بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص و فواید سبزیجات فریز شده

خواص و فواید سبزیجات فریز شده

روش فریز کردن سبزیجات

افرادی که میوه‌ها و سبزی‌های منجمد خریداری می‌کنند، به طور کلی نسبت به آن‌هایی که میوه‌ها و سبزی‌های تازه تهیه می‌کنند، مصرفشان بیشتر است.این افراد دارای شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تر و دریافت بیشتری از پتاسیم، فیبر، کلسیم و ویتامین D دارند. . مصرف میوه‌های منجمد بسیار ساده‌تر است. میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیازی به شستشو و پوست کردن و خرد کردن ندارند و قبل از اینکه بخواهید آن‌ها را بخورید، طعمشان عوض نمی‌شود یا فاسد نمی‌شوند.


خواص و فواید میوه و سبزی هم کم نمی‌شود. در بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، میزان مواد مغذی میوه‌ها و سبزی‌های منجمد و میوه‌ها و سبزی‌هایی که سه روز در یخچال مانده بودند اندازه گیری شد و نتیجه این بود که، نمونه‌های منجمد (که شامل بروکلی و بلوبری بودند)، نسبت به نمونه‌های تازه، به طور کلی مغذی‌تر بودند!


ضمناً، محصولات منجمد ممکن است ارزان قیمت‌تر از انواع تازه باشند. البته منظور این نیست که میوه‌ها و سبزی‌های منجمد را جایگزین میوه‌ها و سبزی‌های تازه کنید، چون تازه بودن هم اهمیت دارد. اما برای اینکه شرایطی فراهم کنید تا حتماً روزانه پنج وعده میوه مصرف کنید، می‌توانید به میوه و تره‌بار منجمد به عنوان مکملی برای انواع تازه‌ آن‌ها، فکر کنید.

برای فریز کردن سبزیجات چیست؟

فصل تابستان است و بازار فریز کردن سبزیجات تازه برای فصول سرد، بعضی از سبزیجات رویششان در فصل تابستان است و بخاطر آن در زمستان موجود نمی باشند و یا اگر هم باشند تهیه آنها سخت است .

حال برای فریز کردن و از بین نرفتن سبزیحات چه نکاتی را رعایت کنیم بهتر است؛

در ابتدا از سبزیجات سالم ، سبز و بدون پلاسیدگی استفاده کنید و همین طور سبزیجاتی را انتخاب کنید که قابلیت فریز شدن را داشته باشند، بعضی از آنها طعم و شکل خود را از دست می دهند پس بهتر است زحمت بیهوده نکشید.

به یاد داشته باشید سبزیجاتی که در تمام فصول وجود دارند را فریز نکنید.

فکر نکنید که با فریز کردن می توانید کیفیت سبزیجات را بالا ببرید اما اگر در دمای ۱۸-c ویا کمتر با بسته بندی درست آنها را منجمد کنید لااقل کیفیت خود را کمتر از دست دهند و فعالیت میکروب ها متوقف شوند.

برای منجمد نگهداشتن سبزیجات زمانی حدود شش ماه تعیین کنید زیرا بیشتر از این دیگر تفاله ای از سبزی خواهید داشت و تمام آنها ارزش غذایی خود را از دست می دهند، اگر تصور می کنید یادتان می رود که چه تاریخی آنها را تهیه کرده اید می توانید با نوشتن نوع سبزیجات و تاریخ تهیه روی برچسب و چسباندن آن روی بسته ها کار خود را آسان کنید.

بهترین کار این است که سبزیجات را در ظروف فریزری با درب محکم ، فویل های آلومینیومی ، کیسه های زیپ دار نایلونی و یا کیسه های فریزری مخصوص این کار بسته بندی کنید ، طوریکه هوای داخل آنها گرفته شود، زیرا وجود هوای اضافی باعث تغییر رنگ آنها می شود.

مواد را درون فریزر طوری بچینید که هوا در گردش باشد و خیلی تنگ کنار هم نگذارید، حواستان باشد که بسته های قدیمی را جلوتر بگذارید تا زودتر استفاده کنید.

 آنها را از فریزر خارج کنید طوری که از حالت انجماد خارج نشوند ، آنها را به اندازه مصرفتان خارج کنید زیرا با منجمد کردن دوباره آنها کیفیتشان از دست می رود


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده