خرید از سراسر دنیا


» چرا استرس باعث پرخوری افراد می شود

چرا استرس باعث پرخوری افراد می شود

نکاتی برای جلوگیری از پرخوری عصبی


حقیقت زیادی در پشت عبارت "استرس خوردن" وجود دارد. محققان افزایش وزن را به استرس پیوند داده اند و طبق یک بررسی انجمن روانشناسی آمریکا ، حدوداً یک چهارم آمریکایی ها میزان استرس خود را 8 یا بیشتر در مقیاس 10 امتیاز ارزیابی می کنند.

در کوتاه مدت ، استرس می تواند اشتها را کم کند، اما اگر استرس ادامه داشته باشد ، این یک داستان متفاوت است. غدد آدرنال هورمون دیگری به نام کورتیزول را آزاد می کند ، و کورتیزول اشتها را افزایش می دهد و همچنین ممکن است انگیزه را به طور کلی از جمله انگیزه غذا خوردن بالا ببرد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

البته پرخوری تنها رفتار مرتبط با استرس نیست که می تواند پوند اضافه کند. افراد پر استرس ،خواب را نیز از دست می دهند ، ورزش کمتری می کنند و الکل بیشتری می نوشند ، همه اینها می تواند به اضافه وزن کمک کند.

پرخوری عصبی، یک اختلال جدی و خطرناک در غذا خوردن می‌باشد. افراد مبتلا به این بیماری بطور مخفیانه مقدار زیادی غذا می‌خورند، و سپس از طریق روش‌های ناسالم تلاش می‌کنند تا آن را جبران نمایند.

در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای مقابله با استرس وجود دارد:

مراقبه.

مطالعات بی شماری نشان می دهد که مدیتیشن استرس را کاهش می دهد ، اگرچه بیشتر تحقیقات بر فشار خون بالا و بیماری های قلبی متمرکز شده است. مدیتیشن همچنین ممکن است به مردم کمک کند تا به انتخاب مواد غذایی توجه بیشتری نشان دهند. با تمرین ، ممکن است فرد بتواند توجه بیشتری به نبض برای گرفتن غذای راحت چربی و قند و مهار ضربه داشته باشد.

ورزش.

در حالی که میزان کورتیزول بسته به شدت و مدت زمان ورزش متفاوت است ، ورزش کلی می تواند برخی از اثرات منفی استرس را ناخوشایند کند. برخی فعالیت ها ، مانند یوگا و تای چی ، دارای عناصر ورزش و مراقبه هستند.

 شیرموز.

علاوه برتأمین انرژی اشتها را سرکوب می‌کند و روند عضله‌سازی را بهتر می‌کند و در نتیجه توده چربی در بدن کم می شود.

شکلات تلخ.

علاوه بر دارا بودن امگا 3و 6 باعث ترشح آندروفین در بدن و باعث شادی و نشاط می‌شود.

پیاده روی.

هنگامی که عصبی می شوید تنفس و راه رفتن در هوای آزاد به شما کمک بسیاری میکند زیرا اکسیژن رسانی به بدن بسیار کاهش پیدا میکند و همین امر باعث کند شدن روند تولید ATP در بدن و احساس گرسنگی در شما می‌شود.

آب .

استفاده از یک لیوان آب زمانی که عصبی می‌شوید یا استرس دارید به شما در کم کردن اشتها و همچنین ریلکس شدن کمک زیادی می‌کند.

 چای سبز.

علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش اشتهای کاذب می‌شود.

 دانه‌های و سبزیجات.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 استفاده از دانه‌های مغذی از جمله بادام زمینی، گردو و.. علاوه بر رساندن مواد مغذی به بدن به کاهش اشتها کمک می‌کند.استفاده از سبزیجات کم‌کالری مانند هویج و کرفس در کم کردن اشتها کمک می‌کند.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده