خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایا و فواید گیلاس سورینام یا پیتانگا

مزایا و فواید گیلاس سورینام یا پیتانگا


درخت گیلاس ستاره ای یا گیلاس سورینام با پوستی بسیارنازک که دارای گوشت نارنجی مایل به قرمز سبک و آبداریست با طعم ترش مایل به شیرین ومزه کمی تلخ با بوئی تند و گزنده و طعمی گیرا و خوشمزه ، به طور همزمان می باشد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

گیلاس سورینام یا پیتانگا یک میوه گرمسیری خوراکی است که بومی آمریکای جنوبی است. در رنگهای مختلفی از جمله سبز ، زرد ، قرمز و بنفش عمیق یافت می شود. در اوایل دهه 1900 ، آن را به کشورهای دیگری مانند فیلیپین ، اسرائیل ، هند و برمودا معرفی کرد و اکنون نیز در هاوایی و فلوریدا در ایالات متحده آمریکا پرورش می یابد. این میوه همچنین به گیلاس برزیل ، گیلاس کاین و حتی گیلاس فلوریدا نیز معروف است.


سورینام گیلاس (پیتانگا) چگونه طعم می دهد؟

گیلاس سورینام بسته به نوع آن می تواند از ترش تا شیرین تا مزه تیره باشد. ارقام ارغوانی رسیده معمولاً آبدار و خوش طعم است ومیوه ها را می توان مستقیم از درخت میل کرد ، اما سرد کردن آن در یخچال باعث می شود آن را دلپذیرتر کند. می توان از آن در چاشنی و ترشی ،مربا ، ژله ، دسر و سالادهای میوه استفاده کرد.

خوردن گیلاس سورینام رسیده برای کودکان بسیار لذت بخش است. چون هسته گیلاس سورینام سمی است وقتی می خواهیم از این میوه برای غذا استفاده نمایید باید گیلاس سورینام را از یک طرف برش داده و هسته را خارج نمایید.

برگ های این درختچه وقتی تازه جوانه می زنند به رنگ برنزی هستند و وقتی کاملا رشد می کنند سبز و براق می شوند، اما در هوای سرد و خشک زمستان به رنگ قرمز تغییر می کند.

 گیلاس سورینام در درجه اول به عنوان یک پرچین پرورش می یافت، بطور عمده کودکان میوه های آن را می خورند.برای استفاده از میوه آنها را بطور عمودی از یک طرف برش داده و کاملا باز کرده وهسته را خارج کنید و برای دو تا سه ساعت در جایی خنک قرار داده تا بوی آن تا اندازه ای برطرف شود .

اگر قبل از قرار دادن در یخچال دانه آنها را خارج کرده و رویشان شکر بپاشید، ملایم و شیرین و آبدار خواهد شد و جایگزین خوبی برای توت فرنگی روی کیکی است که رویش را با خامه زده شده پوشانده اید .


همچنین گیلاس گزینه مناسبی برای اضافه شدن به کلوچه میوه ای انواع سالاد پودینگ کاستارد و بستنی است و میتوان با آن پای و سس تهیه کرد و بصورت شربت آن را برای مدت طولانی نگه داشت .

سرشار از آنتی اکسیدان است ومنبع خوب ویتامین C

 مواد مغذی USDA ، یک فنجان گیلاس سورینام (پیتانگا) دارای 45.5 میلی گرم ویتامین C است. همچنین دارای دوز سالم ویتامین A (130 میلی گرم) و پتاسیم (178 میلی گرم) است.

تب را کاهش می دهد

جوشانده ی غنچه های گیلاس سورینام را به عنوان دارویی بر ضد آنفولانزا، سرماخوردگی، سردرد و مشکلات عضلات مثل سفتی ، قولنج و گرفتگی عضلانی استفاده می شود.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

نظرات
arrow متین
عالی بود مطلبتون
پاسخ ادمین
ممنون از لطفتون
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده