دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نکاتی در مورد شستن لباس کودک شما

نکاتی در مورد شستن لباس کودک شما

لباس نوزاد را با چی بشوریم؟

بدن کودک شما دارای سیستم ایمنی است که هنوز در حال تکامل است. آنها می توانند تقریباً از هرجایی عفونت و بیماری را بگیرند. به همین دلیل باید در مورد چگونگی کمک به سالم ماندن فرزند خود مراقب باشید. یکی از مهمترین جاهایی که میکروب بیشتری میتواند در آن قرار بگیرد و لباس کودکان شماست که در معرض آن قرار دارد

از دوران بارداری تا زایمان مادران به مطالعه مسائل نوزاد مانند نحوه شیردهی و برخورد با گریه و بی قراری تا شستن لباس نوزاد می‌پردازند. حقیقت این است که نوزادان دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند و به راحتی می‌توانند در معرض میکروب و آلودگی‌ها از هر جا قرار بگیرند. به همین دلیل است که کاملا باید مراقبت سلامت آنها باشید. یکی از مراکز اصلی آلودگی نوزادان لباس‌های آن‌هاست، برای نوزادان چند ماهه تنها شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی کفایت نمی‌کند و باید کاملا لباس‌ها را عاری از باکتری و میکروب کنید.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

لباس نوزادان بزرگتر و کودکان نوپا نیز اغلب با انواع و اقسام لکه‌های شیر، غذا و قطره آهن می‌تواند همراه باشد. بسیاری والدین دوست دارند در ماه‌های اولیه رشد کودک که خودش دوست دارد غذا خوردن را تجربه کند، قاشق را به او سپرده و مربی‌ اش در خوردن غذا باشند.طبیعتا مادری که این روش را انتخاب می‌کند با کوهی از لباس‌ های تلنبار شده مواجه می‌شود و به روش مطلوب شستن لباس نوزاد فکر می‌کند.


شستن لباس کودک به خاطر پوست لطیف و حساسیت آنها اکثرا تبدیل به امری با اهمیت برای والدین شده است.

اولین قدم برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لباس کودک ، درک این مسئله است که برای اولین بار شستن لباس کودک شما چقدر مهم است. شستن لباس کودک برای اولین بار نیاز به آماده سازی دارد. قبل از تهیه لباس های کودک خود برای شستشو ، مهم است که به یاد داشته باشید که باید قبل از پوشیدن لباس و برای اولین بار لباس های آنها را بشویید. دلیل این امر این است که این لباس ها از قبل از خرید آنها تا هنگام مسافرت یا حتی در خانه در معرض باکتری های مضر زیادی قرار دارند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام شستن لباس کودک خود را به خاطر بسپارید

 برای اینکار به نکات پیش از شستن لباس توجه کنید

برچسب لباس را قبل از شستشو بررسی کنید تا در مورد مواد شوینده و نحوه واکنش به آن اطلاعات کسب کنید.

در خصوص مایع شستشوی لباس نوزاد احتیاط به خرج دهید. می‌توانید از صابون‌های غیر شیمیایی مخصوص لباس کودکان استفاده کنید.

 لباس را پیش از شستن اندکی در آب داغ خیس کنید. این کار میکروب‌ها را میکشد.

لباس کودکان را جداگانه بشویید تا باکتری لباس بزرگترها به کودکان منتقل نشود.

پس از شستشو نیز می‌توانید لباس را در آب گرم خیس کنید تا اگر ماده شوینده‌ای باقی مانده که ممکن است به پوست لطیف کودک حساسیت دهد از آن خارج شود.

لباس نوزاد را در آفتاب یا حرارت خشک کنید. نور خورشید به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی عمل می‌کند، اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان آن را زیر نورخورشید پهن کنید و اگر شرایط این کار را ندارید آن را در یک اتاق تمیز و استریل تحت گرما خشک کنید.

از مواد شوینده سازگار با محیط زیست و غیرشیمیایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید، پوست بدن شما با بدن نوزاد شما بسیار متفاوت است. استفاده از مواد شوینده معمولی می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند و باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و حتی صدمه به پوست کودک شما شود. اطمینان حاصل کنید که از مواد شوینده ای مانند پودر صابون که برای پوست کودک ضرری ندارد استفاده می‌کنید. استفاده از مایع شستشوی لباس نوزاد ارجحیت دارد چرا که در صورت شستشو با پودر صابون ممکن است از حل نشدن و باقی ماندن پودر روی لباس‌ها شکایت کنید. در کودکان با پوست خیلی حساس میتوانید شوینده های مایع بدون رنگ و اسانس یا شوینده مخصوص کودک استفاده کنید.


خیس کردن لباس قبل و بعد از شستشو

لباس کودک خود را قبل از شستشو 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید، شستشو دهید و در نهایت بعد از شستشو در آب گرم خیس کنید تا باکتری‌ها کامل از بین روند.

لباس کودک را خشک کنید. این بسیار مهم است که مطمئن شوید لباس کودک شما کاملاً خشک است. در صورت امکان در معرض آفتاب خشک کنید اما لباس‌های مرطوب دیگر را روی لباس کودک خود قرار ندهید زیرا این امر می تواند باعث عفونت‌های قارچی شود.


انتخاب شوینده مناسب

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

بدیهی است که برای شستن لباسهای نوزاد باید از شوینده های منحصربه‌ فرد نوزادان استفاده کرد و به‌هیچ‌عنوان نباید لباس نوزاد را با شوینده های لباس بزرگسالان شست. شویندههای مخصوص نوزادان و کودکان ضد حساسیت بوده، به‌راحتی از بافت پارچه شسته می شود و لباس را نرم و لطیف می‌سازد.


قبل و بعد از شستشو خیس کنید

باکتری ها می توانند قبل از شستشو ایجاد شوند ، تا اطمینان حاصل شود که بیشتر باکتری ها را از بین می برید ، لباس کودک خود را قبل از شستشو به مدت 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید ، شستشو دهید و در نهایت بعد از شستشو در آب گرم خیس کنید.

لباس کودک را خشک کنید

این بسیار مهم است که مطمئن شوید لباس کودک شما کاملاً خشک است. در صورت امکان در معرض آفتاب خشک کنید اما لباس مرطوب را روی کودک خود قرار ندهید زیرا این امر می تواند باعث عفونت های قارچی شود.

نکاتی درباره ماشین لباس شویی کودک شما

اگرچه توصیه می شود که لباس کودک خود را بشویید ، اما می تواند وقت گیر و فرسوده باشد. در مورد والدینی که قادر به شستن لباسهای کودک خود نیستند ، در اینجا چند نکته برای شستن لباس کودک شما وجود دارد.


لباس کودک را قبل از شستن لباس های خود بشویید

ماشین لباسشویی می تواند کانون باکتری ها باشد ، برای جلوگیری از تغییر برخی از باکتری ها از لباس شما به سمت خود ، مطمئن شوید که ابتدا لباس کودک شسته شود.


از قبل با صابون خیس کنید

یک روش عالی برای اطمینان از داشتن چرخه کامل لباس ، استفاده از یک سطل آب در دمای 35 درجه سانتیگراد اضافه کردن نیم لیوان مواد شوینده کودک و خیساندن آن در آنجا برای نیم ساعت قبل از اضافه کردن آن به دستگاه است.

دو بار از گزینه آبکشی استفاده کنید

برای اطمینان از این که صابون کاملاً از پارچه جدا شود و باکتری ها از بین بروند ، دو بار چرخه آبکشی را اجرا کنید. یک بار با صابون در ماشین لباسشویی و بار دیگر بدون صابون و مواد شوینده ، چرخه دوم چرخش و شستشو فقط باید با آب باشد.

به یاد داشته باشید ، همیشه مفید است که از پزشک خود بپرسید که چگونه لباس کودک را در ماشین لباسشویی بشویید تا مراجعات و دستورالعمل های بیشتری را انجام دهید.


چگونه می توانید لباس های کودک را ضد عفونی کنید؟

مهم است که نه تنها لباس های کودک خود را بشویید بلکه ضد عفونی کنید ، در اینجا چند روش برای ضد عفونی کردن لباس کودک وجود دارد.

اولین قدم برای ضد عفونی کردن لباس کودک ، شناسایی و پیش تمیز کردن لکه های احتمالی است. این بسیار مهم است با توجه به اینکه اکثر لکه ها پروتئین هایی مانند گوشت یا شیر مادر هستند و این پروتئین خطرناک ترین انواع باکتری ها را به خود جذب می کند. این کار باید قبل از خیساندن آن انجام شود. اطمینان حاصل کنید که لکه ها را با مواد شوینده ضد عفونی کننده کودک که در اکثر داروخانه ها یافت می شود ، شستشو می دهید.

هر نوع افتادگی ، نوشیدن و سایر مایعات بدن را از بین ببرید. دلیلش این است که مانند لکه های پروتئین ، مایعات بدن پر از مضر هستند

اقدامات احتیاطی در هنگام شستن لباس نوزادان

درک این نکته ضروری است که شما باید قبل از شستشوی لباسهای نوزاد و احتیاط کنید. در اینجا چند مورد احتیاط وجود دارد که باید هنگام شستشو آنها را انجام دهید:

در هنگام شستشوی کودک از نرم کننده های پارچه ای استفاده نکنید

برای خشک کردن لباس خود از کاغذ خشک کن با مواد شیمیایی استفاده نکنید

از مواد شوینده شیمیایی خودداری کنید

پوشک بچه را جدا از لباسهای خود بشویید

لباسهای خشک در نور آفتاب

در صورت بروز حساسیت های پوستی ، هنگام شستن لباس کودک ، با پزشک خود در مورد شرایط ویژه مشورت کنید

دستورالعمل شستشوی لباس را برای اهداف کامل بودن مواد بخوانید

در هنگام شستشو از محصولات عطر و طعم قوی استفاده نکنید

از بین بردن لکه‌ها

پیش از شست و شوی لباس نوزاد بهتر است تا جایی که میتوانید لکه‌ های موجود روی آنها را رفع کنید. پیش از شستن لکه‌های پروتئینی مانند شیر، لکه‌های غذا و لکه مدفوع، لباس را در آب سرد قرار دهید و پس از چند دقیقه لباس را با شوینده های مناسب شستشو دهید.

ضدعفونی کردن لباس کودک

مهم است که نه تنها لباس کودک خود را به بشویید ارائه می دهد برای لک های شما می توانید به آدرس خود بپردازید. کودک قدم برای ضد عفونی لباس کودک ، خود و تمیز کردن لک احتمالی است. این بسیار مهم است که می توانید با تمرکز بیشتری در اختیار شما قرار دهید. این کار قبل از خیس کردن لباس و شستشو انجام می شود.


چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

با استفاده از منابع موجود ، مي توانيد با استفاده از مواد شوك ضد عفوني كودك در فعاليت دارويي ، داراي شرايطي باشيد. اگر سرکه سفید شده است یک ضدعفونیور طبیعی است ، شما می توانید لباس شخصی بپوشانید و کودک خود را از بین برود.


در اینجا چند پاسخ به سؤالات متداول در مورد شستن لباس کودک شما وجود دارد.

1. آیا من نیاز به شستن لباس کودک قبل از اولین بار استفاده از آن دارم؟

بله ، بهتر است لباس اول کودک خود را قبل از استفاده اول بشویید ، زیرا لباس کودک شما قبل از خرید در معرض باکتری های بیشماری از فروشگاه ها ، خطوط تولید و سایر عناصر خارجی است.


2- آیا استفاده از ورق های نرم کننده و خشک کن پارچه ای بی خطر است؟

خیر ، نرم کننده پارچه محصولی است که برای نرم تر کردن لباس ها و در کنار مواد شوینده از آن استفاده می شود و پر از مواد شیمیایی است که می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند و از ورق های خشک کن به منظور کاهش الکتریسیته ساکن با لباس هنگام خشک شدن در خشک کن استفاده می شود ، این موارد ورق ها همچنین حاوی مواد شیمیایی مضر برای پوست کودک شما هستند. بهتر است لباس کودک را در معرض نور آفتاب طبیعی خشک کنید یا آنها را آویزان کنید. از شستن لباس کودک با نرم کننده پارچه خودداری کنید.


3. اگر کودک حساسیت پوستی دارد چه باید کرد؟

اگر کودک شما آلرژی پوستی دارد ، بهتر است برای درک دلیل حساسیت پوستی با پزشک مشورت کنید ، همچنین توصیه می شود برای نوزادان با حساسیت پوستی از مواد شوینده مخصوص کودک استفاده کنید. این موارد را می توان در اکثر داروخانه ها یافت. پزشک شما ممکن است برخی از شرکتها را در صورت احساس نیاز به تعویض مواد شوینده معمولی کودک توصیه کند.


مهم است که هرگز فراموش نکنید که مواد شیمیایی می توانند واکنش های شدیدی روی پوست کودک شما داشته باشند ، این بدان معنی است که می تواند باعث حساسیت و عفونت هایی شود که منجر به بثورات ، زخم ها ، زخم ها و بریدگی ها می شود. در صورت مشاهده هر یک از موارد فوق در نوزاد خود ، لطفاً سریعاً با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. همچنین بسیار مهم است که در هنگام شیر دادن به کودک از مواد شوینده قوی عطر روی لباس خود استفاده نکنید.

این امر به این دلیل است که مواد شیمیایی موجود در لباس شما می توانند به کودک شما منتقل شود. این مسئله می تواند نگران کننده تر باشد به این دلیل که وقتی کودک خود را حمل می کنید ، دهان آنها به لباس شما دسترسی پیدا می کند ، این بدان معنی است که آنها می توانند این مواد شیمیایی را مصرف کنند. لطفاً قبل از انتخاب مواد شوینده کودک ، از لباسهای کودک خود تحقیق خود را انجام دهید.

دستورالعمل های ذکر شده را دنبال کنید و به یاد داشته باشید که چطور پوست کودک شما نسبت به مواد شوینده واکنش می دهد. صابون های مختلف می توانند از ترکیبات مختلفی استفاده کنند که در حالت های مختلف روی کودک شما واکنش نشان می دهند. آزمایش و خطا می تواند به شما کمک کند تا باریک شوید و یک ماده پاک کننده خاص برای استفاده طولانی مدت برای جوان خود انتخاب کنید.


روش‌هایی برای ازبین بردن لکه‌ های لباس نوزاد

لکه ادرار

پیش از هر چیز توصیه می کنیم سرعت عمل داشته باشید.هر چه لکه کهنه‌ تر شود شستن و رفع کردن آن مشکل تر می‌شود. اغلب لکه ادرار با آب و صابون از بین می‌رود. اما اگر با این روش موفق به برطرف ساختن آن نشدید میتوانید از پاک‌ کننده‌های آمونیاکی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از محصولات شوینده مخصوص نوزاد که قدرت لکه بری بالایی داشته باشد می‌تواند بهترین گزینه برای این منظور باشد.

لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع نوزادی که فقط شیر می‌خورد می‌توانید از آب و شوینده مناسب یا صابون استفاده کنید. برای شسته لکه مدفوع کودکی که علاوه بر شیر غذا هم می‌خورد بهتر است ابتدا برای چند دقیقه لباس را در آب خیس کنید. سپس مقدار کمی شوینده مخصوص نوزاد را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه در این محلول باقی بماند و نهایتاً لباس را کامل آبکشی کنید.

لکه شیر

برای شستن لکه شیر(چه شیر مادر و چه شیر خشک) می‌توانید از آب گرم و صابون یا پاک کننده‌ های آنزیم دار استفاده کنید. آنزیم باعث حل شدن لکه شیر می‌شود. همچنین می‌توانید برای پاک کردن لکه شیر از محلول رقیق نمک و آمونیاک استفاده کنید.

برای شستن لباس نوزاد بهتر است ابتدا دستورالعمل شستشوی آن را بخوانید. از نرم کننده و شوینده‌هایی با مواد معطر برای شستشو استفاده نکنید و کهنه‌ها را جدا از لباس‌ها بشویید. از مواد شوینده شیمیایی مانند وایتکس خودداری کنید و لباس‌ها را ترجیحا در نور آفتاب خشک کنید. در صورت بروز حساسیت‌های پوستی پس شستن لباس کودک، با پزشک خود در مورد شرایط درست آن مشورت کنید.

parenting.firstcry

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده