خرید از سراسر دنیا


» مزایا چای ترش/ فوائد چای هیبیسکوس چیست

مزایا چای ترش/ فوائد چای هیبیسکوس چیست

چای هیبیسکوس به رنگ سرخ یا قرمزرنگ و طعم ترش آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش فشار خون بالا ، کلسترول بالا و مشکلات التهابی ، تسکین دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و به طور بالقوه به درمان بیماری های کبد و سرطان کمک می کند. چای ترش با افزایش سوخت و ساز، موجب کاهش وزن سالم و تدریجی می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی جادویی در درمان فشار خون بالا و اضطراب نیز مؤثر است.

این نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است و اغلب از آن به عنوان یک چای دارویی استفاده می شود. گلهای گیاه هیبیسکوس دارای نامهای مختلفی است و در بعضی مناطق به "روزله" معروف است. طبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد.

چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک

نوشیدنی سرد و گرم میل می شود.چای هیبیسکوس به طورطبیعی کالری کمی دارد و فاقد کافئین است

. مطابق با بانک اطلاعاتی مواد مغذی USDA ، این ماده از مواد معدنی خوبی از جمله کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی برخوردار است. همچنین حاوی ویتامین های B مانند نیاسین و اسیدفولیک است. این چای منبع خوبی از آنتوسیانین ها است و این باعث می شود آن را برای مدیریت فشار خون بالا ، سرماخوردگی و عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) مفید بدانیم.


فواید سلامتی چای هیبیسکوس

فواید مختلف چای گل گیاه هیبیسکوس که می تواند به حفظ تناسب بدن انسان کمک کند ،


فشار خون را کنترل می کند

یکی از مزایای مهم چای ترش مصرف این چای باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان می شود. است، کاهش فشار خون و خواص ادرار آور آن ممکن است منجر به گسترش رگ های خونی شود. بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون پایین هستید و داروهای کاهش فشار را مصرف می کنید باید چای را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

مطالعه ای که در ژورنال Ethnopharmacology منتشر شده است نشان می دهد که چای ترش دارای خاصیت ضد فشار خون و محافظت از قلب است ، که می تواند برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند و افرادی که در معرض خطر بالای بیماری های قلبی عروقی هستند ، مفید واقع شود.


کاهش وزن

چای گیاهی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. مطالعات حاکی از آن است که عصاره هیبیسک باعث کاهش جذب نشاسته و گلوکز دو ماده غذایی که منجر به افزایش وزن می شود و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.


کلسترول را کاهش می دهد

چای ترش به پایین آوردن سطحفشارخون بالا و کلسترول LDL از بدن کمک می کند ، از این طریق به محافظت در برابر بیماری های قلبی و محافظت رگ های خونی از آسیب کمک می کند. خواص هیپولیپیدمی و قند خون چای هیبیسکوس می تواند برای کسانی که از اختلالات قند خون مانند دیابت رنج می برند مفید باشد.

یک مطالعه پژوهشی که بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع II انجام شده ، حاکی از آن است که مصرف هیبیسکوس و چای ترش باعث کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش می دهد ، که به مدیریت این بیماری غیرقابل پیش بینی کمک می کند.

در صورت مصرف گل خشک تنها 10 گرم دمنوش در روز و در صورت مصرف عصاره 100 میلی‌گرم در روز مصرف شود.در شرایط عادی بهترین میزان مصرف چای ترش تنها یک فنجان در روز می باشد.

چای ترش سطح استروژن را کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که مصرف چای می تواند اثر مستقیمی روی توانایی تولید مثل داشته باشد. کیفیت پایین استروژن، اگر در حال برنامه ریزی بارداری هستید، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای بر جنین وجود ندارد. با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید ، از خوردن این چای اجتناب کنید.


مضرات چای ترش: برای بیماران سرطانی

چای ترش بر سلول های سرطانی پوست و مغز تاثیر می گذارد. موسسه سرطان ملی دریافت که اگر تحت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی قرار دارید ، باید از خوردن این چای اجتناب کنید چون ممکن است موجب مشکلاتی در هنگام تداخل با داروهای سرطان شود. این یکی از بهترین اثرات جانبی چای است که باید از آن آگاه باشید.


داروی ضد باکتری

عصاره آبکی چای ترش خاصیت ضد باکتریایی دارد پس دفعه بعد که زخمی شدید، فقط جرعه ای از چای را بخورید تا احساس بهتری داشته باشید.

 چای ترش ضد سنگ کلیه و مثانه است واستفاده های بی پایانی دارد که یکی از آنها جلوگیری از تشکیل سنگ است.

 چای ترش برای پاک سازی پوست صورت چون دارای سورفکتانت های طبیعی بوده و به عنوان یک اسکراب و پاک کننده طبیعی پوست صورت باعث پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

با چای ترش ویتامین ث مورد نیاز خود را از چای ترش تامین کنید ؛ ویتامین ث کلید حفظ سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از هر گونه عفونت ویروسی است.


مناسب برای تمام فصول

خاصیت این نوع چای این است که می توانید تمام مدت بدون توجه به فصل ها آن را بنوشید. آن را در یک روز سرد گرم بنوشید.


چگونه چای هیبیسکوس درست کنیم؟

چای هیبیسکوس فواید بسیاری برای سلامتی دارد. می توانید گلهای خشک شده را از فروشگاه به راحتی خریداری کنید.


دستور تهیه :چای هیبیسکوس یا چای ترش

تهیه این چایی بسیار آسان است. تمام چیزهایی که شما نیاز دارید یک قوری، آب ، گلهای گیاه هیبیسک و شکر یا عسل است.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه زمان طبخ: 15 دقیقه زمان کل: 25 دقیقه

مواد لازم: 4 فنجان


2 قاشق چایخوری گل های گیاه هیبیسک خشک

1 فنجان آب جوش 

   چوب دارچین ،میخک ، چای کیسه ای ، زنجبیل ، برگ نعناع،( اختیاری )

این روش کاملا ساده است؛ آب جوش را در یک قوری و گل های خشک شده را در آن بریزید. به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد بستگی به این دارد که در چه حد چای غلیظ باشد . طعم های انتخابی خود را اضافه کنید و عسل را به چای اضافه کنید و داغ بنوشید.

فراموش نکنید که شیرین کننده دلخواه خود را به نوشیدنی اضافه کنید. در صورت امکان آن را با عسل امتحان کنید ، زیرا با عطر و طعم تند و تیز چای بسیار خوب می شود. بسته به انتخاب خود می توانید قند یا استویا نیز اضافه کنید.

   چای هیبیسکوس در کنارمربا وکوکی و چند حبه قند با عطر دلخواه میل کنید.

چای گیاهی طعم و مزه ای شبیه آب زغال اخته همچنین بسته به سلیقه خود می توانید از مانند دارچین ، میخک ، جوز هندی ، برگ نعناع ، برش های لیمو یا زنجبیل را نیز اضافه کنید. چای زنجبیل یکی از طعم های محبوب است ،


توهم زا

چای ترش می تواند اثرات توهم زا داشته باشد و بسیاری از مردم پس از خوردن آن احساس سبکی و حتی مستی می کنند. به یاد داشته باشید هنگام رانندگی یا استفاده از ماشین آلات در هنگام صرف چای بیشتر مراقب باشید.


این گیاه سرشار از اسید اسکوربیک است ، همچنین به عنوان ویتامین C شناخته می شود .این ماده مغذی اساسی است که بدن شما برای تقویت و تحریک فعالیت سیستم ایمنی بدن مورد نیاز بدن است. چای هیبیسکوس همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی شناخته شده است.


به عنوان یک ماده ضد افسردگی عمل می کند

چای هیبیسکوس حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ، به ویژه فلاونوئیدها است که در برخی مطالعات حیوانی با خاصیت ضد افسردگی همراه بوده اند. براساس تحقیقات منتشرشده در ژورنال هند فارماکولوژی ، مصرف چای هیبیسکوس ممکن است به آرامش سیستم عصبی کمک کند و با ایجاد یک احساس آرامش در ذهن و بدن ممکن است اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. برای شناسایی اثر واقعی این خاصیت ضد افسردگی ، تحقیقات بیشتری لازم است.


هضم را بهبود می بخشد

بسیاری از افراد برای بهبود هضم ، چای ترش را می نوشند زیرا مشکل ادرار و هم روده را منظم می کند. مطالعه ای که در مجله IOSR Journal of Biotechnology and Biochemistry منتشر شده است ، می گوید: از آنجایی که خاصیت مدر دارد ، از آن برای درمان یبوست ، بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز استفاده می شود.


ارزش غذایی

نوشیدنی ، چای ، لاله ، دم کرده

اندازه خدمت:

ارزش غذایی

آب [g] 99.58

انرژی [kcal] 0

پروتئین [g] 0

کل چربی (چربی) [گرم] 0

کربوهیدرات ، براساس اختلاف [g] 0

فیبر ، رژیم غذایی کل [g] 0

شکر ، جمع [g] 0

کلسیم ، Ca [mg] 8

آهن ، آهن [mg] 0.08

منیزیم ، منیزیم [میلی گرم] 3

فسفر ، P [mg] 1

پتاسیم ، K [mg] 20

سدیم ، سدیم [میلی گرم] 4

روی ، روی [mg] 0.04

ویتامین C ، کل اسید اسکوربیک [میلی گرم] 0

تیامین [میلی گرم] 0

ریبوفلاوین [میلی گرم] 0

نیاسین [میلی گرم] 0.04

ویتامین B-6 [میلی گرم] 0

فولات ، DFE [µg] 1

ویتامین B-12 [میکروگرم] 0

ویتامین A ، RAE [µg] 0

ویتامین A ، IU [IU] 0

ویتامین E (آلفا توکوفرول) [میلی گرم] 0

ویتامین D (D2 + D3) [میکروگرم] 0

ویتامین D [IU] 0

ویتامین K (فیلوکینون) [میکروگرم] 0

اسیدهای چرب ، کل اشباع [g] 0

اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع [گرم] 0

اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع شده [g] 0

اسیدهای چرب ، ترانس [g] 0

کلسترول [میلی گرم] 0

کافئین [میلی گرم] 0

منابع عبارتند از: USDA

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده