دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تاریخچه مختصر دئودورانت ها و ضد عرق ها

تاریخچه مختصر دئودورانت ها و ضد عرق ها

تاریخچه مختصر دئودورانت ها و ضد عرق ها

پیش از قرن نوزدهم ، قبل از حمام کردن معمول ، مردم از ادکلن های سنگین برای پوشاندن بوی بدن استفاده می کردند. اولین تولید کنندگان دئودورانت ها و ضد عرق ها با خمیر و کرم آزمایش کردند ، هرچند که این کارها معمولاً دشوار بود. محصولات مبتنی بر آلومینیوم با تولید انبوه در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمدند. اولین دئودورانت تجاری ، مام (در حال حاضر به عنوان Ban شناخته می شود) در سال 1888 آغاز شد ، و ضد عرق Everdry در سال 1903 دنبال کرد ، با فرمول مدرن خود در سال 1941 مهندسی شد. بازار دئودورانت ها در دهه 1940 و 50 پوند منفجر شدند. دئودورانت ها در اصل به زنان عرضه می شدند ، اما طبق گزارش معاصر توسط نیویورک تایمز ، تقریبا نیمی از مردان در ایالات متحده آمریکا تا سال 1957 از دئودورانت ها استفاده می کردند.

محصولات ضد عرق مثل اسپری ضد عرق یا مام زیر بغل، فرایند عرق کردن را کاهش می‌دهند. نمک آلومینیوم به عنوان ماده فعال در ترکیبات یک محصول ضد تعریق، در عرقی که از سطح پوست خارج می‌شود حل می‌شود. سپس نمک موجود در آن بر روی منافذ پوست و غدد تعریق می‌نشیند و میزان خارج شدن عرق از این غدد را کاهش می‌دهد.

ضد عرق ماده شیمیایی است که باعث کاهش تعریق می شود. ترکیبات فعال فرمولاسیون ، اسپری و پودر به طور سنتی نمک های فلزی ضد عرق ضد آبرسان دئودورانت آلومینیوم کلروهیدرات و گلی تتراکلروهیدرات آلومینیوم زیرکونیوم شایع ترین ترکیبات فعال در ضد عرق های تجاری هستند. مجتمع های آلومینیومی با الکترولیت موجود در عرق واکنش می دهند تا یک پلاستیک ژل را در مجرای غده عرق تشکیل دهند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 بهتر است از ضد عرق ها در هنگام خواب استفاده کنید ، هنگامی که زیر بغل شما خشک است و حدوداً هشت ساعت نسبتاً عاری از عرق دارید .

ضد عرق ها محصولاتی هستند که عملکرد اصلی آنها مهار تعریق است و دئودورانت از ایجاد بوی بدن به راحتی جلوگیری می کند ، ضد عرق ها به کاهش تولید عرق کمک می کنند. نمک های آلومینیوم - ماده فعال موجود در ضد عرق ها رطوبت موجود در پوست را حل می شود

فرق بین ضد عرق و دئودورانت

یک ضد عرق خوب می‌تواند یک دئودورانت یا خوشبو کننده هم باشد. چرا که با کنترل میزان تعریق شما از بوی بدن جلوگیری می‌کند و با رایحه خود عطر خوبی به بدن شما می‌دهد. دئودورانت و خوشبو کننده بدن فقط بوی بدن شما را با رایحه خود مخفی می‌کنند و در واقع فقط مانند یک لایه روی سطح پوست یا روی عرق گیر شما قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که شما یا دیگران برای مدتی متوجه بوی عرق نشوید.

چه در نزدیکی دریا زندگی می‌کنید و هوای شهرتان رطوبت زیادی دارد، چه در مرکز کشور زندگی می‌کنید و آب و هوای محل زندگی شما گرم و خشک است، چه در شرایط معتدلی زندگی می‌کنید اما تابستان داغی دارید و چه پشت میز کارتان نشسته‌اید و تلاش می‌کنید خودتان را خنک کنید؛ شاید راه حل خنک شدن و خلاص شدن از عرق کردن صورت داخل یک شیشه کوچک اسپری صورت باشد.

دقیقا در مورد فیس میست (Face Mist) یا اسپری آرام بخش صورت با شما صحبت می‌کنیم. اسپری صورت نه تنها خستگی شما را از بین می‌برد، بلکه پوست را خنک می‌کند و درخشندگی و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. اسپری صورت این روزها بسیار پرطرفدار شده است و همه به دنبال یک اسپری آبرسان صورت برای این تابستان هستند. پوست شاداب، درخشان، سرحال در بعد از ظهر یک روز طولانی، دقیقا همان چیزی است که هر خانمی به دنبالش است. یک یا دو پاف اسپری مرطوب کننده خوشبو روی پوست صورت کافیست تا بعد از ظهر گرم تابستانی شما را به یک صبح بهاری تبدیل کند.

 چرا استفاده از اسپری صورت لازم است؟

اسپری‌ صورت درواقع نوعی تونر آبرسان جدید هستند. اسپری آرامبخش صورت درخشندگی چهره شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا پوست شما مواد مغذی موجود در کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند؛ اسپری مرطوب کننده صورت نسل جدید تونر صورت هستند که با اسپری کردن آن‌ها روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. به همین دلیل شما به اسپری آرامبخش صورت احتیاج دارید. اما باید بدانید که چطور از اسپری صورتی که انتخاب می‌کنید استفاده کنید.

در دوران کودکی در روزهای گرم تابستان، چطور به سمت فواره‌های آب پاش پارک‌ها می‌دویدیم؟ فکر کنید که اسپری صورت هم در واقع ورژن مخصوص بزرگسالان همان فواره‌ها است؛ اسپری صورت برای اسپری کردن روی پوست گرم و خسته ما طراحی شده است. البته انواع اسپری صورت وجود دارد که مواد تشکیل دهنده آن‌ها باهم تفاوت دارد و برای پوست‌های مختلف ساخته شده‌اند. برخی از این اسپری‌ها تاثیرات متفاوتی روی پوست دارند.


 استفاده صحیح از اسپری صورت

مثل تمام محصولات بهداشتی دیگر، استفاده از اسپری صورت هم راه و روش خود را دارد. در هوای گرم یک اسپری مرطوب کننده صورت دارای عصاره گیاهی و روغن‌های طبیعی، می‌تواند نرمی و طراوت را برای انواع پوست‌ حتی پوست چرب تامین کند و حرارت پوست را پایین بیاورد. شما آزادید هر زمانی از روز که احتیاج به حس خوب و تازگی داشتید، روی صورت خود را با این اسپری مرطوب کنید.


اسپری صورت در زمستان نیز می‌تواند کمک کند تا پوست مواد مغذی و نرم کننده موجود در کرم‌ها و سرم‌ها را بهتر جذب کند. اول صورت خود را خوب تمیز کنید و بعد اسپری صورت را روی پوست اسپری کنید و وقتی که هنوز پوستتان مرطوب است از سرم آب رسان یا سرم نرم کننده پوست استفاده کنید و سپس از آن از مرطوب کننده اسپری صورت تثبیت کننده نیز برای اسپری کردن بر روی صورت وقتی که آرایش کردید است. این اسپری آرایش صورت را فیکس می‌کند و ماندگاری آرایش روی صورت شما را بالا می‌برد. علاوه بر این‌ که آبرسان نیز هستند و خشکی پوست را از بین می‌برند.

یکی از مواد تشکیل دهنده بعضی محصولات ضد عرق و خوشبو کننده الکل است. الکل موجود در اسپری باعث حس خنکی و خوشایندی است که بعد از استفاده روی پوست بدن احساس می‌کنید. همین طور الکل در ضد عرق‌ها کمک می‌کند تا ترکیبات فعال موجود در آن زودتر خشک شوند و با لباس تماس پیدا نکنند.

به دلایل زیادی بدن باعث تعریق زیاد و بوی بد عرق می‌شود. برای مبارزه با این بوی بد، برخی از محصولات ضد عرق حاوی مواد آنتی باکتریال هستند. مواد آنتی‌ باکتریال کمک می‌کنند تا باکتری‌های موجود روی پوست که باعث بوی بد بدن می‌شوند، از بین بروند. این باکتری‌ها بی ضرر هستند و روی سطح پوست ما زندگی می‌کنند و از عرق و سلول‌های مرده پوست بدن ما برای بقای خود تغذیه می‌کنند. در نتیجه هرچه ما بیشتر عرق کنیم غذای بیشتری به آن‌ها می‌دهیم و در اثر فعل و انفعالات شیمیایی آن‌ها بوی بیشتری تولید می‌شود. انواع اسپری زیر بغل یا ژل و مام زیر بغل که ترکیبات آنتی باکتریال دارند، با کند کردن روند رشد و تکثیر این باکتری‌ها، از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کنند.

محصولات ضد عرق و خوشبو کننده بدن دارای ترکیبات نرم‌ کننده هستند. این مواد نرم کننده زیر بغل و نواحی دیگر پوست را نرم می‌کند و احساس خشکی و خارش را تا حدی از بین می‌برند.

انواع ضد عرق و دئودورانت

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

   اسپری

   استیک یا مام صابونی

   مام رول

   ژل و کرم ضد عرق

اسپری بدن یا اسپری زیربغل سریع خشک می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.استیک زیر بغل یا مام صابونی در واقع یک قالب بزرگ از ضدعرق است که سطح مقطع بزرگی دارد. این سطح مقطع استیک ضد عرق را برای افرادی که زیاد عرق می‌کنند ایده‌ال کرده است.

مام زیر بغل، کرم و ژل ضد عرق عملکرد دقیقی دارند و در کنار نرم کردن پوست جلوی تعریق زیاد و بوی بد زیر بغل را می‌گیرند.

ضد عرق برای پوست‌های حساس

برخی از افراد ممکن است به محصولات ضد عرق و دئودورانت حساسیت داشته باشند، در نواحی زیر بغل. این حساسیت به شکل قرمزی و خارش در این نواحی ظاهر می‌شود که با دیدن آن باید استفاده از محصول را قطع کرده و به پزشک مراجعه کرد.

حساسیت به ضد عرق و دئودورانت اکثرا به دلیل اسانس و عطر موجود در آن‌هاست که برای مخفی کردن و رفع بوی عرق است. در موارد نادری هم حساسیت به ترکیبات دیگر ضدعرق مثل الکل و نمک آلومینیوم است که در این صورت باید از پزشک خود برای انتخاب محصول سوال کنید.

اگر شما به عطر و رایحه خاصی حساسیت دارید، بهترین راه حل برای جلوگیری از عرق زیر بغل استفاده از ضد عرق‌های بدون عطر (Fragrance Free) است. با استفاده از ضد عرق‌ بی بو و بی رنگ می‌توانید بدون قرمزی و خارش بوی بدن را از بین ببرید و از تعریق زیاد جلوگیری کنید. همچنین باید از در کنار آن از نرم کننده و مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا خشکی و حساسیت پوست را به حداقل برسانید و حتما از پزشک خود در این باره سوال کنید.

دئودورانت یا ضد تعریق؟

نگران لک عرق روی لباستان هستید و نمی‌توانید تحمل کنید که دیگران به لکه‌های روی زیر بغل لباس شما خیره شده‌اند، اگر از عرق کردن مدام پاها و بوی بد پا و کفش‌های بد بو خسته شده‌اید، اگر از عرق کف دست و دست‌های همیشه خیس هنگام دست دادن با دیگران خجالت می‌کشید، شما به یک ضد عرق احتیاج دارید نه دئودورانت و خوشبو کننده. ضد عرق به شما کمک می‌کند دیگر عرق نکنید امام دئودورانت جلوی عرق را نمی‌گیرد.


غدد تعریق در تمام سطح بدن شما قرار دارد و برخلاف دئودورانت، شما می‌توانید ضد عرق را در همه جای بدن استفاده کنید. افرادی که تعریق بیش از اندازه می‌کنند باید از محصولات ضد تعریق درمانی به جای محصولات ضد عرق معمولی استفاده کنند. به دلیل این که محصولات ضد تعریق درمانی را می‌توانید در نقاطی که بیشتر عرق می‌کند مانند زیر بغل، کشاله ران و دست‌ها استفاده کنید. نتیجه آن‌ها تا مدت طولانی‌ روی بدن شما باقی می‌ماند و این راه حل خوبی برای کسانی است که بیش از اندازه و به صورت افراطی تعریق دارند. شما می‌توانید از پزشک خود در این باره سوال کنید.


برخلاف دئودورانت شما باید ضد عرق را فقط در هنگام شب استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از ضد عرق قبل از خواب است. به این دلیل که مواد ضد تعریق برای اثر بخشی مقداری زمان لازم دارند و همچنین غدد تعریق شما در شب و هنگام خواب فعالیت کمتری دارند چرا که دمای بدن شما به طور طبیعی به هنگام خواب پایین می‌آید. با این کار لازم نیست هر بار اسپری زیر بغل خود را روی خود خالی کنید.


با این فرمول اگر شما تصمیم گرفتید که شب‌ها از ضد تعریق استفاده کنید باید حمام رفتن و دوش گرفتن را نیز به شب موکول کنید. بعد از دوش گرفتن وقتی که بدنتان کاملا خشک شد، پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه از مام یا اسپری ضد عرق خود استفاده کنید. تنها کاری که بعد از آن باید انجام دهید این است که بخوابید اجازه دهید که فرمول‌ها کار خود را انجام دهند.


بهترین ضد عرق

از آنجا که بدن افراد مختلف باهم متفاوت است و شما ضد عرق را روی بدن خود استفاده می‌کنید، ممکن است محصولی که برای دوست‌تان خیلی خوب کار می‌کند برای شما بهترین نباشد. پس لازم است محصولات ضد تعریق مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است.

دئودورانت ها و ضد عرق ها دو محصول نزدیک به هم هستند که در دو قرن گذشته رویکرد جهان به بهداشت را تحول داده اند. در حالی که ممکن است نیازهای هر فرد متناسب با شرایطی باشد که محصول برای او مناسب تر باشد ، دانستن صندوق های ظریف و بیرونی هرکدام ، او را برای داشتن تازه تر ، خشک و اعتماد به نفس مجهز تر می کند. با این حال ، کمی عرق هرگز به کسی آسیب نرساند - همانطور که توماس ادیسون گفته است: "نبوغ یک درصد الهام و 99٪ تعرق است."

خلاصه

این که آیا نتیجه یک تمرین ، تأثیر یک روز گرم تابستان یا پیامد اوضاع پزشکی ، برخورد با تعریق بخشی از شرایط انسانی است. دئودورانت و ضد عرق راه حل های متداول هستند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده