دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چه چیزهایی برای پاک کردن کبد مفید است؟

چه چیزهایی برای پاک کردن کبد مفید است؟

سم زدایی طبیعی کبد

کبد، عضو حیاتی قرمز قهوه ای از بدن انسان است ، در قسمت راست حفره شکمی ، درست زیر دیافراگم قرار دارد و گردش خون بسیار خوبی دارد. یعنی کبد جریان خون مضاعف دارد: شریان کبدی خون اکسیژن شده را به خود کبد تأمین می کند و ورید پورتال خون را از دستگاه گوارش منتقل می کند ، که برای متابولیسم کل بدن بسیار حیاتی است.

کبد نقش اساسی در متابولیسم دارد و در تجزیه همه مواد تشکیل دهنده: چربی ، پروتئین و کربوهیدرات ها شرکت می کند.

این نقش اساسی دارد:

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

حفظ مقدار کافی گلوکز در خون

ایجاد گلیکوژن

تبدیل آمونیوم سمی به اوره یا کربامید

همچنین در تعدادی از عملکردهای مهم دیگر مانند سنتز پروتئین های پلاسما و تشکیل و تجزیه چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها ضروری است . علاوه بر این ، کبد باعث ایجاد صفرا و ترکیبات بیلی روبین (محصول تجزیه کننده هموگلوبین) می شود.

این مهم است که توجه داشته باشید که کبد دارای یک توانایی استثنایی برای بازسازی است؛ بنابراین حفظ کبد در برابر مواد مضر نه تنها حائز اهمیت است بلکه توانایی بازسازی آن را نیز تحریک می کند.


عملکرد سم زدایی کبد

جدا از تمام عملکردهای فوق ، سلولهای کبدی نقش بسیار مهمی در بدن ما دارند ، یعنی پاکسازی یا سم زدایی بدن از مواد مضر یا مواد خارجی (زنوبیوتیک).

کبد داروها ، الکل و سموم مختلف را تجزیه می کند . با وجود قابلیت ها و مزایای آن برای بدن انسان، کبد دارای محدودیت هایی است که به همین دلیل لازم است که برای حفظ کبد سالم و مراقب از آن بدانیم چه چیز و چگونه وارد بدنمان می شود.


اگر توانایی کبد را برای سم زدایی زیاد کنیم ، تغییرات پاتولوژیکی مانند سیروز رخ می دهد .

سیروز فرایندی است که در آن بافت کبد با بافت همبند جایگزین می شود و از این طریق توانایی کبد در انجام عملکرد خود کاهش می یابد .


تغذیه و سبک زندگی

از آنجا که کبد مرکز اصلی متابولیک بدن است ، تغذیه متوسط و متعادل برای عملکرد مناسب آن ضروری است

در دنیای مدرن ، تقریباً هر روز می توانید در مورد برخی از رژیم های جدید معجزه آسا ، برنامه غذایی یا مواد تشکیل دهنده آن بشنوید. این مهم است که همه این اطلاعات را با دوز سالم بررسی و اگر شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی واقعا یک اثر مفید در بدن انسان وجود دارد ،استفاده کنیم

همچنین پذیرفتن این واقعیت که هیچ میانبر برای موفقیت وجود ندارد ، مهم است ، بلکه لازم است که به طور مداوم غذای سالم بخورید ، کار کنید و از ترکیبات مضر جلوگیری کنید . در این بخش نکاتی اساسی برای کمک به شما در سازماندهی رژیم غذایی شخصی شما ارائه خواهد شد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

هیچکدام از مواد تشکیل دهنده جدایی ناپذیر را از رژیم خود حذف نکنید - ما اغلب با رژیم هایی روبرو می شویم که به عنوان مثال کربوهیدرات ها را حذف می کنند. این را باید در نظر داشت که مغز، به عنوان ترین عضو مهم از بدن انسان، تقریبا به طور کامل وابسته به کربوهیدرات.


از مصرف ویتامین ها سبقت نگیرید - ویتامین ها مواد لازم برای بدن برای تعدادی از عملکردهای مهم هستند. با این حال ، مقدار ویتامین هایی که بدن ما به آن نیاز دارد غالبا بسیار ناچیز است و در عین حال منابع ویتامین به مقدار زیادی نیز می آیند ، بنابراین مهم است که بیش از حد مکمل های غذایی را نیش نزنید. مصرف متعادل میوه و سبزیجات فصلی به همه ویتامین های ما اهمیت می دهد.

یک CBC ساده می تواند چیزهای زیادی در مورد رژیم غذایی نشان دهد. آزمایش منظم خون به ما امکان می دهد به موقع آنمی و کلسترول بالا را تشخیص دهیم ، درعین حال ما را از غلظت مواد معدنی و وضعیت کبد مطلع سازیم .


همچنین روش هایی هوشمندانه برای نظارت بر میزان مناسب ویتامین ها در بدن وجود دارد و توصیه می شود برای بهبود سلامتی خود از فناوری و علم مدرن استفاده کنید.


به دلیل خونریزی قاعدگی ، زنان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی هستند . آزمایشات منظم آهن و هموگلوبین می تواند در مورد انرژی و قدرت روزانه شما چیزهای زیادی را بیان کند.


اگر شما در حال تصمیم گیری برای یک رژیم غذایی و فکر کردن به اتفاقات ناگوار آن در ذهن هستید. به عنوان مثال ، گیاهخواران ممکن است با مصرف اسیدهای آمینه ضروری با مشکل روبرو شوند. این مشکل ممکن است با مصرف اضافی در قالب مکمل های غذایی به راحتی حل شود.


طرز تهیه غذاهایی که می خورید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی خاص ، به همان اندازه انتخاب غذا اهمیت دارد. بیشتر مواد مغذی هنگام بخارپز یا پخت و پز ، بر خلاف کباب کردن و سرخ کردن حفظ می شود.

سعی کنید خوردن میوه ها و سبزیجات فصلی . احتمال آن وجود دارد که طبیعی و ارگانیک باشند.


سم زدایی چای برای کبد پاک کننده

توصیه برخی از کارشناسان چای سم زدایی است که همچنین به بازسازی کبد کمک میکند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه این راهکارهای درمانی مطمئناً هیچ آسیبی به شما نمی رساند ، اما هنوز هم نباید کورکورانه به همه ی دستور العمل ها اعتماد کنید. شما باید برای گوش دادن به آنچه که بدن شما به شما می گوید و پس از مشورت با پزشک خود، رژیم غذایی مناسب، یکی که به بهترین وجه مناسب شیوه زندگی خود آنرا انتخاب نمایید.


چای نعناع - باعث تحریک چربی کبد می شود و کلسترول بد را کاهش می دهد . در این روش بدن خود را از آترواسکلروز و بیماری های قلبی مرتبط محافظت می کند. همچنین جریان صفرا، در جذب چربی ها و ویتامینهای محلول در چربی ضروری است که تحریک می کند. به دلیل آرامش عضلات رحم در دوران بارداری ، چای نعناع برای خانم های باردار توصیه نمی شود.


چای قاصدک - شامل تانن آنتی اکسیدانی است. به هضم غذا ، پاکسازی کبد ، تنظیم فشار خون و میزان قند و پتاسیم خون کمک می کند. همچنین باعث تحریک تولید صفرا می شود.

چای زنجبیل - غذاهای پر فیبر به هضم و سم زدایی بدن کمک می کنند. اضافه کردن زنجبیل به چای سبز یا آب جوش و شما چای زنجبیل است.


چه چیز دیگری برای پاک کردن کبد مفید است؟


اسانس - با توجه به اثرات مفید آن بر صفرا و کبد، عصاره برگ کنگر فرنگی به عنوان یک عامل موثر سم زدایی استفاده می شود. روغنهای اساسی نعناع ، رزماری ، کرفس و گداز هنگام از بین بردن مواد سمی از کبد مؤثر هستند.

سیب زمینی شیرین - از نظر پتاسیم بسیار غنی است و به سم زدایی کبد کمک می کند . علاوه بر این، آن را سرشار از ویتامین های B6، C و D، و همچنین منیزیم و آهن است.

جگر حیوانات - گوشت گاو یا مرغ کبد حیوانات سالم (ترجیحا جوان) بسیار غنی از مواد مغذی و ویتامین ها هستند.

خار خار - دارای خاصیت سم زدایی قوی است و در درمان سیروز الکلی ، هپاتیت و بیماریهای کبدی ناشی از سم مورد استفاده قرار می گیرد . اثر مضر فلزات سنگین در آب و یا آفت کش ها، را کاهش می دهد که گاهی اوقات در مواد غذایی آلوده یافت می شود.

نمک اپسوم - دکتر هولدا جی کلارک ، پزشک آمریکایی ، یک برنامه ویژه برای پاکسازی کبد از طریق نمک Epsom تهیه کرده است و ادعا می کند که به از بین بردن سنگ ها و کلسترول از بدن کمک می کند.

توجه به این نکته مهم است که مهمترین قانون هر رژیم غذایی میانگین طلایی است . مصرف بیش از حد در هر ماده به ندرت خوب است ، و مقادیر بیش از حد از مواد غیر طبیعی ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که هدف نهایی یک تغذیه سالم و متعادل است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده