دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کلوئید چیست؟ به علاوه ، 5 نکته برای کمک به درمان کلوئیدها

 کلوئید چیست؟ به علاوه ، 5 نکته برای کمک به درمان کلوئیدها

مقالات بهداشتی پوست و مو در مورد بیماری ها و مشکلات پوستی ، مو و پوست سر ، دلایل مربوطه عوامل خطر و علائم و در آخر درمان های معمول و طبیعی بحث می کنیم. در همین حال ، ما در مورد بسیاری از روش های طبیعی برای سالم نگه داشتن پوست ، مو و پوست سر صحبت می کنیم


کلوئیدها - زخمهایی که تازه در حال رشد هستند - معمولاً بی ضرر هستند. با این حال ، آنها می توانند ناخوشایند و آزار دهنده باشند. آنها به ازای هر 10 نفر 1 نفر مبتلا می شوند و بیشتر اوقات پس از آسیب دیدگی به پوست ظاهر می شوند.


تلاش برای از بین بردن کلوئیدها از نظر جراحی ، اغلب بی اثر است. با این حال ، هر دو روش درمانی و پزشکی نیز می توانند به کاهش ظاهر آنها کمک کنند. در برخی موارد ، از keloids آینده نیز می توان جلوگیری کرد.


کلوئید چیست؟

کلوئید جای زخم است که فراتر از آنچه برای بهبودی پوست شکسته لازم است رشد کرده است. غالباً بزرگ ، براق و در یک برآمدگی یا خط خارج از پوست بزرگ شده است. کلوئیدها به عنوان آسیب های پوستی بهبود می یابند ، اما اغلب به طور قابل توجهی بزرگتر از برش یا زخم اصلی هستند.


کلوئیدها معمولاً تیره تر از تن طبیعی پوست شما هستند و می توانند خارش آن را نیز نشان دهند. این افراد تمایل دارند روی افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند و بیشتر در افراد زیر 30 سال رخ می دهد ، آسیب ببینند. مناطقی از پوست که به ویژه در معرض خطر هستند گوش ، گونه ، سینه ، شانه ها و بازوها هستند. ( 1 )


5 تا 15 درصد از کل زخم ها با کلوئید بهبود می یابد. این برجستگی های بزرگ را نباید با زخم هایپرتروفیک اشتباه کرد ، که در مرزهای زخم اصلی باقی می مانند و ممکن است به تنهایی از بین بروند. در عوض ، کلوئیدها از لحاظ فنی تومورهای پوستی (خوش خیم) نیستند. آنها می توانند در هر سال و در طی یک سال از آسیب اصلی تشکیل دهند. کلوئیدها به سرطان تبدیل نمی شوند. در عوض آنها از پوستی ساخته شده اند که فیبرهای متصل کننده زیادی دارند ، به نام کلاژن . ( 2 )


آیا خال کوبی ها می توانند به کلوئید تبدیل شوند؟

این جای زخم های پوستی به احتمال زیاد در صورت بهبودی پوست ، مانند سوختگی یا سوراخ شدن پوست ایجاد می شوند. با این وجود ، هرگونه آسیب به پوست ، می تواند خطر ابتلا به کلوئید را افزایش دهد ، زیرا زخمهای درشت در طی روند بهبودی ایجاد می شوند. در صورتی که نگرانی های کلوئیدی داشته باشید ، سرویس ملی بهداشت در انگلستان در برابر تاتو توصیه می کند. ( 3 )


آیا می توانید از شر یک کلوئید خلاص شوید؟

برخی روش های درمانی مرسوم وجود دارد که ممکن است به درمان کلوئیدها کمک کند. در بعضی موارد ، می توانید یک کلوئید را به طور دائم از بین ببرید. حداقل بسیاری از افراد حداقل در کوتاه مدت به درمانهای اولیه پاسخ می دهند. با این حال ، هر دو رویکرد متعارف و طبیعی موفقیت محدودی دارند که کاملاً از بین بردن و بازگرداندن keloids است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد از بروز keloids جلوگیری می شود ، اگر می دانید از آنها انتظار دارید.


آیا جای زخم های کلوئید به تنهایی از بین می روند؟

کلوئیدها به خودی خود ناپدید نمی شوند. با این وجود ، ممکن است با گذشت زمان ، آنها از نظر رنگ طبیعی و یا کمتر از تن متفاوت باشند.


علائم و علائم کلوئیدی

کلوئیدها از نظر ظاهری از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند. آنها طی چند ماه تا یک سال به آرامی رشد می کنند و ممکن است بعد از مدتی کمی شروع به کوچک شدن کنند. اما به طور کلی ، علائم کلوئیدی شامل موارد زیر است: (2 ، 4 )


بافت زخم بزرگ ، برجسته و برآمدگی که فراتر از اندازه زخم اصلی است رشد می کند

پوست براق و بدون مو روی زخم

بافت اسکار قرمز ، بنفش ، صورتی یا قهوه ای که غالباً از رنگ طبیعی پوست تیره تر است ( هایپرپیگمانتاسیون )

نرم و خمیر تا لاستیک و محکم به لمس

احساس خارش یا سوزش در جای زخم ( خارش )

رشد آهسته زخم در طی چند ماه تا یک سال

علل و عوامل خطر

محققان از علل کلوئید واقعی به غیر از آسیب رساندن به پوست اطلاع ندارند. برخی از ژنها با کلوئیدها مرتبط هستند ، اما هیچ علت ژنتیکی واحدی وجود ندارد. کلوئیدها به احتمال زیاد از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی بروز می کنند.


عوامل خطر برای کلوئیدها عبارتند از: (2 ، 4)

پوست تیره

قومیت آسیایی یا لاتین

قبل از تشکیل کلوئید

تأخیر در بهبودی زخم ، به ویژه در گوش ، صورت و بالای بدن

سن 10 تا 30 سال

اعضای خانواده با keloids

زخم از آکنه ، آبله مرغان ، سوراخ کردن ، جراحی ، سوختگی ، خراش و واکسن

باردار بودن



درمان متعارف

درمان کلوئیدی ممکن است بستگی به این داشته باشد که زخم شما چه زحمتی ایجاد می کند ، چه اندازه بزرگ است و چه معالجه هایی را انجام داده اید که قبلاً امتحان کرده اید. گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد: (2)


تزریق کورتیکواستروئید دارو به اسکار تزریق می شود. این روش اغلب خط اول درمان است و بسیاری از افراد متوجه بهبودی در اندازه اسکار می شوند.

جراحی برداشتن کلوئید. این معمولاً همراه با تزریق کورتیکواستروئید یا روشهای دیگر برای جلوگیری از بازگشت کلوئید ، از جمله تابش است.

پانسمان سیلیکونی از سیلیکون برای ساخت ورق های ژل یا پانسمان هایی استفاده می شود که کل ناحیه پوست را با کلوئید پوشانده است. ورق ها می توانند اندازه آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

فشرده سازی برای ایجاد فشار ممکن است قالبهای سفارشی ساخته شوند تا بر روی کلوئید جا بگیرند. با گذشت زمان ، آنها ممکن است کلوئید را کوچک کنند.

سرما درمانی . یخ زدن کلوئید با نیتروژن مایع نیز ممکن است اندازه جای زخم را بطور موثری کاهش دهد.

درمان اینترفرون یا 5-فلوروراسیل . این داروها مستقیم به داخل زخم تزریق می شوند تا آن کوچک شود. این نوع درمانی به عنوان درمان داخل بینی نیز شناخته می شود .

درمان ایمیکیمود . این کرم کلوئیدی است که بر روی پوست برای کوچک کردن جای زخم یا جلوگیری از ایجاد یک کلوئید بعد از عمل اعمال می شود.

گزینه های دیگر . این داروها شامل نوارهای فلوراندرنولید (Cordran) ، Bleomycin ، Tacrolimus ، Metototxate ، Pentoxifylline (Trental) ، Colchicine ، روی موضعی ، verapamil بین متقابل ، سیکلوسپورین ، D-پنی سیلامین ، ریلکسین و میتومایسین موضعی است.

حتی موفق ترین روشهای درمانی معمولی همیشه یک کلوئید را به طور دائمی از بین نمی برند. همه گزینه ها میزان بالایی از بازگشت کلوئید پس از درمان دارند. طبق برنامه درمانی خود باید با پزشک خود پیگیری کنید. اگر به نظر می رسد که کلوئید برمی گردد ، در اسرع وقت به درمان برگردید. درمان زودرس یک کلوئید تشکیل دهنده احتمالاً موفقیت آمیزتر از انتظار تا رشد کامل است.


5 نکته طبیعی برای کمک به درمان کلوئیدها

چگونگی خلاص شدن از شر کلوئیدها با روشهای طبیعی برای خلاص شدن از زخم ها با یکدیگر همپوشانی دارند . با این حال ، کلوئیدها از سلولهای پوستی تشکیل شده اند که کمی متفاوت و بسیار قوی تر از زخمهای طبیعی هستند. شما می توانید برخی از داروهای خانگی زیر را امتحان کنید تا ظاهر را روشن تر کنید یا حتی اندازه کلوئیدهای خود را کوچک کنید. قبل از شروع ، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است برخی از افراد نسبت به درمان هایی که مستقیم بر روی پوست آنها اعمال می شود ، واکنش های بدی داشته باشند. اگر متوجه تحریک شدید پوست ، بدتر شدن کلوئید یا علائم آلرژی یا عفونت شدید ، از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراقبت کنید.


1. عسل

هم از عسل خام و هم از عسل مانوکا مدتهاست که در پانسمان زخم ها استفاده می شود. این ماده دارای خواص ضد میکروبی کاملاً مستند است که می تواند به مبارزه با عفونت ها در آسیب های پوستی کمک کند. اگر چه تحقیقات کلوئید خاص محدود است، یک مطالعه تحقیقاتی دریافت که عسل و همچنین عسل همراه با Calotropic procera و (همچنین به نام استبرق، سیب سدوم، و یا roostertree) در محدود کردن و شفا کلوئید مانند زخم در حیوانات موثر بوده است. ( 5 )


علاوه بر این ، یک بررسی از مطالعات در مورد خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی عسل ، از پتانسیل آن برای درمان کلوئیدی نام برد. محققان معتقدند که تأثیر عسل روی کلوئیدها به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است که ممکن است باعث آرام شدن پوست شود. با این حال ، عسل ممکن است در مراحل اولیه بهبودی مفید باشد. ( 6 ، 7 )

همچنین یک مطالعه بالینی در کودکان نشان داد که عصاره های عسل تالانگ نیز در جلوگیری از رشد یک اسکار کلوئیدی مؤثر هستند. ( 8 )


حداقل دو یا سه بار در روز بر روی کلوئید داب بزنید.

از یک عسل خام ، حداقل فرآوری شده یا تاریک ترین عسل که می توانید برای استفاده در معرض مزایای سلامتی آن استفاده کنید ، استفاده کنید. ( 9 )

در صورت لزوم می توانید بیشتر آن را اعمال کنید.

وقتی منطقه خیلی چسبناک یا کثیف شد ، عسل را بشویید.


2. پیاز

چندین مطالعه بالینی نشان داده اند که پیاز درمانی مفید برای کلوئیدها است. این احتمالاً به این دلیل است که حاوی کوئرستین است ، که دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. محققان استفاده از ژل عصاره پیاز را که بر روی پوست اعمال می شود ، از جمله در زیر پانسمان و کمپرس ، مطالعه کرده اند.


اگرچه ژل عصاره پیاز به طور موثری برای پیشگیری و درمان کلوئید مورد استفاده قرار گرفته است ، اما مطالعات دیگر آن را با داروهای سنتی ترکیب کرده و دریافتند که باعث کاهش کللوئیدها می شود. ( 10 ، 11 ، 12 ) مطالعه ای که ژل به تنهایی مؤثر بود ، شامل زنان آسیایی با زخم ناشی از زایمان های سزارین بود. آنها به مدت 12 هفته یک بار ژل عصاره پیاز 12 درصد سه بار در روز و به مدت 12 هفته استفاده کردند و زخم های کوچکتر و کمتری نسبت به افرادی که ژل دارونما استفاده کرده بودند ، کمتر به چشم می خورد. ( 13 )


می توانید یک روش مشابه را در خانه امتحان کنید: ( 14 )

پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید.

روی آنها را با یک حوله تمیز فشار دهید تا آب آن بیرون بیاید.

آب میوه را روی کلوئید خمیر کنید ، یا فقط حوله مرطوب را بر روی کلوئید قرار دهید. بگذارید خشک شود.

پوست خود را بشویید.

روزانه چهار بار تکرار کنید.


3. سیر خرد شده

سیر فواید زیادی برای پوست دارد. یافته های آزمایشگاهی نشان داد که ممکن است به همان روشی عمل کند که برخی از درمان های معمول فعلی برای کلوئیدها است ، و این یک راه حل امیدوارکننده است. ( 15 ، 16 )


چند حبه سیر را خرد کرده و مستقیماً روی پوست بمالید.

بعد از 15 دقیقه یا اگر متوجه تحریک شدید شدید ، آن را بشویید.


4-کرم رتینول خانگی

رتینوئیدها از ویتامین A. مشتق شده اند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که می توانند فیبرهای موجود در کلوئیدها را تجزیه کنند. ( 17 ) با پیروی از دستور العمل دکتر Axe می توانید یک نسخه خانگی از کرم های رایج خریداری شده رتینول (نوعی رتینوئید) از فروشگاه را تهیه کنید .


5- سایر مینیمایزرهای اسکار


شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه سایر مواد گیاهی نیز می توانند با زخم مبارزه کنند. این موارد عبارتند از: ( 18 )

   رسوراترول

   چای سبز (از نظر فنی ، اپیگالوکاتچین گالات (EGCG) در چای سبز)

   اسید اولانولیک

   کورکومین

   شیکونین (مشتق شده از Lithospermum erythrorhizon ، یک گیاه چینی)

   امودین (برگرفته از ریواس هیمالیا ، گاو و جلیقه ژاپنی)


همچنین می توانید رویکردهای دیگر را برای مدیریت keloids خود امتحان کنید:


   استتار اگر دوست دارید کلوئیدها را به خاطر ظاهر بپوشانید ، می توانید از آرایشی استفاده کنید تا رنگ کلوئید با تن پوست شما مطابقت داشته باشد. این ممکن است باعث شود که کلوئید کمتر مورد توجه قرار گیرد. سرویس بهداشت ملی یک فیلم مفید را ارائه می دهد که در مورد راه های پوشاندن یا پوشاندن زخم های کلوئیدی صحبت می کند. (3)

   طب سوزنی . یک مطالعه موردی واحد ، بهبود چشمگیر در خارش ، رنگ و اندازه یک کلوئید را بعد از طب سوزنی دقیق گزارش کرده است . ( 19 ) شورای طب سوزنی انگلیس اگر شما قبل از تشکیل کلوئید ناشی از سوراخ کردن ، طب سوزنی را توصیه نمی کند. ( 20 )


پیشگیری از کلوئید

یادگیری چگونگی خلاص شدن از شر کلوئید ممکن است به اندازه یادگیری چگونگی جلوگیری از آنها در درجه اول مفید نباشد. اگر مستعد ابتلا به كلوئید هستید یا كسی در خانواده شما آنها را دارد ، باید برای جلوگیری از ایجاد كلوئیدها قدم بردارید.


راه های جلوگیری از کلوئیدها عبارتند از: (2 ، 21 )

   جلوگیری از آسیب دیدگی به پوست از جمله سوراخ کردن ، خال کوبی و جراحی

   مراقبت جدی برای جلوگیری از عفونت بعد از هرگونه آسیب پوستی از جمله جراحی

   با راهنمایی جراح یا متخصص پوست ، داروها ، پرتودرمانی یا پمادهای بعد از عمل را اضافه کنید

   پوشاندن زخم های جدید یا تشکیل کلوئیدها با پوشاک فشار یا ورق یا بانداژ چسب

   پوشیدن کرم ضد آفتاب

   ماساژ بعد از جراحی 10 دقیقه دو بار در روز تا 30 دقیقه دو بار در هفته در نزدیکی محل برش ممکن است باعث بهبودی سالم تر و جلوگیری از کلوئیدها شود ، اما تحقیقات مختلط است ( 22 )


موارد احتیاط

همه عوامل مبارزه کننده با اسکار تحقیق رسمی در مورد آنها ندارند. هرگونه داروی طبیعی بایدبا احتیاط و با توصیه پزشک ارائه دهنده خدمات درمانی استفاده شود.

در صورت تحریک تحریک ، باید از هرگونه درمان خانگی یا طبیعی خودداری کنید.

اگر درد چشم ، سوزش ، سوزش ، خارش ، علائم عفونت یا هر علامت دیگری که شما را نگران کرده است ، مراقبت های پزشکی را انجام دهید.

در مورد موثرترین گزینه ها و نحوه جلوگیری از بازگشت کلوئیدها پس از درمان با پزشک متخصص پوست صحبت کنید.


افکار نهایی

کلوئیدها زخم های اغراق آمیز هستند که فراتر از آسیب اصلی بر روی پوست رشد می کنند. آنها اغلب به رنگ قرمز ، صورتی یا قهوه ای هستند.

زخم ها بلند شده اند ، جای زخم های برآمدگی که اغلب از نظر ظاهری براق هستند. آنها می توانند بسیار خارش دار باشند.

کلوئیدها شایع هستند و در طی روند بهبود 5 تا 15 درصد کل زخم های پوستی تشکیل می شوند. این افراد در افرادی که رنگ پوست تیره دارند و در افراد بین 10 تا 30 سال ایجاد می شود بسیار بیشتر ایجاد می شود.

با درمان ، کلوئیدها می توانند بطور مؤثری کوچک شوند ، از بین بروند یا از آن جلوگیری شود.

 رویکردهای طبیعی برای مدیریت کلوئید شامل عسل ، پیاز ، سیر خرد شده ، کرم رتینول خانگی و سایر مینیمایزرهای اسکار است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده