دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نحوه عملکرد در یک خانواده چند نسلی

نحوه عملکرد در یک خانواده چند نسلی

بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان در خانوارهای چند نسلی زندگی می کنند ، که به عنوان 3 و حتی 4 نسل تعریف می شوند. به ویژه در کشورهای در حال توسعه که چندین نسل در خانه را به عنوان یک قاعده در نظر می گیرند معمول است ، اما در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده نیز شیوع بیشتری دارد. افزایش هزینه های املاک و مستغلات ، مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان خانواده های بیشتری را به فکر پیوستن نیروهای خود در میان نسل ها می اندازد. با این حال ، هر نسلی مجموعه جدیدی از عوارض بالقوه را معرفی می کند که باید برای عملکرد و رشد یک خانواده چند نسلی رفع شود.

تفاوتهای بين نسلی با توجه به اهميت آن در جامعه ايران، از جمله مباحثی است كه در دهه های اخير مورد توجه جامعه شناسان قرار گرفته است. تفاوت بين نسلی به معنای وجود اختلاف نظرهای مهم ميان دو نسل والدين و فرزندان در جنبه های مختلف زندگی نظير الگوی همسرگزينی، الگوی مصرف کالای فرهنگی، نحوه گذران اوقات فراغت، رفتار دينی است. جامعه ايران در دهه های اخير در جريان تحولات فرهنگی و اجتماعی وسيعی قرار گرفته است. اين تحولات به ويژه در خانواده ها چشمگير بوده است. يکی از مهم ترين تحولات، برجسته تر شدن تفاوت های ارزشی ميان فرزندان و والدين است که موجب شده خانواده ها در معرض چالش های جدی قرار گيرند. چالش هايی که به نظر می رسد شکل سنتی خانواده را زير سوال برده است.

پسران و دختران با پدران و مادران، متفاوت و گاه متعارض هستند اختلاف فرهنگی، جهان بینی و شخصیتی فراوان دارند. تأثیرات شگرف پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییرات سریع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در چند دهه اخیر باعث شده قوانین حاکم بر روابط میان والدین و فرزندان متغیر شده و یک گسست نسلی بین آنها رخ دهد.

فرزندان دنبال تأمین نیازهای خود هستند ، انتظارات و نیازهای آنها در زمان بزرگتر شدن نمایان تر می شود . اگر پدر و مادر به درستی آنها را درک نکنند و نیازهای عاطفی و مادی آنها تأمین نشوند این فاصله هر روز بیشتر می شود. در واقع والدین باید همگام با فرزندان خود بوده و به روز شوند تا بتوانند مانند یک دوست در کنار آنها قرار گیرند که این نزدیکی پدر و مادر به فرزندان در زندگی آینده آنها و انتخاب همسر تاثیر دارد و می توانند در این زمینه همراه آنها باشند.

ولی تعداد این خانواده ها در کشورهای توسعه یافته، همانند ایالات متحده هم در حال افزایش می باشد.

افزایش هزینه های مربوط به ملک و خانه، مراقبت از سلامتی و مراقبت از کودک از جمله دلایلی هستند که باعث شده اند نسل های مختلف یک خانواده با هم زندگی کنند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

با این وجود، هر نسلی پیچیدگی ها و مشکلات مربوط به خودشان را دارند که به منظور پایدار بودن خانوارهای چند نسلی باید شناسایی و رفع شوند.

1. بررسی کنید که چرا چنین ترتیب و شرایطی وجود دارد.

هر چیدمان زندگی دارای مزایا و معایب خودش است و برای اینکه بتواند به درستی کار کند، باید مزایا و معایب آن سبک سنگین شوند. وقتی که مشکلات زندگی در این قالب خانواده به شما فشار آورد به خاطر بیاورید که چرا به این شکل زندگی روی آوردید و چه مزایایی برای شما دارد. این کار به شما کمک میکند که راحت تر با مشکلات کنار بیایید. برخی از دلایلی که باعث میشود خانواده ها به زندگی چند نسلی متمایل شوند در زیر آمده است.

پول،از دست دادن شغل یا اتفاقات غیر منتظره، مانند طلاق یا مرگ در خانواده.

یک جابجایی یا مهاجرت بزرگ.که در آن یک خانواده یا یک فرد پس از مهاجرت به منطقه ی جدید با خانواده ای که ساکن آنجا بوده است همنشین میشوند تا زمانی که با آن منطقه آشنا شوند و بتوانند برای خودشان زندگی تشکیل دهند.

تمایل به زندگی در یک منطقه گرانتر. با کنارهم آمدن تعداد بیشتری از اعضای یک خانواده در یک خانه، آنها میتوانند در خانه ای بزرگ تر و در محله ای بهتر با مدرسه هایی مناسب تر زندگی کنند.

والدینی که کار میکنند و ترجیح میدهند افراد نزدیک خودشان به جای غریبه ها از فرزندشان مراقبت کنند.

بستگان سالمند که نیاز به مراقبت توسط خانواده به جای خانه ی سالمندان دارند.

تاکید بر حفظ اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم.

شرایط غیر منتظره، مانند آسیب ناکارآمدی، مشکلات قلبی یا بیماری غیر قابل درمان.یک خانواده ی بزرگ و گسترده در صورت پیش آمد چنین مشکلاتی، میتواند شرایط مفیدی را برای افراد دارای مشکل فراهم کند.

در مورد شرایط مختلف با خانواده تان صحبت کنید

2. در مورد شرایط مختلف با خانواده تان صحبت کنید، تا همه افراد خانواده در مورد دلایل مربوط به زندگی کردن چند نسل از خانواده در یک خانه مطلع باشند.

این موقعیت یک موقعیت زودگذر و موقتی است؛ باید خانواده تان را نسبت به علل ایجاد این موقعیت مطلع کنید.

3.مسئولیت های مربوط به کسانی که باید تحت مراقبت قرار بگیرند را مشخص کنید.

آیا کسی در خانواده دارای مسائل بهداشتی است که باید برطرف شود ، مانند پدر یا مادر مسنی که به مراقبت ویژه احتیاج دارند یا کودکی با اختلالات یادگیری؟

اگر مراقبت از آنها در خانه باشد ، کدام یک از اعضای دیگر خانواده مسئولیت اصلی این مراقبت ها را بر عهده دارند؟

4 .درباره مرزها به صورت گروهی بحث کنید ، زیرا هر یک از اعضای خانواده ، از کوچکترین تا بزرگترین فرد ، باید آنها را رعایت کنند.

درباره نگرانی های خود راجع به حریم خصوصی صحبت کنید. حفظ حریم خصوصی در چنین خانواده هایی کار دشواری است. مطمئن شوید همه ی اعضا از اهمیت این موضوع باخبر باشند و برای کسانی که این حریم را حفظ نمیکنند جریمه هایی درنظر بگیرید. حریم های خصوصی میتوانند اینترنت، دفترچه خاطرات، وسایل شخصی یا تلفن های خصوصی باشند.

بخشی از حفظ حد و مرز ها، به مشاوره دادن، خصوصا به زن و شوهر ها مرتبط است. پس خاطر نشان کنید که مشاوره دادن به افراد فقط در صورتی که خودشان درخواست کرده باشند باید صورت بگیرد بنابراین نباید هیچ کس در دعوای زن و شوهر ها دخالت کند.

مرزهای فیزیکی را مشخص کنید.برخی افراد حریم جسمانی بیشتری نسبت به دیگران دارند. اجازه دهید خانواده شما درمورد نگرانی های شما درباره ی خشونت های فیزیکی یا تماس های نامناسب مطلع باشند.

مرزهای صوتی را مشخص کنید.احتمال دارد که حداقل یک نفر در خانه از شنیدن موسیقی بلند و یا حتی صدای بلند تلویزیون لذت ببرد. به کسانی که میخواهند موسیقی یا تلویزیون را با صدای بلند گوش دهند استفاده از هدفون را پیشنهاد دهید.

قوانین حمام را مشخص کنید. استفاده از حمام و دستشویی را زمانبندی کنید و هنگامی که شخصی در حمام است از علامتی روی در استفاده کنید تا دیگران مزاحم او نشوند.

5.اگر بزرگسالان به حقوق و مسئولیت های دیگران احترام نگذارند، انجام وظایف میتواند به منبع مشکلات تبدیل شود. یکی از این مشکلات دخالت افرادی غیر از پدر و مادر کودک در تربیت آنهاست. در این حالت فرد نمیداند تا چه اندازه مجاز است در کار تربیتی کودکان ورود پیدا کند. مشخص کردن قوانین روشنی برای ارتباط با کودکان به ویژه برای پدربزرگ و مادربزرگ ها، امری بسیار مهم و حیاتی است. انجام تکالیف در منزل ممکن است گاه در خانه اختلاف ایجاد کند. آنچه باعث بروز مشکلات می شود ، درک بزرگسالان غیر والدین از این است که تا چه حد باید در تصمیم گیری برای بهترین کارها به کودکان اجازه دهند. به ویژه برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ و همچنین سایر اعضای خانواده بسیار مهم است که قوانینی را که برای فرزندان خود وضع کرده اید خلاف نکنند.

6.زودتر از موعد تصمیم بگیرید که چه کسی مسئولیت پرداخت قبض ها را بر عهده دارد و در حد توان خود به این امر پایبند باشید. البته ، مواردی پیش می آید که پیش بینی نشده اتفاق می افتد. اگر همه اعضای بزرگسال با هم کار کنند ، بیشتر مشکلات قابل حل است.

7.اگر مشکلی وجود دارد که نیاز به صحبت دارد، یک جلسه ی خانوادگی تشکیل دهید.و بی سر و صدا بحث کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، باید زمان و مکانی وجود داشته باشد که در آن حریم خصوصی افراد حفظ شود. در چنین شرایطی میتوان با استفاده از حریم خصوصی مشکلات را قبل از اینکه به درگیری های بزرگتر منجر شوند، حل و فصل کرد.

8 به عنوان یک خانواده اوقات باکیفیت را سپری کنید.

یک روز و / یا یک شب در هفته برای همه لذت ببرید. در یک شب بازی ، سفر به سالن سینما یا حتی فقط بنشینید و با یکدیگر گفتگو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده