دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دمنوش بابونه و درباره خواص ، فوائد آن

طرز تهیه دمنوش بابونه و درباره خواص ، فوائد آن

چای بابونه نوشیدنی محبوب است که مزایای سلامتی را نیز به شما ارائه می دهد. بابونه گیاهی است که از گلهای مروارید مانند خانواده گیاه Asteraceae حاصل می شود.


بسیاری از مردم از چای بابونه به عنوان یک جایگزین بدون کافئین بجای چای سیاه یا سبز و به دلیل طعم خاکی و کمی شیرین آن لذت می برند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


علاوه بر این ، چای بابونه دارای آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماریها از جمله بیماری قلبی و سرطان نقش داشته باشند. بابونه دارای خواصی است که به خواب و هضم غذا نیز کمک کند.

 بابونه خواص بی نظیری دارد که ممکن است از کیفیت خواب شما سودمند باشد.

این ماده حاوی apigenin ، یک آنتی اکسیدان است که به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود و ممکن است باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب شود


این یافته ها امیدوار کننده هستند ، اما برای تعیین میزان تأثیر چای بابونه بر خواب ، مطالعات بیشتری لازم است. با این وجود ، اگر درخوابیدن مشکل دارید ، نوشیدن چای بابونه قبل از خواب مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

بابونه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است باعث خواب آلودگی شود ، و نوشیدن چای بابونه نشان داده شده است که کیفیت کلی خواب را بهبود می بخشد.

ممکن است باعث تقویت سلامت گوارش شود

هضم مناسب برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است.

بابونه با كاهش خطر ابتلا به برخی شرایط گوارشی ، می تواند در بهبود هضم بهتر مؤثر باشد.

چای بابونه ممکن است در برابر اسهال ، زخم معده ، حالت تهوع محافظت کند ، احتمالاً به دلیل اثرات ضد التهابی آن است.

ممکن است از کنترل قند خون بهره مند شود

نوشیدن چای بابونه ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

بابونه گیاهی معطر می باشد که در کنار مزارع و جاده ها به صورت خود رو می روید. این گیاه موجب سلامتی معده و تقویت مغز می شود و برای سلامتی انسان به ویژه برای درمان اختلال هضم غذا بسیار مفید است. بابونه برای درمان درد شکم، تورم روده و خواب آرام مورد استفاده قرار می گیرد.

چای بابونه یک آیین قدیمی میباشد که در فرهنگ ها و کشورهای مختلف سراسر جهان بسیار متداول بوده است.


مصرف بابونه ودرد چشم

برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید. کسانی که آبریزش چشم دارند بخور بابونه با سرکه بدهند، بدین صورت که مقداری بابونه را در آب جوش ریخته و یک قاشق مرباخوری سرکه در آن بریزند و بخور دهند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

خواص بابونه برای زنان

محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند که نوشیدن چای بابونه موجب کاهش خطر مرگ ناشی از هر علتی در زنان 65 سال و بالاتر تا 29 درصد می شود.

«برت هاوری»، سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید:«ما از یافتن چنین رابطه ای بین بابونه و کاهش مرگ و میر متعجب نشدیم.»

گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی اثبات شده در جهان بوده و برای انواع گوناگونی از کاربردهای درمانی پیشنهاد شده است. در حال حاضر به عنوان یک داروی گیاهی در مکزیک و در بین آمریکایی های مکزیکی تبار مورد استفاده واقع می شود.

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است.

آن هایی که یائسه شده اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می کند.

این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می دهد.

بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است.

 دمنوش بابونه قاعده آور می باشد.

خواص بابونه ودرمان زخم معده

زخم معده علائم بسیاری مانند احساس سوزش بین قفسه سینه و ناف، بی اشتهایی، نفخ، سوزش سر دل، تهوع، سوء هاضمه، کاهش وزن و غیره دارد.

زخم معده عفونتی است که عمدتاً به علت افزایش ترشح اسید کلریدریک، در مخاط داخلی معده رخ می دهد.

 این اسید توسط سلول های پوشش داخلی معده ترشح شده و پوشش داخلی معده را تضعیف می کنند.

زخم های ناشی از استرس از علل اصلی پیدایش زخم معده می باشند.یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مشکلات می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.


روغن بابونه با روغن زیتون

گل خشک بابونه را با برابر وزنش روغن زیتون مخلوط کرده و روی آتش ملایم بگذارید تا دم بکشد نباید بجوشد و گاه گاه آنرا هم بزنید . سپس آنرا از روی آتش بردارید و بگذارید تا مدت 24 ساعت بحال خود بماند . سپس آنرا از صافی با فشار در کرده و در شیشه ای دربست نگهداری کنید ،برای نفخ شکم و قولنج آنرا روی شکم بمالید


یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از 15 دقیقه می توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.


خواص درمانی گل بابونه

عقیده بر این است که این گیاه بومی آسیا و اروپا می باشد. این گیاه می تواند 15تا 60 سانتی متر رشد کند. برگ های این گیاه خیلی بلند است و روی هر شاخه تقریبا 2 تا 3 برگ وجود دارد. گل های آن شبیه گل های آفتابگردان می باشند و معمولا سفید هستند.


بابونه منبع مواد معدنی و مواد مغذی مثل فلاونوئید، گلیکوسید، اسید والریک، اسید سلیاک، تانین، مس، پتاسیم، روی، آهن، فسفر، منگنز، ویتامینc و B1 می باشد.بابونه به عنوان دهان شویه برای درمان بیماری های دهان مورد استفاده قرار می گیرد.


مواد فعال موجود در بابونه کامازولین، فلاونوئید و کومارین هستند. یکی از خواص بابونه ضد تورم بودن آن است که بابونه را برای روماتیسم، آرتروز و دیگر تورم های درناک عالی می سازد. مصرف بابونه برای تسکین تب، گلو درد، خارش گلو و درد آن بخاطر سرماخوردگی و حساسیت ها عالی می باشد.


سلامت پوست

چای بابونه خنک شده می تواند تعدادی از مشکلات پوستی مثل خارش پوست، آکنه یا عفونت هایی قارچی را درمان کند. برای نرم شدن پوست خشک مقداری چای بابونه را درون آب حمام خود بریزید.


تقویت سیستم ایمنی بدن

با مصرف چای بابونه تولید گلبول های سفید خون افزایش می یابد و به همین دلیل است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف شود شما سرما می خورید و تب می کنید. نوشیدن چای بابونه می تواند این علایم را کاهش دهد. نوشیدن چای بابونه ترکیبات آنتی باکتری را در بدن تقویت می کند. به همین دلیل است که مصرف منظم چای بابونه می تواند سرماخوردگی را درمان کند.


سلامت قلب

گفته شده است که یکی شگفت انگیزترین خواص بابونه سلامت قلب می باشد. مصرف منظم فلاونوئید ها در غذا خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی در افراد مسن را کاهش می دهد. از آنجا که پس از مصرف بابونه تغییرات همودینامیک در بدن مشاهده نمی شود و عوارض جانبی به همراه ندارد به همین دلیل سلامت قلب را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.


سلامت مو

روغن بابونه از عفونت ها پیشگیری کرده و آن ها را درمان می کند. استفاده از این گیاه دارویی برای سلامت پوست و مو مهم می باشد و آسیبی به پوست سر وارد نمی کند. از این گیاه برای درمان کنه و شپش سر استفاده می شود. روغن قوی بابونه همچنین از انتشار عفونت جلوگیری کرده و عفونت ها را درمان می کند.


درمان استرس

یکی از مشهورترین خواص بابونه همانند بادرنجبویه و کندر آرامبخش بودن آن می باشد. از آنجا که بابونه دارای اپیجنین یکی از ترکیباتی که دارای خواص ضد اضطراب می باشد است مصرف آن برای بیمارانی که از اختلالات اضطراب بطور کلی رنج می برند مفید می باشد. این گیاه به عنوان داروی ضد استرس شناخته شده است و به آرام شدن اعصاب و کاهش اضطراب کمک می کند. بابونه به عنوان آرام بخش عمل کرده و نگرانی و استرس را کاهش می دهد.


هموروئید

پژوهش ها نشان داده اند که خواص بابونه برای هموروئید غیر قابل انکار است. استفاده از پماد بابونه باعث بهبود هموروئید می شود. عصاره گیاهان دارویی مثل بابونه می توانند در زمان استحمام مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از بابونه همچنین می تواند تورم همراه با هموروئید را کاهش دهد.


داشتن خوابی آرام

استفاده از چای بابونه و روغن آن برای درمان اختلالاتی مثل بی خوابی عالی می باشد. از بابونه به عنوان داروی خواب آور یاد می شود. تاثیرات آرام بخش بابونه می تواند بدلیل وجود فلاونوئید و اپیجنین باشد که با گیرنده های بنزودیازپین موجود در ذهن ترکیب می شوند و خواب آرامی را به همراه می آورند. خواص بابونه که شامل ویژگی های ضد تشنج و ضد افسردگی می باشند باعث می شود بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی پس از 90 دقیقه نوشیدن چای بابونه به خوابی عمیق بروند.


از آنجا که مصرف این گیاه دارویی در دوران بارداری و شیردهی در برخی از افراد با واکنش های حساسیتی همراه می باشد باید از مصرف آن خودداری کنند. همچنین مصرف بیش از اندازه از بابونه ممکن است علایمی مثل سردرد، زخم های دهانی، ورم چشم، تهوع، استفراغ و عرق زیاد را به همراه داشته باشد.

 بابونه مقوی مغز است.

بابونه ادرار آور و قاعده آور است.

این گیاه ترشح شیر را در مادران شیر‌ده افزایش می‌دهد.

درمان کننده سردرد و میگرن است.

استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می‌کند.

کسی قطره قطره ادرار می‌کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود.

 درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه است.

برای درمان چشم درد ، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.

 تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.

جویدن بابونه برای التیام زخمهای درمان مفید است.

بابونه تب‌ بر و تسکین دهنده درد است.

 تقویت کننده معده است.

برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه‌ها ، به آنها چای بابونه بدهید.

برای رفع بی‌خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت ، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

بابونه درمان کننده بی‌اشتهایی است.

بابونه برای رفع ورم روده موثر است.

چای بابونه درمان کننده کم خونی است.

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است.

بابونه برای رفع زردی مفید است.

 خواص درمانی عرق بابونه


عرق بابونه نیرو بخش، آرامش بخش تب های بلغمی و عفونت های دردناک اختلالات قاعدگی و درد ناک را منظم میکند،

خواص بابونه گیاه معجزه گر

بابونه گیاهی ضد درد ، ضد التهاب، ضد اسپاسم عضلات است. این گیاه از خانواده کاسنی بوده و طبیعتی گرم و خشک دارد. مهمترین مواد موثره:بیزابولول ،کامازولن ، آپی جنین ، لوتئین.


عصاره بابونه ضد حساسیت، التیام دهنده زخم، باکتریواستاتیک، باکتریسید، ضد قارچ میباشد. همچنین بیزابولول خود به عنوان یک ماده افزایش دهنده ی جذب پوستی در فرمولاسیون کرم ها به کار گرفته می شود. برخی از مواد جدا شده از عصاره تام بابونه اثر مهاری روی آنزیم هایی که در سنتز میانجی های التهابی مسیر آراشیدونیک اسید نقش دارند را دارا میباشند.


عصاره بابونه و فرآورده های دارویی های حاوی این گیاه موجب افزایش ترمیم سرعت زخم و کاهش ترشحات و در نتیجه خشکی زخم میگردد. درمان زخم بستر ، سوختگی ناشی از آفتاب و ادرار سوختگی نوزادان کاربرد دارد. بابونه به عنوان گیاه دارویی رسمی در فارماکوپه های آلمان، انگلستان، فرانسه و سوئیس وارد شده و اثرات بالینی آن ثبت شده است.


عوارض جانبی بابونه

واکنش های خفیف آلرژیک بروز نماید و در صورت مصرف بیش از اندازه ممکن است سردرد پیدایش زخم در دهان

ورم چشم

تعریق زیاد بروز می کند.

به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خون، بیمار حداقل ۷ روز قبل از عمل جراحی مصرف گیاه را قطع کند.

خواص گوارشی

رفع سوء هاضمه

ضد اسپاسم گوارشی

 تقویت معده

 تقویت اشتها

 ضد نفخ و باد شکن

 رفع اسهال عصبی

 جلوگیری از زخم معده

 درمان ورم


خواص مغزی بابونه

تقویت حافظه

 تقویت اعصاب و مغز

 آرام بخش

 ضد میگرن

 خواب آور

 ضد اضطراب

 ضد بیقراری

 درمان سرگیجه

تشنج های عصبی و صرع


خواص قلبی و عروقی

 گشاد کننده عروق

 کاهنده فشار خون

رقیق کننده خون

 درمان کم خونی


خواص پوستی

 ضد التهاب پوستی که همانند کورتون ها عمل میکند ولی عوارض آنها را ندارد – رفع و درمان اگزما

درمان جوش غرور و آکنه

 ضد ورم و قرمزی پوست

 برطرف کننده زخم های جلدی

 ترمیم سوختگی

 تقویت پوست

 تنگ کننده منافذ پوست

 ضد عفونی کننده پوست

 کنترل عفونت های پوستی


خواص عمومی

افزاینده قدرت ایمنی بدن

ضد سرفه خلط آور

 درمان گلو درد

 درمان سرماخوردگی

 ضد التهاب ریه و حنجره

ضد التهاب مفاصل

 ضد درد

شل کننده عضلانی

 درمان درد های نقرسی

 کنترل علایم بیماری های روماتیسمی

 رفع ورم کلیه و مثانه

 درمان سخت ادراری

 قاعده آور تقویت رحم

 درمان اختلالات دوران یائسگی

 کنترل علایم کولیت روده ای

 رفع خستگی

منبع: Healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده