خرید از سراسر دنیا


» چگونه برخی غذاها التهاب در گردن را کاهش میدهند

چگونه برخی غذاها التهاب در گردن را کاهش میدهند

غذاهای ضد التهابی برای درد گردن

بخشی از روند سوخت و ساز طبیعی بدن شامل ایجاد رادیکال های آزاد است که به دلیل داشتن یک الکترون غیر جفت به دنبال جفت شدن ، اتم یا مولکول های بسیار واکنش پذیر هستند. اگر بیش از حد بسیاری از رادیکالهای آزاد در شناور باشند تا الکترون های مولکول های اطراف را شنا کنند ، عدم تعادل می تواند رخ دهد. این عدم تعادل که به عنوان استرس اکسیداتیو نیز شناخته می شود ، می تواند به التهاب مزمن در بدن کمک کند.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که قادر به پایدار ماندن (غیر واکنشی) در هنگام اهدای یک الکترون برای خنثی کردن رادیکال آزاد هستند. هرچه رادیکالهای آزاد تری که توسط آنتی اکسیدان ها خنثی می شوند ، آسیب و التهاب کمتری در بدن ایجاد می کنند. از نظر تئوری ، غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان زیاد هستند ، می توانند تعداد بیشتری از رادیکالهای آزاد را خنثی کرده و التهاب را کاهش دهند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


نحوه شروع یک رژیم ضد التهابی

برای چگونگی رعایت رژیم غذایی ضد التهابی تغییرات زیادی وجود دارد. به جای اینکه روی لیست دقیق دستور العمل هایی که باید رعایت شود ، تمرکز کنید ، ممکن است در عوض برخی از دستورالعمل های اساسی را مورد توجه قرار دهد:

میوه و سبزیجات زیادی بخورید. داشتن حداقل 1 وعده سبزیجات در هر وعده و 2 وعده میوه در روز به طور معمول توصیه می شود. 1 - 3 خوردن طیف گسترده ای از رنگ ، بیشتر طیف آنتی اکسیدان های مختلف را در بر می گیرد.

چربی های سالم تر را انتخاب کنید. چربی های اشباع نشده ترجیح داده می شوند ، مانند آنهایی که در روغن زیتون ، تخم کتان ، بادام ، گردو ، ماهی چرب و سایر مواد غذایی موجود است. چربی های اشباع شده مانند التهاب های چربی موجود در کره و پنیر دارای التهاب بیشتری هستند.

حداقل دو بار در هفته از ماهی لذت ببرید. ماهی های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 دارای خاصیت ضد التهابی هستند. برخی از نمونه ها شامل ماهی قزل آلا و ساردین است.

گوشت را محدود کنید. گوشتهای بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون نسبت به گوشت قرمز مانند گوشت گاو از التهاب کمتری برخوردار هستند. گوشت گاو که از چمن تغذیه شده است ، کمتر التهاب و انتخاب بهتری نسبت به گاوهایی است که در خوراکهای استاندارد و ذرت تغذیه می شوند.

پروتئین بیشتری از حبوبات دریافت کنید. لوبیا ، آجیل ، نخود فرنگی و عدس را می توان به عنوان منبع پروتئین بسیار آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی استفاده کرد.

غلات کامل را انتخاب کنید. در صورت امکان ، به جای غلات تصفیه شده ، غلات سبوس دار را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، نسخه های نان سبوس دار ، نان برنج قهوه ای ، ماکارونی و جو دوسر مغذی تر و ملتهب تر هستند.

از غذاهای سنگین فرآوری شده خودداری کنید. مواد غذایی فرآوری شده برای ماندگاری بیشتر تمایل به تغذیه کمتری دارند و مواد شیمیایی التهابی بیشتری اضافه می شوند. نمونه هایی برای محدود کردن یا جلوگیری از این موارد شامل کالاهای پخته شده تجاری ، وعده های غذایی قبل از مصرف ، قندهای تصفیه شده (نوشابه ، آب نبات) ، گوشتهای فرآوری شده (بیکن ، سوسیس ، ژامبون) و بسیاری دیگر است.

مزایای احتمالی رژیم ضد التهابی ممکن است برای چند هفته مشاهده نشود. مهم است که بیش از یک ماه قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا غذاهای ضد التهابی تأثیر مثبتی دارند ، به طور مداوم به تعهدات خود پایبند باشید.


در حال حاضر ، هیچ مطالعه علمی با کیفیت بالا وجود ندارد که نشان دهد درد مزمن گردن را می توان با یک رژیم ضد التهابی کاهش داد. با این وجود شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه غذاهای ضد التهاب می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و برخی از انواع درد مانند درد چاقی یا انواع آرتریت را کاهش می دهد. 4 ، 5 مدیترانه رژیم غذایی و رژیم غذایی DASH هر دو شناخته شده برای جمله غذاهای ضد التهاب و به سلامت بهتر قلب و خطرات کمتر برای بیماری مرتبط است. 6 - 8 رژیم غذایی مدیترانه ای برای افرادی که آرتریت روماتوئید دارند نیز فوایدی را نشان داده است. 9 در حالی که مطالعات امیدوار کننده ای وجود دارد ، این که آیا رژیم ضد التهابی می تواند باعث کاهش درد شود ، هنوز مورد بحث جامعه پزشکی است و تحقیقات بیشتری لازم است.


خطرات و عوارض احتمالی

در حالی که رژیم های ضد التهابی سالم تلقی می شوند ، هنوز خطراتی در نظر گرفته شده است:

ماهی ممکن است حاوی مقادیر بالاتر جیوه و سایر سموم باشد. بیشتر ماهی ها حداقل مقداری سموم از جایی که شنا می کنند و آنچه می خورند جمع می کنند. نسبتاً کوچک ماهی آب سرد مانند ماهی ماهی وحشی ، نسبت به ماهی هایی که در یک مزرعه بزرگتر یا بزرگتر هستند ، جیوه و سموم کمتری دارند.

انتخاب مواد غذایی باید به صورت موردی انجام شود. فقط به دلیل اینکه یک ماده غذایی جزء عادی رژیم ضد التهابی محسوب می شود ، به این معنی نیست که همه باید آن را مصرف کنند. به عنوان مثال ، برخی از افراد ممکن است به گندم یا ماهی حساسیت داشته باشند. همچنین ، اگرچه مصرف متوسط ​​شراب قرمز ممکن است خاصیت ضد التهابی داشته باشد ، برای افرادی که دلیل سلامتی دارند یا ترجیح می دهند از الکل خودداری کنند ، توصیه نمی شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

بعلاوه ، یک رژیم ضد التهابی ، چراغ سبز برای پرخوری نیست. بیش از حد مواد غذایی هنوز هم می تواند به عدم تعادل یا چاقی خطرناک غذایی منجر شود ، که هر دو می توانند باعث التهاب و سایر مشکلات سلامتی شوند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر شدید در رژیم غذایی ، باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.


spine-health.com

ترجمه : شیرین میرکرمی - مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده