش یافته و یا کاملاً متوقف شود.

وزارت زراعت آمریكا (USDA) استفاده از تخم مرغ خام را در صورت پاستوریزه بودن ، ایمن می داند.تخم مرغ خام ممکن است حاوی نوعی از باکتری های بیماری زا به نام سالمونلا باشد که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. با این حال ، خطر آلودگی یک تخم مرغ کاملاً کم است.


تخم مرغ خام نیز مواد مغذی فراوانی دارد

تخم‌ مرغ خام درست مانند تخم‌مرغ پخته شده ارزش غذایی زیادی دارد. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین باکیفیت، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌های محافظ چشم و سایر مواد مغذی گوناگون می‌باشد. ضمناً یک تخم‌ مرغ خام دارای 147میلیگرم کولین (choline ) است که یک ماده مغذی مهم برای عملکرد سالم مغز محسوب می‌شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

جذب پروتئین تخم مرغ پخته توسط بدن 91 ./. و تخم مرغ خام 51 ./.یعنی در حدود 2 برابر بیشتر می‌باشد.

کولین می‌تواند در سلامت قلب نیز مؤثر باشد. تخم‌ مرغ خام، لوتئین و زیگزانتین زیادی دارد، این آنتی‌ اکسیدان‌ های مهم از چشم‌ها محافظت کرده و می‌توانند ریسک بیماری‌های مرتبط با پیرچشمی را کاهش دهند. این نکته را داشته باشید که تقریباً تمام موادمغذی تخم‌مرغ در زرده آن وجود دارد و سفیده آن تقریباً فقط پروتئین است.

یک تخم مرغ خام بزرگ (50 گرم) حاوی

کالری: 72

پروتئین: 6 گرم

چربی: 5 گرم

ویتامین A از RDI

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 13 ./. از RDI

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 8٪ از RDI

ویتامین B12 (کوبالامین): 7 ./. از RDI

سلنیوم: 22٪ از RDI

فسفر: 10./. از RDI

فولات: 6 ./.ازRDI

خوردن تخم‌ مرغ خام، جذب پروتئینی زیادی ندارد

تخم‌مرغ تمام 9 اسید آمینه ضروری را به میزان مناسبی دارا است. بهمین علت، معمولا ًبه آن منبع کامل پروتئینی می‌گویند. اما خوردن تخم‌ مرغ خام می‌تواند مانع جذب کامل این پروتئین با کیفیت شود. در تحقیقات انجام شده معلوم شد 90 ./.پروتئین موجود در تخم مرغ پخته شده جذب می‌شود اما تنها 50 درصد از همین پروتئین در تخم‌ مرغ خام توسط بدن جذب می‌گردد. یعنی پروتئین تخم‌مرغ پخته، 80 ./. بیشتر قابل هضم و جذب است. اما سایر مواد مغذی تخم‌مرغ با پخته شدن آن کاهش می‌یابد که شامل ویتامین A، ویتامین B5، فسفر و پتاسیم می‌شود.

سفیده تخم‌ مرغ خام ممکن است مانع جذب بیوتین شود

بیوتین ویتامین B محلول در آب است که به نام ویتامین 7B نیز شهرت دارد. این ویتامین در تولید گلوکز و اسیدهای چرب بدن دخالت دارد و در دوران بارداری نیز بسیار مهم است. زرده تخم‌ مرغ منبع خوبی از بیوتین می‌باشد، سفیده تخم‌ مرغ خام هم حاوی پروتئینی به نام آویدین است. این آویدین در روده کوچک با بیوتین ترکیب می‌شود و مانع جذب آن می‌گردد. اما با پخته شدن تخم‌مرغ، آویدین تخریب شده و در نتیجه مانع جذب بیوتین دیگر وجود ندارد.

افراد بایستی از مصرف تخم مرغ به صورت خام و یا به همراه شیر اجتناب کنند چرا که ممکن تخم مرغ آلوده به سالمونلا باشد که منجر به بروز عفونت در بدن انسان شده که در افراد پرخطر مثل افراد کهنسال و زنان باردار و کودکان می تواند بسیار خطرناک باشد.

تخم‌ مرغ خام ممکن است آلوده به باکتری باشد

تخم‌ مرغ خام یا نیم‌ پز ممکن است حاوی سالمونلا باشد که نوعی باکتری مضر است. این باکتری شاید در پوست تخم‌مرغ یا در داخل تخم‌ مرغ نیز هست. خوردن تخم‌مرغ آلوده می‌تواند سبب مسمومیت غذایی شود. علائم مسمومیت غذایی شامل دل پیچه، اسهال، تهوع، تب و سردرد می‌شود. این علائم معمولاً 6 تا 48 ساعت بعد از خوردن تخم‌ مرغ آلوده ظاهر شده و 3 تا 7 روز باقی می‌مانند. احتمال اینکه یک تخم‌ مرغ آلوده باشد بسیار پایین است. تحقیقات نشان داده از 30000 تخم‌مرغ تنها یکی آلوده است.

از دهه‌ 90 ، تکنیک‌هایی در فرآوری تخم‌مرغ بکار گرفته شد که احتمال وجود سالمونلا بسیار کاهش پیدا کرد. این تغییرات شامل پاستوریزاسیون می باشد. در این فرایند از شیوه‌های گرمایی برای کاهش تعداد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در مواد غذایی استفاده می‌شود.


عفونت باکتریایی، سالمونلا برای عده‌ای از افراد خطراتی به‌دنبال دارد

نوزادان و کودکان: گروه سنی پایین به‌دلیل سیستم ایمنی ناکامل بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت قرار دارند.

زنان باردار: در موارد نادر، سالمونلا می‌تواند موجب گرفتگی رحم مادر باردار شده و تولد نارس نوزاد یا مرگ جنین را دربر داشته باشد.

سالمندان: افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض مرگ ناشی از عفونت‌های غذایی می‌باشند. فاکتورهای دخیل شامل بدخوری و تغییرات مربوط به سن و سال در سیستم گوارشی می‌باشد.

مبتلایان به نقص ایمنی: سیستم ایمنی افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند ضعیف‌تر بوده و بیشتر مستعد عفونت‌ها است. افراد مبتلا به دیابت، HIV و تومورهای بدخیم جزو کسانی هستند که ابدا نباید تخم‌مرغ خام بخورند.

این گروه‌ها باید از خوردن تخم‌مرغ به‌شکل خام و غذاهایی که حاوی آن است پرهیز کنند. غذاهای خانگی که معمولاً حاوی تخم‌ مرغ خام هستند، سس مایونز، تزئینات روی کیک و بستنی می‌باشد.


به حداقل رساندن ریسک عفونت باکتریایی

نمی‌توان خطر عفونت ناشی از خوردن تخم‌مرغ خام را کاملاً به صفر رساند. اما شیوه‌هایی برای کاهش آن وجود دارد:

تخم‌مرغ‌ و محصولات پاستوریزه را خریداری کنید که در سوپرمارکت‌ها در دسترس هستند.

فقط تخم‌مرغ‌هایی را خریداری کنید که در قسمت یخچال فروشگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

تخم‌مرغ را در یخچال نگهداری کنید. نگهداری آن در دمای اتاق ممکن است رشد باکتری‌های مضر را تسریع کند.

تخم‌مرغ‌هایی را که تاریخ مصرف ندارند، نخرید.

تخم‌مرغ‌هایی را که ترک خورده‌اند یا تمیز نیستند، مصرف نکنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

با همه‌ این نکات، تنها راه مطمئن فرار از ریسک عفونت این است که تخم‌مرغ را کاملاً بپزید.

آیا خوردن تخم مرغ خام ایمن و سالم است؟

تخم مرغ یکی از غذاهای سالم جهان است.

آنها حاوی چندین ماده مغذی مهم هستند و می توانند مزایای سلامتی چشمگیری را برای شما فراهم کنند.

تخم مرغ خام دارای همان مزایای تخم مرغ پخته شده است.

اما ، خوردن تخم مرغ خام یا غذاهای حاوی آنها نگرانی در مورد خطر عفونت سالمونلا را ایجاد می کند.

همچنین ، جذب شما از برخی مواد مغذی ممکن است کاهش یافته یا حتی کاملاً مسدود شود.

تخم مرغ خام ماده مغذی است

درست مثل تخم مرغ های پخته شده ، تخم مرغ های خام بسیار مغذی هستند.

آنها سرشار از پروتئین با کیفیت بالا ، چربی های سالم ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان های محافظ چشم و مواد مغذی دیگر هستند.

یک تخم مرغ خام بزرگ (50 گرم) حاوی است

کالری: 72

پروتئین: 6 گرم

چربی: 5 گرم

ویتامین A: 9٪ از RDI

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 13٪ از RDI

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 8٪ از RDI

ویتامین B12 (کوبالامین): 7٪ از RDI

سلنیوم: 22٪ از RDI

فسفر: 10٪ از RDI

فولات: 6٪ از RDI

یک تخم مرغ خام حاوی 147 میلی گرم کولین ، یک ماده مغذی اساسی برای عملکرد سالم مغز است. کولین هم چنین ممکن است در سلامت قلب نقش داشته باشد

تخم مرغهای خام نیز از نظر لوتئین و زاكزانتین زیاد هستند. این آنتی اکسیدان های مهم از چشم شما محافظت می کنند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با سن را کاهش دهند

توجه به این نکته حائز اهمیت است که تقریباً تمام مواد مغذی در زرده متمرکز شده اند. رنگ سفید بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.

خط پایین:

تخم مرغ خام یک ماده غذایی مغذی پر از پروتئین ، چربی های خوب ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که از چشمان شما محافظت می کند. آنها همچنین منبع عالی کولین هستند. زرده ها حاوی بیشتر مواد مغذی هستند.

پروتئین موجود در آنها به خوبی جذب نمی شود تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین در رژیم غذایی شماست.

در حقیقت تخم مرغها حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری با نسبت مناسب هستند. به همین دلیل ،اغلب از آنها به عنوان یک منبع پروتئین "کامل" یاد می شود. اما ، خوردن تخم مرغ خام ممکن است باعث کاهش جذب این پروتئین های با کیفیت شود.

یک مطالعه کوچک میزان جذب پروتئین از تخم مرغ های پخته شده و خام را در 5 نفر مقایسه کرد

این مطالعه نشان داد که 90٪ پروتئین موجود در تخم مرغهای پخته شده جذب می شود

اما فقط 50٪ در تخم مرغ های خام به عبارت دیگر پروتئین موجود در تخم مرغهای پخته شده 80٪ قابل هضم تر است.

اگرچه پروتئین بهتر از تخمهای پخته شده جذب می شود ، بعضی از مواد مغذی دیگر با پخت و پز ممکن است اندکی کاهش یابد. اینها شامل ویتامین A ، ویتامین B5 ، فسفر و پتاسیم است.

تحقیقات نشان می دهد پروتئین موجود در تخم مرغهای پخته شده بسیار هضم تر از پروتئین موجود در تخم مرغ های خام است.اگر بصورت خام بخورید ، ممکن است بدن شما قادر به جذب تمام پروتئین ها نباشد.

Healthline منبع: authoritynutrition

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده