خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دمنوش و خواص ، مزایای اثبات شده چای سبز با نعناع

دمنوش و خواص ، مزایای اثبات شده چای سبز با نعناع

چای سبز سالمترین نوشیدنی روی کره زمین است.این ماده با آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که اثرات قدرتمندی در بدن دارند .


برگ های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین های A, C و E می باشد. زمانی که احساس خستگی می کنید ، چای سبز بنوشید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


 چای سبزشامل بهبود عملکرد مغز ، کاهش چربی ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای چشمگیر دیگر است.چای سبز حاوی ترکیبات فعال زیستی است که باعث بهبود سلامتی می شود.


چای سبز چیزی غیر از مایع است.بسیاری از ترکیبات گیاهی موجود در برگهای چای آن را به نوشیدنی نهایی تبدیل می کنند ، که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مهم است،چای سبز همچنین مقادیر کمی مواد معدنی دارد که برای سلامتی مهم هستند.


سعی کنید یک برند چای سبز با کیفیت بالاتر انتخاب کنید ، زیرا برخی از مارک های با کیفیت پایین می توانند حاوی مقادیر زیادی فلوراید باشند

چای سبز کالری سوزی بالایی دارد و نوشیدن روزانه 2 فنجان از آن می تواند 100 کالری بسوزاند. چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز می تواند خطر احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

مردانی که روزانه بیش از 1/5 فنجان چای سبز می نوشند، 70درصد کمتر در معرض سرطان کولون قرار دارند. خطر ابتلا به سرطان سینه نیز در زنان مصرف کننده چای سبز، در یک مطالعه 22 درصد کمتر از افراد دیگر بود. همچنین خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که روزانه چای سبز مصرف می کنند، 45 درصد کمتر از دیگران بود.

تاثیر دیگر چای سبز در کاهش سطح کلسترول می باشد و نسبت کلسترول بد به کلسترول خوب را کاهش می دهد.چای سبز به تنظیم سطح قند خون با کاهش آزاد سازی قند بعد از صرف غذا کمک می کند. در نتیجه افراد مبتلا به دیابت می توانند با نوشیدن چای سبز، در تنظیم قند خون بدنشان کمک کنند.


چای سبز نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد. اما با همان مقدار کافئین، عملکرد مفید خود را انجام می دهد؛ زیرا دارای ال-تیانین است که در ترکیب با مقدار کافئین موجود، موجب بهبود عملکرد مغزی می شود.


کافئین موجود در چای سبز موجب مهار رشد میکروب های دهان می شود، به این ترتیب خطر پوسیدگی دندان و همچنین بوی بد دهان با چای سبز کاهش می یابد.


ترکیبات موجود در چای سبز می توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و شما را دقیق تر جلوه دهند . ماده فعال اصلی کافئین است که یک محرک شناخته شده است.


آنچه کافئین در مغز انجام می دهد ، مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده به نام آدنوزین است. به این ترتیب ، در واقع شلیک نورون ها و غلظت انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


کافئین قبلاً به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته و به طور مداوم منجر به بهبود در جنبه های مختلف عملکرد مغز از جمله بهبود خلق و خو ، هوشیاری ، زمان واکنش و حافظه می شود


چای سبز موجب تاخیر در تخریب ناشی از آلزایمر و پارکینسون می شود. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نیز نشان می دهد که چای سبز از مرگ سلول های مغزی محافظت می کند.


فعالیت انتقال دهنده عصبی مهاری GABA را افزایش می دهد که دارای اثرات ضد اضطرابی است. همچنین باعث افزایش دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز می شود


بسیاری از افراد از داشتن انرژی پایدار و بسیار پربار هنگام نوشیدن چای سبز در مقایسه با قهوه خبر می دهند.

خلاصه

چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است ، اما برای ایجاد اثر کافی است. این ماده همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که می تواند به طور هم افزایی با کافئین کار کند تا عملکرد مغز را بهبود بخشد.


چای سبز باعث افزایش سوزش چربی و بهبود عملکرد بدنی می شودچای سبز باعث افزایش چربی سوزی و افزایش میزان متابولیسم در آزمایشات کنترل شده توسط انسان می شود


اگر دچار کم خونی هستید، بیش از ۴ فنجان در روز از این چای استفاده نکنید. زنان باردار و کودکان باید مصرف چای سبز را محدود کنند. چای سبز خواص ضد پیری دارد و به هضم بهتر غذا کمک می کند.


دمنوش چای سبز با نعناع

یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. چای را صاف کنید و مقداری نعناع به آن اضافه کند.


 چای سرد با نعناع و مرکبات

چند برگ نعناع، تکه های پرتقال و چای سبز را داخل قوری در حال جوش بریزید تا چای خانگی خوش طعمی برای خود درست کنید. چند تکه یخ و پرتقال یا لیمو را درون لیوان بیندازید و چای را روی آن بریزید. با دمنوش چای سبز لاغر شوید!


چای سبز با زنجبیل و نعناع

چای سبز و نعناع دمنوشی هضم کننده و محبوب در مراکش است. چای سبز طعم تلخی دارد که با اضافه کردن زنجبیل و نعناع و در صورت دلخواه، کمی عسل، برطرف می شود. این دمنوش نشاط آور را می توانید به صورت سرد هم مصرف کنید.


 چای سبز، چای سیلان، انبه و گل همیشه بهار

زمانی که چای تندی همچون چای سبز را با انبه یا زنجبیل شیرین می کنیم، یک نوشیدنی عالی عصرگاهی یا چای سبک میوه ای خواهیم داشت.


 چای سبز همراه با نعناع

چینی ها قبل از غذا و همیشه بعد از غذا چای سبز می نوشند. نعناع هم طعمی عالی دارد؛ به جز نعناع، می توانید از دارچین، زعفران و به لیمو برای خوش عطر کردن چای سبز استفاده کنید. با دمنوش چای سبز لاغر شوید!


چای سبز با گلبرگ رز

ترکیب چای سبز و گل رز معجون خوش عطر و طعم و بسیار مفیدی است.


 چای سبز با چای سفید وهلو

چای سفید و سبز از یک گیاه گرفته می شوند اما چای سفید قبل از باز شدن شکوفه های گیاه برداشت می شود. ترکیب این دو چای همراه با تکه های تازه ی هلو و یخ بسیار عالی می شود.


چای سبز و تمشک

این ترکیب خوش رنگ طعم ترش و میوه ای مطبوعی دارد. آن را با تکه های لیمو یا یخ های تمشک دار میل کنید.


چای سبز همراه با نعناع و بابونه

نعناع طعم مطبوعی دارد و بابونه هم زمانی که در آب جوش باز می شود، عطر خوبی به چای سبز می دهد.


چای سبزجدا از جلوگیری از پیری زودرس، رادیکال های آزاد مسئول ایجاد برخی از سرطان ها هستند و خطر سرطان برای افرادی که به طور مرتب چای سبز مصرف می کنند را کاهش می دهد.

چای سبز به صورت درمانی استفاده می شود و به عنوان درمان خانگی برای کمک به جلوگیری از سرطان مخصوصا برای افرادی که تحت خطر سرطان هایی مثل کولون، راست روده، پانکراس، و روده ها هستند، استفاده می شود.

 کاهش کلسترول

بهبود وضعیت قلبی و عروقی

 بیماری دیابت را کنترل می کند

 کاهش وزن

 بالا بردن استقامت و تحمل

 رفع سموم بدن

درمان جوش صورت

درمان کبد چرب با چای سبز

منبع: Healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده