خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سلامتی ارگونومی | کوله پشتی و کمردرد در کودکان

سلامتی ارگونومی | کوله پشتی و کمردرد در کودکان

کوله پشتی و کمردرد در کودکان

هر سال در بازگشایی مدرسه میلیون ها کودک با کوله پشتی های پر از کتاب و لوازم به مدرسه ، می روند و والدین باید بدانند که فشار زیاد در پشت با کوله پشتی سنگین می تواند باعث کمردرد در کودک شود.

نحوه استفاده كودكان به کوله پشتی

از رایج ترین و محبوب ترین انواع کیف به ویژه در میان نسل جوان است. گرچه یکی از دلایل پرطرفدار بودن کوله پشتی ها راحتی بیشتر آن ها نسبت به دیگر انواع کیف است، اما حقیقت آن است که کوله پشتی ها می توانند مضرات زیادی برای سلامتی ما داشته باشند. استفاده از کوله پشتی های سنگین بدن را دستخوش تغییرات تدریجی ای می کند که ممکن است ابتدا اصلاً متوجه آن ها نشوید تا اینکه تبدیل به مشکلات بزرگ و جدی ای شوند. کمر درد، گردن درد و کتف درد، 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

استفاده از کوله پشتی به کودک امکان می دهد تعدادی کتاب درسی و آیتم را به صورت عملی حمل کند و بار سنگین آن را بر روی عضلات قوی پشت و شانه توزیع کند. با این حال ، این خطر اضافه بار است ، که می تواند کمر ، گردن یا شانه ها را سفت کند.

ستون فقرات کودکان در حال رشد و تغییر است، محافظت از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. ستون فقرات نوجوان ها از 33 استخوان مهره به همراه دیسک هایی تشکیل شده که مثل ضربه گیر عمل می کنند.

استفاده از کوله پشتی سنگین هم برای افراد بزرگسال و هم برای کودکان می تواند مشکل ساز باشد، اما در مورد کودکان ریسک بالاتری وجود دارد. کودکان راحت تر درگیر عادت های اشتباهی می شوند که برای فرم بدن آن ها مضر است. بنابراین لازم است به آن ها یاد دهید که چطور باید درست بایستند، راه بروند و از کوله پشتی استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید که کوله پشتی تان بیش از اندازه سنگین نیست. در مورد کودکان، از افراط در پر کردن کوله پشتی خودداری کنند و وزن آن را حداکثر به 10 تا 15درصد از وزن بدن کودک برسانید. کوله پشتی ای که وزن آن بیشتر از این مقدار باشد، در واقع سنگین تر از آن است که بتوان فرم طبیعی بدن را حفظ کرد، بنابراین استفاده از چنین کوله پشتی ای باعث می شود کودک بدن خود را به جلو خم کند و انحنای طبیعی ستون فقرات در قسمت کمر تحت تأثیر قرار بگیرد. این مسأله می تواند باعث مشکلات ارتوپدی متعددی شود.

بعد از وزن کوله پشتی، باید از درست انداحتن آن مطمئن شوید. برای جلوگیری از بروز مشکل، فقط انتخاب کوله ی مناسب نیست که اهمیت دارد، بلکه باید از کوله پشتی به درستی هم استفاده شود. بندهای کوله پشتی را وقتی آن را به پشت دارید، محکم کنید تا مطمئن شوید که کوله پشتی شل و آویزان نیست و به عضلات حساس پشت فشار وارد نمی کند.

علاوه بر این، سعی کنید تا حد ممکن، کمتر از کوله پشتی استفاده کنید. برای مثال، کودک تان را تشویق کنید که بخشی از وسایلی که فقط در مدرسه به آن ها نیاز دارد را در صورت امکان در مدرسه نگه دارد و هر روز با کوله پشتی آن ها را جا به جا نکند.

جدا از سلیقه ی شخصی که در انتخاب کوله پشتی دخیل است، قواعد کلی ای در این مورد وجود دارد که همیشه باید آن ها را در نظر داشته باشید.

باید به دنبال کوله پشتی ای باشید که جیب های داخلی آن زیاد باشد تا وزن داخل کوله پشتی بتواند به شکل یکنواخت تری تقسیم شود. علاوه بر این بندها هم بسیار مهم هستند. به دنبال کوله پشتی ای باشید که بندهای آن پهن باشد، با فرم بدن سازگار باشد و هوا را از خود عبور دهد. داشتن بند اضافه هم یک مزیت محسوب می شود چون می تواند به تقسیم وزن کمک کند. به علاوه مطمئن شوید که بندها و قسمت پشت کوله پشتی، لایه ی محافظ دارند.

قسمت پشتی هر بار اعمال شده بر روی آن را برای مدت زمان طولانی جبران می کند. وزن سنگین که در کوله پشتی حمل می شود:

منحنی های طبیعی را در قسمت پشتی میانی و پایین تحریف کنید و باعث فشار عضلانی و تحریک عضلات در ستون فقرات و قفسه دنده ها شود

منجر به گرد شدن شانه ها شود

باعث شود که فرد به جلو خم شود ، تعادل را کاهش دهد و سقوط آن آسان تر شود

حمل کوله پشتی به طور معمول بیش از یک شانه باعث فشار عضلات برای جبران وزن ناهموار می شود. ستون فقرات به طرف مقابل خم می شود و بر پشت میانی ، دنده ها و پایین عقب بیشتر از یک طرف فشار می آورد. این نوع عدم تعادل عضلات می تواند در کوتاه مدت باعث فشار عضلانی ، اسپاسم عضلانی و کمردرد شود و در صورت اصلاح نشدن ، مشکلات مربوط به کمر در زندگی را سرعت بخشد.

کوله پشتی سنگین می تواند عضلات گردن را بکشد و در بروز سردرد ، درد شانه ، درد کمر و / یا درد گردن و بازو نقش دارد.

در حالی که ادبیات پزشکی در مورد کوله پشتی ها اغلب بی نتیجه و گاهی متناقض است ، بررسی ادبیات پزشکی فعلی چندین نتیجه گیری کلی را پیشنهاد می کند:

حمل کوله پشتی های سنگین یا حمل آنها به روشی که باعث کمردرد شود ، یکی از دلایل عمده کمردرد در کودکان و نوجوانان است

کمردرد ناشی از بسته های کمر کوتاه مدت است (به عنوان مثال فشار عضلانی) و با مدت کوتاه استراحت یا کاهش فعالیت کاهش می یابد. هر نوع کمردرد که همچنان ادامه دارد ، غیر معمول است و باید توسط یک متخصص پزشکی ارزیابی شود

چندین نویسنده می گویند محدود کردن وزن کوله پشتی به 10-15٪ وزن بدن کودک منطقی است. این نویسندگان اذعان كردند كه این توصیه مبتنی بر تحقیقات علمی نیست.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

از افراد زیاد ی دچار كمردرد هستند و اين درد يكي از شايع‌ترين علل مراجعه به پزشک است. كودكان نيز خيلی زودتر از آنچه تصور میشود كمردرد را تجربه م‌كنند و استفاده از كوله‌ پشتی‌ سنگين از علل ابتلا به اين درد است. حمل نامناسب اين كوله‌پشتی هم كودک را در معرض مشكلات متعدد قرار مي‌دهد.

مراقبان بهداشتی هم گزارش‌زيادی در مورد درد يا آسيب كودكان به علت حمل كوله ‌پشتی‌ سنگين ارائه میدهند. تحقيقات نشان داده، 60 درصد دانش آموزان زمانیكه به سن 18 سالگی میرسند درد ناحيه پشت را تجربه كنند و نتیجه تحقیقیات نشان داده 65 درصد مراجعه غیر شکستگی نوجوانان به پزشك ارتوپد به علت آسيب‌های ناشی از حمل كوله پشتی سنگين است.

 كمردرد ناشی از حمل بار مكرر و وضعيت حركتی نامناسب ، ضعیف ‌تر شدن كودكان در زمان اخير و بی ‌تحركی آنها منجر به ناتوانی برداشتن بار كوله‌ پشتی میشو‌د. اگر گاهی كودک از مشكلات مختلف شامل درد كمر ، گردن و شانه‌ها، سوزش كتف و دست،‌خميدگی كمر ، مشكل در برداشتن و درآوردن كوله‌ پشتی ، قرمزی يا درد شانه‌ها شكايت كند ، حرف او را جدی بگيريد.

اگر كيف بسيار سنگين باشد يا غلط حمل شود به آسيب كمر يا درد شديد در ناحيه پشت می‌انجامد و به عضلات و مفاصل نيز آسيب وارد شود و بدن كودک هم می‌تواند دچار خستگی جدی شود.

در یک مقاله هیچ ارتباطی بین وزن کوله پشتی و درد کمر مشاهده نشده است ، و نویسندگان تمایلی به توصیه کردن راهنمای وزن کوله پشتی برای کودکان ندارند

هیچ مدرکی مبنی بر وجود ناهنجاری ساختاری ستون فقرات در نتیجه استفاده از کوله پشتی 1 وجود ندارد

احتمال کمی وجود دارد که کودک با حمل کوله پشتی سنگین به طور دائمی مجروح شود

توصیه های متناقض در مورد چگونگی جلوگیری از بروز درد کمر در کودکانی که کوله پشتی دارند را نشان می دهد.

اگرچه مطالعات بسیار کمی وجود دارد و ادبیات پزشکی برای جلوگیری از کمردرد در مورد دستورالعمل های خاص ایمنی کوله پشتی موافق نیستند ، والدین می توانند از عقل سلیم استفاده کنند تا احتمال اینکه کودک یا نوجوانشان به دلیل حمل کوله پشتی دچار کمردرد شوند ، کاهش یابد.

به دنبال ویژگی های طراحی کوله پشتی باشید که به کاهش احتمال کمردرد کمک می کند:

مواد سبک (بوم بر خلاف چرم)

دو تسمه قابل حمل ، عرض (2 اینچ) ، قابل تنظیم بر روی کوله پشتی عقب

محفظه های فردی

تسمه کمر ، کمربند یا قاب برای توزیع مجدد وزن کوله پشتی از شانه ها و برگشت به لگن

چرخ ها به گونه ای که کوله پشتی را می توان به جای حمل کشید

استفاده از یک کیف جداگانه را برای لپ تاپ کودک یا سایر وسایل الکترونیکی سنگین تر در نظر بگیرید


به کودک خود بیاموزید که چگونه کوله پشتی را به درستی بارگیری و پوشیدن کند تا از درد کمر جلوگیری کند:

همیشه از هر دو بند شانه استفاده کنید و کوله پشتی را به جای بیش از یک شانه در پشت خود بپوشید

سنگین ترین اجسام را ابتدا در کوله پشتی ببندید تا پایین تر و نزدیکتر به بدن حمل شوند

محفظه ها را پر کنید تا بار به طور مساوی در کل کوله پشتی توزیع شود و وسایل در حین حرکت تغییر نکنند

اشیاء تیز یا فشرده را در کوله پشتی بسته بندی کنید تا با پشت تماس نگیرند

تسمه ها را طوری تنظیم کنید که کوله پشتی را به صورت محکم در بدن کودک قرار دهید و کف کوله پشتی را 2 اینچ بالای کمر نگه دارید و قسمت بالا را درست زیر پایه جمجمه نگه دارید. کوله پشتی را در نزدیکی باسن حمل نکنید

کوله پشتی را با استفاده از عضلات ساق پا و نگه داشتن آن در نزدیکی بدن ، نه با خم شدن با بازوهای دراز ، بلند کنید

هنگام راه رفتن خم نشوید. در صورت لزوم ، در کوله پشتی وزن زیادی وجود دارد

برای کاهش وزن کمر در کوله پشتی ، یک ذهنیت خود را حفظ کنید :

اگر کودک از ناراحتی شکایت دارد ، بلافاصله وزن خود را در کوله پشتی کاهش دهید

در نظر بگیرید محدودیت وزن کوله پشتی راهنما را به عنوان درصدی از وزن بدن کودک در نظر بگیرید. انجمن فیزیوتراپی آمریکا 15-20٪ را پیشنهاد می کند. انجمن کایروپراکتیک آمریکا 5-10٪ توصیه می کند

به فرزند خود آموزش دهید که فقط کتب های مورد نیاز خود را در کوله پشتی حمل کند ، وسایل غیر ضروری را در خانه بگذارد و در طول روز سفرهای مکرر به قفسه خود انجام دهد

کودک خود را برای تمیز کردن کوله پشتی حداقل یک بار در هفته آموزش دهید

درمورد مسئله کوله پشتی و کمردرد یک والد فعال باشید

از کودک خود بپرسید که آیا احساس کمردرد یا درد دارد

به کودک خود کمک کنید تا کوچکترین کوله پشتی را انتخاب کند که نیازهای او را برآورده کند

با معلمان در مورد چگونگی به حداقل رساندن نیاز کودکان به حمل و نقل کتابهای سنگین روزانه در کوله پشتی خود صحبت کنید. در حالی که کتابهای سنگین را در خانه می گذارید ، یک مجموعه کتاب را برای کار روزانه در کلاس نگه دارید. فتوکپی های فصل های تکالیف و تکالیفی را که به راحتی انجام می شود ، تهیه کنید

در جلسات PTA شرکت کنید و درباره هر پیشنهادی از سوی مدیران مدارس برای از بین بردن قفل ها یا کاهش زمان بین کلاس ها ، ایجاد کتاب و مواد غیر ضروری را دشوار کنید.

سرانجام ، تعدادی جایگزین برای کوله پشتی های سنتی در بازار وجود دارد. این موارد شامل کیف های زین ، کیسه های غلتکی ، کوله پشتی هایی با حمایت کمری و تسمه های قابل حمل ، کوله پشتی های کاملاً بادی و کوله پشتی های قالب دار می باشد.

این نکات را در مورد کوله‌پشتی در نظر داشته باشید:

کوله‌‌پشتی باید همیشه در وسط پشت قرار گیرد.

سعی نکنید که کوله‌پشتی را بیش از حد پر و سنگین کنید.

سنگین‌ترین چیزها را نزدیک به پشت قرار دهید. هنگام بلندکردن کوله‌پشتی، زانوهای‌تان را خم کنید و با پاهای‌تان بلند شوید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده