دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت بین پوره و کنسانتره میوه چیست؟

تفاوت بین پوره و کنسانتره میوه چیست؟

کنسانتره آب میوه و پوره میوه چگونه آماده میشود.

اگر به دنبال آب میوه غلیظ برای مصرف هستید یا تولید کننده آب میوه هستید، در اینجا اطلاعاتی در مورد روش های آن و تأثیرات آن بر بدن بدانید. یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن آبمیوه باکیفیت، تهیه آن از کنسانتره میوه است. دلایلی برای انجام این کار وجود دارد. 

کنسانتره میوه از میوه های تازه تهیه می شود. با حذف بیشترین مقدار آب از میوه تولید می شود. با حرارت دادن میوه در خلاء و تبخیر آب، ماده غلیظی باقی می ماند که بیشتر از میوه طبیعی حاوی مواد تشکیل دهنده میوه است. این مایع غلیظ کنسانتره میوه نامیده می شود. با انجام این فرآیند، مواد تشکیل دهنده میوه از 11 درصد به 65 درصد افزایش می یابد که بریکس میوه است که اطلاعات حیاتی را برای صنعت میوه و کارخانه های فرآوری همراه ارائه می دهد.

 به عبارت دیگر، حدود 90 درصد میوه را آب تشکیل می دهد و زمانی که بیشتر آب از شیره جدا شود، شربت غلیظی شبیه مربا به دست می آید. پس از آن، میوه غلیظ در شرایط آسپتیک، غیراسپتیک و یخ زده نگهداری می شود. میوه های غلیظ مغذی و خوش طعم هستند که می توان از آنها در تولید آب میوه استفاده کرد.

آب میوه معمولاً با کنسانتره میوه تهیه می شود تا مواد مغذی و طعم آن بهتر حفظ شود. این فرآیند در کارخانه ها تحت برخی شرایط انجام می شود تا خواص میوه حفظ شود.


فرآیند تولید کنسانتره آب میوه

میوه غلیظ نقش کلیدی در تهیه آب میوه های مختلف دارد. در اینجا طرز تهیه کنسانتره آب میوه به طور خلاصه آورده شده است: کنسانتره بیشتر از تبخیر آب میوه های آب گرفته یا مچاله شده تولید می شود. سپس مواد افزودنی برای بهبود طعم و جلوگیری از خراب شدن یا گاهی اوقات برای شیرین کردن اضافه می شود. افزودنی ها ضروری هستند زیرا می توانند آنها را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. آب کنسانتره حداقل 35 درصد مواد جامد از گوشت میوه از جمله تفاله و ترکیبات فرار و غیرفرار دارد. عنصر اصلی برای تهیه آب میوه کنسانتره میوه با کیفیت بالا است.   

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


طرز تهیه آب میوه مرحله به مرحله

فرآیند تهیه آب میوه در خانه به سادگی شستن میوه های تازه، پوست کندن و برش دادن آنها و سپس خارج کردن آب آنها از آبمیوه گیری است. گاهی اوقات لازم است آب میوه را قبل از نوشیدن صاف کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند مقداری شکر به آب میوه اضافه کنند تا طعم آن را تقویت کند. با این حال، روند تولید کنسانتره آب میوه متفاوت است.


فرآیند تولید کنسانتره آب میوه

 در اینجا چند مرحله برای تولید آب میوه، شهد یا شربت میوه در کارخانه ها آورده شده است:

جمع آوری میوه های تازه و تمیز کردن آنها با شستن آنها.

استخراج و فیلتراسیون آب میوه توسط برخی فرآیندهای مکانیکی.

استریل کردن در دمای استاندارد برای حفظ پایداری میکروبی.

تبدیل آن به کنسانتره بیشتر به روش غلظت انجمادی.

آب میوه را بسته بندی کرده و در دمای 5-8 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

اضافه کردن آب و برخی مواد افزودنی مانند شکر، اسانس، قوام دهنده، مواد نگهدارنده و غیره به آب میوه.

نسبت کنسانتره آب میوه به آب

مهم ترین مرحله در فرآوری آب میوه، دانستن نسبت دقیق کنسانتره آب میوه به آب است. مقدار آب لازم اضافه شده به کنسانتره نیاز به توجه دقیق دارد تا طعم و مواد مغذی کنسانتره حفظ شود. به طور کلی، برای تهیه آبمیوه برای نوشیدن، از ⅔ آب برای ⅓ غلیظ استفاده کنید. این نسبت تقریباً برای هر نوع آب میوه ای کار می کند تا غلیظ تر شود.


چرا از کنسانتره میوه برای تهیه آب میوه استفاده کنیم؟

با استخراج آب میوه، رشد باکتری ها کاهش می یابد. یعنی میوه غلیظ به راحتی آب میوه خراب نمی شود. بنابراین، می توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کرد. این فرآیند مزایایی مانند حفظ مواد مغذی و ویتامین های میوه و کمک به کاهش هزینه های بسته بندی، نگهداری و حمل و نقل دارد. آب میوه که از کنسانتره میوه تهیه می شود، طعم و رنگ طبیعی دارد و افزودنی هایی برای تقویت عطر میوه دارد. دلیل تبدیل آب میوه به کنسانتره و تبدیل مجدد آن به آب میوه این است که نگهداری میوه غلیظ آسانتر از آبمیوه است و هزینه کمتری دارد. نگهداری کنسانتره به دلیل ظرفیت کمتر آن نسبت به آب میوه آسان است.


کنسانتره آب میوه برای بدن مفید است

آب غلیظ حاوی مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. کنسانتره آب میوه سرشار از ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و فولات است. اثرات آن بر روی بدن بسیار زیاد است، همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند و نتایج پیری پوست را به تاخیر می اندازند. سایر مواد مغذی ترکیباتی مانند کاروتنوئیدها، آنتوسیانین و فلاونوئیدها هستند. اینها با مزایای سلامتی بسیاری از جمله سلامت قلب و کاهش التهاب همراه هستند.

کنسانتره آب میوه مواد مغذی را فراهم می کند که التهاب را کاهش می دهد و سلامت قلب و پوست سالم را تامین می کند. به راحتی خراب نمی شود و به دلیل مواد افزودنی ماندگاری بیشتری دارد.


طرز تهیه کنسانتره آب سیب

کنسانتره سیب شکل غلیظی از آب سیب است که آب آن به درصد بالایی از آن خارج شده و در نهایت ماده ای غلیظ، شربتی یا مربا مانند باقی می ماند. هدف اصلی از تولید کنسانتره میوه این است که به آنها اجازه داده شود تا مدت طولانی تری ذخیره شوند و در عین حال مواد مغذی خود را حفظ کنند. سیب میوه ای بسیار سالم، مغذی و محبوب در میان میوه های دیگر است. نگهداری سیب به دلیل ترکیب آنزیم های پلی فنل اکسیداز (PPO) با هوا و قهوه ای شدن رنگ آن کمی دشوار است. از کنسانتره سیب نیز می توان برای تهیه آب میوه سالم با استفاده از کنسانتره میوه استفاده کرد.


چگونه کنسانتره سیب درست کنیم؟ 

کنسانتره سیب مصارف زیادی دارد، مانند طعم‌دهنده غذا، شیرین‌کننده و طعم‌دهنده نوشیدنی‌هایی مانند کوکتل‌ها و اسموتی‌ها و همچنین استفاده در پخت کیک و کلوچه و تولید آب میوه از کنسانتره سیب. در اینجا مراحل تولید سیب غلیظ آمده است:

مرتب سازی و شستشو: سیب های تازه، رسیده و بدون لک دسته بندی شده و از میوه های آسیب دیده جدا می شوند. سپس به طور کامل شسته می شوند تا گرد و غبار و آفت از بین برود.

له کردن و پرس کردن: در این مرحله سیب ها را با دستگاه های مخصوص له می کنند تا به صورت خمیری در بیاید، سپس تحت فرآیند خاصی فشار داده می شود تا آب آن گرفته شود.

شفاف سازی و خالص سازی : در حال حاضر، آب استخراج شده از سیب طی فرآیندی فیلتر می شود تا مواد جامد مانند پالپ حذف شود.

تراکم: آب سیب شفاف شده با حرارت دادن غلیظ می شود تا مقدار زیادی از محتوای آب آن تبخیر شود. تصفیه آب سیب را می توان از طریق روش های مختلفی مانند تبخیر خلاء، اسمز معکوس یا انجماد انجام داد.

پاستوریزه کردن: این مرحله برای از بین بردن باکتری ها یا میکروارگانیسم هایی که ممکن است در سیب غلیظ وجود داشته باشد انجام می شود.

خنک‌سازی و نگهداری : پس از غلیظ شدن، کنسانتره سیب خنک شده و در مخازن مناسب نگهداری می‌شود تا کیفیت و تازگی خود را حفظ کند، سپس کنسانتره را در ظروف بسته‌بندی می‌کنند.


چگونه کنسانتره آب سیب درست کنیم؟

یکی از کاربردهای اصلی کنسانتره سیب استفاده از آن برای تولید کنسانتره آب سیب است. این به داشتن آب میوه های سالم بدون نیاز به مواد افزودنی و رنگ های مصنوعی کمک می کند.


در اینجا مراحل پردازش آب سیب آمده است:

اولین قدم برای تولید آب سیب این است که سیب غلیظ شده را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنید تا به غلظت و طعم دلخواه برسد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

اضافه کردن مقدار کمی عطر سیب و گاهی کمی شکر یا اسید اسکوربیک به مخلوط کنسانتره و آب.

صاف کردن و شفاف کردن آب میوه باید در این مرحله انجام شود تا مواد جامد موجود در این مایع یا کف ایجاد شده از مخلوط کردن آب و کنسانتره خارج شود.

حال پاستوریزه شدن شیره که به طعم و رنگ دلخواه رسیده است انجام می شود.

در مرحله آخر شیره پاستوریزه سرد شده و در بطری های مخصوص بسته بندی ریخته می شود.

آب سیب غلیظ از سیب غلیظ برای حفظ طعم و مواد مغذی این میوه تولید می شود. همچنین ماندگاری سیب را برای استفاده در تمام فصول افزایش می دهد.


طرز تهیه کنسانتره هلو

کنسانتره هلو یک آب میوه غلیظ است که مقدار زیادی آب آن تحت یک فرآیند خاص خارج می شود، سپس یک شکل مربا مانند یا شربت باقی می ماند. هلو یک میوه تابستانی است، بنابراین هدف از تولید کنسانتره هلو، نگهداری طولانی‌تر این میوه در طول سال است. با استفاده از کنسانتره هلو می توانید از عطر و طعم مطبوع این میوه هم به صورت آب میوه و هم در تولید شکلات و کیک و سایر نوشیدنی ها لذت ببرید


چگونه کنسانتره هلو درست کنیم؟

کنسانتره میوه را می توان برای استفاده در آینده ذخیره کرد، با آب مخلوط کرد تا آب میوه با کیفیت بالا تولید شود و به عنوان طعم دهنده در نوشیدنی ها استفاده شود. مراحل تولید هلو غلیظ به شرح زیر است:

اولین مرحله در تولید کنسانتره هلو، جداسازی هلو سالم و بدون لک از هلو فاسد است و در این مرحله هلوها کاملا شسته می شوند تا گرد و غبار و آفت کش ها از پوست هلو پاک شود. 

هلوها را تحت فشار فشار داده و خرد کرده تا آب آن جدا شود.

حالا هلوهایی را که فشرده و له شده را آب گرفته و در یک صافی تفاله های آن جدا شود. تا آب هلو باقی می ماند.

آب هلو گرم می شود تا مقدار زیادی از محتوای آب آن تبخیر شود. سپس تصفیه آب میوه انجام می شود. می توان آن را از طریق سه روش تبخیر خلاء، اسمز معکوس یا انجماد انجام داد.

پاستوریزاسیون برای از بین بردن هر گونه باکتری یا میکروارگانیسم موجود در هلو غلیظ انجام می شود. این به هلو غلیظ کمک می کند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

اکنون کنسانتره هلو خنک شده و در ظروف مخصوص نگهداری می شود تا کیفیت و تازگی خود را حفظ کند. کنسانتره بسته بندی شده در مکان های خنک نگهداری می شود.


چگونه کنسانتره آب هلو درست کنیم ؟

یکی از مصارف اصلی کنسانتره هلو استفاده از آن برای تولید آب میوه با کیفیت است که هم در منزل و هم در کارخانه آب میوه گیری غلیظ قابل انجام است. 

در اینجا مراحل فرآوری آب هلو در کارخانه آورده شده است:

مرحله اصلی در تولید آب میوه از هلو غلیظ، افزودن مقدار مناسب آب برای رقیق شدن آن تا رسیدن به غلظت و طعم مطلوب است.

هلو میوه ای با عطر و طعم بسیار مطبوع است. در این مرحله عطر هلو با مکانیزم همزن به مایع غلیظ اضافه می شود تا عطر و طعم آب میوه قوت بخشد.

صاف کردن و تصفیه آب هلو در این مرحله انجام می شود تا آب هلو از کف و ذرات جامد باقیمانده هلو غلیظ پاک شود.

فرآیند پاستوریزه کردن شیره تهیه شده در این مرحله برای افزایش ماندگاری محصول انجام می شود.

پس از پاستوریزه و استریل کردن آب هلو، دمای آب میوه کاهش یافته و ریخته شده و در بسته بندی های مناسب نگهداری می شود.

کنسانتره میوه در شرایط بهداشتی و با استفاده از جدیدترین ماشین آلات تولید می شود. اگر تولید کننده آب میوه هستید، همین امروز کنسانتره هلو را به صورت عمده سفارش دهید و طعم خوب آب هلو را به مشتریان خود عرضه کنید.


طرز تهیه کنسانتره آب آلبالو

آب آلبالو می تواند یکی از آب میوه هایی باشد که فواید زیادی برای سلامتی مانند بهبود کیفیت خواب، تامین آنتی اکسیدان، کاهش درد عضلانی و کاهش التهاب دارد. آب آلبالو می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و کیفیت خواب را افزایش دهد. یکی از روش های نوین تولید آب میوه استفاده از میوه غلیظ است که مواد معدنی، ویتامین ها و طعم آن میوه را حفظ می کند.


چگونه کنسانتره آلبالو درست کنیم؟

کنسانتره آلبالو یکی از کنسانتره های خوش طعمی است که برای مصرف این میوه تابستانی در فصول دیگر تولید می شود. آلبالو غلیظ تمام خواص میوه و همچنین طعم واقعی آلبالو تازه را دارد.


مراحل تولید کنسانتره آلبالو به صورت اسپتیک به شرح زیر است:

اولین قدم در تولید کنسانتره آلبالو، دسته بندی و شستن آنها برای از بین بردن میوه های آسیب دیده یا کبود شده در کارخانه است. فرآیند شستشو با استفاده از دستگاه های خاص و مدرن انجام می شود.

در مرحله دوم آلبالو را هسته گرفته و خرد می کنند تا برای آب گیری آماده شود. در این مرحله هسته آنها از لایه میانی گوشتی میوه جدا می شود.

در این مرحله آلبالوهای له شده که فقط قسمت گوشتی میوه از آن باقی مانده است به مرحله آبگیری و گرفتن آب از تفاله می رسد.

اکنون آب میوه توسط فیلترهای مخصوص تصفیه می شود تا ذرات جامد میوه از آب جدا شود.سپس مایع حاصل پاستوریزه می شود تا باکتری های آن از بین برود و کیفیت آن برای مدت طولانی تری حفظ شود.

کنسانتره با تبخیر بخشی از آب از شیره ساخته می شود که باعث افزایش غلظت اجزای آن می شود.

مرحله آخر این است که کنسانتره آلبالو خنک شده و در ظروف ریخته می شود. بشکه های کنسانتره آلبالو برای استفاده و فروش بعدی در یک انبار خنک قرار می گیرد.


چگونه کنسانتره آب آلبالو درست کنیم؟

همانطور که گفته شد یکی از مصارف مهم کنسانتره میوه، تولید آب میوه است. علاوه بر این، کنسانتره میوه را می توان برای طعم دادن به شکلات ها، کیکها یا به عنوان شیرین کننده ای مانند مربا استفاده کرد. مراحل تولید آب آلبالو در کارخانه به شرح زیر است:

کنسانتره آلبالو شکل غلیظ و غلیظی از آب میوه است. برای رقیق شدن و تبدیل آن به شیره باید طی فرآیند خاصی مقداری آب با کنسانتره مخلوط شود. آب اضافه می شود تا به ضخامت مورد نظر برسد.

در مرحله دوم مقداری عطر، شاید مقدار کمی شکر و یا انواع دیگری از مواد افزودنی به آن اضافه می شود و با دستگاه های مخصوص مخلوط می شود.

محلول آب میوه با فیلترهای معین فیلتر میشود تا کف ایجاد شده در اثر اختلاط و ذرات جامد احتمالی از بین برود.

سیستم فیلتراسیون آسپتیک برای از بین بردن باکتری های آلیسیکلوباسیلوس و همچنین بهبود کیفیت آب میوه های غلیظ استفاده می شود.

در مرحله آخر دمای آب آلبالو را کاهش می دهند تا خنک شود سپس در ظروف ریخته می شود تا در انبارهای مناسب نگهداری شود.

آب آلبالو غلیظ می تواند عطر و طعم بسیار مطبوعی را ارائه دهد که برای هر سلیقه ای مناسب است. تهیه آب آلبالو با استفاده از کنسانتره آلبالو یکی از بهترین راه های نوشیدن این آب میوه جذاب است.


طرز تهیه کنسانتره آب انار

انار یکی از محبوب ترین میوه هایی است که فقط در چندین کشور می توان آن را کاشت و میوه داد. به دلیل طعم بسیار خاصشان که از شیرین تا نیمه ترش و ترش است، مورد علاقه بسیاری از مردم هستند. از آنجایی که امکان تازه نگهداشتن این میوه در فصول مختلف وجود ندارد، کارخانه ها کنسانتره انار تولید می کنند. کنسانتره انار ضمن حفظ طعم و رنگ انار، به حفظ ویتامین ها و آنتی اکسیدان های میوه کمک می کند.


چگونه کنسانتره انار درست کنیم؟

کنسانتره انار شکل غلیظی از آب انار است که مربا مانند و طعم قوی تری دارد. انار غلیظ حاوی تمام خواص انار تازه از جمله طعم، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. از انار غلیظ می توان برای طعم دادن به غذاها یا آب نبات ها استفاده کرد. اما کاربرد اصلی کنسانتره انار برای تولید آب میوه است.

 برای تهیه کنسانتره انار در کارخانه، معمولاً مراحل زیر انجام می شود:

مرتب سازی و شستشو: انارها را برای جدا کردن قسمت های خراب (در صورت وجود) دسته بندی می کنند و برای پاک کردن هرگونه کثیفی یا ناخالصی شسته می شوند.

استخراج: سپس انارها برای فرآیند استخراج آب آماده می شوند. روش های مختلفی برای استخراج وجود دارد، از جمله استفاده از پرس های هیدرولیک یا سانتریفیوژهای صنعتی.

فیلتراسیون و شفاف سازی: شیره استخراج شده با استفاده از فیلتراسیون برای حذف هر گونه جامد یا ناخالصی باقی مانده از دانه ها شفاف می شود.

پاستوریزه کردن: آب میوه پاستوریزه می شود تا هر نوع باکتری یا میکروارگانیسم مضری که ممکن است وجود داشته باشد را از بین ببرد.

خنک سازی و بسته بندی: در نهایت، آب میوه تا دمای استاندارد خنک می شود، در بطری ها یا کارتن ها بسته بندی می شود و برای توزیع به مشتریان برچسب گذاری می شود.


چگونه کنسانتره آب انار درست کنیم؟

از کنسانتره انار در تولید آب میوه استفاده می شود تا طعم و خواص آن برای مدت طولانی تری حفظ شود. مراحل تولید آب انار در کارخانه به شرح زیر است:

اولین مرحله برای تولید آب میوه از کنسانتره، رقیق کردن و تبدیل کنسانتره به آب میوه است. برای این کار باید طی فرآیند خاصی مقداری آب با کنسانتره مخلوط شود تا به بهترین ضخامت برسد. در مرحله دوم افزودنی هایی مانند عطر انار و شاید مقدار کمی شکر برای کاهش ترشی آن با آب آن مخلوط می شود. آبمیوه با سیستم های فیلتراسیون ویژه فیلتر می شود تا ذرات جامد باقی مانده و کف ایجاد شده در اثر اختلاط از بین برود.

در حال حاضر پاستوریزاسیون انجام می شود و آب میوه خنک می شود تا برای بسته بندی آماده شود.

در مرحله آخر آب انار را داخل شیشه یا کارتن می ریزند تا در انبارهای مناسب نگهداری شود. کنسانتره آب انار در کنار تمام خواص میوه تازه انار طعمی خاص را ارائه می دهد. همچنین مقرون به صرفه است و به این راحتی خراب نمی شود.


چگونه پوره میوه درست می کنید؟

به طور کلی پوره های میوه، محصولات غلیظ و صافی هستند که به گونه ای فرآوری شده اند که قسمت های نامحلول میوه به ذرات میکروسکوپی تبدیل شده و حالت خمیری و صافی پیدا می کنند. پوره میوه یک محصول نیمه کامل است که با استفاده از فرآیند فنی می توان آن را از انواع میوه ها به دست آورد. شکل ظاهری پوره میوه ای خمیری است که حاوی تفاله است و چسبناکتر از آب میوه است. پوره میوه از میوه هایی با پوست و دانه جدا شده به دست می آید. دلایل استفاده از پوره کاهش بار میکروبی بیولوژیکی و افزایش ماندگاری میوه برای استفاده در تمام طول سال است.


در اینجا مراحل تولید میوه پوره آمده است:

انتخاب میوه‌ها: میوه‌هایی که برای پوره کردن استفاده می‌شوند، تحت یک فرآیند انتخاب دقیق قرار می‌گیرند. میوه برداشت شده باید به اندازه کافی رسیده و سالم باشد.

شستشو و نظافت: میوه های انتخاب شده باید توسط کارگران ماهر در بشکه تخلیه شوند، سپس با دقت شسته و دسته بندی شوند. برخی از میوه ها نیاز به پوست کندن و هسته گیری دارند که در این مرحله انجام می شود.

استخراج و فیلتراسیون: آبگیری و فیلتراسیون میوه ها توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و آب میوه از تفاله آن جدا می شود. ذرات باقیمانده دانه های کوچک نیز از طریق صافی از آن جدا می شود.

هوادهی: پس از فیلتراسیون، برخی از میوه ها باید از سیستم هوادهی عبور کنند، زیرا هنگام قرار گرفتن در معرض هوا، رنگ آنها تغییر می کند. برای جلوگیری از اکسیداسیون، بخشی از فرآیند قبل از بسته بندی محصول در یک فضای کنترل شده مانند سیستم هوازدایی انجام می شود.

پاستوریزه کردن: قبل از بسته بندی پوره باید پاستوریزه و استریل شود. پاستوریزاسیون شامل حرارت دادن محصول برای مدت کوتاهی در دمای بسیار بالا است که برای از بین بردن میکروب ها و اطمینان از بهداشت محصول مطلوب است. سپس محصول بلافاصله خنک می شود.

بسته بندی و نگهداری: در مرحله آخر پوره در بسته بندی های اسپتیک بسته بندی می شود. ماندگاری آن تا 18 ماه می باشد. همچنین در صورت باز شدن بسته باید برای استفاده بعدی منجمد شود.


تفاوت بین پوره و کنسانتره میوه چیست؟

در فرآیند تولید کنسانتره و پوره، شیره طی فرآیند خاصی استخراج می شود. بنابراین ماده باقیمانده برای تولید پوره کاملا جامد است. به همین ترتیب، در تولید کنسانتره میوه، میوه های خرد شده به اندازه ای گرم می شوند که مقدار زیادی آب تبخیر شود. سپس ماده باقیمانده به صورت مایع غلیظ مربا مانند است.


تفاوت دیگر بین کنسانتره پوره میوه این است که کنسانتره از میوه هایی مانند هندوانه و انگور که آب بیشتری نسبت به گوشت دارند تهیه می شود. اما برای تهیه پوره میوه از میوه هایی مانند هلو و سیب استفاده می شود که نسبت گوشت آن بیشتر از آب است. پوره میوه که از میوه های تازه به صورت خرد شده تهیه می شود، نرم و مغذی است. پوره طعم واقعی میوه را دارد که برای طعم دهی در پخت کیک، شیرینی و غیره کاربردهای زیادی دارد.


یادداشت پایانی

در این مقاله نحوه تهیه کنسانتره میوه را توضیح دادیم سپس مراحل فرآوری آب میوه با استفاده از کنسانتره میوه را مورد بحث قرار دادیم. آب میوه غلیظ مستقیماً از میوه های طبیعی استخراج می شود که ارزش غذایی بالایی دارند. فرآیند تغلیظ آب میوه به عنوان مرحله ضروری در تولید آب میوه و کنسانتره، تأثیر زیادی بر کیفیت آبمیوه دارد. به هر حال، انتخاب فن آوری مناسب کنسانتره آبمیوه، کلید موفقیت در بهره وری و کیفیت آبمیوه است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده