خرید از سراسر دنیا


» بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری کلیه و دیابت

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری کلیه و دیابت

بیماری کلیه در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار شایع است و تحقیقات نشان می دهد از هر سه بیمار مبتلا به دیابت ، حداقل یک نفر به بیماری مزمن کلیه مبتلا است. بنابراین ، رژیم غذایی یک مؤلفه مهم در مدیریت دیابت نوع 2 و بیماری کلیوی مرتبط است. بیمارانی که از هر دو شرایط پزشکی رنج می برند ، باید از رژیم صحیح رژیم غذایی خودداری کنند تا از تولید بیش از حد سموم ، مایعات و مواد مغذی در خون جلوگیری شود.


اگر از شرایط پزشکی فوق رنج می برید ، احتمال اینکه شما قبلاً به یک پزشک متخصص کلیه مراجعه کرده باشید زیاد است. خوب ، متخصصان تغذیه در ایجاد بهترین برنامه رژیم غذایی برای بیماری های کلیوی تخصص دارند. یک رژیم غذایی سفارشی وضعیت سلامت و اهداف درمانی شما را در نظر می گیرد.


هنگامی که شما دو مورد از مخوف ترین بیماری را داشته باشید ، یک رژیم متعادل برای حفظ بدن سالم مهم است.

دیابت و بیماری کلیوی. شما باید یک رژیم غذایی داشته باشید که محدودیت های غذایی شما و همچنین الزامات آن را نیز در نظر می گیرد. بنابراین ، شاید مجبور شوید از خوردن غذاهای خاص خودداری کنید و آن ویتامین ها و مواد غذایی را از سایر غذاها دریافت کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری کلیه است


در اینجا لیستی از 6 غذایی وجود دارد که می توانند دیابت و بیماری کلیوی را بدتر کنند:

1. مواد غذایی حاوی مقدار زیادی سدیم

سدیم یک ماده معدنی مهم است که به همراه پتاسیم برای تنظیم سطح مایعات بدن و فشار خون لازم است. حتی به حفظ تعادل pH کمک می کند ، که به سیستم عصبی و ماهیچه ها کمک می کند. با این حال ، برای بیماران دیابتی و کلیوی ، سطح بالای سدیم می تواند منجر به احتباس مایعات ناخواسته در بافت ها شود (همچنین به عنوان ادم شناخته می شود). بنابراین ، از غذاهایی مانند نمک ، لیمو ، سیر ، پیاز ، سس ، پاپ کورن ، چیپس تورتیلا ، چیپس سیب زمینی و غیره باید اجتناب شود. علاوه بر این ، شما همچنین باید از خوردن غذاهای تمیز شده مانند ژامبون ، بیکن ، جگر ، ترشی ، پروانه و پنیر خودداری کنید. همچنین از غذاهای کنسرو شده به همراه گوشت ناهار مانند سوسیس ، پاستاری ، اسپم و غیره خودداری شود.

2. مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پتاسیم

این یک ماده مغذی اساسی برای عملکرد قلب و کلیه ها به همراه عملکرد سایر ارگان های حیاتی است. با این حال ، یک کلیه بیمار هرگز قادر به بیرون ریختن پتاسیم اضافی نیست و از این طریق باعث ایجاد سریع پتاسیم در بدن می شود ، که به عنوان هایپرکالمی شناخته می شود. پزشک به طور مرتب سطح پتاسیم را در بدن شما کنترل خواهد کرد و از شما می خواهد که از غذاهایی که حاوی مقادیر بیشتری پتاسیم هستند خودداری کنید. زردآلو ، آووکادو ، موز ، خرما ، طالبی ، انجیر ، آلو ، شاخه بامبو ، چغندر ، بروکسل ، کلم بروکلی ، کدو حباب و پروانه برخی از میوه ها و سبزیجات هستند که برای جلوگیری از مصرف آن ها یا مقدار بسیار کمی باید از آنها استفاده کنید. همچنین باید مصرف شکلات ، لوبیا ، شیر ، گرانولو ، کره بادام زمینی ، ماست و ملاس را محدود کنید.

3. غذاهایی که حاوی مقدار زیادی فسفر هستند

کلیه های بیمار قادر به بیرون ریختن فسفر اضافی از بدن نیستند ، که منجر به ایجاد بدن می شود. اکنون مقدار بیشتری فسفر کلسیم را از استخوان دور می کند و باعث ضعف آنها می شود. همچنین مقادیر بالای فسفر و کلسیم باعث رسوب کلسیم در قلب ، چشم ها ، ریه ها و حتی رگ های خونی می شود و در نتیجه خطر سکته ، حمله یا مرگ را افزایش می دهد. اگر مایل به جلوگیری از تجمع پتاسیم در بدن خود هستید ، از نوشیدنی هایی مانند کنسرو چای یخ زده ، الو و آبجو ، کولا تیره و نوشیدنی های شکلاتی خودداری کنید. همچنین باید از لبنیات مانند پنیر ، کاستارد ، پودینگ ، سوپ های خامه ای ، شیرهای خامه ای و شیر خودداری کنید. علاوه بر این ، ممکن است از شما خواسته شود که از خوردن ساردین ، ​​صدف ، خروس ماهی ، جگر مرغ و گوشت گاو ، کارامل ، مخمر آبجو و مافین سبوس جو دوغ خودداری کنید.

تبلیغات

4- غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا

اگر به دیابت رنج می برید ، احتمالاً به شما توصیه شده است که از غذاهای پر کربوهیدرات خودداری کنید. بهتر است از کربوهیدرات اجتناب کنید زیرا این امر می تواند وضعیت کلیه را بدتر کند. از نوشیدنی هایی مانند نوشیدنی های قهوه ، آب میوه ، چای یخ زده ، ویتامین آب ، گیتاراد ، شیر طعم دار ، لیموناد و سودا باید خودداری شود. مواد پخته شده مانند نان ایتالیایی ، کلوچه ، کروسان ، برنج سفید یا ماکارونی ، نان سفید ، غلات شیرین نیز نباید در رژیم شما باشد. پزشک از شما درخواست می کند که از خوردن میوه های شیرین شده شیرین ، کراکر ، پرتقال ، کیک ، شربت ، عسل ، آگاو ، میله غلات ، میله های شیرینی ، غذای شیرین شده ماست ، بستنی ، چیپس ، کوکی ، ملاس و مالتوز خودداری کنید.


5- غذاهایی که پروتئین زیادی دارند

کلیه شما برای از بین بردن زباله های مربوط به پروتئین ، که باعث تشدید بیماری کلیه می شود ، سخت تلاش خواهد کرد. پروتئین ماده مغذی مهمی است و تقریباً به تمام ارگانهای بدن نیاز دارد. با این حال ، بیماران دیابتی و بیماری های کلیوی باید مراقب میزان مصرف پروتئین باشند. محصولات لبنی شیر ، زرده تخم مرغ و برش های چربی گوشت می توانند تأثیر بسیار مضر بر کلیه داشته باشند. پروتئین های گیاهی انتخاب بهتری هستند زیرا پروتئین کمتری دارند و می توانند رژیم غذایی مناسبی را برای شما فراهم کنند.

6. غذاهای پرچرب

در صورت ابتلا به چربی زیاد ، بیماری کلیه و بیماران دیابتی می توانند خطر استوک و لخته شدن خون را افزایش دهند. رژیم غذایی پرچرب همچنین می تواند عملکرد لوزالمعده را مختل کند و باعث کاهش تولید انسولین شود. غذاهایی که باید از مصرف آن ها خودداری کنید شامل آووکادو ، روغن بادام زمینی و کره ، روغن کانولا ، دانه کنجد ، بادام زمینی ، بادام ، کباب ، ذرت ، پنبه ، روغن سویا ، کدو تنبل ، گردو ، روغن آفتابگردان ، مارگارین نرم ، دانه کدو تنبل ، مایونز و غیره است.

 

ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده