دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 6 درمان آلرژی غذایی و داروهای طبیعی

6 درمان آلرژی غذایی و داروهای طبیعی

 علیرغم خطر واکنشهای شدید آلرژیک و حتی مرگ ، هیچ درمان فعلی برای آلرژی های غذایی وجود ندارد. این بیماری تنها با جلوگیری از آلرژی یا درمان علائم آلرژی غذایی قابل کنترل است.

با این حال ، خوشبختانه درمان ها و مکمل های آلرژی غذایی طبیعی وجود دارد که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت میکروبیوت روده کمک کند ، به کاهش پیشرفت آلرژی غذایی و علائم آلرژی غذایی کمک می کند .

آلرژی های غذایی در مقابل عدم تحمل مواد غذایی: تفاوت چیست؟

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

تخمین زده می شود که تقریباً یک چهارم از جمعیت در طول زندگی خود ، به ویژه در دوران نوزادی و اوایل کودکی ، واکنش منفی به مواد غذایی نشان میدهند (که از آن آلرژی غذایی فقط یک نوع است).

آلرژی های غذایی شامل پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک غذای غیر قابل قبول است. بدن احساس می کند که یک پروتئین در یک ماده غذایی خاص ممکن است مضر باشد و یک واکنش سیستم ایمنی بدن را ایجاد می کند و برای محافظت از خود هیستامین تولید می کند. هیستامین باعث علائم آلرژی مانند کهیر ، سرفه و خس خس می شود. بدن سپس این واکنش ایمنی را "به یاد می آورد" - و هنگامی که مواد غذایی حساسیت زا دوباره وارد بدن شوند ، واکنش هیستامین راحت تر شروع می شود. بهترین شکل حساسیت غذایی توسط آنتی بادی های IgE مخصوص مواد غذایی واسطه است.

تشخیص آلرژی های غذایی ممکن است مشکل ساز باشد زیرا واکنش های غذایی غیر آلرژیک ، مانند عدم تحمل مواد غذایی ، اغلب با علائم آلرژی غذایی اشتباه گرفته می شود. آلرژی و عدم تحمل مواد غذایی غالباً مرتبط است ، اما بین این دو شرط تفاوت آشکار است.

عدم تحمل مواد غذایی پاسخ دستگاه گوارش بدن به غذای غیر قابل قبول است. بر خلاف آلرژی غذایی ، که بعد از مصرف آلرژن یک مکانیسم ایمنی ایجاد می کند ، یک عدم تحمل غذایی یک واکنش غیر ایمنی ایجاد می کند. به عنوان مثال ، فرد ممکن است بعد از نوشیدن شیر گاو دچار مشکلات گوارشی شود زیرا قادر به هضم لاکتوز قند نیست - این را عدم تحمل غذایی می نامند. اگر او پاسخ ایمنی به شیر گاو داشته باشد ، این یک حساسیت غذایی محسوب می شود.

انواع مختلفی از عدم تحمل مواد غذایی وجود دارد که شایع ترین آنها گلوتن ، کازئین A1 و لاکتوز است . نمونه های دیگر عدم تحمل مواد غذایی شامل مواد افزودنی غذایی مانند رنگ آمیزی ، طعم دهنده و مواد نگهدارنده است. بعلاوه ، سولفیت هایی که در میوه های خشک ، کنسرو و شراب استفاده می شوند می توانند یک واکنش التهابی ایجاد کنند.


واکنش آلرژیک چیست؟

علائم آلرژی غذایی به طور معمول طی چند دقیقه تا دو ساعت پس از مصرف آلرژن ظاهر می شود. واکنش های آلرژیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

   کندوها

   پوستی یا بثورات پوستی

   احساس سوزن سوزن شدن یا خارش در دهان

   تورم زبان ، لب ، گلو یا صورت

   استفراغ

   اسهال

   گرفتگی شکم

   سرفه یا خس خس سینه

   سرگیجه

   در تنفس مشکل دارد

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟
   از دست دادن هوشیاری

افرادی که آلرژی شناخته شده دارند و در حالی که یا بعد از آن غذا خوردن غذا شروع به علائم می کند ، باید بلافاصله درمان آلرژی غذایی را آغاز کنند و در صورت پیشرفت علائم ، باید به یک اورژانس نزدیک مراجعه کنند.

آنافیلاکسی نوعی شدید و بالقوه تهدیدکننده برای زندگی آلرژی غذایی با واسطه IgE است که نیاز به تجویز آدرنالین خود تزریقی دارد. این می تواند منجر به انسداد مجاری هوایی در ریه ها ، پایین آمدن شدید فشار خون و شوک (به نام شوک آنافیلاکسی) و خفگی ناشی از تورم گلو شود.


هنگامی که با حساسیت یا حساسیت غذایی ناشناخته مداوم ، مبارزه می کنید ، بدن به طور مداوم پاسخ های التهابی را ارسال می کند که می تواند از راه های مختلفی باعث آسیب شود. حساسیت و حساسیت غذایی با افزایش احتمال ابتلا به آنها ارتباط دارد:

   درد مزمن

   آرتروز

   آسم

   کمبود مواد مغذی

   اختلالات خلقی

   شرایط پوستی

   اختلالات خود ایمنی

   اختلالات شناختی

   ناتوانی های یادگیری

   بیخوابی

   افزایش وزن

   میگرن

   مشکلات کلیوی و کیسه صفرا

6 درمان آلرژی غذایی و داروهای طبیعی

از آنجا که آلرژی غذایی می تواند شدید باشد ، به علاوه به سایر مشکلات سلامتی نیز کمک می کند ، من شما یا عزیزانتان را به دنبال این روش های درمانی آلرژی غذایی طبیعی تشویق می کنم.

 1. از همه این غذاها پرهیز کنید

غذاهای زیر باعث افزایش التهاب در بدن ، تضعیف سیستم ایمنی بدن و منجر به مشکلات گوارشی می شوند.

غذاهای بسته بندی شده - غذاهای فوق فرآوری شده بسته بندی شده ممکن است حاوی GMO مانند روغن ذرت سویا ، کلزا و روغنهای گیاهی باشند که باعث حساسیت و عدم تحمل غذایی می شوند. آنها همچنین می توانند حاوی مواد مخفی پنهان باشند که ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند. به همین دلیل مهم است که به افراد مبتلا به آلرژی آموزش داده شود که چگونه برچسب ها را به دقت بخوانند و از توهین به غذاها خودداری کنند.

شکر - قند می تواند باعث رشد زیاد باکتری ها ، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش عدم تحمل مواد غذایی شود. از آنجا که مصرف قند منجر به التهاب می شود ، می تواند علائم آلرژی غذایی را تشدید کرده و توانایی بدن شما در تحمل غذاهای طبیعی را محدود کند.

طعم دهنده های مصنوعی - طعم دهنده های مصنوعی می توانند آلرژی غذایی را تشدید کنند. کارشناسان معتقدند که رنگهای مورد استفاده در غذاهای بسته بندی شده می توانند عوارض جانبی سلامتی در کودکان و احتمالاً بزرگسالان ایجاد کنند. شواهدی وجود دارد كه عصاره كوچینال (كه از مقیاس حشرات حاصل می شود و برای رنگ آمیزی از رنگ قرمز غذاها استفاده می شود) ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و آسم شود.

در حقیقت ، Starbucks قبل از انتقال به یک رنگدانه موجود در گوجه فرنگی ، از عصاره حلزونی برای رنگ آمیزی نوشیدنی های Frappuccino توت فرنگی خود استفاده می کرد برچسب های مواد غذایی نیازی به نام شیمیایی طعم دهنده یا لیست کاملی از تمام طعم های موجود ندارند ، به همین دلیل است که گاهی اوقات به سادگی "رنگ اضافه شده" یا "رنگ مصنوعی" را روی برچسب می بینید.

گلوتن - درصد قابل توجهی از جمعیت عمومی مشکلات ناشی از مصرف گندم و / یا گلوتن را گزارش می کنند ، حتی اگر بیماری سلیاک یا حساسیت به گندم نداشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر بیماران هر دو علائم گوارشی و غیر گوارشی را گزارش می دهند ، که هنگام رژیم بدون گلوتن بهبود می یابند.

بررسی ها نشان می دهد که 20 تا 45 درصد از بزرگسالانی که خود حساسیت به مواد غذایی را گزارش می کنند ، گلوتن را به عنوان محرک علائم مقصر می داند. علائم مرتبط با عدم تحمل گلوتن ممکن است شما را به این باور برساند که وقتی واقعاً نیستید نسبت به سایر غذاها حساسیت دارید ، به همین دلیل توصیه می کنم از خوردن غذاهای حاوی گلوتن خودداری کنید.


2. شناخت عوامل حساسیت زا

اگرچه هر غذایی می تواند واکنشی را برانگیزد ، اما غذاهای نسبتاً کمی مسئول اکثریت قریب به اتفاق واکنشهای آلرژیک ناشی از مواد غذایی هستند. اگر واقعاً می خواهید از درمان های آلرژی غذایی استفاده کنید ، لطفاً بدانید که بیش از 90 درصد آلرژی های غذایی ناشی از غذاهای زیر است:

شیر گاو - واکنشهای آلرژیک به شیر گاو در نوزادی و کودکی شایع است و شیوع آن بین 2 تا 7/5 درصد است. ماندگاری حساسیت به غذای شیر گاو در بزرگسالی شایع نیست. با این حال ، بزرگسالان معمول است که نسبت به شیر و لبنیات گاوها ، واکنش های غیر ایمنی (که یک تحمل غذایی است) را تجربه کنند.

تخم مرغ - متاآنالیز اخیر شیوع آلرژی غذایی تخمین زده است که آلرژی تخم مرغ 0.5 تا 2.5 درصد از کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار می دهد. نشان داده شده است که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به نام اووموکوئید مهمترین آلرژن موجود در تخم ها است.


گندم - آلرژی گندم نوعی واکنش منفی ایمونولوژیکی به پروتئین های موجود در گندم و دانه های مرتبط را نشان می دهد. حساسیت غذایی به گندم در کودکان شایع تر است و می تواند با یک واکنش شدید مانند آنافیلاکسی همراه باشد.

سویا - آلرژی سویا تقریباً 0.4 درصد از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و 50 درصد کودکان تا 7 سالگی از آلرژی خود پیشی می گیرند.

بادام زمینی - آلرژی بادام زمینی تقریباً در 1 درصد از کودکان و 0.6 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار می دهد.

آجیل درختی - آلرژی آجیل درختی حدود 1 درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. آجیل هایی که بیشتر از همه در معرض واکنش های آلرژیک هستند شامل فندق ، گردو ، بادام زمینی و بادام هستند. مواردی که کمتر با آلرژی همراه هستند عبارتند از: پنس ، شاه بلوط ، آجیل برزیل ، آجیل کاج ، آجیل ماکادامیا ، پسته ، نارگیل آجیل نانگیایی و بلوط.

صدف - شیوع آلرژی صدف از 0/5 تا 5 درصد است. آلرژی صدف شامل گروه های سخت پوستان (مانند خرچنگ ها ، خرچنگ ها ، خرچنگ ها ، میگو ، کریل ، گلدان های چوبی و انبارها) و صدف ها (مانند ماهی مرکب ، هشت پا و ماهی کله ماهی) است. آلرژی پوسته ماهی در بزرگسالان شایع و پایدار است.

ماهی - میزان شیوع آلرژی ماهیان خرد شده در جمعیت عمومی از 0.2 تا 2.29 درصد است ، اما در بین کارگران پردازش ماهی می توانند به 8 درصد برسند. آلرژی های ماهی اغلب بعداً در زندگی ایجاد می شود و به دلیل واکنش متقاطع در بین گونه های مختلف ماهی ، افراد مبتلا به آلرژی ماهی باید از تمام گونه های ماهی خودداری کنند تا زمانی که یک گونه از خوردن آنها بی خطر باشد.


3. این غذاها را بخورید: لیست غذاهای غیر حساس کننده

هنگام بررسی آلرژی های غذایی ، توجه داشته باشید که این گزینه های آلرژی غذایی کمترین احتمال ایجاد یک واکنش آلرژیک را دارند و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند و به شما در خلاص شدن از آلرژی های غذایی کمک می کنند:

سبزیجات برگ سبز - سبزیجات برگ دار (از جمله اسفناج ، کلم ، سبزی های یقه دار ، رومین ، آرگولا و گلدان آبی) به طور فوق العاده سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها هستند. افزودن سبزیجات برگدار به رژیم غذایی شما به تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن روزانه پنج یا بیشتر از میوه و سبزیجات ، پاسخ آنتی بادی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، که می تواند به تسکین علائم آلرژی کمک کند.

غذاهای غنی از پروبیوتیک - غذاهای پروبیوتیک سلامت ایمنی بدن را پشتیبانی می کنند و می توانند به ترمیم آستر آسیب دیده روده کمک کنند. غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، سوسیس خوری ، کیمچی ، ناتو ، ماست ، پنیر خام ، میزو و کوموچا به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و ممکن است باعث افزایش حساسیت بدن در برابر محرک های غذایی شود که منجر به علائم آلرژی می شود.

براث استخوان - آبگوشت استخوانی ساخته شده از گوشت گاو و مرغ ، از بهبودی روده نشت یافته حمایت می کند ، زیرا روده ها را با اسیدهای آمینه و مواد معدنی لازم برای ترمیم مجدد می کند. آبگوشت یکی از مفیدترین غذاهایی است که برای بازیابی سلامت روده مصرف می شود و بنابراین ، عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ التهابی سالم را پشتیبانی می کند.

شیر نارگیل - بهترین جایگزین برای شیر گاو شیر نارگیل است ، مایعی که به طور طبیعی در داخل نارگیل های بالغ موجود است و در داخل "گوشت" نارگیل ذخیره می شود. شیر نارگیل کاملاً عاری از لبنیات ، لاکتوز ، سویا ، آجیل و غلات است ، بنابراین برای هر کسی که دارای حساسیت به لبنیات ، سویا یا آجیل باشد ، به همراه عدم تحمل لاکتوز ، گزینه بسیار خوبی است.

کره بادام - برای افرادی که به بادام زمینی و کره بادام زمینی حساسیت دارند ، کره بادام یک جایگزین مطمئن و سالم است. کره بادام به راحتی بادام زمینی است و فواید حیاتی بسیاری برای تغذیه بادام وجود دارد . بادام از نظر اسیدهای چرب اشباع کم ، غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و حاوی فیبر پر کننده ، آنتی اکسیدان های فیتواسترول منحصر به فرد و محافظ ، ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین و مواد معدنی کمیاب مانند منیزیم است.

بذرها - بذور کتان ، دانه های چیا ، دانه کدو تنبل و دانه های آفتابگردان باعث ایجاد یک میان وعده عالی و علاوه بر سالم بودن آن به سالاد ، کاسه اسموتی و جو دوسر می شوند. دانه ها به اندازه اسیدهای چرب امگا 3 بسیار زیاد هستند ، مانند آجیل ، اما آلرژن های رایج نیستند. به عنوان مثال ، تغذیه بذر کتان شامل امگا 3 ، فیبر ، پروتئین ، ویتامین B1 ، منگنز ، منیزیم ، فسفر و سلنیوم است.

آرد / دانه های بدون گلوتن - آرد غلیظ و بدون گلوتن حاوی مواد مغذی شامل آرد نارگیل ، آرد بادام ، آرد هل ، آرد جو دوسر و آرد برنج است. با چسبیدن به آرد و دانه هایی که گندم یا گلوتن در آنها وجود ندارد ، احتمال ابتلا به علائم آلرژی را کاهش می دهید. بعلاوه ، از گزینه های دیگری مانند نارگیل و آرد بادام مقدار زیادی فیبر ، چربی سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی دریافت می کنید.

شیر مادر - مطالعات نشان می دهد که تغذیه انحصاری با شیر مادر به نظر می رسد تأثیر پیشگیری بر رشد زودرس آسم و درماتیت آتوپیک تا سن دو سالگی دارد. تحقیقات منتشر شده در کلینیک های اطفال در آمریکای شمالی نشان می دهد که شیر مادر سیستم ایمنی بدن کودک را تکمیل می کند ، ضمن ایجاد پایه و اساس سیستم ایمنی ذاتی و سازگار ، دفاعی توسعه نیافته با عوامل ایمنی را تکمیل می کند.


4. رژیم غذایی حذف را امتحان کنید

استفاده از یک رژیم غذایی حذف می تواند به شما کمک کند با مشخص کردن اینکه کدام غذاها مقصر علائم گوارشی و آلرژی هستند ، از شر آلرژی غذایی خلاص شوید. یک رژیم غذایی حذف یک برنامه غذایی کوتاه مدت است که غذاهای خاصی را که ممکن است باعث حساسیت و سایر واکنش های گوارشی شوند ، از بین می برد و سپس غذاها را یک بار مجدداً به شما معرفی می کند تا مشخص شود کدام غذاها هستند ، و کدام یک از آنها به خوبی تحمل نمی شوند. از آنجا که تنها درمان حساسیت غذایی واقعی ، از بین بردن کامل آلرژن از رژیم غذایی شماست ، یک رژیم از بین بردن به شما کمک می کند تا دقیقاً از آنچه باید از غذاها اجتناب کرد ، بفهمید.

 رژیم های غذایی از نظر مواد غذایی مجاز و از بین می روند ، اما بیشتر آنها همه آلرژن های رایج ، از جمله:

   گلوتن

   لبنیات

   سویا

   شکر تصفیه شده / اضافه شده

   بادام زمینی

   ذرت

   الکل

   کافئین

   روغنهای هیدروژنه

   میوه های خانواده مرکبات

   تخم مرغ

   همه غذاهای بسته بندی شده ، فرآوری شده

رژیم های غذایی از بین بردن 3-6 هفته به طول می انجامد ، زیرا آنتی بادی ها ، پروتئین هایی که سیستم ایمنی بدن شما هنگام واکنش منفی به مواد غذایی ایجاد می کنند ، حدود سه هفته طول می کشد تا از بین برود. از بین بردن این آلرژن های مشترک برای حداقل سه هفته به بدن شما فرصت می دهد تا از حساسیت ها بهبود یابد.

در مورد آلرژی های غذایی ، رژیم غذایی حذف بیشتر یک فرایند آزمایش و خطا است ، اما بعد از 4-6 هفته ، باید بتوانید در مورد غذاهایی که باعث علائم آلرژی شما هستند ، اشاره کنید. مراحل زیر را دنبال می کنید:

حداقل سه هفته از غذاهای حساس به آلرژن / حساس استفاده کنید. برای جلوگیری از این محرک های غذایی ، یک ژورنال تهیه کنید تا احساسات خود را ثبت کنید.

بشقاب خود را با سبزیجات تازه ، منابع تمیز پروتئین (مانند گوشت گاو و مرغ ، مرغ ، ماهی های وحشی و مقادیر کمی لوبیا جوانه زده) ، چربی های سالم (مانند آووکادو و روغن نارگیل) و کربوهیدرات ها و میوه های کامل پر کنید. . این غذاهای ضد التهاب به کاهش علائم آلرژی کمک می کند.

بعد از حداقل سه هفته ، یک بار یک گروه غذایی را مجدداً معرفی کنید ، و هر غذای جدید را برای حدود 2 تا 2 هفته میل کنید. علائم خود را ضبط کرده و هرگونه تغییر در علائم را در بین مراحل حذف و مجدد مشاهده کنید.

 اگر علائم پس از تجویز یک غذای مشکوک برگردد ، می توانید با از بین بردن یک بار دیگر این ماده غذایی محرک را تأیید کنید. توجه کنید که با حذف مواد غذایی ، علائم دوباره پاک می شود.

تحقیقات نشان می دهد اگر علائم در حین رفع از بین بروند ، احتمالاً آلرژی غذایی عامل علایم آن است. با بازگرداندن مواد غذایی یک بار در هر زمان می توان علت آن را مشخص کرد. در یک مطالعه 2015 که در آلرژی اطفال و ایمونولوژی کودکان منتشر شده است ، داده های مربوط به 131 بیمار به منظور ارزیابی زمان لازم برای بهبود علائم آلرژی غذایی مورد بررسی قرار گرفت. 129 بیمار (98 درصد) پس از یک رژیم غذایی حذف شده چهار هفته بهبود یافتند و تنها دو بیمار بعد از 8 هفته بهبود یافتند. از نظر آماری اختلاف معنی داری قبل و بعد از شروع رژیم حذف در کلیه علائم آلرژی غذایی ثبت شده مشاهده شد.

5- از این مکمل ها استفاده کنید

آنزیم های هضم کننده - آنزیم های هضم کننده به دستگاه هضم در تجزیه کامل ذرات مواد غذایی کمک می کنند و این یک داروی مهم برای حساسیت غذایی است. هضم ناقص پروتئین های غذایی ممکن است با آلرژی های غذایی مرتبط باشد و می تواند باعث علائم دستگاه گوارش شود.


پروبیوتیک ها - باکتری های خوب می توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کنند تا با مواد غذایی مناسب تر برخورد کند. یک مطالعه در سال 2001 که در مجله آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شده است ، نشان داد که اختلاف در میکروبیوتایب روده نوزاد قبل از ایجاد آتوپی است و نقش مهمی در باکتریهای روده ای روده در پیشگیری از آلرژی نشان می دهد. این تحقیق به این فرضیه منجر شده است که پروبیوتیک ها می توانند تحمل خوراکی را تقویت کنند. برای تقویت باکتریهای خوب در روده ، روزانه 50 میلیارد ارگانیسم مصرف کنید.


MSM (Methylsulfonylmethane) - تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی جایگزین و مکمل نشان می دهد که مکمل های MSM ممکن است به عنوان یک درمان آلرژی غذایی موثر باشد. MSM یک ترکیب حاوی گوگرد ارگانیک است که برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی ، کاهش التهاب و کمک به ترمیم بافت های سالم بدن استفاده می شود. MSM یک داروی مفید برای حساسیت به مواد غذایی است زیرا می تواند برای رفع مشکلات گوارشی و شرایط پوستی نیز مفید باشد

ویتامین B5 - ویتامین B5 از عملکرد آدرنال پشتیبانی می کند ، و این یک درمان آلرژی غذایی طبیعی است. این به حفظ یک دستگاه گوارش سالم کمک می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند به طوری که بدن شما در اثر تحریک بیش از حد در تحریک مواد غذایی کم است.


ال - گلوتامین - تحقیقات نشان می دهد که ال-گلوتامین می تواند به ترمیم روده نشت و سلامت سیستم ایمنی کمک کند. از آنجا که روده نشتی یا نفوذپذیری روده احتمالاً باعث ایجاد شرایط سلامتی مختلفی از جمله آلرژی می شود ، ال-گلوتامین به عنوان پتانسیل مکانیسم غذایی در مهار التهاب عمل می کند.

6. این روغنهای اساسی را امتحان کنید

روغن نعناع - روغن نعناع می تواند دستگاه گوارش را تسکین داده و التهاب مرتبط با آلرژی غذایی را کاهش دهد. همچنین می تواند به تسکین سایر علائم آلرژی غذایی مانند سردرد و خارش کمک کند. نعناع را می توان به صورت موضعی بر روی معابد ، شکم یا کف پا قرار داد. برای تسکین مشکلات گوارشی ، با قرار دادن آن بر روی سقف دهان یا یک لیوان آب 1-2 قطره از داخل را مصرف کنید.

روغن اکالیپتوس - یکی دیگر از روغنهای اساسی برای آلرژی ها ، روغن اکالیپتوس است که باعث باز شدن ریه ها و سینوس ها ، بهبود گردش خون و کاهش علائم آلرژی غذایی می شود. اکالیپتوس حاوی citronellal است ، که دارای اثرات ضد درد و ضد التهاب است. همچنین به عنوان مواد منفجره عمل می کند و به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. برای خلاص شدن از حساسیت غذایی با روغن اکالیپتوس ، 5-10 قطره را در خانه پخش کنید یا 1-2 قطره موضعی را روی قفسه سینه و معابد بمالید.


افکار نهایی

هیچ درمان فعلی برای آلرژی های غذایی وجود ندارد ، این بیماری تنها با جلوگیری از آلرژن یا درمان علائم آلرژی غذایی قابل کنترل است.

آلرژی های غذایی شامل پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک غذای غیر قابل قبول است. بدن احساس می کند که یک پروتئین در یک ماده غذایی خاص ممکن است مضر باشد و باعث پاسخ سیستم ایمنی بدن می شود و برای محافظت از خود هیستامین تولید می کند.

برای خلاص شدن از آلرژی های غذایی ، روش های آلرژی غذایی مانند جلوگیری از غذاهایی که منجر به التهاب و سیستم ایمنی ضعیف شده مانند غذاهای بسته بندی شده ، قند ، رنگهای مصنوعی و گلوتن می شوند را دنبال کنید. همچنین مهم است که از حساسیت های رایج کنار بیایید تا زمانی که بتوانید در مورد چه علایمی باعث ایجاد علائم آلرژی در مواد غذایی شوید.

رژیم غذایی از بین بردن به شما کمک می کند تا به آنچه مواد غذایی به عنوان حساسیت زا می گویند اشاره کند و به کاهش علائم آلرژی غذایی کمک می کند. با چسبیدن به غذاهای ضد التهابی ، مانند سبزیجات برگ ، آب مغز استخوان و غذاهای تخمیر شده ، شما روده خود را بهبود بخشیده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنید.

مکمل هایی وجود دارد که به عنوان درمان آلرژی غذایی مانند MSM ، پروبیوتیک ها ، آنزیم های گوارشی و ویتامین B5 عمل می کنند. برخی از روغنهای اساسی همچنین به عنوان داروهای حساسیت غذایی از جمله روغنهای اساسی نعناع و اکالیپتوس عمل می کنند که دارای خاصیت خنک کننده هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده