بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شکستگی استخوان |علل ، علائم ، درمان و نحوه تشخیص

 شکستگی استخوان |علل ، علائم ، درمان و نحوه تشخیص

ترمیم شکستگی استخوان چیست؟

هنگامی که شکستگی استخوان برای شما اتفاق می افتد، مهم است که استخوان بتواند به درستی در موقعیت اصلی خود قرار بگیرد و بهبود یابد. برای استخوان شکسته چندین درمان وجود دارد ، و درمانی که پزشک توصیه می کند به چندین عامل بستگی دارد.

انواع مختلفی از شکستگی وجود دارد و علائم آن شامل درد ، تورم و تغییر رنگ پوست در اطراف منطقه آسیب دیده است.حین انجام ورزش افرادی دچار شکستگی می شوند. علت آن آماده نبودن بدن و وارد کردن فشارهای ناگهانی و بالاست. شکستگی ، که به عنوان استخوان شکسته نیز شناخته می شود ، شرایطی است که باعث تغییر کانتور (شکل) استخوان می شود. شکستگی ها غالباً هنگام وجود زیاد رخ می دهد

ترمیم شکستگی استخوان یک عمل جراحی برای اصلاح استخوان شکسته با استفاده از پیچ های فلزی ، سنجاقها میله ها یا صفحات برای نگه داشتن استخوان است.

چرا ترمیم شکستگی استخوان انجام می شود؟

ترمیم شکستگی استخوان در مواردی انجام می شود که استخوان شکسته با گچ گرفتن یا اسپلینت به طور صحیح بهبود نیابد.

بهبودی نادرست که نیاز به جراحی ORIF دارد ممکن است در مواردی که استخوان در پوست چسبیده است (شکستگی های مرکب) و شکستگی هایی که مفاصل را درگیر می کند مانند مچ دست و مچ پا رخ دهد.

اگر استخوانهای اطراف مفاصل قابل ترمیم نباشند ، تحرک عملکردی فرد ممکن است به شدت آسیب دیده باشد.

نحوه آماده سازی برای ترمیم شکستگی استخوان

در مورد تاریخچه پزشکی خود ، از جمله شرایط مزمن یا جراحی های قبلی ، به پزشک خود بگویید. همچنین در مورد داروهایی که مصرف می کنید یا به آنها حساسیت دارید ، از جمله به داروهای بدون نسخه و مکمل ها ، به پزشک خود بگویید.

پزشک شما همچنین از آزمایش تصویربرداری درخواست می کند تا دقیقاً ببیند که استخوان شکسته شده است. نمونه ها می توانند شامل اشعه X ، اسکن CT و اسکن MRI باشند.


روز قبل از عمل ، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که بعد از نیمه شب چیزی نخورید. شخصی باید شما را به سمت بیمارستان یا مرکز جراحی هدایت کرده و پس از انجام عمل جراحی خود را به خانه برسانید.

خطرات ترمیم شکستگی استخوان

عوارض ناشی از این عمل جراحی بسیار نادر است. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تشخیص و درمان

عوارض

جلوگیری

شکستگی استخوان یک وضعیت پزشکی است که در آن به استمرار استخوان شکسته می شود.

درصد قابل توجهی از شکستگی های استخوانی به دلیل ضربات زیاد یا استرس رخ می دهد.

با این وجود ، شکستگی ممکن است نتیجه برخی از شرایط پزشکی باشد که استخوانها را تضعیف می کند ، به عنوان مثال پوکی استخوان ، برخی سرطان ها یا استئوژنز ایمپکتکت (همچنین به عنوان بیماری های استخوانی شکننده شناخته می شود).

شکستگی ناشی از یک وضعیت پزشکی به عنوان یک شکستگی پاتولوژیک شناخته می شود.

حقایق سریع در مورد شکستگی ها

در اینجا نکات کلیدی در مورد شکستگی آورده شده است

بیشتر شکستگی های استخوانی در اثر ریزش و تصادف ایجاد می شود

شکستگی های استخوانی ناشی از بیماری به شکستگی های پاتولوژیک گفته می شود

شکستگی ترکیبی از جمله مواردی است که باعث آسیب به پوست پوشاننده نیز می شود

انواع مختلفی از شکستگی ها وجود دارد ، از جمله شکستگی های فرسایش ، کمبود و خط مو

بهبودی استخوان یک فرایند طبیعی است و معالجه بدنبال ایجاد شرایط بهینه استخوان برای بهبودی خود میباشد.

خطرات ترمیم شکستگی استخوان

عوارض ناشی از این عمل جراحی بسیار نادر است. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

یک واکنش آلرژیک به بیهوشی

خون ریزی

لخته شدن خون

عفونت

با افشای کلیه شرایط پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید و همچنین با احتیاط دستورات پزشک پس از عمل ، می توانید خطر ابتلا به عوارض را به حداقل برسانید. این می تواند شامل دستورالعمل هایی در مورد تمیز و خشک کردن پانسمان شما باشد.

نحوه ترمیم شکستگی استخوان انجام می شود

جراحی ترمیم شکستگی استخوان می تواند چندین ساعت طول بکشد. ممکن است بیهوشی عمومی به شما داده شود تا شما را در حین عمل یا بی حسی موضعی بخوابید تا فقط اندام شکسته را بی حس کنید.

در صورت استفاده از صفحه و پیچ ها ، ممکن است جراح برش در قسمت شکستگی ایجاد کند. او ممکن است در انتهای استخوان بلند برش ایجاد کند و میله ای را در قسمت داخلی استخوان قرار دهد تا یک شکستگی را تثبیت و ترمیم کند.

استخوان شکسته شده در محل قرار می گیرد. جراح شما ممکن است از پیچ های فلزی ، سنجاقها ، میله ها یا صفحات برای ایمن سازی استخوان در محل استفاده کند. اینها می توانند موقت یا دائمی باشند.

اگر استخوان در هنگام صدمه اصلی شما خرد شود ، پزشک ممکن است پیوند استخوان را توصیه کند. در این روش از قسمت استخوانی قسمت دیگری از بدن یا اهدا کننده برای جایگزینی قسمتهای استخوانی که از بین رفته اند استفاده می شود.رگ های خونی که در طی جراحت شما آسیب دیده است در حین عمل ترمیم می شوند.

هنگامی که استخوان شکسته به درستی تنظیم شده باشد ، جراح شما زخم برش را با بخیه یا منافذ بسته می کند و آن را در یک پانسمان تمیز می پیچد. پس از اتمام عمل ، اندام مصدوم شما به احتمال زیاد در بازیگران قرار می گیرد.

بعد از ترمیم شکستگی استخوان

پزشک شما زمان بهبودی مورد انتظار برای بهبود شکستگی را به شما می گوید. طبق گفته کلینیک کلیولند ، این روند به طور معمول شش تا هشت هفته طول می کشد. با این حال ، این فریم زمانی بسته به نوع و محل شکستگی می تواند متفاوت باشد.

بلافاصله پس از انجام عمل ، شما به اتاق بهبودی منتقل خواهید شد. در اینجا ، کارکنان بیمارستان فشار خون ، تنفس ، ضربان قلب و درجه حرارت شما را کنترل می کنند.

بسته به میزان جراحات و جراحی های شما ، بسته به پیشرفت شما بعد از عمل ، ممکن است نیاز داشته باشید یک شب یا بیشتر در بیمارستان بمانید.

بعد از عمل کمی درد و تورم ایجاد خواهد شد. یخ زدن ، بلند کردن و استراحت اندام شکسته می تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین پزشک برای تسکین ناراحتی شما ، داروهای مسکن را تجویز خواهد کرد.

اما اگر درد شما بعد از چند روز به جای بهتر شدن شروع به بدتر کرد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

پزشک در مورد چگونگی مراقبت از بخیه یا لوازم اصلی شما دستورالعمل می دهد. به عنوان یک قاعده کلی ، شما می خواهید محل جراحی را تمیز و خشک نگه دارید. پزشکان غالباً یک باند جراحی را بر روی سایت قرار می دهند که آنها را در یک مراجعه پیگیری از بین می برند.

در محل برش می توانید انتظار بی حسی داشته باشید اما اگر شروع به تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

تورم

سرخی

زهکشی ناخوشایند

در بعضی موارد ، ممکن است احساس کنید که در صورت وجود تعداد کمی ماهیچه یا بافت نرم آنها را می توانید صفحه یا پیچ بزنید - مثلاً در امتداد قسمت خارج از مچ پا یا بالای دست خود

اگر صفحه و پیچ ها باعث ایجاد ناراحتی یا تحریک پوستی می شوند (مانند ساییدگی کفش در مقابل صفحه) ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است توصیه کند که پس از بهبود و شکستگی شکستگی ، بشقاب و پیچ ها را جدا کنید.

همچنین پزشک شما به منظور تقویت و کشش عضلات اطراف استخوان آسیب دیده ، فیزیوتراپی را توصیه خواهد کرد. این به بهبودی کمک می کند و همچنین به طور ایده آل برای جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند.

اگرچه فکر کردن درباره استخوانهای شما به عنوان یک قطعه جامد از مواد آسان است ، اما در واقع آنها دارای رگ های خونی زیادی هستند که می توانند بهبودی ایجاد کنند. با گذشت زمان ، بدن شما شروع به تولید نخهای جدید سلولهای خونی می کند که در نهایت با هم رشد می کنند و به بهبود استخوان کمک می کنند.

فقط به یاد داشته باشید که حتی اگر شکستگی ترمیم شده باشد ، می تواند دوباره اتفاق بیفتد. هر وقت ممکن است احتیاط کنید تا از آسیب مجدد جلوگیری شود.

این می تواند شامل خوردن رژیم غذایی سرشار از غذاهای تقویت کننده استخوان باشد ، مانند مواردی که حاوی کلسیم و ویتامین D هستند.

پوشیدن وسایل محافظ مانند پد ، بریس یا کلاه ایمنی همه می تواند به شما کمک کند


ترمیم شکستگی استخوان به عقیده طبیبان طب سنتی

با مالیدن ضمادی از زرده تخم مرغ محلی ، سندروس، سقز (شیره تنه درخت پسته کوهی) بسیار بهبود پیدا می کند! این ترکیب حتی از مومیایی بهتر اثر می کند.

ضماد حنا با روغن گل یا روغن زیتون در بهبود شکستگی استخوان موثر است.

برای درمان بهتر شکستگی استخوان، لینت مزاج و عدم مبتلا به یبوست ضروری است.

یکی از درمان های تکمیلی در ترمیم شکستگی استخوان پاکسازی بدن از مواد زائد با فصد، حجامت و گاهاً زالودرمانی است! این روش ها که بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است الزاماً می بایست زیر نظر طبیب آگاه و با تجربه طب سنتی انجام شود! در غیر این صورت امکان خطا و آسیب به بیمار وجود دارد.


کسانیکه مایل به دریافت کلسیم کافی از منابع طبیعی هستند، هفته ای سه مرتبه کله جوش با کشک طبیعی مصرف کنند! کلسیم خانگی شامل پودر پوست تخم مرغ محلی است! این ترکیب نیز برای بهبود شکستگی ها نیز مفید است! مصرف نمک طبیعی (نه نمک یددار شیمیایی) نیز در برنامه غذایی لازم است.

آب قلم بخورید: استخوان های گاو، گوسفند، پای مرغ وقتی به مدت طولانی در آب می جوشد تمامی مواد مغذی آن خارج شده و عصاره ای به دست می آید که به آن آب قلم می گویند. آب قلم غنی از پروتئین و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر است.

حاوی ویتامین‌های B نیز هست. این عصاره عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و سیرکننده و انرژی‌دهنده و سرشار از مواد مغذی است که به تقویت استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و غضروف‌ها کمک می‌کند و مفصل‌ها را سالم نگه می‌دارد. مبتلایان به التهاب مفصل و استخوان، مکمل‌های کوندرویتین سولفات مصرف می‌کنند زیرا مانع از شکستگی غضروف مفصل می‌شود اما آب قلم نسبت به مکمل غذایی سالم‌تر است. به زنان باردار و شیرده که به احتمال زیاد دچار کاهش مواد معدنی می‌شوند، مصرف هر روزه آب قلم توصیه می شود. مصرف عصاره قلم حساسیت و عدم تحمل غذایی را برطرف می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های خودایمنی است.


مصرف به اندازه کالری

مردم موقعی که فعالیتی ندارند نگران افزایش وزن خود میشوند. گرچه فعلا به علت شکستگی و کم تحرکی متعاقب آن سطح فعالیت های بدنی شما کم شده است ولی بدن شما انرژی بیشتری مصرف میکند.

این انرژی بیشتر صرف ترمیم شکستگی و آسیب های بافتی میشود. هرچه شدت و وسعت آسیب و شکستگی بیشتر باشد بدن شما به انرژی بیشتری برای ترمیم آن نیاز دارد.

روزی 8 لیوان یا دو لیتر آب برای بدن شما لازم است. اگر تا کنون در این حد آب مصرف نکرده اید الان موقع آن است که به این توصیه عمل کرده و آنرا برای خود عادت کنید.

سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کرده و کلیه های شما برای دفع مواد زائد ناشی از این سوخت و ساز به آب بیشتری نیاز دارند این آب برای بهبودی شما مورد نیاز است.

صبر نکنید تا تشنه شوید و سپس آب بخورید چون وقتی تشنه شده اید بدن شما واقعا آب زیادی را از دست داده است.

در چند روز اول بعد از عمل جراحی اشتهای خود را از دست داده باشید. نگران نباشید بزودی بهتر میشوید ولی در این چند روز میتوانید نیاز های غذایی خود را بیشتر از مایعات مقوی مثل سوپ و شیر و ماست تامین کنید.

کله پاچه به علت بالا بودن میزان کلسترول از مواد غذایی بسیار مضر است. تاثیر این ماده غذایی در زود جوش خوردن شکستگی استخوان اثبات نشده است.

خیلی از افراد که به علت آسیب های بعد از ضربه تحرک کمی دارند یبوست ایجاد میشود. با مصرف میوه و سبزیجات بخصوص میوه های ملین مانند برگه زردآلو و انجیر می توان دفعات اجابت مزاج را بهتر کرد.

حرکت دادن مرتب مفاصل بدن و تقویت عضلات اطراف استخوان ها تاثیر مهمی در زودتر جوش خوردن استخوان ها دارند. طبق دستورات پزشک معالج و تحت نظر یک فیزیوتراپ میتوانید با انجام نرمش های مخصوص حرکات اندام های خود را بهتر کرده و قدرت عضلات اطراف استخوان ها را افزایش دهید.

 رژیم غذایی متعادل و متنوع داشته باشید که بیشتر شامل لبنیات، حبوبات و میوه و سبزیجات باشد و از مصرف غذاهای شیرین، پر نمک، روغن جامد، الکل، قهوه و شکلات، گوشت قرمز، نوشابه های گازدار، غذاهای آماده، فراورده های گوشتی آماده و سیگار دوری کنید.

چه غذاهایی استخوان شكسته شده را جوش میدهد

بدن شما برای اینكه بتواند شكستگی را جوش دهد به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارد. مهمترین این مواد كه بیش از دیگر مواد غذایی در جوش خوردن شكستگی نقش دارند عبارتند از :

كلسیم : مهمترین ماده ای كه بدن شما برای سرعت دادن به جوش خوردن شكستگی استخوان به آن نیاز دارد كلسیم است. كلسیم جزء مهم سازنده استخوان است و 99 درصد كلسیم بدن شما در استخوان های شما است. بدن یك فرد عادی در حالت معمولی به روزی یك گرم یا به عبارت دیگر هزار میلیگرم كلسیم نیاز دارد. ولی الان نیاز بدن شما به كلسیم بیشتر شده و شما به روزی 1500 میلیگرم كلسیم نیاز دارید.

پروتئین : استخوان از یك داربست پروتئینی مانند تار عنكبوت سه بعدی تشكیل شده كه بر روی آن مواد معدنی ( مهمترین آنها هیدروكسی آپاتیت است) حاوی كلسیم رسوب كرده است. پس پروتئین ها یكی از مواد مهم تشكیل دهنده استخوان ها هستند و بدن شما برای تسریع در جوش خوردن شكستگی به پروتئین بیشتر نیاز دارد. شما این پروتئین ها را میتوانید از منابع گیاهی مانند غلات و حبوبات تامین كنید. لبنیات و گوشت هم از منابع مهم تامین پروتئین هستند.

در بین منابع حیوانی بهترین آنها لبنیات كم چرب و ماهی است. گوشت مرغ هم مفید است. گوشت قرمز با اینكه پروتئین بالایی دارد ولی به علت عدم تعادلی كه در سوخت و ساز كلسیم و فسفر ایجاد میكند برای استخوان خوب نیست و مسلما میتواند جوش خوردن استخوان را به تاخیر بیندازد.

لیزین : لیزین یك نوع اسید آمینه است كه نقش مهمی در جذب كلسیم به استخوان دارد. اكثر موادی كه پروتئین زیادی دارند لیزین زیادی هم دارند مانند شیر كم چرب، ماهی، سویا، تخم مرغ و لوبیا. سیب و اسفناج هم سرشار از لیزین هستند.

ویتامین C : این ویتامین نقش مهمی در ساخت كلاژن دارد و كلاژن هم جزء مهمی از داربست پروتئینی استخوان است پس ویتامین سی برای بهبود شكستگی استخوان ضروری است. ویتامین سی همچنین بهبودی زخم را هم سرعت میدهد. این ویتامین در مركبات به وفور یافت میشود.

روی : روی ماده بسیار مهمی برای ترمیم بافتی است پس مصرف آن می تواند در ترمیم شكستگی هم موثر باشد. روی در اسفناج و كلم بروكلی به وفور یافت میشود.

ویتامین A و C و روی برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل لازم هستند.

بورون : این ماده موجب كاهش دفع كلسیم و منیزیم از ادرار شده و موجب میشود تا كلسیم بیشتری در دسترس استخوان قرار گیرد. سیب، آووكادو و گردو بورون زیادی دارند.

مواد مهم دیگر كه در ترمیم بافت های آسیب دیده نقش مهمی دارند عبارتند از :

منیزیم : این ماده در اسفناج، كلم بروكلی یافت میشود.

ویتامین K: این ویتامین در استخوان سازی دخالت میكند و در جوش خوردن شكستگی نقش مهمی دارد. ویتامین K در كلم و كاهو و اسفناج یافت میشود.

سیلیكا : این ماده در پوست گوجه، خیار و فلفل سبز و قرمز یافت میشود

مصرف چه موادی برای جوش خوردن شكستگی استخوان مضر است

همانگونه كه مصرف صحیح بعضی مواد غذایی می تواند موجب تحریك جوش خوردن شكستگی شود و به این طریق می توان جوش خوردن استخوان را سریع تر كرد بعضی دیگر ار مواد غذایی، داروها و یا عادات خاص می توانند موجب تاخیر در این روند شوند. تغذیه مناسب برای شكستگی شامل دوری از این مواد است.

 موادی مثل شكر، نمك، الكل، كافئین و گوشت قرمز، روغن جامد، شیر پرچرب، میتواند موجب ضعیف شدن استخوان و كند شدن روند ترمیم شكستگی استخوان شوند.

موادی مثل شكر، نمك، الكل، كافئین و گوشت قرمز، روغن جامد، شیر پرچرب، میتواند موجب ضعیف شدن استخوان و كند شدن روند ترمیم شكستگی استخوان شوند.

كافئین موجب افزایش دفع كلسیم از ادرار میشود و برای جوش خوردن استخوان شكسته شده مضر است

شكر موجب ایمبالانس و عدم تعادل میزان فسفر و كلسیم بدن میشود

نمک می تواند موجب پوكی استخوان شده و جوش خوردن شكستگی را به تعویق بیندازد

گوشت قرمز به علت فسفر بالا موجب برداشت كلسیم از استخوان می شود

نوشابه های گازدار به علت كربنات و فسفر زیاد موجب برداشت كلسیم از استخوان می شوند. بعضی انواع نوشابه های گازدار كافئین هم دارند كه تاثیر مخرب آن را بر استخوان بیشتر می كند

شكلات حاوی مقادیر زیادی كافئین و شكر است كه هر دو این مواد برای استخوان مضرند

روغن های جامد و شیر پرچرب هر دو حاوی چربی های اشباع شده حیوانی هستن و هردو آنها برای استخوان مضرند

دارو های ضد درد : سلول هایی كه در بافت های آسیب دیده هستند موادی به نام پروستاگلاندین از خود آزاد می كنند. این مواد ایجاد درد میكنند و داروهای ضد درد ضد التهابی مانند آسپرین، بروفن، دیكلوفناک، سلكو كسیب موجب مهار این مواد میشوند. از طرف دیگر پروستاگلاندین ها در ترمیم بافت های آسیب دیده هم مهم هستند. پس مصرف داروهای ضد درد میتواند بهبود بافتها و جوش خوردن شكستگی استخوان ها را به تاخیر بیندازد. البته مصرف استامینوفن این تاثیرات را نداشته و موجب بروز مشكلی در جوش خوردن شكستگی نمی شود

سیگار : سیگار كشیدن را قطع كنید. بطور قطع كسانی كه سیگار میكشند شكستكی شان دیرتر جوش میخورد و احتمال جوش نخوردن استخوان آنها بیشتر است. سیگار موجب كاهش جریان خون بافتی میشود و استخوان ها برای جوش خوردن نیاز به این جریان خون دارند


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده