ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مشکلات دیسک نخاعی: انواع ، علائم ، علل ، درمان

مشکلات دیسک نخاعی: انواع ، علائم ، علل ، درمان

سیاتیک اصطلاحی است که برای توصیف درد عصب در پا ایجاد می شود که در اثر تحریک و یا فشرده سازی عصب سیاتیک ایجاد می شود. سیاتیک در ناحیه کمر منشأ دارد ، به عمق باسن تابیده می شود و به پایین پا می رود.دیسک ستون فقرات به عنوان یک محور الاستیک قوی برای هر قسمت مشترک ستون فقرات عمل می کند ، ثبات را فراهم می کند و باعث می شود یک حرکت نسبتاً گسترده در همه جهات در قسمت تحتانی کمر و گردن ایجاد شود. با این حال ، هنگامی که یک دیسک قدرت و پایداری خود را از دست می دهد ، می تواند طیف وسیعی از علائم دردناک و به طور بالقوه ناتوان کننده را ایجاد کند.

دیسک فتق کمر باعث علائم سیاتیک و درد احتمالی پا قسمت بالای بدن می شود و امکان حرکت گسترده ای را از همه جهت فراهم می کند.

 اکثر قریب به اتفاق صدمات دیسک در ناحیه کمر کمر رخ می دهد. فقط 10٪ از این صدمات بر ستون فقرات فوقانی تأثیر می گذارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

علائم سیاتیک

معمولاً در طول عصب بزرگ سیاتیک احساس می شود. سیاتیک اغلب با یک یا چند ویژگی زیر مشخص می شود:

 درد سیاتیک به طور معمول مانند احساس سوزش دائمی یا درد تیراندازی از ناحیه تحتانی کمر یا باسن شروع می شود و از قسمت جلویی یا پشت ران و پا ویا پاها تابش می کند.

بی حسی درد سیاتیک ممکن است با بی حسی در قسمت پشت پا همراه باشد. گاهی اوقات ، سوزن سوزن شدن و یا ضعف نیز ممکن است وجود داشته باشد.

علاءم یکطرفه سیاتیک به طور معمول یک پا را مبتلا می کند. این وضعیت اغلب منجر به احساس سنگینی در پای آسیب دیده می شود.  به ندرت ، هر دو پا ممکن است با هم تحت تأثیر قرار بگیرند.

 علائم سیاتیک ممکن است هنگام نشستن ، تلاش برای ایستادن ، خم شدن ستون فقرات ، پیچاندن ستون فقرات ، دراز کشیدن و / یا هنگام سرفه ، احساس بدتر کند. علائم ممکن است با راه رفتن یا استفاده از بسته گرمایی در ناحیه لگن عقب تسکین یابد.


دیسک کمر فتق چیست؟ دیسک فتق هنگامی رخ می دهد که مرکز ژل مانند دیسک شما از طریق پارگی در دیواره دیسک سخت (حلقوی) پارگی کند .

اعصاب در طول ستون فقرات شما از نخاع منشعب می شوند و به قسمت های مختلف بدن خود سفر می کنند

بیشتر مشکلات دیسک بدون درمان خاص برطرف می شود.دیسک های شکسته" یا طولانی اغلب در افراد بدون درد کمر دیده می شوند. در مورد انواع درد ، درد حاد ، مداوم یا مزمن و نحوه مدیریت بدانید

سیاتیک تقریباً بین 2 تا 2 درصد از افراد ، معمولاً بین 30 تا 50 سالگی را تحت تأثیر قرار می دهد. یک دیسک کمر فتق نیز ممکن است باعث کمردرد شود ،

بهبود دیسک کمر با چند حرکت ورزشی

دیسک کمر مشکل آزار دهنده و دردناکی است که با چند حرکت ورزشی می توان این مشکل را بطرف کرد،

از درد دیسک کمر انجام یک سری تمرین برای درمان آن ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. به هرحال به یاد داشته باشید که عدم تحرک می تواند منجر به سفتی عضلات و کاهش گردش خون منجر شود که هر دو به طور بالقوه به کند شدن روند بهبود دیسک بیرون آمده (extruded) موثر خواهند بود.

 تا جایی که می توانید و بدون اینکه زیاد به خود فشار بیاورید، فعالیت بدنی داشته باشید، زیرا بسیاری از این دیسک ها در طول زمان با یک رژیم درمانی محافظه کارانه بهبود می یابند.

برای انجام فعالیتهای سبک را انتخاب کنید، که فشار زیادی بر روی مفاصل، مهره های دیسک و استخوان های مهره اعمال نمی کند. این تمرین ها باعث افزایش اندورفین می شوند که ضد دردهای طبیعی در بدن می باشند. به خاطر داشته باشید که تمام این تمرین ها باید با مشاوره با پزشک انجام شوند.

 فعالیت های سبک

پیاده روی

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

شنا یا دیگر روش های آب درمانی

دوچرخه سواری بر روی دوچرخه ی ثابت

ایروبیک

انجام یک سری تمرین با توپ

برخی دیگر از تمرینات سبک و محتاطانه

علاوه بر تمرینات مربوط به دیسک اکستروژن، پزشک شما ممکن است استفاده از ضد دردها، اصلاح رفتار، انجام حرکات کششی ملایم و کمپرس آب گرم و سرد را نیز پیشنهاد میشود.

دیسک کمر دارای علائمی است که درمان آن براساس شدت بیماری دیسک کمر فرق می کند

دیسک کمر را چطور درمان کنیم؟

به طور ناگهانی و شدید شروع شود و یا در بعضی از موارد دردی است که به طور مزمن و تدریجی شدت آن افزایش پیدا می‌کند. وی گفت: معمولا این درد همراه با احساس خشکی در ناحیه کمر است و در بعضی از موارد با اسپاسم عضلات اطراف کمر هم ممکن است همراه باشد.

درصورتی که فتق دیسک بین مهره‌های کمری باعث وارد شدن فشار و آسیب به رشته‌های عصبی نخاع در ناحیه کمر شود این بیماری می‌تواند همراه با احساس درد تیر کشنده به ناحیه باسن، پشت ران‌ها، پشت ساق و حتی کف پاها بروز کند.

در بعضی از موارد این دردها می توانند همراه با احساس گزگز، بی‌حسی و خواب رفتگی در ناحیه پا باشند و در مواردی که آسیب به رشته های عصبی شدید باشد، می تواند احساس ضعف و کاهش قدرت در عضلات پاها و یا اختلال در راه رفتن همراه این علائم مشاهده شود.

روش های درمانی "کایروپراکتیک" یا "درمان به وسیله دست" در دیسک کمر ممکن است خطرناک باشد و در تعداد کمی از بیماران ممکن است سبب تشدید علایم شود. اگر 4 تا 6 هفته از درمان بیمار مبتلا به فتق دیسک کمر بگذرد و بیمار همچنان درد شدیدی بخصوص در پاها احساس کند یا فلج خفیف، اما پایداری در اندام تحتانی وجود داشته باشد به طوری که بیمار نتواند فعالیت‌های روزمره خود را به خوبی انجام دهد، انجام جراحی توصیه می‌شود.

دیسک ستون فقرات به عنوان یک محور الاستیک قوی برای هر قسمت مشترک ستون فقرات عمل می کند ، ثبات را فراهم می کند و باعث می شود یک حرکت نسبتاً گسترده در همه جهات در قسمت تحتانی کمر و گردن ایجاد شود. با این حال ، هنگامی که یک دیسک قدرت و پایداری خود را از دست می دهد ، می تواند طیف وسیعی از علائم دردناک و به طور بالقوه ناتوان کننده را ایجاد کند.

مشکلات دیسک نخاعی

تعدادی از اصطلاحات برای توصیف درد مربوط به دیسک وجود دارد.

دیسک های ستون فقرات به قطر گرد و مسطح در بالا و پایین هستند و با اطمینان به مهره های بالا و پایین آنها وصل می شوند. دیسک ها تا حدودی صاف هستند و جذب شوک برای ستون فقرات را فراهم می کنند.

به دلیل فشارهای زیادی که در قسمت تحتانی کمر و گردن وجود دارد و به دلیل پیری تغییر می کند ، دیسک مستعد آسیب است.

وقتی دیسک در قسمت تحتانی ستون فقرات شکسته شود ، می تواند منجر به کمردرد ، درد پا و علائم دیگری مانند بی حسی و ضعف شود.

در گردن ، مشکل دیسک می تواند منجر به درد و علائم در گردن ، شانه ، بازو و احتمالاً در دست شود.

مشکلات دیسک نخاعی به دلایل مختلف به طور گسترده ای فهمیده نمی شود:

متخصصان پزشکی همیشه درمورد علل درد ناشی از دیسک نخاعی موافق نیستند ، و بیماران به طور قابل فهم درک سختی از این موضوع - و غالباً به خوبی توضیح نمی دهند - مشکلی دارند.

سردرگمی همچنین ایجاد می شود زیرا بسیاری از اصطلاحات تا حدودی با یکدیگر قابل توصیف هستند تا یک مشکل دیسک نخاعی از قبیل عصب پین شده ، دیسک تخریب شده ، دیسک لغزش ، دیسک فتق ، دیسک شکاف و غیره به کار رود.

در حالی که ده ها اصطلاح برای توصیف مشکلات دیسک استفاده می شود ،

در واقع فقط دو دسته اصلی مشکلات دیسک وجود دارد:

اگر درد در داخل دیسک سرچشمه بگیرد ، بیمار درد محوری یا ارجاعی را تجربه می کند. این وضعیت می تواند به عنوان بخشی از روند پیری اتفاق بیفتد که در آن دیسک های ستون فقرات شروع به خشک شدن می کنند و در نتیجه مقداری از انعطاف پذیری و جذب شوک خود را از دست می دهند. به عنوان بخشی از این فرآیند ، قسمت داخلی دیسک کوچک می شود و کوسن کمتری بین مهره های بنیادی در ستون فقرات فراهم می شود ، و قسمت بیرونی دیسک می تواند اشک های ریز رنج ببرد ، همه این موارد می تواند باعث درد شود.

علت دقیق درد ایجاد شده توسط دیسک هنوز بحث برانگیز است ، اما هم می تواند یک واکنش بیوشیمیایی و هم یک مؤلفه بیومکانیکی وجود داشته باشد.

در این سایت ، اصطلاحی که به طور مداوم برای توصیف این نوع درد استفاده می شود ، "بیماری دیسک دژنراتیو" است.

دیسک فتق

اگر مشکل دیسک ایجاد درد ریشه عصبی یا درد ناشی از یکی از اعصاب خارج شده از ستون فقرات باشد ، به آن درد درد می گویند. در صورت نشت مواد داخلی دیسک ، هسته نرم از دیسک (یا "فتق") و ریشه عصب لمس می شود. ماده داخل دیسک بسیار التهابی است و هرگونه تماس با عصب می تواند باعث درد شود.

درد و سایر علائم مانند بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا ضعف ، به طور معمول در مسیر عصب حرکت می کند ، به طوری که دیسک که فتق می شود در قسمت تحتانی ستون فقرات باعث ایجاد درد در امتداد عصب سیاتیک از طریق پشت پا ، و دیسک که فتق می شود در ستون فقرات گردن رحم باعث ایجاد درد می شود که از طریق بازو تابش می کند.

صرف نظر از آنچه که دیسک نامیده می شود - یک دیسک لغزش ، دیسک شکاف دار ، دیسک تخریب شده و غیره - برای بیمار مهم است که درک کند آیا این درد در درون دیسک ایجاد می شود یا اینکه درد در کنار عصب است.تشخیص دقیق علت درد بیمار برای تعیین گزینه های درمانی مناسب مورد نیاز است.

https://www.spine-health.com/


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده