خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات مفید زمان غذا برای کودکان

نکات مفید زمان غذا برای کودکان

چاقی در کودکان

چاقی یعنی داشتن بیش از حد چربی بدن. با اضافه وزن متفاوت است و این به معنی وزن بیش از حد است. هر دو اصطلاح بدان معنی است که وزن یک فرد بیشتر از آن چیزی است که برای قد خود سالم ارزیابی می شود. کودکان با سرعت های مختلف رشد می کنند ، بنابراین شناختن کودک چاق یا کودک با اضافه وزن همیشه آسان نیست. از پزشک خود بخواهید قد و وزن فرزندتان را اندازه گیری کند تا مشخص کند او در محدوده سالم قرار دارد یا خیر.


اگر یک برنامه کاهش وزن ضروری است ، تمام خانواده را در عادت های سالم درگیر کنید تا کودک شما احساس تنهایی نکند. 

بیشتر میوه و سبزیجات سرو کنید

با خرید غذاهای میان وعده کم کالری و پر کالری ، چربی کمتری را تهیه کنید

فعالیت بدنی همچنین می تواند به فرزند شما در غلبه بر اضافه وزن یا چاقی کمک کند. بچه ها هر روز حدود 60 دقیقه فعالیت بدنی دارند


تغذیه کودک در سن مدرسه

اطلاعات تغذیه ای مفید برای کودک در سن مدرسه

کودکان در سن مدرسه (6 تا 12 سالگی) به غذاهای سالم و میان وعده های مغذی نیاز دارند. آنها از نظر رشد مداوم اما آهسته هستند و معمولاً 4 تا 5 بار در روز (از جمله میان وعده ها) میل می کنند. در این مدت بسیاری از عادات ، لایک ها و دوست نداشتن غذا تنظیم می شود. خانواده ، دوستان و رسانه ها (مخصوصاً تلویزیون) بر انتخاب و عادت غذایی آنها تأثیر می گذارند. کودکان سن مدرسه اغلب مایل به خوردن غذاهای متنوع تری نسبت به خواهر و برادرهای جوان خود هستند. خوردن میان وعده های سالم بعد از مدرسه نیز مهم است ، زیرا این میان وعده ها ممکن است تا یک چهارم از کل کالری دریافتی روز را داشته باشد. کودکان در سنین مدرسه مهارتهای تغذیه ای پیشرفته تری ایجاد کرده اند و قادر به کمک به تهیه غذا هستند. 


نکات مفید زمان غذا برای کودکان در سن مدرسه

همیشه صبحانه میل کنید ، حتی اگر مجبور باشد "در حال اجرا" باشد. برخی از ایده ها برای یک صبحانه سریع و سالم عبارتند از:

میوه

شیر

بیگل

نان تست پنیر

غلات

ساندویچ کره بادام زمینی

با خوردن میان وعده های سالم مانند:

میوه

سبزیجات و شیر دادن

ماست

بوقلمون یا ساندویچ مرغ

پنیر و کراکر

شیر و غلات

برای عادتهای غذایی مثالهای خوبی بگذارید.

به کودکان اجازه دهید تا با برنامه ریزی و تهیه غذا کمک کنند.

به جای جلوی تلویزیون ، وعده های غذایی را در جدول میل کنید ، تا از حواس پرتی خودداری کنید.

خوردن سالم برای کودکان


رشد و پیشرفت کودک چشمگیر است. برای حمایت از این رشد ، والدین باید بر ترویج تغذیه سالم برای کودکان و نوجوانان توجه کنند. از آنجا که بسیاری از بچه ها در مورد انتخاب مواد غذایی مورد علاقه هستند و اغلب اوقات وسایل راحتی را ترجیح می دهند ، والدین باید برای وعده های غذایی و میان وعده هایی که جذاب و مغذی هستند برنامه ریزی کنند.


بسته به سن کودک ، نیازهای غذایی ممکن است نوسان کند. به طور کلی ، والدین باید کودکان را تشویق کنند که به جای نوشیدنی های قندی ، آب بنوشند. کودکان و نوجوانان به یک رژیم متعادل نیاز دارند که شامل انواع غلات ، میوه ، سبزیجات ، لبنیات کم چرب و منابع پروتئین بدون چربی است.


والدین باید با انجام انتخابهای غذایی سالم و نشان دادن رفتارهای سالم درمورد نمونه ، مثال بزنند. کودکی زمان مناسبی برای تشویق عادات غذایی سالم است که به طول عمر خود ادامه خواهد داد. برای پیشنهادات عملی در رابطه با تغذیه سالم برای کودکان و نوجوانان ، با یک متخصص مراقبت بهداشت کودکان مشورت کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده