دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افزایش سوخت و ساز بدن باگارسینیا کامبوجیا

 افزایش سوخت و ساز بدن باگارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا یک میوه گرمسیری کوچک، که به شکل کدو تنبل، با رنگ زرد یا سبز گیاه است. با طعمی ترش به صورت تازه خورده نمی‌شود بلکه به خاطر عطر و طعم ترشی که دارد بیشتر در پخت و پز غذاها استفاده میشود ومصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و لاغری سریع را برای شما به همراه خواهد داشت.


بیشترین کاربرد این میوه برای کاهش وزن بوده و امروزه استفاده از آن به این منظور بسیار رایج شده است. میوه این گیاه باعث میشود که بدن چربی کمتری ذخیره کند، اشتها را کاهش میدهد و به این ترتیب باعث کاهش وزن میشود. پوست این گیاه اسیدی است و در بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان چاشنی برای انواع مختلف کاری مورد استفاده قرار می گیرد.در آشپزی، از آن به عنوان یک جایگزین گیاهی خوب برای کره یا کره تصفیه شده با استفاده از دانه های میوه استفاده می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

میوه گرمسیری گارسینیا کامبوجیا که به عنوان مکمل لاغری استفاده می شود. این میوه با کاهش اشتها، توقف ذخیره چربی در بافت چربی، کنترل قند خون و کلسترول موجب تسهیل روند لاغری می شود.

افرادی که وزن زیادی کم می کنند همیشه این مشکل را دارند که دچار شل شدگی و افتادگی پوست می شوند اما گارسینیا کامبوجیا مانع از به وجود آمدن این مشکل می شود و پوست را شما زیبا و شاداب نگه می دارد. در نهایت نیز مانع از تبدیل قندهای اضافی در بدن به چربی و انباشت آن در کبد می شود و در واقع یک نوع پیشگیری از ابتلا به کبد چرب نیز می تواند باشد.


حقایقی در باره این میوه

1. گارسینیا کامبوجیا دراندونزی ، هند ، سریلانکا ، مالزی و بخش هایی از آفریقا پرورش می یابد.

2. نامهای دیگر آن عبارتند از: انبه قرمز ، تمبر مالاب ، گل تاماریند ، توت بریند ، گامبوژ و

3. بعد از اینکه درآفتاب خشک و دودی شود ، میوه سیاه شده و بخاطر عطر دودی آن در کاری ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.

4- افزایش سوخت و ساز چربی در بدن و کمک به کاهش وزن است.

5- به طورمعمول اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ است اما می تواند به اندازه گریپ فروت رشد کند.

6. افزایش توانایی ماهیچه ها و ماهیچه ها برای ذخیره انرژی

7. سوزش و التهاب معده را کاهش می دهد.

8- طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد ، دانه ها 30 درصد چربی دارند. دانه ها گاهی اوقات به عنوان جایگزین کره یا کره تصفیه شده استفاده می شود که ماده اصلی آن در غذاهای هندی است.

9- تعدادی از ادعاهای بهداشتی درباره عصاره گارسینیا کامبوجیه مطرح شده است. از جمله شرایطی که افراد از آن استفاده می کنند شامل دیابت ، سرطان ، زخم ها ، اسهال و یبوست است.

10- بزرگترین دلیل شهرت این میوه ،مکمل های عصاره آن است که می توانند به کاهش وزن ، کاهش اشتها و افزایش استقامت در ورزش کمک کنند.

11. بهبود کلسترول، از این رو آنتی اکسیدان قوی دارد و از رسوب چربی در شریان ها جلوگیری می کند.

12.عصاره گارسینیا یک محافظ ضد التهاب برای معده است.

13. به دلیل آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهاب آن ،با درد مفاصل مبارزه می کند.

14. به بدن کمک می کند تا متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد،به انسولین بهترپاسخ میدهد وباعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود..

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

15.زیاده روی درمصرف کامبوجیا باعث مسمومیت کبدی میشود وضعف، خستگی، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن، خشکی دهان، سردرد، حالت تهوع و اسهال خوهد شد.

16. سایر مشکلات بهداشتی مرتبط با هیدروکسیکوت شامل تشنج ، اختلالات قلبی عروقی و رابدومیولیز است. با این حال ، از آنجا که هیدروکسیکوت حاوی بسیاری از مواد تشکیل دهنده ، تشخیص دلیل آن دشوار است.

17. یک منبع معتبر از ژاپن نشان داد که موشهایی که با دوزهای زیادی از گارسینیا کامبوجیه تغذیه می شوند چربی قابل توجهی را از دست دادند. با این حال ، دوزهای زیاد نیز باعث آتروفی بیضه شده است.

18- سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر، روی و هیدروکسی تریک اسید است.

19- هیدروکسی تریک اسید موجود در کامبوجیا با افزایش تولید هورمون سروتونین به کاهش اشتها کمک کرده و ممکن است با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

20. می تواند به کاهش چربی خون کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون کمک کند.

21. گارسینیا کامبوجیا ممکن است باعث کاهش قند خون شود. افرادی که به دیابت مبتلا هستند قبل از مصرف مکمل باید در مورد این موضوع با پزشک خود مشورت کنند.

22. به ویژه خانمهای باردار و شیرده باید قبل از افزودن هرگونه مکمل گیاهی به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنند

23- عوارض جانبی گارسینیا کامبوجیاممکن است شامل سردرد ، حالت تهوع ، سرگیجه و خشکی دهان باشد.

24. با توجه به طیف گسترده ای از عوارض جانبی که روی بدن دارد می توانید قبل از افزودن به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

افراد مبتلا به فشارخون و همچنین دیابت نباید از این مکمل استفاده کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری های قلبی نیاز است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.خانم های باردار نیز از مصرف این مکمل پرهیز کنند. در ادامه پس از مصرف اگر دچار سرگیجه و تهوع و استفراغ شدید مصرف دارو را قطع نموده و از پزشک خود کمک بخواهید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده